LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nationale tuinbon over de datum

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
BarendW
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2019 15:36

Nationale tuinbon over de datum

Ongelezen bericht door BarendW »

Op mijn verjaardag herinnerde ik me dat ik ooit voor € 100 aan Nationale tuinbonnen had gekregen. Daar was nooit iets mee gedaan. Na een speurtocht werden de bonnen de volgende dag gevonden. Ze bleken 5 jaar geldig te zijn en ik was 1dag over tijd. Direct gebeld met een mevrouw van Nationale tuinbon. Die zei dat ik mijn geld kwijt was en dat ze er niets aan kon doen. Het tuincentrum verwees vervolgens ook naar Nationale tuinbon en konden ook niets doen. Nog maar eens gebeld, zonder resultaat. Het voelt aan als regelrechte diefstal.
Mag en kan dit zo maar?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nationale tuinbon over de datum

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een bon in de vorm van een biljet van 100 euro was nog gewoon geldig geweest. Maar was niet aan de tuin opgegaan.

Cadeaubonnen blijven ondingen.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nationale tuinbon over de datum

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vijf jaar is al lang; meestal waren binnen veel korter geldig. Voortaan toch maar niet in een la gooien dan ;)

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Nationale tuinbon over de datum

Ongelezen bericht door henk51 »

Is het wel 5 jaar op de site Nationale tuinbon staat


De Nationale Tuinbon is drie jaar geldig. Het drie jaar geldige tegoed kan in delen worden besteed. De Nationale Tuinbon is niet inwisselbaar voor contanten.

Bonnen voor specifiek artikel zijn ondingen. Mijn dochter kreeg een Wijn Cadeau kaart terwijl ze geen alcohol drinkt. U begrijpt wel wat die gever voor haar verjaardag (terug) kreeg.

groeten Henk

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Nationale tuinbon over de datum

Ongelezen bericht door Emcede »

Dus 5 jaar laten liggen, niet meer aan gedacht en na zoeken gevonden 1 dag na de einddatum? Zeer ongeloofwaardig. Jammer, niets aan te doen. Heeft totaal niets met diefstal te maken.

Je hebt daarnaast niet de moeite genomen de huisregels van dit forum te lezen. Het noemen van een persoonsnaam is niet toegestaan - en in dit verhaal ook nog eens volledig irrelevant. Is gemeld.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Nationale tuinbon over de datum

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er mag een verjaringstermijn tot een jaar worden gehanteerd.
Emcede schreef:
07 sep 2019 18:59
Dus 5 jaar laten liggen, niet meer aan gedacht en na zoeken gevonden 1 dag na de einddatum? Zeer ongeloofwaardig.
Ik zie in het OP geen aanleiding om die conclusie te trekken noch om die conclusie te willen trekken.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Nationale tuinbon over de datum

Ongelezen bericht door tttlocke »

Emcede schreef:
07 sep 2019 18:59
Dus 5 jaar laten liggen, niet meer aan gedacht en na zoeken gevonden 1 dag na de einddatum? Zeer ongeloofwaardig. Jammer, niets aan te doen. Heeft totaal niets met diefstal te maken.
Ik dacht eerst ook: wat een toeval, één dag te laat. Maar zo ongeloofwaardig is het niet: tussen iedere verjaardag zit immers precies één jaar. En wanneer herinner je je de niet-verzilverde bonnen uit het verleden? Precies, op een verjaardag.
Bonnen kort voor een verjaardag gekocht, en kort na een verjaardag teruggevonden. Niet ongeloofwaardig.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Nationale tuinbon over de datum

Ongelezen bericht door mahadma »

"Ze bleken 5 jaar geldig te zijn en ik was 1dag over tijd. ....... Het voelt aan als regelrechte diefstal."

Dit duidelijk, uw kadokaart was over tijd, het mag zo voelen, maar niets aan te doen.

Al mijn familie kennissen en relaties weten dat als ik zo'n kaart krijg, dat ze die meteen weer terug krijgen, welke kadobon dan ook. Behalve Euro biljetten.
Laatst gewijzigd door mahadma op 07 sep 2019 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nationale tuinbon over de datum

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zélfs de Nationale Smulbon?

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Nationale tuinbon over de datum

Ongelezen bericht door Emcede »

tttlocke schreef:
07 sep 2019 19:34
Emcede schreef:
07 sep 2019 18:59
Dus 5 jaar laten liggen, niet meer aan gedacht en na zoeken gevonden 1 dag na de einddatum? Zeer ongeloofwaardig. Jammer, niets aan te doen. Heeft totaal niets met diefstal te maken.
Ik dacht eerst ook: wat een toeval, één dag te laat. Maar zo ongeloofwaardig is het niet: tussen iedere verjaardag zit immers precies één jaar. En wanneer herinner je je de niet-verzilverde bonnen uit het verleden? Precies, op een verjaardag.
Bonnen kort voor een verjaardag gekocht, en kort na een verjaardag teruggevonden. Niet ongeloofwaardig.
En de vorige 3 verjaardagen dan? Je herinnert je opeens, na 5 jaar, dat die kaarten nog ergens moeten liggen? Blijf het ongeloofwaardig vinden. Maakt voor het antwoord op de vraag natuurlijk niets uit.

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nationale tuinbon over de datum

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd vond ik het ook een beetje vreemd overkomen, precies één dag na het einde van 5 jaar geldigheidstermijn. Maar de verjaardagen-uitleg maakt het eigenlijk best wel plausibel.

Dat het als diefstal voelt snap ik wel, het is toch een hoop geld dat in de zakken van een ander verdwenen is. Maar dit zijn nu eenmaal de voorwaarden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nationale tuinbon over de datum

Ongelezen bericht door moederslink »

TIP
zet wat voor kadobon dan ook vast met een magneetje op de koelkast i.p.v in een la te dumpen.
Het wordt kennelijk zó vaak vergeten , jammer en sneu voor de gever .

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Nationale tuinbon over de datum

Ongelezen bericht door tttlocke »

Emcede schreef:
07 sep 2019 21:50
En de vorige 3 verjaardagen dan? Je herinnert je opeens, na 5 jaar, dat die kaarten nog ergens moeten liggen? Blijf het ongeloofwaardig vinden.
Daar gaat het niet om. Het is uitermate plausibel dat je zo'n herinnering hebt op of direct na je verjaardag. Bijv. vanwege de cadeaus die je krijgt (misschien weer bonnen). Dat niet op iedere verjaardag die herinnering opkomt, doet niets af aan de plausibiliteit.
Of u het ongeloofwaardig vindt, maakt voor beantwoording inderdaad niets uit. Maar het was denk ik niet nodig het verhaal van TS in twijfel te trekken (en zeg eens eerlijk, aan de verjaardagenuitleg had u natuurlijk niet gedacht in eerste instantie).

Jammer, de bon is niet meer geldig.
Er schijnen schattingen te zijn dat tot wel 20% van de bonnen nooit ingewisseld wordt.
Kassa voor de uitgever ervan, die zo zelfs een belang heeft de geldigheidsduur niet te veel te beperken.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Nationale tuinbon over de datum

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:
07 sep 2019 22:16
TIP
zet wat voor kadobon dan ook vast met een magneetje op de koelkast i.p.v in een la te dumpen.
Het wordt kennelijk zó vaak vergeten , jammer en sneu voor de gever .
Lijkt me eerder sneu voor de ontvanger. Dat is ook degene die topic start

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nationale tuinbon over de datum

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Topicstarter kreeg misschien na 5 jaar wéér een Nationale Tuinbon van dezelfde gever. Die natuurlijk vroeg: "Wat had je eigenlijk gedaan met de vorige?"

"Eh...

Die heb ik eh..."

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nationale tuinbon over de datum

Ongelezen bericht door witte angora »

Ja? Nou? :D :D

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Nationale tuinbon over de datum

Ongelezen bericht door renewouters »

16again schreef:
07 sep 2019 22:44
moederslink schreef:
07 sep 2019 22:16
TIP
zet wat voor kadobon dan ook vast met een magneetje op de koelkast i.p.v in een la te dumpen.
Het wordt kennelijk zó vaak vergeten , jammer en sneu voor de gever .
Lijkt me eerder sneu voor de ontvanger. Dat is ook degene die topic start
Sneuer voor de gever. Die denkt een leuk cadeau te geven maar blijkbaar vind de ontvanger het maar niks. Anders ga je er wel wat voor kopen lijkt me.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Nationale tuinbon over de datum

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

5 jaren na verjaardag?

Volgens mijn koop je een dergelijke bon eerder of word deze doorgegeven en is deze maar beperkt houdbaar!
De VVV bon die ik kreeg was maar 3 maanden nog geldig.... veroordeeld tot een winkel die ze accepteerde, een duurdere winkel waar ik nog nooit geweest was, want vele accepteren bonnen niet meer wegens gezeur!

De Horeca bonnen, ik zie meer die niet aangesloten zijn dan wel!
De VVV bon hetzelfde...

Een Tuin bon is niet bij de Hornbach inwisselbaar en daar koop ik om mezelf even te ontgroenen erg veel!

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Nationale tuinbon over de datum

Ongelezen bericht door henk51 »

Iedereen heeft het maar over 5 jaar geldigheid terwijl op de site van de Nationale tuinbon gesproken wordt van 3 jaar.
Als dat zo is dan is TS 2 jaar en 1 dag te laat.

groeten Henk

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Nationale tuinbon over de datum

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dam moeten we bij de TS op de bon gaan kijken. Dat zal hij zelf dus wel gedaan hebben.
Laatst gewijzigd door Theotrucker op 08 sep 2019 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten