LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Natuurmonumenten

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
NLtrotter
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 nov 2005 19:41

Natuurmonumenten

Ongelezen bericht door NLtrotter »

Afgelopen mei, een gratis boek gehad van Natuurmonumenten.
Het was gratis, maar er zat wel een acceptgirokaart bij, met het vriendelijke verzoek om toch wat geld over te maken. Heb dit uiteraard niet gedaan, omdat ik het boek gratis kreeg voor mijn trouwe lidmaatschap, net als vele andere leden trouwens. Echter een maand later een envelop ontvangen van Natuurmonumenten met daarin... juist ja een acceptgirokaart of ik maar even wat wilde storten op hun rekening, omdat ik dat nog niet gedaan had. Als ik het goed begrijp krijg ik dus GRATIS een boek waarvoor ik dan verplicht VRIJWILLIG ook nog eens voor mag gaan betalen. Nou kan U dit mededelen, natuurmonumenten heeft een donateur (ruim 10 jaar) minder.. Ben benieuwd of er meer mensen zijn met dergelijke ervaringen..

Nederland
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 mei 2006 20:08

Re: Natuurmonumenten

Ongelezen bericht door Nederland »

Natuurmonumenten moeten we in ere houden om het kleine beetje natuur wat we hebben in dit land te continueren !! U hoeft niets te betalen en zeker niet afhaken. :(

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Natuurmonumenten

Ongelezen bericht door karr-2 »

Op heffen die subsidiespons, nergens voor nodig.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Natuurmonumenten

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik ben het volmondig met Karr-2 eens:

laten we heel Nederland asfalteren, dan hebben alle auto's vrij baan.

Met asfalteren bedoel ik dan ook letterlijk ALLES asfalteren, geen boom, geen grasspriet mag er nog overblijven. De koeien in de wei? Nergens voor nodig, vlees komt toch uit de fabriek?

En rode kool gevriesdroogd uit een pakje. Die verse rode kolen zijn niet meer van deze tijd. Wie melk wil hebben, koopt maar poedermelk, en lengt het thuis aan met water, istie ook vers.

Nee, Karr-2 heeft volledig gelijk.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Natuurmonumenten

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Vind ik ook eigenlijk. Hoeveel van die clubjes bestaan er in dit land. Tonnen met subsidie opstrijken en geen enkel aanwijsbaar resultaat leveren. Zo'n baan wil ik ook wel.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Natuurmonumenten

Ongelezen bericht door Martin1976 »

precies, in dat opzicht ben ik het met voornoemde reacties eens, dan kun je aan iedereen wel subsidie gaan verstrekken. Als die clubs zelf hun broek hoog kunnen houden, door donateurs bijv., dan is het prima maar overheidsgeld kan wel beter gebruikt worden, de nieuwe Joint Strike Fighter straaljager bijvoorbeeld. :lol:

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Natuurmonumenten

Ongelezen bericht door Henrice »

http://www.meervrijheid.nl/index.html?start.htm


Hier staan een paar leuke stukjes over het milieu.

Gaat de aarde ten onder?

en

Hoe de milieubeweging het milieu schaadt


Van mij krijgen ze geen cent.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Natuurmonumenten

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik ga een asfaltcentrale beginnen. Ik gaf toch al eerder aan dat Nederkand geheel geasfalteerd moet worden?

Wie doet er mee?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Natuurmonumenten

Ongelezen bericht door bot321 »

Bij Arkel staat een hele grote breng daar je geld
heen wordt hij nog groter.Is nog een mooie ook.
Zou graag willen helpen maar ben nog armer
als een kerkrat.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Natuurmonumenten

Ongelezen bericht door S. »

Ik gaf toch al eerder aan dat Nederkand geheel geasfalteerd moet worden?

Wie doet er mee?
Nah........NL volledig asfalteren dus. Flink veel UMTS-masten plaatsen voor de straling. Windmolens als decoratieve, bewegende elementen en iedereen een Beatrix-kapsel omdat daar geen beweging in zit en éénvormigheid goed bij dat asfalt past. :lol:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Natuurmonumenten

Ongelezen bericht door bot321 »

ook UMTS masten onder de grond hebben we tenminste
ook eindelijk aardstralen.Alleen met dat kapsel ben ik het
niet eens want daar zit altijd een hoedje op en ik heb
nog nooit asfalt met een hoedje gezien. :lol:

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Natuurmonumenten

Ongelezen bericht door S. »

Alleen met dat kapsel ben ik het
niet eens want daar zit altijd een hoedje op
Ze draagt niet altijd een hoedje, Bot. :wink:
Maar met of zonder hoedje, dat kapsel is onveranderlijk en een hoedje past eigenlijk best bij dat zwarte asfalt. Als het een weg is, dan rijden er allemaal kleurige auto's op. Die kun je zien als de hoedjes. Leuke, kleurrijke elementen.

Ach, het wordt nog wel wat met nederland. :lol:

Avonddiensten maken melig, ga maar gauw slapen voordat dit forum te erg bevuild wordt. :wink:

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Natuurmonumenten

Ongelezen bericht door showgirl »

nou dan ga ik wel ergens anders wonen..
ik wil groen zien :(
mochten jullie dan ooit heimwee krijgen naar hoe een grasspriet er ook alweer uitziet, en hoe een boom groeit, dan zijn jullie ten alle tijden welkom om het een keer te bewonderen, tegen een betaling van 10 euro, en dat geld breng ik dan weer naar natuurmonumenten :P .
ik ben tegen al die subsidies, maar sommige dingen zijn toch echt nodig.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Natuurmonumenten

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Sommige dingen zijn nodig, dat ben ik met je eens. Maar subsidiesponzen als Natuurmonumenten zeer zeker niet. Leg mij eens uit waarom we een dergelijke club nodig zouden hebben?

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Natuurmonumenten

Ongelezen bericht door Martin1976 »

klopt, het ministerie van VROM is prima op haar taak berekend om de natuurlijk in Nederland te beschermen!

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Natuurmonumenten

Ongelezen bericht door S. »

klopt, het ministerie van VROM is prima op haar taak berekend om de natuurlijk in Nederland te beschermen!
:shock:


Dus wanneer je over pakweg 20 jaar iets groens in NL wilt zien, ga dan naar de villa's van de dames/heren ministers.
De zo kostbare grassprieten en bomen groeien daar in de riante tuinen.
Wij, het klootjesvolk in asfalt-ghetto, mogen daar dan af en toe beelden van zien. Uitgezonden door al die UMTS-masten.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Natuurmonumenten

Ongelezen bericht door Martin1976 »

jij woont zeker in een asfaltbuurt in de grote stad, je hebt werkelijk geen flauw benul hoeveel groen er nog in Nederland is! Moet je eens op de Veluwe komen, Drenthe, maar ook Limburg, Biesbosch, Waddengebied, Alblasserwaard, Hoekse Waard en zo kan ik nog wel doorgaan!

Maar ga jij maar lekker struinen in tuinen van ministers, wie weet vind je daar nog een verdwaalde paardenbloem.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Natuurmonumenten

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Het barst in dit land van het groen, je moet je best doen om het niet te zien. Overal waar ik om me heen kijk staat het vol met bomen, struiken, gras en planten.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Natuurmonumenten

Ongelezen bericht door S. »

Heren 30ers toch!

Ik heb het over 20 jaar, wanneer Natuurmonumenten niet meer zou bestaan.
Waar ik woon stikt het van het oprukkend groen, dat zich tussen de scheuren in het asfalt naar boven werkt. :D

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Natuurmonumenten

Ongelezen bericht door bot321 »

Dat is sabotage van de anti asfalt groep. Alle
asfalt weg en gewoon weer gras en zand vlaktes.
Alle pk op wielen weg en gewoon weer pk op stal
hebben.Lijkt mij best wel leuk.Zullen ze in Amsterdam
wel weer de paardeklem uitvinden want je pk stallen
moet betaald worden.

Gesloten