Netflix onredelijk over delen account

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
jochemd
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 feb 2022 20:47

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door jochemd »

Ancients schreef:
28 mei 2023 08:16
Een IP valt ook onder persoonlijke gegevens volgens de Europese wetgeving en de Nederlandse AVG wet.
Ik heb Netflix nooit toestemming gegeven om mijn persoonlijke gegeven zoals mijn IP adres te mogen verzamelen en bewaren.
Kan alleen maar de tip geven om net als ik dit te melden bij de
autoriteitpersoonsgegevens
Doe dat alsjeblieft niet. Dit soort onzin oproepen is de reden dat de Autoriteit Persoonsgegevens een derde van de klachten die ze krijgt niet ontvankelijk verklaart en veel minder tijd overhoudt voor echte klachten.

Het verwerken van persoonlijke gegevens moet gebaseerd zijn op een wettelijke grondslag. Toestemming is maar een van de 6 mogelijke grondslagen. Netflix heeft netjes op haar website staan dat voor het doel "fraudebestrijding" helemaal geen gebruik wordt gemaakt van de grondslag "toestemming", maar van de grondslag "gerechtvaardigd belang". Het enige wat je met je melding bereikt is dat er iemand bij de AP tijd kwijt is om de melding weer af te sluiten.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Cro »

J. Deltoer schreef:
26 mei 2023 12:38
PGros schreef:
26 mei 2023 12:04
Waar is dit topic dan voor?
Erop attenderen dat het Netflix nu menens is met het verbod op delen van de accounts.
Niet slim van Netflix, er zijn zoveel streamingsdiensten, velen zijn veel goedkoper en staan delen wel toe.
Hier even op inhakend, welke legale alternatieven voor Netflix staan delen expliciet toe in hun voorwaarden.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Cro schreef:
28 mei 2023 13:41
J. Deltoer schreef:
26 mei 2023 12:38
PGros schreef:
26 mei 2023 12:04
Waar is dit topic dan voor?
Erop attenderen dat het Netflix nu menens is met het verbod op delen van de accounts.
Niet slim van Netflix, er zijn zoveel streamingsdiensten, velen zijn veel goedkoper en staan delen wel toe.
Hier even op inhakend, welke legale alternatieven voor Netflix staan delen expliciet toe in hun voorwaarden.
Amazon prime volgens mij. Xbox ultimate ook.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door angel1978 »

Onkruid71 schreef:
28 mei 2023 13:49
Cro schreef:
28 mei 2023 13:41
J. Deltoer schreef:
26 mei 2023 12:38


Erop attenderen dat het Netflix nu menens is met het verbod op delen van de accounts.
Niet slim van Netflix, er zijn zoveel streamingsdiensten, velen zijn veel goedkoper en staan delen wel toe.
Hier even op inhakend, welke legale alternatieven voor Netflix staan delen expliciet toe in hun voorwaarden.
Amazon prime volgens mij. Xbox ultimate ook.
Beiden werken het technisch niet tegen, maar staan het ook niet toe in hun voorwaarden.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

angel1978 schreef:
28 mei 2023 14:11
Onkruid71 schreef:
28 mei 2023 13:49
Cro schreef:
28 mei 2023 13:41


Hier even op inhakend, welke legale alternatieven voor Netflix staan delen expliciet toe in hun voorwaarden.
Amazon prime volgens mij. Xbox ultimate ook.
Beiden werken het technisch niet tegen, maar staan het ook niet toe in hun voorwaarden.
Tweet van Amazon prime.
https://twitter.com/primevideouk/status ... frame.html
Denk dat ze het daar helemaal toestaan.

Met daarbij de tweet van 2017 van netflix, love is sharing a password. 😂🤣😂

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door angel1978 »

Onkruid71 schreef:
28 mei 2023 14:16
angel1978 schreef:
28 mei 2023 14:11
Onkruid71 schreef:
28 mei 2023 13:49

Amazon prime volgens mij. Xbox ultimate ook.
Beiden werken het technisch niet tegen, maar staan het ook niet toe in hun voorwaarden.
Tweet van Amazon prime.
https://twitter.com/primevideouk/status ... frame.html
Denk dat ze het daar helemaal toestaan.

Met daarbij de tweet van 2017 van netflix, love is sharing a password. 😂🤣😂

Want een tweet uit 2017 zijn de algemene voorwaarden :roll:

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nee maar ze hebben het wel degelijk zelf gepromoot. En meerdere malen zelfs.

En dat kan dan een reden zijn om netflix te nemen en natuurlijk ook gelijk 4K dan.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door angel1978 »

Hier staat redelijk uitgelegd hoe het zit. Voor de exacte regels zal.jd de voorwaarden moeten doorspitten:

https://www.xgn.nl/nieuws/hoe-werken-de ... rime-video

En op amazon zelf:
Amazon Prime videos can be downloaded on multiple devices and up to 3 devices can stream simultaneously with the same login credentials and only 2 devices can simultaneously view the same content
You can create an Amazon Household to share Prime benefits and a Family Library with another adult, up to four teens, and up to four children. To create your Amazon Household: Go to Amazon Household
Laatst gewijzigd door angel1978 op 28 mei 2023 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.

rwolters
Berichten: 1477
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door rwolters »

J. Deltoer schreef:
28 mei 2023 13:35
Dat overstappen zal nu ook massaal gebeuren, daar is niks onredelijks aan.
Dat zal allemaal wel meevallen. Een tijdje terug zou ook iedereen weggaan bij WhatsApp toen ze hun voorwaarden veranderden. Heel even zag je mensen een Signal account nemen, maar dat werd en wordt praktisch niet gebruikt. Iedereen blijft bij WhatsApp hangen.

rwolters
Berichten: 1477
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door rwolters »

Onkruid71 schreef:
28 mei 2023 14:16
angel1978 schreef:
28 mei 2023 14:11
Onkruid71 schreef:
28 mei 2023 13:49

Amazon prime volgens mij. Xbox ultimate ook.
Beiden werken het technisch niet tegen, maar staan het ook niet toe in hun voorwaarden.
Tweet van Amazon prime.
https://twitter.com/primevideouk/status ... frame.html
Denk dat ze het daar helemaal toestaan.

Met daarbij de tweet van 2017 van netflix, love is sharing a password. 😂🤣😂
En waar zeggen ze dat dat sharen gaat over gebruik buiten het huishouden? Ook binnen een huishouden kan je sharen, doordat ze met het 4K abo ook meerdere streams hebben geïntroduceerd. Voordat ze dat hadden had je maar 1 stream tegelijkertijd.

Maar de hele discussie is best wel redelijk belachelijk. Als bedrijven zich niet aan hun voorwaarden houden worden ze hier aan de schandpaal genageld. En als ze zich wel aan de voorwaarden houden ook.

Kalani_Vegan
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2023 14:38

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Kalani_Vegan »

Het walgelijke couples privilege mag sowieso verboden worden van mij. Als single betaal je overal de hoofdprijs voor. Ik zit vb al 22 jaar op dezelfde sportschool voor 60 euro per maand, en dan tref ik mensen aan die maar 25 euro betalen omdat hun partner er ook sport. Om te kotsen. Ik ben al 19 jaar (ongewenst) single en heb geen familie. Zelfgekozen familie (vrienden) zouden ook gewoon groepsvoordeel moeten kunnen krijgen

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Met die tweet, promote ze dat in die tijd. Beetje woordspeling. Bewuste keuze van netflix geweest.

Maar eerlijk gezegd, ik zie dit topic ook niet echt als waardevol. Je kunt er niks aan doen.
Ben je het er niet mee eens dump je netflix gewoon.
Er zijn andere steamingsdiensten.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 28 mei 2023 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Eens, ze hebben hun voorwaarden aangescherpt. Dat mag. Valt alleen weer op dat de gebruikelijke forumgasten weer rücksichtslos de verdediging ten faveure van het bedrijf op zich nemen. Je mag hier op dit forum ook nooit iets constateren of je krijgt weer de gebruikelijke forumhangers over je heen. Je kunt maar een hobby hebben.

ZeerPrivé
Berichten: 5311
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

J. Deltoer schreef:
28 mei 2023 15:24
Eens, ze hebben hun voorwaarden aangescherpt. Dat mag. Valt alleen weer op dat de gebruikelijke forumgasten weer rücksichtslos de verdediging ten faveure van het bedrijf op zich nemen. Je mag hier op dit forum ook nooit iets constateren of je krijgt weer de gebruikelijke forumhangers over je heen. Je kunt maar een hobby hebben.
Netflix heeft zijn voorwaarden helemaal niet aangescherpt, ze gaan alleen eindelijk eens toezien /ingrijpen op handhaving daarvan. Dus die constatering waar jij het over hebt, is regelrechte flauwekul.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Onkruid71 schreef:
28 mei 2023 14:48
Met die tweet, promote ze dat in die tijd. Beetje woordspeling. Bewuste keuze van netflix geweest.
Ja, dat mag toch. Zoveel mogelijk klanten proberen te binden, vervolgens de voorwaarden handhaven. Wat overblijft zijn meer 'betalende' klanten dan voorheen.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door witte angora »

16again schreef:
28 mei 2023 11:49
Lady1234 schreef:
28 mei 2023 11:36
Tja, huisvrienden. Die IN UW HUIS kijken. Niet in hun eigen huis.
Je link gaat inderdaad over wie er mee mag kijken bij een vertoning. Maar niet op welke locatie.
En de huiselijke kring refereert aan personen , niet locaties:
hbraakhuis schreef:
28 mei 2023 10:51
Het is interessant om te kijken wat de algemene voorwaarden waren, die golden toen je klant werd.
In mijn geval (feb 2017):

4.2. De Netflix-dienst en de content die via de dienst toegankelijk, zijn alleen bedoeld voor je persoonlijke, niet-commerciële gebruik en mogen niet worden gedeeld met personen buiten de huiselijke kring.
Sja, maar de huiselijke kring is toch echt beperkt tot degenen die tot je huishouden behoren. Oftewel: wonend op hetzelfde adres.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Dat je op hetzelfde adres woont, wil niet zeggen dat je op hetzelfde adres moet kijken.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 28 mei 2023 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
28 mei 2023 17:39
Woontrends op hetzelfde adres wil niet zeggen dat je op hetzelfde adres moet kijken.
:roll: maar het maakt wel overduidelijk dat permanent kijken op 4 adressen niet toegestaan is. En al helemaal omdat men hoe dan ook niet op hetzelfde adres woont.

Maar dat weet je allemaal al lang - dus waarom je desondanks deze discussie blijft voeren is me een raadsel.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Is toch een trend hier, zoveel mogelijk paginas per onderwerp 😂🤣😂

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Netflix onredelijk over delen account

Ongelezen bericht door witte angora »

Onkruid71 schreef:
28 mei 2023 18:37
Is toch een trend hier, zoveel mogelijk paginas per onderwerp 😂🤣😂
Is toch een trend he, als het na vele pagina's eindelijk duidelijk wordt dat je er naast zit, even gauw van onderwerp veranderen om maar niks toe te hoeven geven. 🤣😂🤣

Plaats reactie