LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nieuwe bezorgbriefjes PostNL
Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL
Ik acht dat PostNL hiermee een onrechtmatige daad begaat jegens mensen die hierdoor geen post kunnen afhalen. PostNL handelt hiermee mijn inziens in strijd met het hetgeen volgens ongeschreven recht in het maatschappelijk verkeer betaamt.
Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL
Maar ik neem aan dat als u zo’n briefje in de bus gevonden hebt, u ze per omgaande voor het gerecht daagt.
Justmeagain
en NeoDutchio
vinden dit leuk
Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL
The devil is in the details. Het zou verstandig zijn om mijn bericht nog een keer te lezen.
Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL
Dus die mensen gaan alleen maar stampvoeten of zo?
-
- Berichten: 12322
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL
Oude telefoon besturingssystemen krijgen geen updates meer. Gevolg: veiligheid is niet meer gegarandeerd en veel apps werken niet meer. Mensen die geen nieuwe telefoon kunnen kopen zijn dus de dupe.
Onlangs is een grote discussie ontstaat na het afschaffen van de ING tan code lijst. Klanten moesten zich aanpassen naar een nieuw en veiliger systeem en sommige konden daar niet aan wennen.
En zo zijn er ongetwijfeld duizenden andere voorbeelden te noemen van zaken die een aanpassing kregen waardoor het wel eens voor zou kunnen komen dat iemand uit de boot viel. Helaas is het financieel niet haalbaar om voor een relatief klein percentage klanten een duur systeem in de lucht te houden.
Daarbij is er geen plicht om pakjes te moeten kunnen ontvangen. Aangezien het niet om online bestellingen kan gaan kan je dus ook aan de verzender vragen om een andere bezorgdienst in de arm te nemen. Dat is het voordeel van een vrij Nederland.
Cornelis7
vindt dit leuk
Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL
PostNL heeft rekening houden met de ontvanger. Dat hier kosten mee gemoeid zijn is geen legitiem argument om geen rekening te houden met de ontvanger. Dat het mogelijk gaat een kleine groep betreft is eveneens geen legitiem argument om geen rekening te houden met de ontvanger. Een briefje met daarop de locatie volstaat om het pakket te halen. Het standpunt dat je geen pakketen en aangetekende brieven in ontvangst te nemen als je niet beschikt over een mobiele telefoon en/of een mobiel internet abonnement volstaat niet.
-
- Berichten: 12322
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL
De trein vertrekt ook niet vanaf mijn voordeur. En om te weten hoe laat deze vertrekt moet ik beschikken over internet of een telefoon. De NS houdt dus geen rekening met zijn klanten.alfatrion schreef: ↑21 dec 2019 08:46PostNL heeft rekening houden met de ontvanger. Dat hier kosten mee gemoeid zijn is geen legitiem argument om geen rekening te houden met de ontvanger. Dat het mogelijk gaat een kleine groep betreft is eveneens geen legitiem argument om geen rekening te houden met de ontvanger. Een briefje met daarop de locatie volstaat om het pakket te halen. Het standpunt dat je geen pakketen en aangetekende brieven in ontvangst te nemen als je niet beschikt over een mobiele telefoon en/of een mobiel internet abonnement volstaat niet.
Alfa, iets dat verliesgevend is wordt door een commercieel bedrijf afgestoten. Er is geen enkele wet te verzinnen die een ondernemer verplicht om verlies te moeten draaien omwille van de klant.
Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL
“En om te weten hoe laat deze vertrekt moet ik beschikken over internet of een telefoon. De NS houdt dus geen rekening met zijn klanten. “
Er is nog steeds een spoorboekje te bestellen
Het nieuwe beleid van PostNL lijkt me onnodig omslachtig.
Er is nog steeds een spoorboekje te bestellen
Het nieuwe beleid van PostNL lijkt me onnodig omslachtig.
-
- Berichten: 12322
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL
Je kan ook gewoon zorgen dat je thuis bent als iets bezorgd wordt. Ik heb nog nooit iemand bij thuisbezorgd horen klagen dat ze de bestellingen weer mee moesten nemen, naar een afhaalpunt moesten brengen of bij de buren hebben moeten bezorgen. Als je toch al weet dat je iets kan ontvangen, doe dat dan alleen als je ook echt thuis bent.
Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL
NeoDutchio schreef: ↑21 dec 2019 09:24Je kan ook gewoon zorgen dat je thuis bent als iets bezorgd wordt. Ik heb nog nooit iemand bij thuisbezorgd horen klagen dat ze de bestellingen weer mee moesten nemen, naar een afhaalpunt moesten brengen of bij de buren hebben moeten bezorgen. Als je toch al weet dat je iets kan ontvangen, doe dat dan alleen als je ook echt thuis bent.
We hebben het over het beleid van PostNL, niet over Thuisbezorgd.nl.
En het kan nu eenmaal voorkomen dat je door omstandigheden eens niet thuis bent of dat het pakje op het laatste moment toch op een andere dag wordt bezorgd.
Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL
alfatrion schreef: ↑19 dec 2019 18:51PostNL heeft nieuwe bezorgbriefjes. Deze krijg je als je niet ruig was om een brief of pakket in ontvangst te nemen. Tegenwoordig staat hier niet meer op waar het pakket is bezorgd, maar wordt je geacht over internet te beschikken om dat op te zoeken. Niet iedereen beschikt over internet en je kan ook wel eens storing hebben, ect.
Ik vraag me af hoe je aan deze informatie komt. Als je het ergens gelezen hebt, heb je vast wel een link? Als je zelf zo'n briefje in de bus kreeg, is dat in tegenspraak met de ervaring van @moederslink. Bovendien zou ik het dan wel handig vinden als je hier even een foto had geplaatst.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL
Niemand thuis?
Dan geven we je pakket af bij de buren. Of bij een PostNL-locatie in de buurt. We laten natuurlijk een kaartje voor je achter met een ‘niet-thuiscode’. Met deze code kun je op track & trace zien waar je je pakket kunt ophalen.
https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket- ... en-banner-
Dan geven we je pakket af bij de buren. Of bij een PostNL-locatie in de buurt. We laten natuurlijk een kaartje voor je achter met een ‘niet-thuiscode’. Met deze code kun je op track & trace zien waar je je pakket kunt ophalen.
https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket- ... en-banner-
Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL
ZeerPrivé schreef: ↑21 dec 2019 10:16[quote=alfatrion post_id=2718744 time=<a href="tel:1576777909">1576777909</a> user_id=34540]
PostNL heeft nieuwe bezorgbriefjes. Deze krijg je als je niet ruig was om een brief of pakket in ontvangst te nemen. Tegenwoordig staat hier niet meer op waar het pakket is bezorgd, maar wordt je geacht over internet te beschikken om dat op te zoeken. Niet iedereen beschikt over internet en je kan ook wel eens storing hebben, ect.
Ik vraag me af hoe je aan deze informatie komt. Als je het ergens gelezen hebt, heb je vast wel een link? Als je zelf zo'n briefje in de bus kreeg, is dat in tegenspraak met de ervaring van @moederslink. Bovendien zou ik het dan wel handig vinden als je hier even een foto had geplaatst.
[/quote]
Hier een linkje https://www.postnl.nl/klantenservice/ni ... -thuiscode
Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL
@@Dank v.d. link.
Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL
Je kan een boekje bestellen of op de borden kijken.NeoDutchio schreef: ↑21 dec 2019 09:14En om te weten hoe laat deze vertrekt moet ik beschikken over internet of een telefoon. De NS houdt dus geen rekening met zijn klanten.
Ik denk als eerste aan de onrechtmatige daad ex art. 6:162 BW. En als tweede aan de redelijkheid en billijkheid ex art 6:248 BW. Je komt ook niet onder het herroepingrecht uit met deze argumenten.NeoDutchio schreef: ↑21 dec 2019 09:14Er is geen enkele wet te verzinnen die een ondernemer verplicht om verlies te moeten draaien omwille van de klant.
Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL
Zou jij mij willen uitleggen hoe ik er voor kan zorgen dat ik thuis ben voor een aangetekende brief, waarvan ik niet weet dat deze is verzonden?NeoDutchio schreef: ↑21 dec 2019 09:24Je kan ook gewoon zorgen dat je thuis bent als iets bezorgd wordt.
Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL
Het wordt voor de enkeling die geen internet heeft inderdaad wat onhandiger, maar mensen zonder internet zullen sowieso al niets bestellen bij een webshop. In het incidentele geval dat er een pakje wordt geleverd, zullen ze even bij de buren moeten aankloppen of bij hun kinderen.
Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL
Omslachtig dus, terwijl het zoveel eenvoudiger kan.ZeerPrivé schreef: ↑21 dec 2019 10:52Het wordt voor de enkeling die geen internet heeft inderdaad wat onhandiger, maar mensen zonder internet zullen sowieso al niets bestellen bij een webshop. In het incidentele geval dat er een pakje wordt geleverd, zullen ze even bij de buren moeten aankloppen of bij hun kinderen.
Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL
Het onderwerp is niet online bestellingen bij een webshop..
Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL
@lowieze: inderdaad wat onhandiger dan nu zoals ik schreef. Maar hoe vaak zal dit in de praktijk voor komen?