Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ZeerPrivé

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 21 dec 2019 10:57

@lowieze: inderdaad wat onhandiger dan nu zoals ik schreef. Maar hoe vaak zal dit in de praktijk voor komen?

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze » 21 dec 2019 11:03

ZeerPrivé schreef:
21 dec 2019 10:57
@lowieze: inderdaad wat onhandiger dan nu zoals ik schreef. Maar hoe vaak zal dit in de praktijk voor komen?
Je bedoelt hoe vaak zal het voorkomen dat iemand geen internet heeft?
Daar gaat het mij niet om, ik vind het onhandig als ik de deur instap en ik zie een briefje liggen dat er ergens een pakketje voor mij ligt, dat ik eerst op internet moet kijken waar het ligt, net wat Witte Angora zegt.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 21 dec 2019 11:08

Lowieze schreef:
21 dec 2019 11:03
ZeerPrivé schreef:
21 dec 2019 10:57
Je bedoelt hoe vaak zal het voorkomen dat iemand geen internet heeft?
Daar gaat het mij niet om, ik vind het onhandig als ik de deur instap en ik zie een briefje liggen dat er ergens een pakketje voor mij ligt, dat ik eerst op internet moet kijken waar het ligt, net wat Witte Angora zegt.

Maar voordat ik de deur in stap, heb ik allang de melding op mijn smartphone ontvangen waar het pakketje is afgegeven.

Neemt niet weg, dat ik me af vraag of Postnl dit zomaar kan doen.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 21 dec 2019 13:28

Hypo63 schreef:
21 dec 2019 11:27

Als ik een pakket wil ophalen geef ik dat zelf aan bij het bestellen, als ik aangeef dit pakket thuis te willen ontvangen ga ik deze dus ook niet ophalen maar meld ik mij bij de webwinkel.
Serieus?

peter17111962

Ongelezen bericht door peter17111962 » 21 dec 2019 14:18

Er staat "Je bedoelt hoe vaak zal het voorkomen dat iemand geen internet heeft?"

Ik begrijp het probleem niet, immers: Hoe vaak zal het voorkomen dat iemand zonder
internet iets online besteld ???

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze » 21 dec 2019 14:43

peter17111962 schreef:
21 dec 2019 14:18
Er staat "Je bedoelt hoe vaak zal het voorkomen dat iemand geen internet heeft?"

Ik begrijp het probleem niet, immers: Hoe vaak zal het voorkomen dat iemand zonder
internet iets online besteld ???
Dus zonder internet kun je nooit pakjes ontvangen?

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 21 dec 2019 14:47

alfatrion schreef:
21 dec 2019 10:48
NeoDutchio schreef:
21 dec 2019 09:24
Je kan ook gewoon zorgen dat je thuis bent als iets bezorgd wordt.
Zou jij mij willen uitleggen hoe ik er voor kan zorgen dat ik thuis ben voor een aangetekende brief, waarvan ik niet weet dat deze is verzonden?
Een aangetekende brief zal niet bij de buren aangeboden worden. Daar kreeg je altijd al een briefje bij met de tekst dat je online kan zien welk PostNL punt het dichtstbijzijnde is. Daar zit dus geen verschil in.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 21 dec 2019 14:55

Hypo63 schreef:
21 dec 2019 11:27
Zolang iedereen doet wat de bezorgdiensten willen (zelf ophalen pakketten, pakketten ergens neerleggen, melden dat er niemand thuis ie terwijl dat niet zo is enz.) kunnen webshops doorgaan met reclame maken met vandaag bestellen, morgen leveren, zonder dat dit gevolgen heeft als ze de belofte niet waarmaken.
De enige die het systeem kunnen veranderen zijn de webwinkels zelf, die afspraken hebben gemaakt met bezorgdiensten. Er komt pas een verandering als er massaal geklaagd wordt bij webwinkels dat bestellingen niet zijn bezorgd.
Als ik een pakket wil ophalen geef ik dat zelf aan bij het bestellen, als ik aangeef dit pakket thuis te willen ontvangen ga ik deze dus ook niet ophalen maar meld ik mij bij de webwinkel.
Maar dan moet u wel thuis zijn als het bezorgd wordt. En ja, het komt wel eens voor dat PostNL een foutje maakt. Voor een verkeerde deur staan, pakje in een verkeerde bus laden, barcode wil wel eens beschadigd raken, enz. Daardoor wil het wel eens voorkomen dat een pakje een dag langer onderweg is. In absolute aantallen lijkt dat veel, maar procentueel is dat bijna niets.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 21 dec 2019 15:00

NeoDutchio schreef:
21 dec 2019 14:47
alfatrion schreef:
NeoDutchio schreef:
21 dec 2019 09:24
Je kan ook gewoon zorgen dat je thuis bent als iets bezorgd wordt.
Zou jij mij willen uitleggen hoe ik er voor kan zorgen dat ik thuis ben voor een aangetekende brief, waarvan ik niet weet dat deze is verzonden?
Een aangetekende brief zal niet bij de buren aangeboden worden. Daar kreeg je altijd al een briefje bij met de tekst dat je online kan zien welk PostNL punt het dichtstbijzijnde is. Daar zit dus geen verschil in.
Je geeft geen antwoord op mijn vraag en je wuift de kwestie nu weg. Vroeger kreeg je een briefje met daarom waar het naartoe is gebracht. Bovendien, ook ak was dit wel altijd zo, dan nog kun een dergelijke klantonvriendelijke handelswijze best bespreken.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 21 dec 2019 15:07

Als ik in de Blokker kom en iets is uitverkocht dan mag je kiezen, volgende week alsnog voor aanbieding prijs ophalen of thuis laten bezorgen, zo krijgen digibeten zonder Smartphone of Computer toch een pakje thuis die voor hun online besteld werd!

Ik kwam hier achter als goede buur, zij was net in ziekenhuis en dus even bij mijn bezorgd...
Ja, ook deze 96 jarige buurvrouw kreeg dus een Online Blokker ding, en kan zeker niet even online kijken.

De Extra grote TV wegens haar ogen en de volume knop op Disco stand want ze weigerde gehoor apparaten!
Die een computer geven voor een enkel pakje is zeker niet rendabel en alles wat ze leerde zal ze snel vergeten!

Ze heeft nu een Rijkspostspaarbank pasje dat nu Oranje is geworden maar die naam, bleef als vroeger!
Helaas ben ik nu verhuist en zitten de buren nu met dit Digibeet probleem.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 21 dec 2019 18:02

alfatrion schreef:
21 dec 2019 15:00
NeoDutchio schreef:
21 dec 2019 14:47
alfatrion schreef:

Je geeft geen antwoord op mijn vraag en je wuift de kwestie nu weg. Vroeger kreeg je een briefje met daarom waar het naartoe is gebracht. Bovendien, ook ak was dit wel altijd zo, dan nog kun een dergelijke klantonvriendelijke handelswijze best bespreken.
Dus iets dat al jarenlang gebeurt is ineens niet goed genoeg meer? Hoe ziet u dat voor u, een bezorger die tig verschillende niet thuis kaartjes heeft en per adres waar niet afgeleverd kan worden eerst zelf moet gaan zoeken wat de dichtstbijzijnde afhaalpunt is? Nooit heb ik trouwens een kaartje in de bus gehad met daarop bij welk afleverpunt ik het kan ophalen. U verandert nu ook uw toon. Eerst was het nieuw, nu is het het bespreekbaar maken van een oud probleem?
Komkommertijd schreef:
21 dec 2019 15:07
Als ik in de Blokker kom en iets is uitverkocht dan mag je kiezen, volgende week alsnog voor aanbieding prijs ophalen of thuis laten bezorgen, zo krijgen digibeten zonder Smartphone of Computer toch een pakje thuis die voor hun online besteld werd!

Ik kwam hier achter als goede buur, zij was net in ziekenhuis en dus even bij mijn bezorgd...
Ja, ook deze 96 jarige buurvrouw kreeg dus een Online Blokker ding, en kan zeker niet even online kijken.
Als je weet dat je altijd thuis bent is dat geen probleem. Als je weet dat je veel weg bent overleg je met de verkoper en haal je het zelf later op.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 21 dec 2019 19:51

alfatrion schreef:
21 dec 2019 15:00
(...)
Vroeger kreeg je een briefje met daarom waar het naartoe is gebracht.
(...)
Van de week nog..ik was niet thuis en keurig lag het bekende briefje in de bus dat het pakje nh afhaalpunt was gebracht.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 22 dec 2019 14:45

Hypo63 schreef:
22 dec 2019 11:06

Ja, of ik betaal bezorgkosten of de webwinkel adverteert met gratis bezorging. In beide gevallen zie ik niet in waarom ik dan kosten moet maken om een pakket op te halen. Dat is niet de overeenkomst die ik heb met de webwinkel.
Ah ok, ik was niet op de hoogte dat je tegenwoordig als klant de regels mag bepalen als je iets koopt. Mijn fout.

thei 00

Ongelezen bericht door thei 00 » 22 dec 2019 19:35

nieuw of oud het probleem is post nl word mijns inzien betaald voor pakketje bij mij af te leveren aan de deur en niet 5 km verderop. de indicatie tijd is ongeveer en kan afwijken van tussen 08.00 en 20.00 . internet op telefoon heb ik niet doe alles via pc en ontvang regelmatig pakketjes via diverse koeriers.vraag nu al aan leveranciers om te verzenden met andere koerier dan post.nl. grote tekortkoming bij logistiek post. nl moet niet afgeschoven worden op de klanten

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 22 dec 2019 20:05

Nou lees dan hier maar alle klachten over andere bezorgdiensten die door veel mensen geuit worden.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 22 dec 2019 20:05

thei 00 schreef:
22 dec 2019 19:35
nieuw of oud het probleem is post nl word mijns inzien betaald voor pakketje bij mij af te leveren aan de deur en niet 5 km verderop. de indicatie tijd is ongeveer en kan afwijken van tussen 08.00 en 20.00 . internet op telefoon heb ik niet doe alles via pc en ontvang regelmatig pakketjes via diverse koeriers.vraag nu al aan leveranciers om te verzenden met andere koerier dan post.nl. grote tekortkoming bij logistiek post. nl moet niet afgeschoven worden op de klanten
Elke bezorger kan ziek worden, een aanrijding krijgen of vertraging oplopen door verkeerssituaties. Dat recht is niet enkel aan PostNL voorbehouden.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 22 dec 2019 20:12

thei 00 schreef:
22 dec 2019 19:35
nieuw of oud het probleem is post nl word mijns inzien betaald voor pakketje bij mij af te leveren aan de deur en niet 5 km verderop.
(...)
Hoezo 5 km verderop? Is dat het dichtstbijzijnde afhaalpunt dan ? :roll:
Bij de miljoenen pakjes die worden bezorgd kán het wel eens misgaan.
DHL of POSTNL of wie dan ook, het gaat overal wel eens mis.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 23 dec 2019 20:18

Prima, wat jij wilt.

Plaats reactie