LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Ongelezen bericht door alfatrion »

PostNL heeft nieuwe bezorgbriefjes. Deze krijg je als je niet ruig was om een brief of pakket in ontvangst te nemen. Tegenwoordig staat hier niet meer op waar het pakket is bezorgd, maar wordt je geacht over internet te beschikken om dat op te zoeken. Niet iedereen beschikt over internet en je kan ook wel eens storing hebben, ect.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Ongelezen bericht door scontra »

Waarom moet je 'ruig' zijn om een pakje aan te nemen ?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat vreemd, Alfa, gisteren was ik niet thuis en ik kreeg het aloude briefje van POSTNL in de bus dat het op het afhaalpunt lag. Vandaag het pakje opgehaald.
Dat is idd lastig voor mensen die geen internet hebben of een storing.
Ik ken dit ( nog ) niet . Best vervelend dus.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Ongelezen bericht door renewouters »

alfatrion schreef:
19 dec 2019 18:51
Niet iedereen beschikt over internet en je kan ook wel eens storing hebben, ect.
Dan ga je even of bel je naar buren/kinderen/kleinkinderen/andere bekenden. Je kunt ook overal een probleem van maken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ach, PostNL brievenbuspost doet er hier inmiddels ook een week over* en wordt hier alleen op woensdag bezorgd. En zo is elk probleem betrekkelijk.


*) Van "noord" Noord-Holland naar midden Nederland. Is ook een heel end.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 19 dec 2019 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Alleen op woensdag, dan komt er drie weken niets meer!

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nu ben ik heel gek op cijfertjes. Hoeveel procent van de ontvangers zou geen internet hebben? En als je geen internet hebt, dan zal het niet om leveringen van internetbestellingen gaan. Hoeveel pakjes worden er bezorgd dat offline geregeld wordt?
Hoe vaak komen storingen voor? En hoe vaak komt het voor dat zowel de vaste internetverbinding/wifi, alsook de 4G er uit ligt en je net op dat moment niet thuis bent geweest om een pakje in ontvangst te nemen en je buren er ook niet zijn?

Daar is dan ook weer een berekening op te maken hoe vaak een offline geregelde zending niet afgeleverd kon worden bij de ontvanger, of de buren, en er op dat moment een landelijke storing is bij de provider van de vaste lijn, alsook van de mobiele. Mij lijkt dat procentueel te verwaarlozen?

Er is van alles een probleem te maken, maar een persoonlijk probleem hoeft niet per definitie een groot probleem te zijn.

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch zou ik dit wel als een probleem zien. Hier in de flat gaat het zo: buurman/vrouw/mens opent de brievenbus, ziet een briefje liggen dat er bij mij een pakketje bezorgd is, loopt naar mijn deur, belt aan, en krijgt het pakketje.

In de nieuwe situatie wordt het: buurman/vrouw/mens opent de brievenbus, ziet een briefje liggen dat er 'ergens' een pakketje bezorgd is, loopt zuchtend en steunend naar boven, doet jas en schoenen uit, zet de laptop aan, ziet dat het pakketje bij mij ligt, en loopt zuchtend en steunend naar beneden, naar mijn deur, belt aan, en krijgt het pakketje.

Ik kan niet zeggen dat dit een verbetering van de service is, en ik kan ook niet zeggen dat het voor de bezorger zoveel makkelijker is. In plaats van enkel een huisnummer op een briefje te schrijven moet hij/zij/het in zijn mobiel/tablet/whatever een registratie doen, mijn nummer invoeren, terug naar de brievenbussen, etcetera.

Er is uiteraard over nagedacht. Maar niet door mensen die bekend zijn met de werkvloer.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Ongelezen bericht door tttlocke »

Als de verzender wat meer wil betalen, zijn er vast andere mogelijkheden.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Ongelezen bericht door sylvesterb »

witte angora schreef:
19 dec 2019 21:41
Er is uiteraard over nagedacht. Maar niet door mensen die bekend zijn met de werkvloer.
Nu moet de bezorger huisnummer schrijven op brief en digitaal en nu nog maar enkel digitaal. Hoezo hebben mensen op de werkvloer hier problemen mee? Heb je dat gevraagd aan je postbezorger?

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij, sylvesterb, lees je niet goed wat er staat... ;)

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Ongelezen bericht door Revoked »

Moet ik nou degene zijn die TS het advies "Dagvaarden" geeft?
Hop, naar de rechter en PostNL deaudprocederen.

En mensen zonder internet, in Nederland? Als ik raad hoeveel dat er zijn, krijg ik dan van allebei een euro?

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Revoked schreef:
19 dec 2019 23:25
En mensen zonder internet, in Nederland? Als ik raad hoeveel dat er zijn, krijg ik dan van allebei een euro?
Er zijn nog veel zeer oude mensen of mensen met een verstandelijke beperking, die niet met internet om kunnen gaan. Zeer armen kunnen zich ook geen internet veroorloven.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Ongelezen bericht door alfatrion »

De mensen met internet krijgen op de app frequent te lezen "Het is te druk probeer het op een ander moment nog een keer".

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die zeer oude mensen zijn dus thuis en nemen het pakje aan.

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Ongelezen bericht door witte angora »

Als ze met hun rollator op tijd bij de deur kunnen komen wel ja. Maar iemand zonder internet zal niet zo heel snel via internet iets bestellen, vermoed ik zo.

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Ongelezen bericht door witte angora »

fonsflons schreef:
19 dec 2019 23:48
Ligt dat ook niet een beetje aan de tijd van het jaar? Ik kreeg van de week mijn brieven letterlijk niet eens gepost omdat de bus zo vol zat dat de mensen voor mij hun post door de opening moesten proppen. Ik heb het dus de volgende morgen nog maar een geprobeerd.
Het ligt er aan dat veel brievenbussen zijn weggehaald omdat er te weinig gebruik van werd gemaakt, vermoed ik zo. :lol:

De post is kennelijk net als de kerk geworden: met de kerst zitten ze bomvol, en in de rest van het jaar zie je de schaapjes niet.

Maar dat gaat niet over de vraag van de TS.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Ongelezen bericht door sylvesterb »

witte angora schreef:
19 dec 2019 22:01
Volgens mij, sylvesterb, lees je niet goed wat er staat... ;)
Ik lees
Ik kan niet zeggen dat dit een verbetering van de service is, en ik kan ook niet zeggen dat het voor de bezorger zoveel makkelijker is. In plaats van enkel een huisnummer op een briefje te schrijven moet hij/zij/het in zijn mobiel/tablet/whatever een registratie doen, mijn nummer invoeren, terug naar de brievenbussen, etcetera.
Maar de bezorger hield altijd al bij digitaal waar hij bezorgd heeft, dus hij heeft nu juist minder werk.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Digibeten kunnen ook een Ali Express krijgen!

Ik vond de Kerstkaarten met zegels vrij duur... een Kalender uit China met mijn foto's erop is voordeliger.
Dan worden er vele kalenders bezorgd bij mensen die niets weten en pas na openen mijn herkennen!

Dit is dan brievenbus post dus geen pakje,,,,Maar als ik volgend jaar iets anders wilde sturen? En kandelaar van 4cm past niet in de bus.... dus pakje!

Ook zijn hier vele die met Windows 95 tot Windows 7 perfect alles wisten te vinden....
Maar na de Blokkendoos van Windows 10 hard weg liepen en er niets van begrepen en zich suf zochten.
Het oude scherm niet konden vinden en dan maar ook Linux over gaan!
Dus ook mensen met erg veel ervaring lopen soms vast op leuk Design en vroeger was alles beter roepen!

Met dank aan de kleine Augurkjes die Opa Komkommer hielpen!

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuwe bezorgbriefjes PostNL

Ongelezen bericht door witte angora »

sylvesterb schreef:
20 dec 2019 07:49
witte angora schreef:
19 dec 2019 22:01
Volgens mij, sylvesterb, lees je niet goed wat er staat... ;)
Ik lees
Ik kan niet zeggen dat dit een verbetering van de service is, en ik kan ook niet zeggen dat het voor de bezorger zoveel makkelijker is. In plaats van enkel een huisnummer op een briefje te schrijven moet hij/zij/het in zijn mobiel/tablet/whatever een registratie doen, mijn nummer invoeren, terug naar de brievenbussen, etcetera.
Maar de bezorger hield altijd al bij digitaal waar hij bezorgd heeft, dus hij heeft nu juist minder werk.
Juist wel. Tot nu toe stopt hij een briefje in de bus, loopt naar zijn auto, en voert de gegevens in. Nu loopt hij naar zijn auto, voert de gegevens in, print een briefje uit, loopt terug naar de brievenbus, stopt het briefje in de bus en gaat weer terug naar zijn auto. Tenminste, dat stel ik me erbij voor.

Sowieso lijkt het me het onhandiger, ook al kan het met pen, om een code van een scherm af te lezen en op te schrijven dan om simpel een huisnummer op te schrijven.

Maar goed, ik ken de werkvloer natuurlijk ook niet.

Gesloten