LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongelofelijk slechte Postbezorging van Kerstkaarten.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
heuvel4
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:46

Ongelofelijk slechte Postbezorging van Kerstkaarten.

Ongelezen bericht door heuvel4 »

Zondag-middag een kerstkaart op de brievenbus gedaan in Mijdrecht.
(in de "streekpost"). Het was een van de vele kerstkaarten van ons.
We hoorden dat de kerstkaart in Mijdrecht (dezelfde plaats dus) pas op vrijdag (VIJF DAGEN LATER) werd bezorgd.
Het is niet te geloven hoe slecht TNT tegenwoordig werkt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ongelofelijk slechte Postbezorging van Kerstkaarten.

Ongelezen bericht door ciske »

gek he, het is druk je bent niet de enige die post verstuurd met kerst.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ongelofelijk slechte Postbezorging van Kerstkaarten.

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is druk, jawel. Deze week twee poststukken in de bus gehad van een adres verderop, de enige overeenkomst is het huisnummer en het eerste deel van de straatnaam. Postcode is heel anders, en er is toch wel een verschil tussen een laan en een plantsoen, dacht ik zo. De naam heeft ook bepaald geen overeenkomsten. Als ze het maar ergens gedropt hebben, dan hebben ze hun werk gedaan.

Vorige maand rouwpost binnengehad, blijkens het stempel was dat 4 dagen onderweg. Toen was het natuurlijk ook zo druk.

Maar goed, we zullen het de TNT-ers maar niet kwalijk nemen, 'vroeger was alles beter' is maar een dooddoener, niet waar.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ongelofelijk slechte Postbezorging van Kerstkaarten.

Ongelezen bericht door ciske »

Er werken nog steeds mensen , het zijn geen machines.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ongelofelijk slechte Postbezorging van Kerstkaarten.

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, vroeger waren het machines, daarom werden er toen haast geen fouten gemaakt.

Het kan ook zijn dat de selectiecriteria nogal versoepeld zijn, en dat de vroegere postbodeschool een flinke stempel drukte op de kwaliteit van de bezorging.

Maar nogmaals, dat 'vroeger alles beter' was, dat is natuurlijk onzin.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ongelofelijk slechte Postbezorging van Kerstkaarten.

Ongelezen bericht door ciske »

Het ging hier over kerstkaarten , lees openingspost, en alsnog zijn het mensen!

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ongelofelijk slechte Postbezorging van Kerstkaarten.

Ongelezen bericht door witte angora »

Het gaat er om dat de post (jawel, ook de kerstkaarten) tegenwoordig erg lang onderweg is.

Dit is de kern van het betoog van heuvel4:
Het is niet te geloven hoe slecht TNT tegenwoordig werkt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ongelofelijk slechte Postbezorging van Kerstkaarten.

Ongelezen bericht door ciske »

TNT doet prima werk , mensen klagen altijd.

vijf hele dagen in deze drukke tijd, das een ramp.
Laatst gewijzigd door ciske op 24 dec 2011 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Ongelofelijk slechte Postbezorging van Kerstkaarten.

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

We hoorden dat de kerstkaart in Mijdrecht (dezelfde plaats dus) pas op vrijdag (VIJF DAGEN LATER) werd bezorgd.
Waarom denk je dat de kerstpost altijd in die speciale grote leuk versierde dozen moet worden gegooid?

Juist ja, dan weet PostNL dat die geen haast hebben en dat deze post veel later bezorgd kan worden.

Niet dat PostNL een goede service verleend, maar kerstpost kan nu eenmaal niet vergeleken worden met de normale post.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Ongelofelijk slechte Postbezorging van Kerstkaarten.

Ongelezen bericht door sephora30 »

Wat maakt het nou uit hoe lang de kaarten erover doen om aan te komen, als ze maar voor de kerst binnen zijn!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Ongelofelijk slechte Postbezorging van Kerstkaarten.

Ongelezen bericht door VioletPrue »

witte angora schreef:Vorige maand rouwpost binnengehad, blijkens het stempel was dat 4 dagen onderweg. Toen was het natuurlijk ook zo druk.
Goh, heb ik in maart ook gehad.
Kaart 6 dagen onderweg geweest.
Oom inmiddels al begraven.
Klacht ingediend, en ondanks dat ik mijn adres gaf en het adres van verzenden konden ze NIET uitzoeken in welk sorteercentrum de fout lag.
Dus ook niet wát de fout was.
Om te janken, meer dan 'sorry' krijg je niet.

Martjola
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:16

Re: Ongelofelijk slechte Postbezorging van Kerstkaarten.

Ongelezen bericht door Martjola »

Op dit moment is het erg druk bij de sorteercentra's van de post.
Men is bezig alle zeilen bij te zetten om de grote stroom post toch nog weg te krijgen, maar en zijn wel eens problemen zoals een sorteer machine die uitvalt of rolcontainers met post die op een verkeerde locatie worden afgeleverd.
Kerstpost mag er 3 dagen over doen om te worden bezorgt.
we komen echter enveloppen tegen die niet dicht zijn geplakt, iets wat wel moet en dus is de inhoud dan weg, zoiets kan er ook voor zorgen dat machines vast lopen en de post extra lang blijft staan om die machines weer aan de praat te krijgen.
we komen ook niet bestaande adressen tegen, het maakt toch niet uit denkt men, de bezorger weet wel waar de mensen wonen. of enveloppen waar geen postzegel op zit.
al met al zorgt dat er wel voor dat niet alles op tijd overkomt.

bosse bol
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:56

Re: Ongelofelijk slechte Postbezorging van Kerstkaarten.

Ongelezen bericht door bosse bol »

ciske schreef:TNT doet prima werk , mensen klagen altijd.

vijf hele dagen in deze drukke tijd, das een ramp.
Mijn buurman had ze eigen ziek gemeld bij UWV.
Kreeg bericht van UWV dat hij ze eigen moest melden bij de arts van
UWV op 20 Dec. om 10.00 uur.Bericht was verstuurd op 15Dec. en kwam aan
op 21 Dec. Dag uitkering.Hoezo vijf hele dagen da's een ramp.
Hoezo TNT doet prima werk en hoezo mensen klagen altijd.
Denk dat jij pas goed uit je dak gaat als het jouw overkomt.
Er bestaat ook nog zoiets als post waar je echt op zit te wachten en om het af te schuiven op Kerstpost is een lachertje natuurlijk.Ik weet nu al dat het
in 2012 tussen 15 en 30 Dec. druk gaat worden bij de post en in 2013-2014-2015-2016 ook

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Ongelofelijk slechte Postbezorging van Kerstkaarten.

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Martjola schreef:Op dit moment is het erg druk bij de sorteercentra's van de post.
Men is bezig alle zeilen bij te zetten om de grote stroom post toch nog weg te krijgen, maar en zijn wel eens problemen zoals een sorteer machine die uitvalt of rolcontainers met post die op een verkeerde locatie worden afgeleverd.
Kerstpost mag er 3 dagen over doen om te worden bezorgt.
we komen echter enveloppen tegen die niet dicht zijn geplakt, iets wat wel moet en dus is de inhoud dan weg, zoiets kan er ook voor zorgen dat machines vast lopen en de post extra lang blijft staan om die machines weer aan de praat te krijgen.
we komen ook niet bestaande adressen tegen, het maakt toch niet uit denkt men, de bezorger weet wel waar de mensen wonen. of enveloppen waar geen postzegel op zit.
al met al zorgt dat er wel voor dat niet alles op tijd overkomt.
Kan ik me allemaal voorstellen (al wist ik niet dat het nu verplicht is om enveloppes dicht te plakken?) maar dan blijft overeind dat Post.nl iets beloofd wat dus niet waargemaakt kan worden.
Misschien moeten ze dan de marge ruimer nemen?
En snap je ook dat als er regelmatig dingen fout gaan met je post (ik loop me suf met post voor de buren, terwijl dat echt mijn werk niet is!) en je dan vervolgens ook nog te horen krijgt dat er op maandag geen post meer komt, dat je dan eens boos kan worden op die fijne Post.nl?

kerstmannetje
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 dec 2011 18:47

Re: Ongelofelijk slechte Postbezorging van Kerstkaarten.

Ongelezen bericht door kerstmannetje »

Dit bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ongelofelijk slechte Postbezorging van Kerstkaarten.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Veel mensen hebben volgens mij een heel slecht geheugen. Dat de post in de kerstperiode er langer over doet dan normaal is van alle tijden. Ook in de zogenaamde "goede oude tijd" (de tijd dat iedereen het slechter had dan nu) deed de post er langer over.

En ook toen werd er weleens post verkeerd bezorgd. Dus niet meer zo zeuren en Merry Xmas to All.

(PS: als je denkt dat ze post het zo slecht doet in deze tijd, ga eens een dienst meedraaien in deze piektijden)

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ongelofelijk slechte Postbezorging van Kerstkaarten.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Vroeger stuurde bijna alle mensen nog kerstkaarten en deed de post er ook iets langer over als normaal maar tegenwoordig worden er veel minder kerstkaarten verstuurd, veel gebeurd met de mail.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Ongelofelijk slechte Postbezorging van Kerstkaarten.

Ongelezen bericht door VioletPrue »

kerstmannetje schreef:http://www.nu.nl/politiek/2699071/kamer ... andag.html
en je dan vervolgens ook nog te horen krijgt dat er op maandag geen post meer komt, dat je dan eens boos kan worden op die fijne Post.nl?
Tot er iets belangrijkers voorbij komt, dan wordt dit als wisselgeld gebruikt om het er tòch doorheen te drukken.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ongelofelijk slechte Postbezorging van Kerstkaarten.

Ongelezen bericht door ciske »

GJvdZ schreef:Veel mensen hebben volgens mij een heel slecht geheugen. Dat de post in de kerstperiode er langer over doet dan normaal is van alle tijden. Ook in de zogenaamde "goede oude tijd" (de tijd dat iedereen het slechter had dan nu) deed de post er langer over.

En ook toen werd er weleens post verkeerd bezorgd. Dus niet meer zo zeuren en Merry Xmas to All.

(PS: als je denkt dat ze post het zo slecht doet in deze tijd, ga eens een dienst meedraaien in deze piektijden)

jij spreekt mijn gedachten uit :mrgreen: zolang ze niet zelf lopen weten ze heel niet wat het inhoudt.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Ongelofelijk slechte Postbezorging van Kerstkaarten.

Ongelezen bericht door berend12 »

Een week is wel erg lang, is het gek dat mensen dan net zo lief een e-card versturen? Twee a drie dagen is acceptabel, een week is een beetje bezopen.

Gesloten