LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongevraagde advertentiepagina Facebook

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
joopcady
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 nov 2008 13:32

ongevraagde advertentiepagina Facebook

Ongelezen bericht door joopcady »

Ik krijg vanmorgen een bericht van Facebook dat ik een advertentiepagina heb aangemaakt voor Dolorous Intension Foretasting maar ik weet van niks. Ik ken het "bedrijf" niet eens, heb zelf geen bedrijf dus wat moet ik er mee. Verwijderen lukt mij niet. tips?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: ongevraagde advertentiepagina Facebook

Ongelezen bericht door berndv »

joopcady schreef:
20 nov 2019 10:10
Verwijderen lukt mij niet. tips?
misschien eerst vertellen waarom verwijderen niet lukt? Daarnaast heb ik nog nooit van een "advertentiepagina" gehoord, ook op google kan ik daar niets over vinden, en het zelfde geldt voor de naam die u noemt.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: ongevraagde advertentiepagina Facebook

Ongelezen bericht door Methusalah »

Als er iets op jouw account is gemaakt, allereerst natuurlijk je wachtwoord wijzigen. Check vervolgens of je geen phishing bericht hebt gekregen, zo niet, stel Facebook op de hoogte. Je kan proberen de pagina zelf te verwijderen nadat je je wachtwoord hebt gewijzigd.

joopcady
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 nov 2008 13:32

Re: ongevraagde advertentiepagina Facebook

Ongelezen bericht door joopcady »

Dit is de mededeling:
Je hebt een pagina gemaakt voor Dolorous Intension Foretasting

Je bent nu onderdeel van de miljoenen bedrijven, gemeenschappen en organisaties die pagina's gebruiken om contact te maken met en te communiceren met mensen op Facebook. Rond het instellen van je pagina af met deze vier eenvoudige stappen.


Verwijderen lukt niet omdat er nergens een optie is te vinden voor verwijderen van de pagina.

sake1987

Re: ongevraagde advertentiepagina Facebook

Ongelezen bericht door sake1987 »

Je weet 100% zeker dat dit van Facebook komt ? geen nieuwe vorm van pishing ?

joopcady
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 nov 2008 13:32

Re: ongevraagde advertentiepagina Facebook

Ongelezen bericht door joopcady »

op mijn Facebook startpagina staat nu boven "voorgestelde groepen"een pagina vermeld met die vreemde naam.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: ongevraagde advertentiepagina Facebook

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Voorgesteld, dus je hebt nog niets.

Ik kreeg vrienden voorgesteld om kennis te maken, 3 overleden personen zitten daar tussen... dus Fake Boek doet wel vaker raar.

Gewoon dit soort oproepen negeren en vooral niet klikken en kijken hoe je er vanaf moet komen.

joopcady
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 nov 2008 13:32

Re: ongevraagde advertentiepagina Facebook

Ongelezen bericht door joopcady »

Het staat niet tussen voorgestelde groepen maar erboven. het is ook gekoppeld aan mijn email adres, via Facebook denk ik, maar moet blijkbaar nog helemaal ingevuld worden. Dat doe ik maar niet. Maar ik wil het gewoon van mijn pagina af hebben. Ik heb er tenslotte niet om gevraagd.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ongevraagde advertentiepagina Facebook

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
20 nov 2019 12:27
Ik kreeg vrienden voorgesteld om kennis te maken, 3 overleden personen zitten daar tussen... dus Fake Boek doet wel vaker raar.
Onzinnige conclusie. Dat heeft niets met Facebook die raar zou doen te maken. Dat komt gewoon omdat de pagina's van die drie overleden personen niet offline zijn gehaald door de nabestaanden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: ongevraagde advertentiepagina Facebook

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Niemand heeft een eigen pagina op Facebook. Het is andersom.van alles wat je daar neer zet geef je de rechten aan Facebook.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: ongevraagde advertentiepagina Facebook

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Helaas weten nabestaanden niet de je moet ze geheim te houden wachtwoorden!

En ook met de Overlijdensakte word dit niet gedaan of erg moeilijk en traag.
De eigen familie kan dit nog rond krijgen met veel gezeur, maar als je enige bent zonder partner of kinderen en verdere familie
moet dit regelen, dan krijg je dit soort ongewenste uitnodigingen.

Ze eisen bij Facebook zoveel bewijs van naast de akte ook nog bewijs van familie, en soms alleen nog vrienden.
Die mogen niets doen kregen ze als antwoord.
Ze blijven eeuwig leven, dus is er ook een computer in de Hemel?

Alleen na erg lang geen gebruik zullen ze vergeten worden, maar een populaire dorps persoonlijkheid en beeldende kunstenaar blijft zo wel voortleven na zijn overlijden!

Gesloten