LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongewenst Abonnement "BeterPrijs"

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
PeeDeLee
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2017 13:24

ongewenst Abonnement "BeterPrijs"

Ongelezen bericht door PeeDeLee »

LET OP

BeterPrijs belt en vraagt een e-mail adres aangezien zij aanbiedingen willen doorsturen. Zelfs indien je aangeeft dat je dit niet wenst wordt een mail doorgestuurd waar je binnen 14 dagen op moet reageren dat je geen gebruik daarvan wenst te maken - over die termijn wordt een abonnementsprijs van EUR 99 in rekening gebracht. In verband met ziekte is deze mail niet direct door ons opgemerkt en uiteraard valt de rekening dan in de e-mail "bus". Deze negatieve optie is onredelijk "quote"
Steeds meer zien consumenten de z.g. 'negatieve optie' toegepast, dwz dat men zou moeten reageren op iets dat ongevraagd wordt toegestuurd of onder de mom van een enquete iets wordt opgedrongen als "éénmalige aanbieding", "geen verdere kosten"en meer van dit soort valkuilen vol valse voorlichting c.q. het verzwijgen van de consequenties.
Op een blog heb ik gezien dat er al meer negatieve ervaringen over zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ongewenst Abonnement "BeterPrijs"

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

PeeDeLee schreef:LET OP

BeterPrijs belt en vraagt een e-mail adres aangezien zij aanbiedingen willen doorsturen. Zelfs indien je aangeeft dat je dit niet wenst wordt een mail doorgestuurd waar je binnen 14 dagen op moet reageren dat je geen gebruik daarvan wenst te maken - over die termijn wordt een abonnementsprijs van EUR 99 in rekening gebracht. In verband met ziekte is deze mail niet direct door ons opgemerkt en uiteraard valt de rekening dan in de e-mail "bus". Deze negatieve optie is onredelijk "quote"
Steeds meer zien consumenten de z.g. 'negatieve optie' toegepast, dwz dat men zou moeten reageren op iets dat ongevraagd wordt toegestuurd of onder de mom van een enquete iets wordt opgedrongen als "éénmalige aanbieding", "geen verdere kosten"en meer van dit soort valkuilen vol valse voorlichting c.q. het verzwijgen van de consequenties.
Op een blog heb ik gezien dat er al meer negatieve ervaringen over zijn.
U geeft aan geen interesse te hebben, maar geeft toch uw mailadres? U heeft toevallig ook geen interesse om mij €100 te geven? Dan geef ik even mijn rekeningnummer.

En nee, u hoeft niet te reageren als u iets niet wilt, de wet is zo dat u een contract moet ondertekenen als u iets wel wilt. Dat deze schimmige bedrijfjes de wet omzeilen om zo argeloze mensen geld afhandig te maken is een truc. Gelukkig voor u hoeft u niet te betalen, u heeft immers nergens voor getekend.

DejongBob
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 mei 2017 13:18

Re: ongewenst Abonnement "BeterPrijs"

Ongelezen bericht door DejongBob »

Ik begrijp niet helemaal waar Beterprijs dan de e-mail vandaan haalt? Indien jij hem niet hebt gegeven dan ben je al helemaal nergens verplicht tot. Maar hoe dan ook stuur een mailtje met dat je hier niet van gedient bent en hopelijk kom je er zo wel onderuit.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: ongewenst Abonnement "BeterPrijs"

Ongelezen bericht door olaf79 »

NeoDutchio schreef:
PeeDeLee schreef:LET OP

BeterPrijs belt en vraagt een e-mail adres aangezien zij aanbiedingen willen doorsturen. Zelfs indien je aangeeft dat je dit niet wenst wordt een mail doorgestuurd waar je binnen 14 dagen op moet reageren dat je geen gebruik daarvan wenst te maken - over die termijn wordt een abonnementsprijs van EUR 99 in rekening gebracht. In verband met ziekte is deze mail niet direct door ons opgemerkt en uiteraard valt de rekening dan in de e-mail "bus". Deze negatieve optie is onredelijk "quote"
Steeds meer zien consumenten de z.g. 'negatieve optie' toegepast, dwz dat men zou moeten reageren op iets dat ongevraagd wordt toegestuurd of onder de mom van een enquete iets wordt opgedrongen als "éénmalige aanbieding", "geen verdere kosten"en meer van dit soort valkuilen vol valse voorlichting c.q. het verzwijgen van de consequenties.
Op een blog heb ik gezien dat er al meer negatieve ervaringen over zijn.
U geeft aan geen interesse te hebben, maar geeft toch uw mailadres? U heeft toevallig ook geen interesse om mij €100 te geven? Dan geef ik even mijn rekeningnummer.

En nee, u hoeft niet te reageren als u iets niet wilt, de wet is zo dat u een contract moet ondertekenen als u iets wel wilt. Dat deze schimmige bedrijfjes de wet omzeilen om zo argeloze mensen geld afhandig te maken is een truc. Gelukkig voor u hoeft u niet te betalen, u heeft immers nergens voor getekend.
Nee hoor, mondeling is in de meeste gevallen ook een prima contract af te sluiten. Er zijn echter typen contracten waarbij het schriftelijkheidsbeginsel geldt. Natuurlijk heb je geen contract en zit je nergens aan vast als je geen akkoord hebt gegeven. En laten zij dat maar bewijzen. In ieder geval niks betalen en laat de deurwaarder maar komen. Er wordt in de rechtszaak gehakt van ze gemaakt, mits uiteraard uw verhaal klopt.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: ongewenst Abonnement "BeterPrijs"

Ongelezen bericht door Boesta »

olaf79 schreef: Nee hoor, mondeling is in de meeste gevallen ook een prima contract af te sluiten. Er zijn echter typen contracten waarbij het schriftelijkheidsbeginsel geldt. Natuurlijk heb je geen contract en zit je nergens aan vast als je geen akkoord hebt gegeven. En laten zij dat maar bewijzen. In ieder geval niks betalen en laat de deurwaarder maar komen. Er wordt in de rechtszaak gehakt van ze gemaakt, mits uiteraard uw verhaal klopt.
U heeft het helemaal mis!

Dit is een soort van Telemarketing en valt dus onder de wet "Koop op afstand", en dus moet het contract schriftelijk bevestigd worden. Ook als er telefonisch akkoord gegeven zou zijn. Mondeling (telefonisch) afgesloten contracten zijn niet rechtsgeldig zonder een schriftelijke bevestiging!


https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand

De ts hoeft dus niets te doen. Maar kan wel een mailtje sturen en verwijzen naar deze wettelijke regels. Misschien dat ze dan direct eieren voor hun geld kiezen. In ieder geval moet er nooit betaald worden. Betaald u wel dan doet u mee aan het in stand houden van deze oplichtingspraktijken...

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: ongewenst Abonnement "BeterPrijs"

Ongelezen bericht door Dirkie »

PeeDeLee schreef:LET OP

BeterPrijs belt en vraagt een e-mail adres aangezien zij aanbiedingen willen doorsturen. Zelfs indien je aangeeft dat je dit niet wenst wordt een mail doorgestuurd
Maar als je dit niet wenst waarom geef je dan een email adres door? Dit soort mails met geweldige aanbiedingen gaan bij mij dezelfde kant op als alle mails over erfenissen van vage Afrikaanse overledenen die mij een erfenis willen geven, mails dat mijn online bank account of credit cards geblokkeerd zijn en al die andere nonsens. Nog nooit problemen mee gehad, maar ik ga dan ook nooit in op dit soort telefoontjes. Als iets te mooi is om waar te zijn dan is het ook zo. Misschien als Gaston voor de deur staat doe ik open maar zelfs dat is niet zeker :mrgreen:
Op een blog heb ik gezien dat er al meer negatieve ervaringen over zijn.
Ja en. Iedereen kan vanalles op het internet dumpen en hele volkstammen nemen het vervolgens voor waar aan. En het gebeurt nog steeds dagelijks. Gisteren weer een nep actie voor gratis kaartjes voor pretpark in Kaatsheuvel. En iedereen trapt er blindelings in en zo is er weer een partij in het bezit gekomen van een hele lading aan persoonlijke informatie die ongetwijfeld ingevuld moest worden.

alfatrion
Berichten: 21905
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: ongewenst Abonnement "BeterPrijs"

Ongelezen bericht door alfatrion »

Boesta schreef:U heeft het helemaal mis!
Olaf heeft gelijk. In het algemeen is geen ondertekening nodig. Dat in dit geval een schriftelijk bevestiging nodig is maakt dat niet anders. Overigens vereist ook een schriftelijke bevestiging geen ondertekening.

Gesloten