LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenste contractbeëindiging door Essent

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ongewenste contractbeëindiging door Essent

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
01 sep 2020 18:27
“Wat mag u rekenen voor diensten die u in de bedenktijd heeft geleverd?
Ziet de consument in de bedenktijd af van de dienst? En moet hij betalen voor diensten die u al heeft geleverd? De wet zegt dat de vergoeding dan afhangt van de afgesproken prijs. En van wat werkelijk is geleverd. De consument hoeft nooit méér te betalen dan de marktwaarde van het deel dat geleverd is.“

bron ACM
De bedenktijd gaat pas in na sluiten overeenkomst , dan wel ja zeggen. Wat hier niet gebeurd is.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Ongewenste contractbeëindiging door Essent

Ongelezen bericht door langste adem »

Pfff net een hele vasthoudende Essent verkoper aan de deur gehad. Ik heb gezegd dat ik weet dat mijn huidige leverancier misschien niet de goedkoopste is, en dat ik best bereid ben om me te verdiepen in een goedkopere leverancier, maar dat dan niet perse Essent hoefde te zijn. Niet alleen de prijs is doorslaggevend voor mij , ik wil ook goede service, en me verder verdiepen in eventuele haken en ogen, en ik wil ook ervaringen lezen van anderen. En ik heb ook weleens Oxxio verkopers aan de deur die zeggen dat zij de voordeligste zijn. Hij heeft een half uur gespendeerd , eerst bij mijn vrouw en toen nog bij mij, voordat hij uiteindelijk afdroop.

Ik ben eigenlijk heel laks met dit soort dingen (teveel gedoe), en ben daarmee misschien een dief van eigen portemonnee.
Waarschijnlijk is ieder jaar switchen van leverancier de voordeligste oplossing, ivm. welkomstcadeaus of kortingen die je dan krijgt. Is er eigenlijk een onafhankelijk platform waarbij je zelf online kunt kiezen wat de beste keus leverancier zou zijn op basis van verbruik , mocht ik alsnog besluiten om Vattenfall (voorheen Nuon, en daarvoor EWR) te verlaten na zoveel jaar ???

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ongewenste contractbeëindiging door Essent

Ongelezen bericht door Erthanax »

Gaslicht.com is een bekende en goede energievergelijker, maar er zijn er meer. Als u googelt op "overstappen van energieleverancier" vindt u tal van mogelijkheden. Vul bij twee of drie uw gegevens in en u kunt de gevonden aanbiedingen op uw gemak vergelijken.

Nog een tip bij verkopers aan de deur: "Nee, geen belangstelling" zeggen en direct de deur weer dicht. Ik heb de deur eerder dicht dan dat de verkoper zijn zin heeft afgemaakt. Het stuit mij enigszins tegen de borst, maar het is de snelste manier. Nee is nee, en ik heb geen zin om dat minuten lang met enige wellevendheid te moeten herhalen.

Gesloten