LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenste Telefoontjes

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Cafje
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2009 12:47

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door Cafje »

Veel beginnen ze met "ik hoop dat ik u niet stoor", mijn antwoord is dan meteen"ja dat doet u wel, goedendag" en leg de hoorn erop.

Maar ik heb mij nu ook aangemeld bij Infofilter, even afwachten of dat helpt, groetjes Cafje

martdehaan
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2007 22:19

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door martdehaan »

ik onderbreek de callcenter medewerker al direct als ik de telefoon aanneem en zeg dan Oh dan moet U mijn vader hebben leg direct de telefoon ernaast en roep heel hard PA en vervolgens laat ik ze wachten tot ze zelf de telefoon erop leggen. Dit doe ik al jaren zo en het bevalt mij prima

M.M.N.
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:05

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door M.M.N. »

Zouden die verkooptelefoontjes er ook niet mee te maken kunnen hebben dat je vaak je telnr in moet vullen als je via internet aan iets mee doet?

Zelf heb ik een geheim nummer en ik vul op internet met enquettes o.i.d. nooit mijn echte telnr in.

Ik heb gelukkig geen last van dit irritante gebel,maar wel weer aan de deur.
Dit kap ik heel gauw af door te zeggen;geen interesse,fijne dag verder en dan direct de deur dicht.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Helaas doet het totaal niet terzake of je een geheim telefoonnummer hebt of niet.

Er wordt door belcomputers een bundel van tientallen tot honderden telefoonnummers tegelijk gebeld, en die computer maakt daarin geen onderscheid tussen gewone en geheime telefoonnummers.

Pas wanneer je nummer expliciet op de lijst van infofilter wordt opgenomen, wordt het overgeslagen, maar alleen wanneer de beller zich iets van die lijst aantrekt.

De methode van Hans Teeuwen, een diepgaand gesprek aangaan met de telemarketeer, waarbij die telemarketeer volstrekt vergeet waarvoor hij belt, is 1 van de leukste manieren om ze stil te krijgen. De telemarketeer van tele2 probeert Hans er nog wel op te wijzen dat ie te lang aan het bellen is, maar Hans houdt hem nog even aan het lijntje.


http://www.hansteeuwen.tv/html/post/65.html

M.M.N.
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:05

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door M.M.N. »

Ja dat klopt,ik sta op infofilter.

Als het goed is kun je toch een klacht indienen als je toch gebeld wordt?

Cafje
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2009 12:47

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door Cafje »

Waar het mij om gaat is dat ik ook telkens voor niets naar die telefoon loop, meerdere keren gebeurd het dat ik daar net ben en dan stopt hij met bellen en daar baal ik toch echt wel van, groetjes.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Vanaf 1 oktober kun je inderdaad een klacht indienen over het gebeld worden. Dan treedt het ´Bel me niet-register´ in werking.

Vanaf dat moment zal de overlast een stuk minder worden, omdat het die firma´s dan ook boetes kan kosten.

Gelukkig heeft bij mij infofilter al jaren het gewenste effect, dus ik word niet eens zo vaak meer gebeld. ALS het dan eens gebeurt, zal ik ze ook aan het lijntje houden, maar vaak hebben ze het al snel door, en hangen ze zelf op.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Aanvulling op mijn opmerking over het bel-me-niet-register:


Intussen is deze maatregel in werking getreden. Ik heb eens gekeken wat het zoal inhoudt, en of er wezenlijk iets veranderd is.

Nou, ik kan iinmiddels zeggen, dat de telemarketeers zich kennelijk aan het beraden zijn over hun strategie, want ze mogen kennelijk nog steeds bellen, ook tijdens etenstijd, of wanneer het hen het beste uitkomt.


Hoe zit dat nou? Het bel-me-niet-register heeft een ontsnappingsmogelijkheid opgen gelaten voor de telemarketeers. En geloof me: het zal een paar dagen of weken rustig zijn, maar daarna beginnen ze heel Nederland te bestoken met ''enquetes''.

Het blijkt namelijk zo te zijn, dat ze hun leuterverhaaltje voortaan kunnen verpakken in een flut-enquete. Een stel vragen dat in feite nergens over gaat, en ook niets te maken hoeft te hebben met het product dat ze je willen aansmeren.

Men mag het gesprek dus beginnen met ''Mag ik u een paar vragen stellen''? En voor je het weet beginnen ze hun verkooppraatje af te draaien.

Kortom: een gemiste kans van de overheid om deze telefoonterreur voor eens en voor altijd de nek om te draaien.

Ik hoop dat ze deze vergissing snel inzien, en alsnog ook het telefonisch afnemen van enquetes gaan verbieden. Dat verbod had mijns inziens deel uit moeten maken van het bel-me-niet-register..........

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door plumber »

Heb ook het formulier ingevuld stond echter bij wegens
drukte kan het wel even duren voordat ik de link krijg
die ik aan moet klikken.Dan gaat mijn inschrijving pas in.
Heb trouwen ook gelezen dat het ging om een voorlopige inschrijving. :roll:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Ongewenste Telefoontjes

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Mijn inschrijving bij infofilter wordt weliswaar automatisch omgezet, maar ook voor mij blijkt die overgangstijd te gelden. Dus echt klagen over firma's die zich er niet aan houden (denk bijvoorbeeld aan de handige Harry's die nu hun telefoontjes vanuit het buitenland plegen, in de veronderstelling dat ze dan dit register denken te kunnen omzeilen), dat klagen kan dus pas vanaf half november.

Gesloten