LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onrechtmatige miljoenenwinst UPS

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.

Ben u hier ook slachtoffer van geworden?

Ja
10
37%
Nee
17
63%
Weet niet
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 27

daytona12
Berichten: 84
Lid geworden op: 25 jan 2007 09:46

Onrechtmatige miljoenenwinst UPS

Ongelezen bericht door daytona12 »

Op 14/02/2008 kocht ik een groothoeklens op ebay bij een verkoper uit New York voor het bedrag van $89 (ongeveer €60) en dat was in dit geval echt een koopje.
Om deze zo snel mogelijk in mijn bezit te krijgen koos ik tijdens het afrekenen voor UPS Express a $42 en hiermee was de volledige verzending gedekt en zou het pakket binnen ongeveer 3 werkdagen worden afgeleverd op mijn huisadres.
Helaas was ik op 18/02/2008 niet thuis om het pakket in ontvangst te nemen, dus nam ik contact op met UPS voor een nieuwe afspraak op een tijd dat ik wel thuis zou zijn.
Volgens UPS was dat geen probleem en of ik het bedrag van €29.38 (invoerrechten+BWT) gereed wilde houden bij aflevering.
Ne het gesprek drong het pas tot me door dat de invoerrechten en bwt wel erg hoog waren namelijk de helft van het aankoopbedrag a €60.

Ik weer bellen met UPS en tot mijn stomme verbazing kreeg ik te horen dat het bedrag zo hoog was omdat UPS in al zijn wijsheid een dienst heeft verzonnen voor de snelle afhandeling, namelijk het voorschieten van de invoerrechten+bwt en dat zij mij daarvoor €10 voorschotprovisie in rekening brengen????
Mijn mond viel dus even open omdat ik als ontvangende partij helemaal niets te maken heb met de firma UPS en dus geen verzendcontract met UPS ben aangegaan.
Dat zij dus een zelf verzonnen dienst voor mij als ontvanger uitvoeren waarom ik niet heb gevraagd en dus geen toestemming voor heb gegeven is voor mij een reden om de betaling van deze €10 voorschotprovisie te weigeren.
Ik was best heel erg tevreden geweest met een acceptgiro van de douane die ik met alle plezier zou hebben betaald, dan het pakje maar een dag later ontvangen.

Als ontvanger van een pakket uit het buitenland weet je dus wel dat je invoerrechten en bwt moet betalen, maar natuurlijk niet dat UPS er een dergelijke vage constructie op na houd waar je als ontvanger wel voor mag betalen.
Als UPS deze constructie altijd hanteert, dat zou die 10 euro onderdeel moeten zijn van de verzendkosten.
Sec gezien betaal ik dus $42 verzendkosten aan de verkoper en mag dan bij ontvangst nog een omgerekend $16 extra betalen, een totaal van $58??
Waarschijnlijk weet bijna niemand dat UPS deze €10 in rekening brengt, het viel nu gewoon op omdat het aankoopbedrag erg laag was.

In de algemene voorwaarden en op de website van UPS is het begrip voorschotprovisie dan ook nergens terug te vinden en bij de helpdesk en de facturatie afdeling kon niemand precies uitleggen waarom ik €10 voorschotprovisie moet betalen voor een dienst waar ik als ontvangende partij niet om gevraagd en waarvan niemand van tevoren op de hoogte is gesteld.
Bovendien ben ik als ontvanger totaal niet verplicht op de hoogte te zijn van deze algemene voorwaarden omdat ik als ontvanger geen dienst van hen afneem, daar komt nog bij dat deze info nergens te vinden is dus zou ik mezelf niet van tevoren op de hoogte kunnen stellen ook al zou ik dat nog zo graag willen. Bovendien zou je nooit naar iets gaan zoeken waarvan je het bestaan niet afweet, toch?

Van de ene helpdesk medewerker kreeg ik te horen dat de €10 + €19.38 vooruitbetaalde belasting is, onzin natuurlijk omdat het totaal aan belasting dan 50% van het aankoopbedrag a €60 zou zijn.
De ander zei dat het borg was omdat ze de belasting voorschieten en dat ik het terug kon krijgen, maar op mijn vraag hoe ik dat dan terug kon krijgen moest hij mij het antwoord schuldig blijven.
Nog een andere UPS’er kwam met de briljante opmerking “ja meneer, dat zijn nu eenmaal de regels” waarop ik als antwoord gaf dat het de regels van UPS zijn en dat deze geen wettelijke basis hebben in het Nederlands wetboek en dat ik als ontvanger nooit van tevoren op de hoogte ben gesteld van deze regels, want dan had ik de aankoop nog kunnen afblazen vanwege te hoge totale verzendkosten.

Conclusie, UPS vraagt dus €10 voorschot provisie voor een zelf gefabriceerde dienst aan de ontvanger van een pakket waardoor de ontvanger dus 2x betaald voor de verzending.
De douane kan natuurlijk ook gewoon een acceptgiro op het pakketje plakken.
Weiger je echter deze €10 te betalen dan krijg je het pakket niet en gaat het retour afzender, wat een grove vorm van chantage is.
En dat voor een dienst waarvan niemand op de hoogte is, waarvan nergens op de website van ups of in de algemene voorwaarden informatie over te vinden is en waarvan de helpdesk geen enkele plausibele uitleg kan geven.

Er vanuit gaande dat UPS jaarlijks vele tienduizenden pakketten van buiten de EU aflevert bij Nederlandse ontvangers, kan ik dus concluderen dat UPS vele miljoenen over de rug van de ontvanger in de zak steekt en ze dat blijkbaar heel goed verborgen weten te houden door dit blijkbaar niet op de rekening te specificeren.

Met vriendelijke groeten,

Peter Hofland.

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: Onrechtmatige miljoenenwinst UPS

Ongelezen bericht door marinepik »

En zo word jij door een grote speler op deze markt voor paal gezet en is er een sanctie bedacht dat indien jij de extra kosten niet betaald je het pakketje kan vergeten en waarschijnlijk het door jouw reeds betaalde geld niet retour ontvangt van de verkoper.
En wat doe je dan in de meeste gevallen, gewoon betalen want jij hebt geen andere keus wil jij je geld niet helemaal kwijt zijn.
En als je dit allemaal bedenkt kun je de aankoop eigenlijk net zo goed in een Nederlandse winkel kopen, ben je waarschijnlijk even veel of nog minder geld kwijt.
Overigens kan ik ook geen antwoord vinden op de vraag waar die euro 10,00 nu precies voor betaald moeten worden.
Theo

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Onrechtmatige miljoenenwinst UPS

Ongelezen bericht door Walter van V »

probleem is natuurlijk dat je je door een bestelling in het buitenland conformeert aan de voorwaarden van de dienst waar verkopende /versturende partij mee werkt. Dus ja enerzijds duur, anderszijds consequenties van deze wijze van zaken doen..

daytona12
Berichten: 84
Lid geworden op: 25 jan 2007 09:46

Re: Onrechtmatige miljoenenwinst UPS

Ongelezen bericht door daytona12 »

"probleem is natuurlijk dat je je door een bestelling in het buitenland conformeert aan de voorwaarden van de dienst waar verkopende /versturende partij mee werkt. Dus ja enerzijds duur, anderszijds consequenties van deze wijze van zaken doen.."

Beste Walter,

Daar sla je de plank een klein beetje mis want ondanks het feit dat ik de bestelling doe is de verkoper de persoon welke een overeenkomst aangaat met UPS en niet de ontvanger.
In de algemene voorwaarden van UPS staat dan ook dat de verzender te aller tijden verantwoordelijk kan worden gehouden indien de ontvanger welke kosten dan ook weigert te betalen aan UPS.

De ontvanger kan door UPS nooit aansprakelijk worden gesteld omdat deze simpelweg niets te maken heeft met het contract tussen de verzender en UPS. UPS weet dat donders goed en daarom stellen ze dat de verzender verantwoordelijk blijft voor de betalingen.

Groet,
Peter

daytona12
Berichten: 84
Lid geworden op: 25 jan 2007 09:46

Re: Onrechtmatige miljoenenwinst UPS

Ongelezen bericht door daytona12 »

"En zo word jij door een grote speler op deze markt voor paal gezet en is er een sanctie bedacht dat indien jij de extra kosten niet betaald je het pakketje kan vergeten en waarschijnlijk het door jouw reeds betaalde geld niet retour ontvangt van de verkoper.
En wat doe je dan in de meeste gevallen, gewoon betalen want jij hebt geen andere keus wil jij je geld niet helemaal kwijt zijn.
En als je dit allemaal bedenkt kun je de aankoop eigenlijk net zo goed in een Nederlandse winkel kopen, ben je waarschijnlijk even veel of nog minder geld kwijt.
Overigens kan ik ook geen antwoord vinden op de vraag waar die euro 10,00 nu precies voor betaald moeten worden.
Theo"

Theo, de €10 zijn voor de kosten die UPS ongevraagd voor de ontvanger maakt, dus het voorschieten van de invoerbelasting en BTW.

De douane kan ook gewoon een acceptgiro op het pakket plakken, maar dat duurt UPS natuurlijk te lang en kunnen zij hun levertijd niet nakomen. Dus mag de klant opdraaien voor hun verzonnen shortcut.

Peter

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Onrechtmatige miljoenenwinst UPS

Ongelezen bericht door Frans75 »

Vind het verhaal van UPS een beetje wazig.

Zij lopen weinig risico met het eventueel niet betalen van de ontvanger. Als die weigert of de zending kan niet worden uitgereikt, gaat het pakket met de gemaakte kosten retour afzender. Die moet dan voor alle kosten opdraaien.

menno874
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2008 23:10

Re: Onrechtmatige miljoenenwinst UPS

Ongelezen bericht door menno874 »

Vreemde gang van zaken, misschien een tip bel de klantenservice van de beoogde vervoerder en vraag wat er eventueel aan bijkomende kosten zijn en als het even mogelijk is laat dit dan mailen en vergelijk dit dan met andere, kun je altijd nog beslissen.

wardtmar
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jul 2009 00:42

Re: Onrechtmatige miljoenenwinst UPS

Ongelezen bericht door wardtmar »

Ook ik kocht iets in China, en krreeg van UPS 10 euro kosten in rekening gebracht, naast 16,53 BTW. Dat gaat onder de noemer voorschotprovisie. In de uitleg die ik later kreeg staat dat dit een voorschot is op te betalen BTW, importheffingen en andere overheidskosten. Op zich kan ik daar wel inkomen, maar paketten tot 150 euro zijn per 1 december 2008 vrijgesteld van impoortheffingen.
Bij navraag blijkt UPS ze te beschouwen als administratiekosten. Dat kan natuurlijk niet, want UPS is in China al een keer betaald, namelijk door mij, want ik moest al 53 euro verzendkosten betalen voor de spullen aan de verzendende partij.

Ik wil dat geld dus terug! :twisted:

miffy53
Berichten: 82
Lid geworden op: 04 jun 2006 16:50

Re: Onrechtmatige miljoenenwinst UPS

Ongelezen bericht door miffy53 »

Op zich kan ik daar wel inkomen, maar paketten tot 150 euro zijn per 1 december 2008 vrijgesteld van impoortheffingen.
Die vrijstelling geldt alleen voor invoerrechten, BTW moet je altijd betalen als de waarde van de goederen tussen de 22 en 150 euro is. Boven 150 euro betaal je zowel BTW als invoerrechten.

Vincenti
Berichten: 134
Lid geworden op: 06 aug 2004 15:09

Re: Onrechtmatige miljoenenwinst UPS

Ongelezen bericht door Vincenti »

Van de ene helpdesk medewerker kreeg ik te horen dat de €10 + €19.38 vooruitbetaalde belasting is, onzin natuurlijk omdat het totaal aan belasting dan 50% van het aankoopbedrag a €60 zou zijn.
.

O ja?
Rekent u even mee?
U betaalt:
(amerikaanse) Btw over de aanschaf
(Amerikaanse) Transportkosten (evt verpakkingskosten)
(Amerikaanse) Btw over transport- en verpakkingskosten
(Nederlandse) Invoerheffing over aanschafbedrag, transportkosten, en amerikaanse btw!
(Nederlandse) BTW over alle bovengenoemde posten. Dus ook btw over de buitenlandse btw en de invoerrechten!

Rara, hoeveel keer heeft u nu belasting betaald over de initiële aanschaf- en transportkosten????

Los daarvan is het inderdaad schandalig dat UPS de klant laat betalen voor een "dienst" waar zij niet om gevraagd, dan wel eigenlijk al voor betaald heeft. Voor mij genoeg reden om niet met die club in zee te gaan.

iamwilliam
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2010 14:32

Re: Onrechtmatige miljoenenwinst UPS

Ongelezen bericht door iamwilliam »

Is hier al iets tegen gevonden?.. ik ben namelijk recentelijk met dit in aanraking gekomen.

Abarth
Berichten: 125
Lid geworden op: 24 jan 2008 19:33

Re: Onrechtmatige miljoenenwinst UPS

Ongelezen bericht door Abarth »

iamwilliam schreef:Is hier al iets tegen gevonden?.. ik ben namelijk recentelijk met dit in aanraking gekomen.
Ja de verzender alle kosten laten betalen: DDP laten versturen.

Het bedrag wat u bij UPS (en diverse andere vervoerders) betaald is voorschotprovisie. Dit is een bepaald percentage van het bedrag aan BTW en invoerrechten met een minimum van 10 euro (bij UPS).
Dit soort diensten zijn voornamelijk ook bedoeld voor paketten met een hoge waarde die snel op een willekeurige plek op de wereld moeten zijn en niet voor particulieren die zo goedkoop mogelijk een pakketje willen hebben. Daarvoor is de post (aantekenen en verzekeren is ook mogelijk)
miffy53 schreef:O ja?
Rekent u even mee?
U betaalt:
(amerikaanse) Btw over de aanschaf
(Amerikaanse) Transportkosten (evt verpakkingskosten)
(Amerikaanse) Btw over transport- en verpakkingskosten
(Nederlandse) Invoerheffing over aanschafbedrag, transportkosten, en amerikaanse btw!
(Nederlandse) BTW over alle bovengenoemde posten. Dus ook btw over de buitenlandse btw en de invoerrechten!
Je betaald niet apart Amerikaanse BTW etc (dit zit allemaal al in de aanschafprijs in) Anders moet je ook nog even terugrekenen waar alle grondstoffen vandaan komen.
Je betaald invoerrechten over:
De douanewaarde dit is de aanschafprijs +bijkomende kosten voor vracht, verzekering (en nog een paar specifieke posten indien van toepassing)
Daarover worden invoerrechten berekend.
De douanewaarde + het bedrag aan invoerrechten is je waarde voor de berekening van de BTW.

Als particulier kun je deze niet terugkrijgen van de belastingdienst.

D.Blommesteijn
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2010 11:47

Re: Onrechtmatige miljoenenwinst UPS

Ongelezen bericht door D.Blommesteijn »

Mei j.l. heb ik een bestelling geplaatst bij een webshop in de V.S. Op voorhand heb ik een berekening gemaakt van de kosten. Ook heb ik rekening gehouden met de Douane, UPS (verzender uit de V.S.) en de kosten van de webshop.

Bij aflevering werd ik geconfronteerd met "voorschot provisie" a 82,50euro deze extra kosten die UPS in rekening brengt voor het inklaren van 't pakket en het voorschieten van de diverse Douane kosten (overigens ongevraagd). Volgens UPS is dit een extra service aan de klant (waar ook een beetje voor betaald moet worden). Bij inspectie van de vrachtbrief bleek achter "voorschot provisie" te staan dat het gaat om een voorlopige berekening.

Vervolgens heb ik met UPS telefonisch contact opgenomen. Tot drie keer aan toe kan niemand mij uitleg geven waarop deze extra kosten zijn gebaseerd. Uiteenlopende verhalen van: "extra service kosten, gewoon betalen", "extra kosten voor de Douane vraag 't daar maar na" en "sorry meneer maar onze systemen moeten nog worden bijgewerkt, belt u over een week maar terug".

De berekening van dit voorschot kan niemand mij uitleggen. Dus zelf op voorhand kunnen berekenen lijkt, als UPS 't zelf niet eens weet, erg lastig.

Uiteindelijk heeft een medewerker van UPS een "case" aangemaakt waarin het voorschot wordt gespecificeerd. Overigens kon deze medewerker mij geen extra informatie verschaffen over de berekening en blijft 't dus afwachten.


PS. Het lijkt mij vreemd dat een bedrijf kosten in rekening kan brengen van een dienst die zij ongevraagd aanbieden. Overigens lijkt mij 82,50euro een belachelijk hoog bedrag. Daarnaast is er veel verwarring over de kosten bij 't UPS personeel zelf, deze verwijzen steeds door naar de Douane.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Onrechtmatige miljoenenwinst UPS

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Is dit niet iets wat je bij de verkopende partij moet aankaarten? Die heeft immers UPS ingeschakeld.

D.Blommesteijn
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2010 11:47

Re: Onrechtmatige miljoenenwinst UPS

Ongelezen bericht door D.Blommesteijn »

GJvdZ schreef:Is dit niet iets wat je bij de verkopende partij moet aankaarten? Die heeft immers UPS ingeschakeld.
Bedankt voor de tip, ik heb contact opgenomen met deze partij.

Deze claimen dat ik zelf beter had moeten informeren naar deze extra kosten die de lokale distributeur (ondanks dat dit hetzelfde bedrijf is) in rekening brengt voor aflevering.

daytona12
Berichten: 84
Lid geworden op: 25 jan 2007 09:46

Re: Onrechtmatige miljoenenwinst UPS

Ongelezen bericht door daytona12 »

Die 10 euro provisie kosten had gewoon in het bedrag van de aankoop moeten zitten bij de verkoper in de USA. Dat had ik het bewuste object nooit gekocht en was er geen probleem geweest. Voorlopig is het zo dat iedereen die een object in het buitenland koopt en via UPS laat bezorgen, vaak deze provisie kosten betaald zonder het te weten omdat het in 1 bedrag lijkt samen met de import belasting.
Het viel mij alleen op omdat ik iets kocht voor 50 euro in de USA en iets meer dan 20 euro belasting/provisiekosten moest ophoesten. Volgens mij moeten ze hier tonnen per jaar mee opstrijken.

Ik had het geluk dat men het pakje achter heeft gelaten zonder dat ik betaald had, dus had ik het pakje in bezit en ik heb toen geweigerd om die 10 euro te betalen. Sleep me maar voor de rechter was mijn reactie en het spreekt boekdelen dat ik nooit meer iets van ze heb vernomen.
Normaal krijg je het pakje niet voordat je betaald hebt, dus dat is mooi chantage middel.

baal
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jul 2011 11:40

Re: Onrechtmatige miljoenenwinst UPS

Ongelezen bericht door baal »

Dit soort diensten zijn voornamelijk ook bedoeld voor paketten met een hoge waarde die snel op een willekeurige plek op de wereld moeten zijn en niet voor particulieren die zo goedkoop mogelijk een pakketje willen hebben. Daarvoor is de post
PostNL rekent voor dit geintje 13 euro.

@daytona12: Hoe is dat verder verlopen?

daytona12
Berichten: 84
Lid geworden op: 25 jan 2007 09:46

Re: Onrechtmatige miljoenenwinst UPS

Ongelezen bericht door daytona12 »

baal schreef:
Dit soort diensten zijn voornamelijk ook bedoeld voor paketten met een hoge waarde die snel op een willekeurige plek op de wereld moeten zijn en niet voor particulieren die zo goedkoop mogelijk een pakketje willen hebben. Daarvoor is de post
PostNL rekent voor dit geintje 13 euro.

@daytona12: Hoe is dat verder verlopen?
Hallo Baal,

Ik heb nooit betaald en heb ook nooit meer iets van ze vernomen over dit onderwerp.
Lijkt mij een duidelijk teken dat ze poot hadden om op te staan.
Veel mensen hebben het niet eens in de gaten dat ze een oor aangenaaid krijgen en denken dat het allemaal BTW is wat ze betalen.
Maar Nee, zij leveren een extra dienst waarom je niet hebt gevraagd en je mag voor die ongevraagde dienst betalen.
Als zij deze ongevraagde dienst standaard leveren moeten ze dat bedrag in het totaal verzendbedrag opnemen, maar dat doen ze natuurlijk niet omdat de verzending dan 10 euro hoger ligt en niemand meer iets via UPS laat verzenden.
En dan komt de chantage bij het afleveren, je krijgt je pakje niet als je die ongevraagde provisie kosten niet ophoest en je pakje gaat retour.
Slim, maar ik denk dat het de meeste mensen niet eens opvalt omdat het Provisie bedrag niet apart gespecificeerd wordt op de factuur. Het viel mij op omdat het om een klein aankoopbedrag ging en ik de BWT wel erg hoog vond.

Jammer dat Tros Radar er nooit iets mee heeft gedaan toen ik dit probleem bij de redactie voorlegde.

Groet,

Sjoerdadlp
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2015 23:00

Re: Onrechtmatige miljoenenwinst UPS

Ongelezen bericht door Sjoerdadlp »

Mij is dit nu ook overkomen, en met niet zo'n beetje ook.
Mijn bestelling kosten iets meer dan 30 euro, en UPS wil nu dat ik 19,49 euro belasting betaal over mijn pakketje. En dit weiger ik tot op heden. Ik heb ze verteld dat ze dat pakketje dan mochten houden, waarop ze me vertelde dat ik dan alsnog 19,49 euro belasting moest betalen, of ik het nou ontving of niet.

Absurd. Dit is bijna 100% belasting over mijn pakketje. Daarnaast heb ik extra betaald voor snelle levering, en het heeft meer dan een maand geduurd voordat het hier was. Waarom? Ik woon op een studentenflat met 10 andere. Alle bezorgers lopen naar mijn kamer en gaan met de lift naar boven, en bellen meer dan 1x aan als er niet wordt opengedaan. Dit kan je ook verwachten, het zou raar zijn als iedere keer dan 1 iemand aanbeld alle 10 mensen naar de deur rennen om open te doen, omdat het in 9 van de 10 gevallen niet voor jou bedoeld is. En de bel gaat zo vaak af, dat ik dan tot niets meer zou komen. Pizza bezorgers, PostNL, iedereen doet dat zo, maar UPS belt 1x aan, beneden, pleurt een briefje in de brievenbus en gaat weer weg.

Klantenservice opgebeld na iets van 2 weken (ik geef niet zoveel om het pakketje), die me vertelde dat mijn pakketje ''Nu al in Duitsland was beland'' en dat ik moest betalen om het terug te brengen naar Nederland. Snapten er niets van. Ik vertelde de telefonisten dat ik een klacht wilde indienen tegen de bezorger, maar ze zei ''Ik ga geen klacht indienen als jij je deur niet eens opendoet, dat is echt je eigen schuld. De bezorger heeft zijn werk gewoon goed gedaan''. Heel raar, doe op zijn minst alsof ik gelijk heb zodat ik kan doen alsof ik goed ben geholpen.

Ik moest de verzender een bericht sturen dat mijn pakketje in Duitsland lag, en dat ze het opnieuw moesten versturen. Dus ik heb dat gedaan, en nog voor ik een reactie kreeg, werd ik gebeld door UPS dat mijn pakketje WEL gewoon in Nederland ligt en dat ik het kan afhalen.

Ik dacht top, maar waar ik het kon afhalen was bijna een uur fietsen, en opnieuw, ik geef niet zoveel om het pakketje. Dus ik had het ophalen nogal uitgesteld. En vervolgens komt er ineens een bezorger, geeft mij een pakketje, en dat was ook HET pakketje. En zonder iets van belasting te betalen. Top! Na anderhalve maand was ik blij dat ik er klaar mee was.

Maar nu krijg ik alsnog bericht dat ik toch nog even die 19,49 euro moet betalen. Ik snap het niet meer. Vervelende bezorgers, onaardig telefonisch personeel, en bizar hoge import tarieven. Verschikkelijk! En ik ga het niet betalen ook.Ik heb het pakketje al, wat kunnen ze me nu uberhoupt nog maken? Ik weiger 20 euro belasting te betalen over een pakketje van 30 euro, met zulke waardeloze service.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Onrechtmatige miljoenenwinst UPS

Ongelezen bericht door vroem »

de meeste mensen lijken niet te willen begrijpen dat de verzendkosten meetellen bij de import/btw berekening. dat daarnaast welke koerier dan ook voor de dienst ook betaald kan en mag worden, ze doen extra werk. Voordeel is dat het pakket snel in huis is. Heb wel eens met goedkopere gewerkt maar dan ligt een pakket als het de douane zo uitkomt zo maar een aantal weken tot zelfs maanden (destijds) te wachten op verwerking.

Gesloten