LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onterecht Abbonement Veronicagids

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Lunya26
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2011 08:47

onterecht Abbonement Veronicagids

Ongelezen bericht door Lunya26 »

hallo,

ik heb blijkbaar via veronica gids een abbonement bij hun afgesloten, althans dat zijn zij van mening. ik kreeg magazines thuisgestuurd, maar heb nooit een abbonement afgesloten. op een gegeven moment kreeg ik zelfs dreigbrieven van deurwaarders om te betalen voor een abbonement wat ik nooit heb afgesloten. nu heb ik contact via email met veronica gids opgenomen en zij geven aan dat ik in mei 2010 via internet een abbonement afgesloten zou hebben. dat ik een proefabbonement had waar ik geen opzegging voor zou hebben gedaan en die daarom is verlengd met een jaarabbonement. zij geven niet aan waar hoe en wanneer ik dat precies zou hebben gedaan en hoe zij aan mijn gegevens komen.

na wat gespeur in mijn mailbox en in mij geheugen ben ik er achter dat ik in mei een enquete heb ingevuld (ja ik weet stom stom stom!). wat ik mij herriner is dat ik in die enquete heb aangegeven wel meer informatie te willen over veronica magazine, maar heb geen toestemming gegeven voor een abbonement! ik heb ook nooit een bevestiging van een abbonement gekregen.

In de mail die ik terugheb van veronica geven zij dus aan dat ik moet betalen wat ik heb geen opzegging gedaan. ma ja hoe kan je opzeggen als je uberhaubt nog nooit een abbonement hebt afgesloten.
Dat bedrijf van die enquete heeft mij er dus lekker ingeluisd!

Wat kan ik hiertegen doen? Alsnog een brief aangetekend sturen met het verhaal?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: onterecht Abbonement Veronicagids

Ongelezen bericht door tennis »

Kreeg magazines thuisgestuurd, maar heb nooit een abbonement afgesloten.
Dus je hebt meerdere magazines gekregen.
Ik gok op 6 stuks, want dit zijn gratis nummers, welke na een half jaar automatisch wordt omgezet in een jaarlijks abonnement, als je niet hebt opgezegd!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: onterecht Abbonement Veronicagids

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Lunya26 schreef:op een gegeven moment kreeg ik zelfs dreigbrieven van deurwaarders om te betalen voor een abbonement wat ik nooit heb afgesloten.
Voordat deze deurwaarders werden ingeschakeld heb je ongetwijfeld een rekening gehad van Veronica. Dat had een moment moeten zijn om aan de bel te trekken.

Lunya26
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2011 08:47

Re: onterecht Abbonement Veronicagids

Ongelezen bericht door Lunya26 »

ik begrijp de reactie, en geef ook geen ongelijk.

echter blijft het feit dat veronica mij een abbo door de maag splitst waar ik geen toestemming voor heb gegeven. het kan toch niet zo zijn dat je op deze manier verplicht wordt tot een abbonement?

dus mijn vraag is wat ik er nu aan kan doen!

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: onterecht Abbonement Veronicagids

Ongelezen bericht door trebelski »

tennis schreef: Dus je hebt meerdere magazines gekregen.
Ik gok op 6 stuks, want dit zijn gratis nummers, welke na een half jaar automatisch wordt omgezet in een jaarlijks abonnement, als je niet hebt opgezegd!
Dit klopt inderdaad.
Alle abonnementen continueren stilzwijgend na de actie-periode met een jaar en gelden tot wederopzegging, tenzij anders vermeld in de actievoorwaarden. Prijswijzigingen voorbehouden.
Maar een kennis van mij kreeg in maart 2010 via het Veronicablad een aanbieding voor 6 maanden voor een klein bedrag en daarna stopte het automatisch! Het ging echter toch fout want na die periode werd er gewoon een jaarabonnement geint via de giro. Gelukkig stond de voorwaarde dat het vanzelf stopte in de welkomsbrief ( en die had ze bewaard ) en werd het abonnement stop gezet en het geld terug gestort.Deze actie is intussen nergens meer terug te vinden.In jou geval zal waarschijnlijk het zo zijn gegaan als tennis omschreef en hang je helaas aan een jaarcontract.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: onterecht Abbonement Veronicagids

Ongelezen bericht door sephora30 »

Jij hebt een proefabo afgesloten en waarschijnlijk de voorwaarden niet goed gelezen. Daardoor zit je nu vast aan een abo.
Let op dat je betaald anders loopt het alleen maar op.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: onterecht Abbonement Veronicagids

Ongelezen bericht door tennis »

sephora30 schreef: Let op dat je betaald anders loopt het alleen maar op.
Dat is er al gebeurd!


GJvdZ schreef:
Lunya26 schreef:op een gegeven moment kreeg ik zelfs dreigbrieven van deurwaarders om te betalen voor een abbonement wat ik nooit heb afgesloten.
Voordat deze deurwaarders werden ingeschakeld heb je ongetwijfeld een rekening gehad van Veronica. Dat had een moment moeten zijn om aan de bel te trekken.

Lunya26
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2011 08:47

Re: onterecht Abbonement Veronicagids

Ongelezen bericht door Lunya26 »

ok misschien is er iets niet duidelijk!

ik heb bij een enquete ingevuld wel geinteresseerd te zijn in meer informatie over een eventueel abbonement. In GEEN geval is dit een akkoord voor een abbonement!

ik heb op geen enkele wijze een brief/mail/telefoontje gekregen dat er een abbonement, proef of wat dan ook, afgesloten is!!

wat mijn vermoeden is dat het bedrijf waar die enquete van is zo'n vraag uitzet en dit dan aan veronica doorgeeft als zijnde een bevestiging van een contract. zij krijgen hier dan natuurlijk commissie voor!
dit is dus een misleiding naar evronica toe en naar de klant. in dit geval ik dus!

het lijkt me dat dit soorten praktijken niet door de beugel kunnen.
en dan kun je zeggen van ja je kan eerder reageren etc. tuurlijk, maar dit doet niets af aan de werkwijze om mensen een abbo door de strot te duwen toch!

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: onterecht Abbonement Veronicagids

Ongelezen bericht door tennis »

Je hebt toch de gratis magazines aangenomen, en ook niets gezegd, ofwel teruggestuurd?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: onterecht Abbonement Veronicagids

Ongelezen bericht door sephora30 »

Als je 100% zeker weet dat je niks hebt ingevuld verder en afgesloten of aangevraagd laat het dan voor de rechter komen.
Veronica Magazine moet bewijzen dat jij het abo hebt aangevraagd.

Vraag sowieso bij Veronica/deurwaarder/incassobureau om bewijzen.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: onterecht Abbonement Veronicagids

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Lunya26 schreef:ok misschien is er iets niet duidelijk!

ik heb bij een enquete ingevuld wel geinteresseerd te zijn in meer informatie over een eventueel abbonement. In GEEN geval is dit een akkoord voor een abbonement!

ik heb op geen enkele wijze een brief/mail/telefoontje gekregen dat er een abbonement, proef of wat dan ook, afgesloten is!!

wat mijn vermoeden is dat het bedrijf waar die enquete van is zo'n vraag uitzet en dit dan aan veronica doorgeeft als zijnde een bevestiging van een contract. zij krijgen hier dan natuurlijk commissie voor!
dit is dus een misleiding naar evronica toe en naar de klant. in dit geval ik dus!

het lijkt me dat dit soorten praktijken niet door de beugel kunnen.
en dan kun je zeggen van ja je kan eerder reageren etc. tuurlijk, maar dit doet niets af aan de werkwijze om mensen een abbo door de strot te duwen toch!
U haalt nu twee dingen door elkaar.
Veronica heeft u geen abonnement in je maag gesplitst, u bent naar uw mening onterecht door een online enquete aangemeld bij Veronice.
Veronica treft dus geen blaam, u moet bij het bedrijf zijn, waarvan u de enquete hebt ingevuld.
Ook vind ik het niet netjes dat u wekenlang een gids toegestuurd krijgt waar u niet om heeft gevraagd en er niets mee doet.
Voor anderen weer gaan brullen, nee, het hoeft wettelijk niet, maar de fatsoensnormen hebben we ook nog.
Ik vrees dat u aan het abonnement vastzit.
Als Veronica van het bedrijf van de enquete door krijgt dat u een abo wilt, valt Veronica niets te verwijten.
Succes.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: onterecht Abbonement Veronicagids

Ongelezen bericht door tennis »

tennis schreef: Je hebt toch de gratis magazines aangenomen, en ook niets gezegd, ofwel teruggestuurd?
VioletPrue schreef: Ook vind ik het niet netjes dat u wekenlang een gids toegestuurd krijgt waar u niet om heeft gevraagd en er niets mee doet.
Ja,ja, de mentaliteit ! :lol:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: onterecht Abbonement Veronicagids

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Lunya26 schreef: ik heb bij een enquete ingevuld wel geinteresseerd te zijn in meer informatie over een eventueel abbonement.
Laat me raden - de (populair product)-winnen enquete?
of de (het huidige seizoen) enquete? of de (meest recente nationale feestdag) enquete?

Laten we wel wezen - dit zijn GEEN enquetes - maar een methode om abonnementen aan te smeren, je adres en persoonsgegevens te verzamelen (om deze verder te verkopen) en in enkele gevallen voor oplichting (Hoshi Sudoku, Editie Enigma etc.) te misbruiken.

Kennelijk doen nog veel te veel mensen mee - aangezien deze NEPdingen maar niet uit te roeien zijn.
Deze dingen zijn bijna allemaal van FirstImpression (de heus) - en geven mensen het idee dat ze iets kunnen winnen, en de eerste X deelnemers krijgen een hebbeding. (Die volgens mij nooit word gegeven, ik ken althans niemand die tot die eerste X behoorde..)

Algemene tip: negeer deze "enquetes" - die in naam al misleidend zijn. In een echte enquete word namenlijk naar uw mening over dingen gevraagd.. niet of u gebeld wilt worden door 3 traprenoveerders, 6 kunststof kozijnen leveranciers en 2 tijdschriften...

seonim
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2011 07:43

Re: onterecht Abbonement Veronicagids

Ongelezen bericht door seonim »

je kunt het beste bellen naar het telefoonnummer dat op de brief van het zogenaamde incassoburo staat. dan krijg je gewoon iemand van veronica en na dat gesprek was het bij mij onmiddelijk zo van, o sorry, gebeurt wel vaker dat er iets fout gaat, ik ga het onmiddelijk oplossen. ben ontzettend blij dat ik ondanks druk van mijn omgeving niet betaald heb, al moet ik zeggen dat ik al wel contact gehad had met consuwijzer. die stond volledig achter me en zei niet betalen!
ook als je bericht krijgt van het zogenaamde incassoburo, dat is alleen maar een veredeld adm.kantoor.
dus neem contact op met consuwijzer !

hobby1
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:10

Re: onterecht Abbonement Veronicagids

Ongelezen bericht door hobby1 »

seonim schreef:je kunt het beste bellen naar het telefoonnummer dat op de brief van het zogenaamde incassoburo staat. dan krijg je gewoon iemand van veronica en na dat gesprek was het bij mij onmiddelijk zo van, o sorry, gebeurt wel vaker dat er iets fout gaat, ik ga het onmiddelijk oplossen. ben ontzettend blij dat ik ondanks druk van mijn omgeving niet betaald heb, al moet ik zeggen dat ik al wel contact gehad had met consuwijzer. die stond volledig achter me en zei niet betalen!
ook als je bericht krijgt van het zogenaamde incassoburo, dat is alleen maar een veredeld adm.kantoor.
dus neem contact op met consuwijzer !

TS is bijna 7 maanden niet meer hier geweest, dus denk ik toch, dat het probleem opgelost is.
Lunya26

Geregistreerd: 17 feb 2011 09:47
Laatst bezocht: 17 feb 2011 16:16
Totaal aantal berichten: 3

Gesloten