LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte inklaringskosten PostNL

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
MyhomesVN
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2019 09:30

Onterechte inklaringskosten PostNL

Ongelezen bericht door MyhomesVN »

Wij zijn importeur van Amerikaanse service robots welke via Singapore geleverd worden.
Deze zendingen hebben een waarde van $600 welke ook op de commercial invoice worden vermeld.
De inklaring en handeling kosten bedragen altijd €139,01
Maar een paar weken geleden kwamen er 5 robots aan, waarvoor wij voor 4 stuks €139,01 moesten betalen en voor de 5e €1250,- deze robot was door een medewerker van PostNL 14 keer gescand voor een bedrag van € 90.
Om dit pakket mee te krijgen moesten we dus €1250 neertellen.
Direct bij thuiskomst een klachtenformulier ingevuld dat de zending met een onjuiste waarde was ingeklaard.
Ik heb na 2 weken bericht gekregen dat ze de commercial invoice niet accepteren als aankoopbewijs. Vervolgens de officiële nota uit de USA opgestuurd, nu weer een brief ontvangen dat ook deze niet wordt geaccepteerd als aankoopbewijs. Men wil een bankafschrift of Paypal uitdraai zien. Deze zendingen worden echter in consignatie geleverd en bij verkoop pas afgerekend en zijn dus van deze pakketten geen bankafschriften of Paypal uitdraaien.
PostNl weigerd gewoon zijn eigen fouten te herstellen en wij zijn daar de dupe van.

Gesloten