LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onzinboetes

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ron_bonanza
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2005 22:29

Onzinboetes

Ongelezen bericht door ron_bonanza »

Politie en justitie zijn er om boeven, oplichters en dieven op te sporen en te berechten, toch? Maar wie berecht de politie?????
Zij, die, dankzij prestatiecontracten, alleen nog maar boetes schrijven!
En zij die als ze zelf boodschappen doen hun dienstauto precies daar zetten waar een ander een boete voor zou krijgen! Maarja zij hebben een ontheffing. Of als ze pizza halen daar parkeren waar het niet mag om vervolgens met 70 km. p/u door de straat racen om het ding warm op het bureau te krijgen. Dit zijn maar 2 voorbeelden van het legaal stelen dat justitie handhaven noemt. Om de grootste flauwekul wordt geschreven. Te triest voor woorden gewoon. Dus beste mensen, bij twijfel niet meer betalen en altijd voor laten komen :evil: :evil: :evil: :mrgreen:

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

De prioriteiten van de politie zullen niet altijd perfect op de juiste plaats liggen, dat ben ik met je eens. Het probleem van boetes zie ik niet zo, mensen die bijvoorbeeld steeds te hard rijden kunnen het zich blijkbaar permiteren om op die manier de staatskas te spekken. Heb je het niet zo breed, hou je dan gewoon aan de regels (die er overigens ook niet voor niks zijn).

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door karr-2 »

Laten we 1 ding voor op stellen. Boetes zijn never nooit geen onzin, stuk voor stuk zijn ze uitgeschreven omdat je een overtreding begaan hebt en daarvoor moet betalen. Simpel zat.

Dat politieagenten zich ook niet altijd even keurig gedragen zal ik zeker niet ontkennen, maar in de mate waar jij het stelt komt het zeer zeker niet voor. En als je jaloers bent stel ik voor dat je ook agent wordt......

selina
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 dec 2005 17:14

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door selina »

die prestatie-kontrakten zijn inderdaad schandalig.

onbehoorlijk om agenten te straffen voor teweinig bekeuringen schrijven
onbehoorlijk om agenten te belonen voor een dik pak bonnen.

ron_ heeft tot op zekere hoogte gelijk

aan de andere kant: er zijn geen 2 agenten hetzelfde en ze maken natuurlijk wel van alles mee, en meestal niet de leukste dingen.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door Jan1 »

karr-2


Geplaatst op 20 Mrt 2006 23:49 door karr-2
Laten we 1 ding voor op stellen. Boetes zijn never nooit geen onzin, stuk voor stuk zijn ze uitgeschreven omdat je een overtreding begaan hebt en daarvoor moet betalen. Simpel zat.

Dat politieagenten zich ook niet altijd even keurig gedragen zal ik zeker niet ontkennen, maar in de mate waar jij het stelt komt het zeer zeker niet voor. En als je jaloers bent stel ik voor dat je ook agent wordt......
Dit had ik kunnen schrijven. :wink:

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ha ha Jan1 je bent me net voor, maar deze tekst is me inderdaad uit het hart gegrepen.

Niets ergers als mensen die consequent de regels overtreden en dan boos worden als ze een boete krijgen.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door Martin1976 »

ik begrijp de frustratie wel, niemand zal uit z'n slof schieten bij terechte beboeting door politie (affijn, misschien wel eventjes, maar als je in de fout gaat moet je de gevolgen ook accepteren)

maar ik kan goed begrijpen dat je nekharen wat rechtovereind gaan staan als je hoort dat de politie een bepaald aantal boetes uit moet schrijven om quota te halen. Boetes worden dan een doel opzich, en niet een middel om overtredingen te bestraffen. Dat is wat de schrijver bedoeld...

Maar ach beste Dilbert, jij maakt er meteen maar uit op dat meneer een consequente overtreder is. Jij hebt waarschijnlijk meer info dan wij...

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Maar ach beste Dilbert, jij maakt er meteen maar uit op dat meneer een consequente overtreder is. Jij hebt waarschijnlijk meer info dan wij...
Nee hoor ik weet niets meer of minder dan jij. Maar het is een bewezen feit dat de mensen die het hardst protesteren tegen "onzinboetes" er het meeste mee te maken hebben.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Is dat bewezen? Laat maar eens zien dan!

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door Frankkk »

Ach, het spreken over een dergelijk 'bewezen feit' is gewoon een standaardmethode om klagers de mond te snoeren.

Want als je klaagt, dan zou je meteen verdacht zijn op deze manier. Dus dan kan je maar beter je mond houden en alles maar slikken, want je wilt toch niet aangezien worden voor veelpleger, nee, dat nooit, helpie... :lol:

Ik kan me niet meer herinneren of ik ooit bekeurd ben. Wel werd ik een keer door oom agent op herenfiets aangehouden toen ik zonder licht fietste. Ik kreeg toen een nogal badinerend preekje waarop ik ja en amen zei en geen boete kreeg. En dat is meer dan 10 jaar geleden.

En toch klaag ik over het verplicht uitschrijven van boetes, terwijl het dus een 'bewezen feit' 8) is dat ik geen veelpleger ben.

Maar ja, uiteraard zal het wel weer een 'bewezen feit' :shock: zijn dat iemand die ontkent boetes te krijgen, JUIST een veelpleger is.

En zo is de cirkel weer rond... :P

rommel2
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 feb 2006 08:12

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door rommel2 »

Maar natuurlijk zijn er onzin boetes. Vandaar ook dat een groot aantal boetes geseponeerd wordt!!!!!

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door HvdB »

Bonanza, ik neem dus aan dat je hiervoor bewijzen hebt. Bijvoorbeeld foto's?
Anders zijn het weer van die vage verhalen.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door NAK »

Boetes zijn never nooit geen onzin,
never nooit = altijd

Het grote probleem is dat een politie agent altijd, op grond van zijn ambtseed, door de rechetrlijke macht geloofd wordt.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door karr-2 »

En terecht ook, als je een agent al niet meer kunt vertrouwen....

Elke boete die uitgeschreven wordt is terecht, altijd. Notoire hardrijders, foutparkeerders etc leren het anders nooit.

Kortom, gewoon betalen en minder zeuren.

rommel2
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 feb 2006 08:12

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door rommel2 »

Helaas zijn agenten niet meer te vertrouwen. Maak maar een afspraak met ze. De afgelopen 3 afspraken met 3 verschillende agenten zijn ze in mijn geval nooit nagekomen. In een rechtszaak hoeven ze dit alleen maar hoeven te ontkennen. Ze hebben toch gelijk. Onzin agenten zijn ook mensen en maken ook fouten. Geeft niet maar dat betekent nog niet dat ze altijd gelijk moeten krijgen. FRUSTREREND!!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Agenten zijn te vertrouwen simpelweg omdat ze handelen volgens de wet die in dit land geldig is. Als jij van mening bent dat je je niet aan de wet hoeft te houden, dan krijg je dus een probleem.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door Bailey »

Oh....sinds wanneer? Waarom mogen hun wel 100 kilometer per uur voorbij scheuren bij wegwerkzaamheden waar een maximumsnelheid van 70 kilometer per uur geldt? Omdat hun boven de wet staan. Althans, dat denken ze vaak.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Waarom mogen hun wel 100 kilometer per uur voorbij scheuren bij wegwerkzaamheden waar een maximumsnelheid van 70 kilometer per uur geldt? Omdat hun boven de wet staan. Althans, dat denken ze vaak.
Nee omdat ze in tegenstelling tot jou wel eens een reden kunnen hebben om zo hard te rijden. Denk bv aan ongelukken op de weg of andere rampen waar snel ingrijpen noodzakelijk is.

Ze staan dus niet boven de wet, ze vervullen de wettelijke taak die ze gekregen hebben.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door Bailey »

Volgens mij moeten ze dan met geluids- en/of lichtsignalen rijden.

helper
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mar 2006 12:55

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door helper »

Normaal moet de politie wel de genoemde signalen voeren, om "boven de wet te staan".
Maar hoe zit het met programma's als wegmisbruikers/blik op de weg? Zij jagen ook onverantwoord over de weg, zonder optische signalen???!!!

Gesloten