LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplichters van 'ING' stelen al het spaargeld van 81-jarige

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
sake1987

Re: Oplichters van 'ING' stelen al het spaargeld van 81-jarige

Ongelezen bericht door sake1987 »

breien schreef:
26 okt 2020 19:37
Heel eerlijk. Als ik aan iedere lieve opa/ oma 80+ , die door een behulpzame bankmedewerker opgelicht is een klein bedrag doneer houd ik zelf geen geld over.
Daarnaast hoe kan ik controleren of opa Joop echt bestaat en opgelicht is.
Een zielig verhaaltje bedenken om een inzamelingsactie op poten te zetten is niet zo moeilijk.
Ik snap ook niet dat dit topic de 4 pagina’s heeft gehaald.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Oplichters van 'ING' stelen al het spaargeld van 81-jarige

Ongelezen bericht door D34M0N »

16again schreef:
26 okt 2020 20:26
Je bevestigt niet meer dan mijn punt. Zinloos dan voor me om per stap toe te lichten hoe gewiekst de oplichters te werk zijn gegaan.
Als het inderdaad dom dommer domst is, waarom
-moeten de banken dan uberhaubt nog waarschuwen?
-vergoedt de Rabobank dit wel?

Ik wacht uitspraak van de rechter wel af.
Gewiekst? :lol: Misschien dat het voor simpele types gewiekst over komt, maar een gemiddelde verkoper is gewiekster. Die oplichters gebruiken gewoon een paar simpele trucjes, waarmee ze proberen mensen in paniek te laten raken.

Wat moeten banken dan nog meer doen volgens jou? Klanten op willekeurige momenten bellen? Telepathisch communiceren met klanten?

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Oplichters van 'ING' stelen al het spaargeld van 81-jarige

Ongelezen bericht door 16again »

D34M0N schreef:
26 okt 2020 22:29
Wat moeten banken dan nog meer doen volgens jou?
ING zou om te beginnen eens beter naar andere banken kunnen kijken.
Spoofing gebeurde bij ING 2x vaker, dan op grond van marktaandeel te verwachten zou zijn:
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... r-spoofing
Of zijn de ING klanten 2 keer zo dom?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Oplichters van 'ING' stelen al het spaargeld van 81-jarige

Ongelezen bericht door sjohie »

sake1987 schreef:
26 okt 2020 19:10
Dat ouderen geen verstand van computers hebben en digibeten zijn?
Toevallig woont er in het huis waar ik werk een mevrouw van 99 die anderen helpt met computer en tv problemen, ze installeert lost problemen op.
Ook 2 heren 1 van 92 en 1van 95, die hun bankzaken online doen en bij AH online hun boodschappen bestellen.
Er zijn inderdaad gelukkig genoeg senioren die tijdens opkomst van dit hele internetgedoe, hun kennis wel hebben bijgehouden. Als ik kijk naar onze ouderparen, allemaal 70+, hebben we wel een aardige doorsnede volgens mij. De ene vader is helemaal digitaal, al sinds hij in zijn bedrijf een DEC Alpha mainframe liet installeren met zo'n coax-netwerk, en naast de programmeurs ging zitten om te kijken wat die allemaal deed. Die belt tegenwoordig met vragen als hoe kan ik mijn outlook kalender syncen over al mijn apparaten, en belt alleen mét video.

De andere vader kan op een goede dag zelfstandig pinnen, maar dat is het wel. In het eerste geval is de partner wel zo geïnteresseerd dat die lekker prutst op haar smarthone, en denkt aan een naaimachine met ingebouwde wifi, en in het andere geval regelt de vrouw alles wat digitaal is of moet, geholpen door de kinderen.

Allemaal horen en lezen ze dit soort verhalen, en zien ze de spotjes, maar de een slaat er gewoon meer op aan, als de ander. Het blijven (fantastische) mensen, met allemaal hun sterktes en zwaktes. En helaas zijn dit soort gehaaide oplichters zo leep, om dat laatste uit te buiten.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Oplichters van 'ING' stelen al het spaargeld van 81-jarige

Ongelezen bericht door D34M0N »

16again schreef:
27 okt 2020 06:21
Of zijn de ING klanten 2 keer zo dom?
Dat was eerlijk gezegd wel de eerste gedachte die in mij opkwam toen ik die grafieken zag. Heb de indruk dat de ING aanzienlijk vaker negatief in het nieuws komt dan andere banken en toch stappen ING klanten niet over naar een andere bank.

Eerder dit jaar of vorig jaar was ook al een keer aandacht besteed aan de ING, vanwege fraude via marktplaats met nep betaalverzoeken, waarbij de criminelen toegang kregen tot de bankrekening van het slachtoffer mbv een code voor de scanner. (Slachtoffer dacht geld over te maken, maar zorgde er in werkelijkheid voor dat het apparaat van de criminelen als vertrouwd apparaat werd toegevoegd.) Slachtoffers kregen een waarschuwings SMS waarin aangegeven werd dat een nieuw apparaat was toegevoegd als vertrouwd apparaat, maar de slachtoffers kozen er bewust voor om die waarschuwing te negeren.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Oplichters van 'ING' stelen al het spaargeld van 81-jarige

Ongelezen bericht door 16again »

D34M0N schreef:
27 okt 2020 08:50
16again schreef:
27 okt 2020 06:21
Of zijn de ING klanten 2 keer zo dom?
Dat was eerlijk gezegd wel de eerste gedachte die in mij opkwam toen ik die grafieken zag. Heb de indruk dat de ING aanzienlijk vaker negatief in het nieuws komt dan andere banken en toch stappen ING klanten niet over naar een andere bank.
Wat mij betreft mag het beveiligingsnivo van een bank nooit reden te zijn om over te stappen. De bank moet gewoon zaakjes op orde hebben.
D34M0N schreef:
27 okt 2020 08:50
Slachtoffers kregen een waarschuwings SMS waarin aangegeven werd dat een nieuw apparaat was toegevoegd als vertrouwd apparaat, maar de slachtoffers kozen er bewust voor om die waarschuwing te negeren.
Als het aan de klanten lag, waarom heeft ING die mogelijkheid dan nu geblokkeerd? Of was het de fraudeur toch iets te gemakkelijk gemaakt?
https://www.ing.nl/de-ing/veilig-bankie ... epast.html

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oplichters van 'ING' stelen al het spaargeld van 81-jarige

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
27 okt 2020 09:45
Als het aan de klanten lag, waarom heeft ING die mogelijkheid dan nu geblokkeerd?
Omdat het één het ander niet uitsluit, natuurlijk.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Oplichters van 'ING' stelen al het spaargeld van 81-jarige

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
27 okt 2020 09:56
16again schreef:
27 okt 2020 09:45
Als het aan de klanten lag, waarom heeft ING die mogelijkheid dan nu geblokkeerd?
Omdat het één het ander niet uitsluit, natuurlijk.
https://opgelicht.avrotros.nl/nieuws/ar ... %20vergoed.
De waarschuwingen in de app van de bank waren toch niet duidelijk genoeg....

Aldus de woordvoerster van de bank
ING vergoedt zelfs de veroorzaakte schade.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oplichters van 'ING' stelen al het spaargeld van 81-jarige

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
27 okt 2020 10:07
De waarschuwingen in de app van de bank waren toch niet duidelijk genoeg....
Aldus de woordvoerster van de bank
ING vergoedt zelfs de veroorzaakte schade.
En dus? Mocht je hiermee proberen het punt te maken dat het dus alleen aan de ING lag: onzin, natuurlijk. Het zijn en blijven de klanten die erin trappen.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Oplichters van 'ING' stelen al het spaargeld van 81-jarige

Ongelezen bericht door Aygulf »

Jose2501 schreef:
26 okt 2020 18:59
Bezoekers van dit forum hebben niet veel over voor een 81 jarige bestolen opa. Totale donaties staat op € 165,-- Laatste donatie 3 dagen geleden.
Vind de toevoeging "81 jarige opa" totaal niet relevant. Is dat om op het gevoel te werken? Is deze meneer (voor wie ik het gebeuren vreselijk vind) soms lid van een zielig soort mensen? Of je nou opa bent, stokoud of een twintiger, we moeten allemaal ons verstand gebruiken en als je de materie moeilijk vindt zoek je hulp bij een vertrouwde bekende.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Oplichters van 'ING' stelen al het spaargeld van 81-jarige

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
27 okt 2020 10:59
16again schreef:
27 okt 2020 10:07
De waarschuwingen in de app van de bank waren toch niet duidelijk genoeg....
Aldus de woordvoerster van de bank
ING vergoedt zelfs de veroorzaakte schade.
En dus? Mocht je hiermee proberen het punt te maken dat het dus alleen aan de ING lag: onzin, natuurlijk. Het zijn en blijven de klanten die erin trappen.
En zonder klanten heb je als bank natuurlijk geen beveiliging meer nodig.

Besef dat ik vooral ageer tegen D34M0N die hamert op domme klanten.
Als bank je systeem aanpassen , schade vergoeden.....hoe slim is de bank dan bezig geweest?

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Oplichters van 'ING' stelen al het spaargeld van 81-jarige

Ongelezen bericht door D34M0N »

16again schreef:
27 okt 2020 11:14
Besef dat ik vooral ageer tegen D34M0N die hamert op domme klanten.
Als bank je systeem aanpassen , schade vergoeden.....hoe slim is de bank dan bezig geweest?
Als ik in de nieuwsbrief van de bank of op de website van de bank een artikel zie over fraude, oplichting of iets vergelijkbaars, dan lees ik dat artikel altijd even door, zodat ik goed op de hoogte ben. Helemaal prima als er mensen zijn die dat niet doen, maar dan moeten ze niet achteraf zielig gaan doen, het was hun eigen keuze om niet geïnformeerd te zijn.

Er zijn maar 2 personen waar ze boos op moeten zijn: de crimineel die er met hun geld vandoor is en zichzelf, omdat ze zo dom zijn.

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Oplichters van 'ING' stelen al het spaargeld van 81-jarige

Ongelezen bericht door pedro714 »

Wie zegt mij dat je zelf geen oplichter ben. Kan nergens het verhaal controleren. Ik beschuldig je niet maar zou goed mogeljk zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Oplichters van 'ING' stelen al het spaargeld van 81-jarige

Ongelezen bericht door moederslink »

Oplichters VAN ING misschien veranderen in oplichters NAMENS ING ?
Waarom reageert u als TS niet meer?

Sharrian
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2020 17:30

Re: Oplichters van 'ING' stelen al het spaargeld van 81-jarige

Ongelezen bericht door Sharrian »

Wij zijn druk met bezig met de media te mailen en te bellen.

Aankomende week krijgen we hart van nederland op bezoek.

Voor de mensen die denken dat dit bericht oplichting is dat is het totaal niet.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Oplichters van 'ING' stelen al het spaargeld van 81-jarige

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Sharrian schreef:
27 okt 2020 16:11
Wij zijn druk met bezig met de media te mailen en te bellen.

Aankomende week krijgen we hart van nederland op bezoek.
Het zoveelste item over oplichting. Als u en opa Joop al deze eerdere items niet gezien heeft, wat voor nut heeft een nieuw item dan? Wie denkt u er dan wel mee te bereiken?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oplichters van 'ING' stelen al het spaargeld van 81-jarige

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
27 okt 2020 17:24
Wie denkt u er dan wel mee te bereiken?
Simpel: het gaat niet, om "wie", maar om "wat": money money money.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Oplichters van 'ING' stelen al het spaargeld van 81-jarige

Ongelezen bericht door witte angora »

taxikemperman schreef:
26 okt 2020 18:56
Een hele gemene opmerking van mijn kant:
Wie zegt mij dat uw verhaal waar is?
Voor hetzelfde geld probeert u met een zielig verhaal geld in te zamelen voor uw eigen portemonnee.
Dat is ook mijn gedachte. Heb even wat verder gegoogled, zie geen vreemde dingen, maar toch...

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Oplichters van 'ING' stelen al het spaargeld van 81-jarige

Ongelezen bericht door omega19 »

wel wat laat maar gemeld om de titel te laten aanpassen. ING is niet de oplichter

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Oplichters van 'ING' stelen al het spaargeld van 81-jarige

Ongelezen bericht door mahadma »

Sharrian schreef:
27 okt 2020 16:11
Wij zijn druk met bezig met de media te mailen en te bellen.

Aankomende week krijgen we hart van nederland op bezoek.

Voor de mensen die denken dat dit bericht oplichting is dat is het totaal niet.
Er zal best wel een reportage van gemaakt worden, echter met 24.1 miljoen schade vorig jaar en alle andere aandacht op alle mogelijke manieren van waarschuwen al minstens een jaar lang en er dan nog in trappen zal ook dit item niet bijdragen dat het fenomeen frauduleuze bankmedewerker ooit voorgoed verdwijnt.

Gesloten