LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzeggen leesmap abonnement

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Hen&Wil
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 okt 2006 16:30

opzeggen leesmap abonnement

Ongelezen bericht door Hen&Wil »

Drie jaar geleden heb ik een abo op een leesmap genomen. Het abonnement is aangegeven voor een periode van 156 betalende weken (i.v.m cadeau) Hieraan is voldaan en heb het abonnement 9 weken voor het verstrijken van de abonnementsperiode opgezegd. Succes Leesmappen gaat hiermee niet accoord en ben ik verplicht nog een jaar abonné te blijven. Er staat wel in de algemene voorwaarden dat je drie maanden van te voren op moet zeggen

Nu zijn mijn vragen: Ben ik nu verplicht om nog een jaar abonné te blijven, ik heb steeds gedacht dat ik een driejarig contract had.
En mag Succes Leesmappen de abonnementsprijs wijzigen zonder dat ik daar mee accoord ga. Tevens staat er bij dat mondelinge afspraken niet rechtsgeldig zijn.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: opzeggen leesmap abonnement

Ongelezen bericht door Bailey »

Je zal inderdaad nog een jaar lid moeten blijven. Als er in het contract wat jij getekend hebt staat dat je 3 maanden van te voren moet opzeggen en jij doet dat 9 weken van te voren, dan was je te laat en moet je nog een jaar lid blijven. Als je nu opzegt, ben je in ieder geval op tijd voor volgend jaar.

Wat de rest betreft, ik denk dat het abonnementsgeld wel gewijzigd mag worden, ookal ga je er niet mee accoord. Niemand gaat er mee accoord als iets omhoog gaat, maar helaas gaat alles omhoog. Op je laatste vraag kan ik geen antwoord geven.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: opzeggen leesmap abonnement

Ongelezen bericht door bot321 »

Neem aan dat het op papier staat 156 betalende weken.
Dus maak je niet druk volgens mij heb je nu een abo.
voor 52 niet betalende weken.
Niks op papier, dan zit je er nog een jaar aan vast

Hen&Wil
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 okt 2006 16:30

Re: opzeggen leesmap abonnement

Ongelezen bericht door Hen&Wil »

Nog ff een aanvulling van de voorwaarden:

Abonementsvoorwaarden zijn:
Op deze voorwaarden zijn van toepassing de Algemene voorwaarden waarvan één exemplaar is overhandigd!
Het abonnement is aangegeven voor een periode van 156 betalende weken. Beëindiging van het abonnement: Uitsluitend schriftelijk, uiterlijk 13 weken voor het einde van de abonnementsperiode.

De prijs is Euro 4,20 per week
Totaal prijs voor minimale afname van 156 leveringen = € 655,20

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: opzeggen leesmap abonnement

Ongelezen bericht door karr-2 »

uiterlijk 13 weken voor het einde van de abonnementsperiode.
9 weken is geen 13 weken, je zit er dus nog een jaar aan vast.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: opzeggen leesmap abonnement

Ongelezen bericht door NAK »

Een duur "gratis" cadeau.......

Gasssst

Re: opzeggen leesmap abonnement

Ongelezen bericht door Gasssst »

Het is mij niet helemaal duidelijk waarom er zou moeten worden opgezegd. Als het contract voor een periode van 156 weken is aangegaan wordt deze overeenkomst rechtswege beëindigd.
U citeert een AV m.b.t. opzegging, maar staat er iets in de voorwaarden over het automatisch stilzwijgend verlengen?
Als dit ontbreekt dan is er na 156 weken geen overeenkomst meer en hoeft die dus ook niet te worden opgezegd.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: opzeggen leesmap abonnement

Ongelezen bericht door Wubo »

of, zonder reactie met een jaar stilzwijgend verlengd...

Hen&Wil
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 okt 2006 16:30

Re: opzeggen leesmap abonnement

Ongelezen bericht door Hen&Wil »

U citeert een AV m.b.t. opzegging, maar staat er iets in de voorwaarden over het automatisch stilzwijgend verlengen
Ja, dat staat er ook bij. Dus zie ik er toch van komen dat ik er nog een jaar aan vast zit

Gesloten