LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzeggen natuurmonumenten

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
kessel45
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 aug 2017 10:04

opzeggen natuurmonumenten

Ongelezen bericht door kessel45 »

Aangezien de contributie voor een lidmaatschap van Natuurmonumenten wederom verhoogd is en
30 euro per jaar kost, wil ik graag mijn abonnement beëindigen.
Ik bel hiervoor naar Natuurmonumenten. Na een kwartier wachten, kreeg ik iemand aan de telefoon.
De man zei dat het erg druk was en ik terug gebeld zou worden. Na enkele dagen wachten en niet terug
gebeld, maar wéér eens bellen. Hetzelfde liedje. Je wordt terug gebeld. Ik zeg dus, dat heb ik al meer
gehoord. Gewoon afwachten, U wordt terug gebeld. Nu wéér een week verder. Ik vind dit géén manier
van doen. Heeft iemand hier ervaring mee????

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: opzeggen natuurmonumenten

Ongelezen bericht door moederslink »

kessel45 schreef:
19 jan 2019 14:30
Aangezien de contributie voor een lidmaatschap van Natuurmonumenten wederom verhoogd is en
30 euro per jaar kost, wil ik graag mijn abonnement beëindigen.
Ik bel hiervoor naar Natuurmonumenten. Na een kwartier wachten, kreeg ik iemand aan de telefoon.
De man zei dat het erg druk was en ik terug gebeld zou worden. Na enkele dagen wachten en niet terug
gebeld, maar wéér eens bellen. Hetzelfde liedje. Je wordt terug gebeld. Ik zeg dus, dat heb ik al meer
gehoord. Gewoon afwachten, U wordt terug gebeld. Nu wéér een week verder. Ik vind dit géén manier
van doen. Heeft iemand hier ervaring mee????
Ik heb hier geen ervaring mee .
Ik zeg alles altijd schriftelijk op , kan ook per mail. Zodoende heb ik zwart op wit de bevestiging van een opzegging.
Ik raad u aan om dit ook schriftelijk te doen. Bellen heeft geen enkele zin op deze manier .

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: opzeggen natuurmonumenten

Ongelezen bericht door Erthanax »

Neen, die ervaring heb ik niet. Bent u niet te laat met opzeggen en bent u daarom, min of meer noodgedwongen, de rest van het jaar lid? Dant kunt u gerust een paar weken wachten met bellen. Een bericht per post of e-mail is ook een mogelijkheid.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: opzeggen natuurmonumenten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Op hun site staat een opzegformulier. Was u vlugger klaar geweest.

https://www.natuurmonumenten.nl/service ... t=opzeggen

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: opzeggen natuurmonumenten

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Erthanax schreef:
19 jan 2019 14:49
Neen, die ervaring heb ik niet. Bent u niet te laat met opzeggen en bent u daarom, min of meer noodgedwongen, de rest van het jaar lid? Dant kunt u gerust een paar weken wachten met bellen. Een bericht per post of e-mail is ook een mogelijkheid.
Wellicht kan TS er onderuit komen door een verhoging in contributie aan te voeren? En daarbij, als iets stilzwijgend verlengd wordt, zou het maandelijks opzegbaar moeten zijn geloof ik.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: opzeggen natuurmonumenten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Natuurmonumenten is een vereniging, daar geldt de wet Van Dam niet.

Volgens de voorwaardenhad de Ts eind oktober 2018 het lidmaatschap moeten opzeggen voor het jaar 2019.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: opzeggen natuurmonumenten

Ongelezen bericht door sylvesterb »

ManchesterU15 schreef:
19 jan 2019 14:53
Erthanax schreef:
19 jan 2019 14:49
Neen, die ervaring heb ik niet. Bent u niet te laat met opzeggen en bent u daarom, min of meer noodgedwongen, de rest van het jaar lid? Dant kunt u gerust een paar weken wachten met bellen. Een bericht per post of e-mail is ook een mogelijkheid.
Wellicht kan TS er onderuit komen door een verhoging in contributie aan te voeren? En daarbij, als iets stilzwijgend verlengd wordt, zou het maandelijks opzegbaar moeten zijn geloof ik.
Niet voor verenigingen, die mogen per jaar contributie in rekening brengen. Zie de ANWB als bekendste voorbeeld. Voor diensten geld dit wel, maar een lidmaatschap is geen dienst.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: opzeggen natuurmonumenten

Ongelezen bericht door grun »

Als TS de contributieverhoging als reden aanvoert voor het opzeggen, dan kan dat (tenzij dat specifiek in de statuten van de vereniging uitgesloten wordt).

3. Een lid kan voorts zijn lidmaatschap met onmiddellijke ingang opzeggen binnen een maand nadat een besluit waarbij zijn rechten zijn beperkt of zijn verplichtingen zijn verzwaard, hem is bekend geworden of medegedeeld; het besluit is alsdan niet op hem van toepassing.

Bovenstaande is een gedeelte van onderstaande link:
https://rijdenderechter.kro-ncrv.nl/for ... ogd-worden

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: opzeggen natuurmonumenten

Ongelezen bericht door Erthanax »

Maar wanneer is dat besluit gevallen en hem medegedeeld? Dat is waarschijnlijk eerder geweest dan de acceptgiro van de contributie, waarschijnlijk op een alv.

Opzeggen kan overigens ook via het formulier op de website.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: opzeggen natuurmonumenten

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Misschien wil @kessel45 wel gewoon per 1 januari 2020 opzeggen.
Wat wel duidelijk is dat de communicatie met Natuurmonumenten niet soepeltjes loopt.
Daar heb ik zelf overigens geen negatieve ervaringen mee, om even op de vraag terug te komen.

Aygulf
Berichten: 373
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: opzeggen natuurmonumenten

Ongelezen bericht door Aygulf »

Nog nooit negatieve ervaringen gehad met Natuurmonument. Het is overigens gebruikelijk (en soms verplicht) om abonnementen en lidmaatschappen schriftelijk of per mail op te zeggen. Dus waarom zo moeilijk doen met bellen, wachten, bellen, radarforum enz. enz. Op de site vind u een opzeg formulier. Had al deze moeite bespaard.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: opzeggen natuurmonumenten

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het opzegformulier op de website is sneller gevonden dan een topic op dit forum aangemaakt. Geen enkele moeite, kan op elk willekeurige dag en tijdstip ingevuld. Gemakkelijker kunnen ze het niet maken, zou ik zeggen.

kessel45
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 aug 2017 10:04

Re: opzeggen natuurmonumenten

Ongelezen bericht door kessel45 »

Dank je wel allemaal voor jullie reacties. Kom er nu wel uit.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: opzeggen natuurmonumenten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u schijnt in oktober al bericht gehad te hebben over de verhoging. Als dat juist is, is de opzegging nu te laat.

ZeerPrivé
Berichten: 5323
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: opzeggen natuurmonumenten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
20 jan 2019 14:54
Maar u schijnt in oktober al bericht gehad te hebben over de verhoging. Als dat juist is, is de opzegging nu te laat.

Waar lees jij dat hij per 1-1-2019 wil opzeggen?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: opzeggen natuurmonumenten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
20 jan 2019 16:50
Lady1234 schreef:
20 jan 2019 14:54
Maar u schijnt in oktober al bericht gehad te hebben over de verhoging. Als dat juist is, is de opzegging nu te laat.

Waar lees jij dat hij per 1-1-2019 wil opzeggen?
Nergens, maar de Ts is al minstens 1,5 week bezig om ze te bereiken om dat € 30,00 te duur geworden is.

Gesloten