Opzeggen Stichting Loterijverlies

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Peter L

Opzeggen Stichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door Peter L » 24 aug 2017 12:05

Hallo,
Weet iemand hoe je stichting loterij verlies kan opzeggen
Heb nu weer een email gehad waar ze om een bijdrage vragen
ik heb het al een tijdje gehad met deze stichting
en wil er van af heb ook geen enkel vertrouwen meer in

groet Peter
Laatst gewijzigd door Radar op 24 aug 2017 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast

Brahms

Re: Opzeggen Stichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door Brahms » 24 aug 2017 14:58

Peter L

Ongelezen bericht door Peter L » 24 aug 2017 15:12

Bedankt voor de tip maar ben al jaren lid van deze vreselijke stichting dus dat gaat hem worden maar t toch bedankt voor de info

Dieke83

Ongelezen bericht door Dieke83 » 24 aug 2017 15:20

Heeft u contact met ze opgenomen en aangegeven dat u geen gebruik meer wil maken van hun diensten?
Zoja wat was de reactie?

Peter L

Ongelezen bericht door Peter L » 24 aug 2017 15:29

Heb inderdaad gebeld kreeg geen vriendelijke dame aan de lijn met de mededeling dat ik een email moest sturen en dan zouden ze het wel bekijken
Heb dit nu gedaan dus ben benieuwd
Hoop ook dat radar er tijd aan besteed

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 24 aug 2017 15:33

Bij mijn weten ben je de eerste die verstandig is en ermee nokt. Nu nog maar even afwachten wat er gaat gebeuren, normaal gesproken moet je je gewoon af kunnen melden, of ze het nu leuk vinden of niet.

Vooralsnog lijkt me dit geen item voor Radar, tenzij je echt met je kop tegen een muur loopt.

Peter L

Ongelezen bericht door Peter L » 24 aug 2017 15:46

Dank je voor je bericht er zullen toch meer mensen zijn die er zo over denken
Op de site loterijverlies kan je hier niets over vinden
Maar even afwachten dus
Bij deze een oproep

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 24 aug 2017 15:58

Ben even aan het snuffelen. Hier een voorbeeldbrief waar je op zich niks aan hebt, maar er staat wel een adres. Daar zou je een aangetekende brief heen kunnen sturen. De algemene voorwaarden zijn wel zo'n ontiegelijke brij dat ik er ook niet uit kom.

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voo ... ontbinden/

Grumpy01

Ongelezen bericht door Grumpy01 » 24 aug 2017 17:22

Ik heb de email ook gehad, de derde inmiddels oftewel een tweede herinnering: "wellicht is het aan uw aandacht ontsnapt" compleet met link om direct over te maken. Ik heb beide keren al gereageerd hier niet van gediend te zijn en dat Dhr. Roet eerst maar eens zijn "geleende" miljoenen terug zou kunnen storten. Het helpt geen moer, ze blijven doorgaan.
Opzeggen schijnt niet te kunnen, daarvoor is het al te laat.

Peter L

Ongelezen bericht door Peter L » 25 aug 2017 11:33

Hallo,
Ik ben het helemaal met je eens ,en opzeggen is heel moeilijk
heb ook contact gehad met de staatsloterij,zij zegden mij toe als het niet lukt om op te zeggen
hen terug mag bellen en zullen zij kijken of zij iets voor mij kunnen betekenen
we hebben immers aan gegeven door mee te doen aan de extra trekking afstand te doen
van de stichting loterij verlies
dat moet toch ook een bepaalde waarde hebben
groet Peter

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms » 25 aug 2017 11:44

witte angora schreef:Ben even aan het snuffelen. Hier een voorbeeldbrief waar je op zich niks aan hebt, maar er staat wel een adres. Daar zou je een aangetekende brief heen kunnen sturen. De algemene voorwaarden zijn wel zo'n ontiegelijke brij dat ik er ook niet uit kom.

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voo ... ontbinden/
Even eerst het topic lezen, dat scheelt veel snuffelwerk !

Verder lijkt het mij niet de taak van de Staatsloterij om te bemiddelen in een lidmaatschap welke jij vrijwillig bent aangegaan met een Stichting. En dan notabene een stichting welke de Staatsloterij wel even de les zou lezen !

Peter L

Ongelezen bericht door Peter L » 25 aug 2017 11:59

Hallo,
Aan deze brief heb ik niets deze betreft enkel als je pas mee doet en dat je een beroep doet op de bedenk tijd
van 14 dagen.
heb loterij verlies tel benaderd en accepteren enkel een email
heb deze dan ook verstuurd ,
ik wacht nog een weekje af en als ik dan niets hoor ga ik weer contact opnemen met de staatsloterij
heb in middels ook tros radar een mail gestuurd of zij hier nog extra tijd en aandacht aan willen schenken ,maar daar heb ik ook nog niets van gehoord
allemaal maar even afwachten dus
maar bedankt voor je reactie.
Peter

kokka

Ongelezen bericht door kokka » 25 aug 2017 12:27

het wachten is op de stichting loterij verlies verlies

CarpeDiem30

Ongelezen bericht door CarpeDiem30 » 25 aug 2017 12:40

Iedereen die heeft meegedaan met de gratis loten en de €40.- heeft getekend voor het niet meer mogen ontvangen van eventuele compensatie via Loterijverlies. Dat zou Loterijverlies toch ook moeten weten. Misschien kan de Staatsloterij dit doorgeven aan Loterijverlies.
Ook ik heb de zoveelste bedelbrief ontvangen......

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha » 25 aug 2017 13:29

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth » 25 aug 2017 19:15

CarpeDiem30 schreef:Iedereen die heeft meegedaan met de gratis loten en de €40.- heeft getekend voor het niet meer mogen ontvangen van eventuele compensatie via Loterijverlies. Dat zou Loterijverlies toch ook moeten weten. Misschien kan de Staatsloterij dit doorgeven aan Loterijverlies.
Ook ik heb de zoveelste bedelbrief ontvangen......
Iedereen die zich heeft opgegeven bij Loterijverlies zou ook moeten weten dat men de regels overtreden heeft door akkoord te gaan met het aanbod van de Staatsloterij.

In het geval van deelname aan Loterijverlies geeft u uw eigen rechten omtrent de behandeling van deze zaak over aan Loterijverlies.

redhead55

Ongelezen bericht door redhead55 » 25 aug 2017 20:36

Als je hebt deelgenomen aan de Bijzondere Trekking, dan ben je eveneens akkoord gegaan met het Deelnemersreglement van deze Bijzondere Trekking. Artikel 3 daarvan luidt:

Artikel 3 Finale kwijting

3.1 Met deelname aan de Bijzondere Trekking doet de deelnemer afstand van eventuele aanspraken en vorderingen op (i) Staatsloterij B.V., (ii) de Nederlandse Loterij B.V., (iii) alle bestuurders, commissarissen, functionarissen, personeel en overige (rechts)personen die werken voor en/of op enigerlei wijze werkzaam zijn (geweest) voor dan wel verbonden zijn (geweest) aan Staatsloterij B.V. dan wel Nederlandse Loterij B.V. (iv) de Staat der Nederlanden, (v) alle accountants, adviseurs, raadslieden en verzekeraars van de hierboven genoemde (rechts)personen en hun personeel, functionarissen en bestuurders en (vi) Stichting Staatsloterijschadeclaim.nl, die voortvloeien uit, gebaseerd zijn op, samenhangen met althans verband houden met de feiten en omstandigheden die aan de orde zijn gekomen in de procedure die heeft geleid tot het arrest van de Hoge Raad van 30 januari 2015 met zaaknummer 13/04238. De deelnemer stemt daar uitdrukkelijk mee in en verleent daarom ook onherroepelijke en onvoorwaardelijke kwijting voor alle hiervoor bedoelde aanspraken en vorderingen die de deelnemer mogelijk heeft in verband met zijn/haar (gedeeltelijke) deelname in de periode 1 januari 2000 tot en met 31 december 2007 aan de door (de rechtsvoorganger van) Staatsloterij B.V. georganiseerde Staatsloterij, Koninginnedagloterij en/of Oudejaarsloterij en door de (de rechtsvoorganger van) Staatsloterij B.V. georganiseerde Koninginnedagloterij 2008.

https://bijzonderetrekking.nederlandsel ... sreglement

Door deelname is dus onvoorwaardelijk finale kwijting verleend aan Staatsloterij c.s.

Stichting Loterijverlies en Loterijverlies B.V. hebben geen inzage in wie van de bij haar aangeslotenen, met wie zij een overeenkomst heeft,
- heeft deelgenomen aan deze trekking en/of
- deze aangeslotene een prijs gewonnen heeft en/of
- wat de hoogte is van de gewonnen prijs.

Dat maakt het op zich al onmogelijk om met succes en onderbouwd een aangeslotene de overeengekomen fee in rekening te brengen.

In haar eigen Algemene Voorwaarden heeft Loterijverlies (onder D) aangegeven onder welke omstandigheden ZIJ kan overgaan tot weigering of opzegging van de overeenkomst van opdracht.
https://www.loterijverlies.nl/algemene-voorwaarden

Nu is er grote contractsvrijheid in Nederland maar in dit specifieke geval kan gesteld worden dat de AV eenzijdige bepalingen kent ten gunste van Loterijverlies en ten nadele van de wederpartij, de consument. Door het niet opnemen van bepalingen waaronder de consument kan opzeggen of opschorten wordt de wederpartij (de consument) in een ongelijke, nadelige, positie gebracht ten opzichte van de andere contractspartij.
.
De beste weg voor de consument lijkt dan ook over te gaan tot ontbinding van de overeenkomst . Een argument daarvoor zou dwaling kunnen zijn.
(mede gelet op regelmatig wisselende Algemene Voorwaarden).
Ontbinding heeft, in tegenstelling tot vernietiging, geen terugwerkende kracht. Betaalde bedragen kunnen niet worden terug gevorderd (wat bij vernietiging wel het geval is). De ontbinding treedt in op de datum vermeld in de mededeling aan de wederpartij dat de overeenkomst is ontbonden.

Let er daarbij wel goed op dat je de opzegging aan de juiste partij doet! We hebben namelijk te maken met de Stichting Loterijverlies en Loterijverlies BV. Deze laatste blijkt, althans volgens de Algemene Voorwaarden, de wederpartij bij de overeenkomst van opdracht te zijn.

redhead55

Ongelezen bericht door redhead55 » 25 aug 2017 21:13

Overigens zou het beter zijn geweest als Stichting Loterijverlies een 3:305 BW (collectieve actie) zou zijn gestart. (vergelijkbaar met WCAM)
Er is sprake van 1 schadeveroorzaker en vele gelijksoortige benadeelden.
Echter werd kennelijk het grote geld geroken en werd Loterijverlies BV er tussen gezet. Met die stap werd die 3:305 BW procedure (bewust?) vermeden c.q. om zeep geholpen (o.a. Claimcode).
Dat lijkt een vooropgezet plan, wat grond voor dwaling/misleiding zou kunnen zijn. OF en HOE men daarop nog zou kunnen worden aangesproken laat ik even in het midden.
Daar staat tegenover dat klanten vrijwillig een overeenkomst zijn aangegaan. Als dat echter het resultaat is van het niet vermelden of bewust achterhouden van essentiele informatie die voor de klant van belang is om te besluiten de overeenkomst al dan niet aan te gaan dan zou een beroep op dwaling of misleiding kunnen slagen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 25 aug 2017 22:03

Kun je dan één brief richten aan zowel de stichting als de BV, of zou het beter zijn om twee aparte brieven te richten aan beide 'bedrijven' om de overeenkomst op te zeggen? Het is dan één teveel, maar dan weet je zeker dat je er helemaal van af bent.

redhead55

Ongelezen bericht door redhead55 » 25 aug 2017 22:33

Hoewel ik er nagenoeg van overtuigd ben dat Loterijverlies BV de contractspartij is, kan een aparte brief naar beiden geen kwaad.
Een stichting kent, in tegenstelling tot een vereniging, geen leden maar (vaak) wel donateurs. Bij hen kun je dus (voor de zekerheid) je donateurschap opzeggen.
bij Loterijverlies BV kun je vervolgens de overeenkomst ontbinden.

Ben er overigens nog niet in geslaagd om de statuten van de Stichting te achterhalen.

Plaats reactie