Opzoek naar lotgenoten Q-ratio Sassenheim

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Petra001

Opzoek naar lotgenoten Q-ratio Sassenheim

Ongelezen bericht door Petra001 » 12 dec 2019 14:33

Hallo Allemaal,

Ik sta alweer enige tijd onder curatele bij Q-ratio te Sassenheim en mijn aanspreekpersoon binnen Q-ratio is toentertijd bij mijn op huisbezoek gekomen en wat ik zag was een nette en vriendelijke man, maar na mate de tijd bleken zijn praatjes mooier te zijn dan in de praktijk en het gouden randje ging er met de tijd steeds meer af.

het geen dat hij echt goed kan is zijn cliënten de ruimte geven hen verhaal te doen en ze uit te laten spreken en dat is zeker iets dat ik van hem zou kunnen leren, maar dan heb ik ook wel alles benoemd waar hij goed in is.

Q-ratio maakt graag zijn eigen verhaal en denkt alles beter te weten.
Q-ratio stuur ik wekelijks een mail en altijd commentaar op de mails de inhoud ervan en het aantal mails en het ergste is hij telt ook het aantal mails en ook niet altijd reactie op alles.
Q-ratio laat je zonder pardon op door versleten schoenen lopen die geen zool meer hebben (aldus mijn partner)
Q-ratio heeft niet echt een boodschap aan mijn ziektebeeld.
Q-ratio dreigt een zaak te willen starten wanneer mijn hulpverleners mijn willen ondersteunen bij dit proces naar een ander curator.
Q-ratio dreigt een zaak te willen starten tegen mijn advocaat en dat omdat hij een eigen verhaal maakten van het hele geheel.
Q-ratio maakt cliënt ziek zo erg dat er gedachten gaan naar een wens tot euthanasie
Q-ratio maakt cliënt bang nog rekeningen in te sturen (ook als het al rekeningen zijn die bij hem bekend zijn)
Q-ratio zet cliënte aan om te stelen uit winkels
Q-ratio ziet de problemen alleen van de cliënten en niet van hen zelf.
Q-ratio stort geen leefgeld bij niet acceptabel gedrag van mijn partner.
Q-ratio dreigt met vele dingen o.a. als ik mijn partner met de feestdagen laat komen zal dat gevolgen hebben.
Q-ratio geeft geen inzicht in in/uit gaven
Q-ratio geeft mijn de schuld van een nieuwe rekening terwijl ik er alles aan heb gedaan deze te voorkomen
Q-ratio kan geen complimenten geven.

Ik denk echt wel dat Q-Ratio soms het boekje te buiten gaat en Q-ratio kan beslist niet om gaan met mensen met een beperking

laatst op een weekmail kwam er een reactie van hem die was "GEEN VERDERE REACTIE MIJNERZIJDS" en ik gaf hem antwoord terug "ZWIJGEN STEMT TOE"

Tja ik vind het even genoeg en ik ben er niet om Q-ratio op de plek te zetten van slechte curators/bewindvoerders, maar ik wil wel graag in contact komen met lotgenoten of ook cliënten van Q-ratio om juist hen ervaringen te horen en wellicht we gezamenlijk naar de rechtbank kunnen stappen en dat de rechter het van meer mensen hoort dat er mensen ontevreden zijn.

Rechters zijn ook niet altijd makkelijk en vind ook dat rechters is diep moeten graven dan ze al doen, want mensen klagen steen en been, maar een rechter hoort onpartijdig te zijn en ik hoop via deze weg zo een grote kans van slagen te hebben, want de relatie tussen cliënt en curator is niet meer leefbaar en het trekt alle energie uit je.

PvR

berndv

Re: Opzoek naar lotgenoten Q-ratio Sassenheim

Ongelezen bericht door berndv » 12 dec 2019 16:37

Petra001 schreef:
12 dec 2019 14:33
ik wil wel graag in contact komen met lotgenoten of ook cliënten van Q-ratio om juist hen ervaringen te horen en wellicht we gezamenlijk naar de rechtbank kunnen stappen en dat de rechter het van meer mensen hoort dat er mensen ontevreden zijn.
Gezamenlijk naar de rechter stappen zal naar mijn idee niet echt gaan werken. Het vragen naar lotgenoten verbaast mij dan ook vaak hier op het forum.

U heeft een geschil met de bewindvoerder. Als u er zo niet uitkomt, rest er naar mijn idee niets anders dan naar de rechter te stappen. Of in ieder geval hulp te zoeken bij een juridisch loket. Ik lees dat u zelf een advocaat heeft. Wat zegt die van dit verhaal?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 12 dec 2019 16:54

Blijkbaar woont u niet samen met uw partner, maar bemoeit uw partner zich wel met de bewindvoering?

En waarom u u uw bewindvoerder elke week mailen? Daar zit hij echt niet op te wachten.

Petra001

Ongelezen bericht door Petra001 » 13 dec 2019 10:52

berndv samen naar de rechter stappen kan zijn dat het misschien niet helpt, maar niet geprobeerd is altijd een nee.

Ik ben bij het juridisch loket geweest en die kunnen mijn niet helpen tegenwoordig dien je zelf het geschil tussen beide zelf op te lossen en ik tegen een curator alleen ben ik nergens. mijn advocaat is niet gemachtigd deze zaak op zich te nemen.

ik heb ook ambulante woonondersteuning en die willen mijn wel helpen, maar de curator dreigt als zij dat doen dat hij dan een zaak start tegen de woonbegeleiding.

dus ik sta een soort van met me rug tegen de muur.

lady1234 Mijn partner woont inderdaad jammer genoeg niet meer bij mijn, maar mijn partner ervaart dezelfde problemen met Q-Ratio als ik en over dat mailen als je zelf niet onder bewind staat heb je waarschijnlijk geen idee hoe het werkt, want je dien ook post stukken in te sturen en dat wekelijks dat is een nette oplossing ik kan het geen maand laten leggen.

jammer dat ik het gevoel krijgt dat ik een lading commentaar over me heen krijgt en daar vroeg ik niet om in mijn bericht.

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 13 dec 2019 11:14

Petra001 schreef:
13 dec 2019 10:52
jammer dat ik het gevoel krijgt dat ik een lading commentaar over me heen krijgt en daar vroeg ik niet om in mijn bericht.
maatwerk antwoorden bestaan niet. Antwoorden op aanvraag ook niet. Sorry. Je krijgt zeker geen commentaar over je heen, als je dit al als commentaar ervaart, zou ik al helemaal niet richting een rechtszaak gaan denken, want dan ga je veel meer over je heen krijgen.
Petra001 schreef:
berndv samen naar de rechter stappen kan zijn dat het misschien niet helpt, maar niet geprobeerd is altijd een nee.
Samen gaat inderdaad niet helpen. Je kunt hier voldoende tips krijgen hoe je dit kunt aanvechten. Lotegenoten zoeken om "samen iets te doen" is juridisch gezien niet de meest logische weg. Jij hebt een geschil met hoe de bewindvoerder het bewind voert. Er kunnen inderdaad meer mensen zijn die een geschil hebben met deze bewindvoerder, maar het bijven individuele zaken die individueel door een rechter bekeken zullen worden.
Petra001 schreef:
ik heb ook ambulante woonondersteuning en die willen mijn wel helpen, maar de curator dreigt als zij dat doen dat hij dan een zaak start tegen de woonbegeleiding
op grond waarvan zou hij een zaak willen starten dan? Is het alleen dreigen, of heeft hij ook valide punten om ze aan te pakken? Op basis van dit verhaal zie ik geen enkele grond waarop de bewindvoerder de begeleiders aan zou moeten pakken.

Piet Piraat

Ongelezen bericht door Piet Piraat » 25 dec 2019 12:32

De reacties die geplaatst zijn vind ik neerbuigend en stigmatiserend. Het kan ook op een andere manier. Dit zijn de typische reacties welbekend vanuit fora op iemand die uit machteloosheid en frustratie een hulpvraag stelt. Zodanig subtiel deze hulpbehoevende in een hoekje drukken vanachter je mobiel/pc/laptop met een dikke vleug arrogantie. Goed gedaan hoor, applaus voor jezelf.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 25 dec 2019 12:42

En Piet wat is uw advies?

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked » 25 dec 2019 22:30

Mijn advies aan Piet is om toch eerst maar eens de reacties te lezen.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb » 25 dec 2019 22:53

Petra001 schreef:
Q-ratio dreigt een zaak te willen starten wanneer mijn hulpverleners mijn willen ondersteunen bij dit proces naar een ander curator.
Op welke grond wilt hij dit starten? En waarom zijn uw hulpverleners hiervan onder de indruk?
Petra001 schreef:
Q-ratio dreigt een zaak te willen starten tegen mijn advocaat en dat omdat hij een eigen verhaal maakten van het hele geheel.
Neem aan dat uw advocaat de wet kent. Dus als hij dit accepteert zal er een gegronde rede zijn voor het dreigement met een zaak. Bent u wel geheel eerlijk?
Petra001 schreef:
Q-ratio maakt cliënt ziek zo erg dat er gedachten gaan naar een wens tot euthanasie
Vervelend, maar een dergelijk punt vermelden maakt uw verhaal enkel zwakker. Los dat op grond hiervan je niet in aanmerking komt voor euthanasie.
Petra001 schreef:
Q-ratio zet cliënte aan om te stelen uit winkels
Die keus maakt u echt geheel zelf. U kunt een ander niet de schuld geven van uw eigen criminele activiteiten.
Petra001 schreef:
Q-ratio stort geen leefgeld bij niet acceptabel gedrag van mijn partner.
Hoewel dit niet netjes is, lijkt me het verstandig uw partner aan te spreken op zijn onacceptabele gedrag. U ontkent echter niet dat hiervan sprake is.
Petra001 schreef:
Q-ratio dreigt met vele dingen o.a. als ik mijn partner met de feestdagen laat komen zal dat gevolgen hebben.
Als hij dit schriftelijk heeft gedaan kunt u dit meenemen in uw verzoek tot een andere curator bij de rechtbank.
Petra001 schreef:
Q-ratio geeft geen inzicht in in/uit gaven
U kunt dit meenemen in een verzoek voor een andere curator.
Petra001 schreef:
Q-ratio geeft mijn de schuld van een nieuwe rekening terwijl ik er alles aan heb gedaan deze te voorkomen
Wie ze schuld is het dan? Trekt u de reactie van de curator niet te persoonlijk?
Petra001 schreef:
Q-ratio kan geen complimenten geven.
Lijkt me niet de taak van een curator om complimenten te geven.
Petra001 schreef:
Ik denk echt wel dat Q-Ratio soms het boekje te buiten gaat en Q-ratio kan beslist niet om gaan met mensen met een beperking
Het lijkt er meer op dat u niet om kunt gaan met Q-Ratio. U vermeld zelf al het niet acceptabele gedrag van uw partner en u verwacht complimenten van een curator.
Petra001 schreef:
laatst op een weekmail kwam er een reactie van hem die was "GEEN VERDERE REACTIE MIJNERZIJDS" en ik gaf hem antwoord terug "ZWIJGEN STEMT TOE"
Zonder de inhoud te kennen is dit meer kinderachtig gedrag van uw kant dan van de curator/
Petra001 schreef:
Tja ik vind het even genoeg en ik ben er niet om Q-ratio op de plek te zetten van slechte curators/bewindvoerders, maar ik wil wel graag in contact komen met lotgenoten of ook cliënten van Q-ratio om juist hen ervaringen te horen en wellicht we gezamenlijk naar de rechtbank kunnen stappen en dat de rechter het van meer mensen hoort dat er mensen ontevreden zijn.
Over het algemeen zijn mensen niet zo happy met bewindvoerders. Echter is uw wens om in contact te komen met andere om gezamenlijk naar de rechtbank te gaan zinloos. Natuurlijk kunt u wel zelf naar de rechtbank stappen.
Petra001 schreef:
Rechters zijn ook niet altijd makkelijk en vind ook dat rechters is diep moeten graven dan ze al doen, want mensen klagen steen en been, maar een rechter hoort onpartijdig te zijn en ik hoop via deze weg zo een grote kans van slagen te hebben, want de relatie tussen cliënt en curator is niet meer leefbaar en het trekt alle energie uit je
Rechter doen aan hoor en wederhoor. Wanneer u echter uw zwarte beschuldigen aan het adres van Q-ratio kunt bewijzen zal de rechter wel meegaan. Echter hebben dit soort verhalen altijd twee kanten, waarbij u gewoon alles kunt roepen maar Q-ratio door de wet op de privacy nergens inhoudelijk op mag reageren.

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 » 26 dec 2019 10:05

Zoal ik uw relaas lees heeft u moeite met het feit dat uw financiële belangen door een door de rechter aangewezen curator/bewindvoerder worden behartigt. Zeker in het begin loopt alles nog niet op rolletjes want uw inkomsten en vaste lasten zijn nog niet in kaart gebracht en als er schuldeisers zijn dan worden die aangeschreven om een schuld eis in te dienen. Als eerste worden uw inkomen en vaste kosten met elkaar vergeleken en op basis daarvan wordt het vrij te laten bedrag in kaart gebracht die u in beginsel wekelijks wordt uitgekeerd. De poststukken worden niet meer naar u verzonden maar naar het bureau van de curator/bewindvoerder en de relevante stukken worden opgemaakt en pas later aan u ter hand gesteld en op kunt halen. Zodra de situatie stabiel is verdwijnt die post blokkade maar dan bent al een jaar verder. E.e.a. zal u in het eerste gesprek ook helder gemaakt zijn maar als u zoveel informatie in één keer te verwerken krijgt is de kans groot dat u de helft weer vergeten bent zodra het eerste gesprek voorbij is. Wekelijks contact op nemen is niet noodzakelijk want pas als er wijzigingen in de situatie ontstaan dient u de curator/bewindvoerder te contacteren. Ik lees wel vaker dat er qua leefgeld zaken mis gaan maar dat is meer aan de persoon zelf te wijten want met dat leefgeld dien je alle uitgaves te bekostigen en daar vallen kleding en schoenen ook onder.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 26 dec 2019 10:25

Deze bedrijven/mensen die moeten helpen, de betere zitten helaas overal overvol!

En leverde U alles tijdig in en maakte je geen fouten?
Vaak kregen deze die alles moeten regelen een doos met bonnetjes en facturen en zoek het maar uit!

Verder kregen deze groep hulpverleners vaak woorden te horen die hier als * * * gemeld worden.
Rustig en netjes blijven en wie was er voor jou, het zijn ook maar mensen en soms zien zij hun werk ook even niet meer zitten,
en dan krijg je soms geheel onterecht een negatieve reactie helaas.

Ik heb geen idee hoe een plaatselijke werkte maar als Q- ratio werkelijk zo slecht was, hadden ze geen klanten meer gekregen.

De houding van Jij MOET dit oplossen, jou werk en ik heb hier recht op!
Vele zitten overspannen thuis en stoppen ermee om die reden, denk daar ook eens aan.

Plaats reactie