Over privacy wet

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
aytenkes

Over privacy wet

Ongelezen bericht door aytenkes »

Beste mensen,
Ik wil graag een uitleg over mijn vraag hebben.Ik werd zonder mijn geweten abonnement aangesloten door staatsloterijen.Voor mijn abonnement af te zeggen,heb ik een mail gestuurd.Tot mijn verbazing willen ze de kopie van mijn ID kart hebben.Ik heb zelf niet aangemeld om een abonnement aan te sluiten en nu vragen ze mijn gegevens.Ik denk dat het echt tegen de privacy wet is.Daardoor wil ik daarover een uitleg..
Bedankt voortaan met jullie medewerking.
Mevr.Keskin

NeoDutchio

Re: Over privacy wet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe kan u, zonder dat u het weet, een overeenkomst aangaan? Dan zou iemand anders uw gegevens, inclusief Iban moeten hebben.
Maar als u zeker weet dat u, maar dus ook niet personen in uw huishouden, geen overeenkomst aangegaan bent, dan is het heel simpel. Gewoon betalingen betwisten en de Staatsloterij bewijzen vragen van de overeenkomst.

snellie

Ongelezen bericht door snellie »

Het is wel een feit dat een overeenkomst aangaan met de Staatsloterij een heel simpele kwestie is, en het opzeggen beduidend lastiger. Ik wilde ook opzeggen, mijn account verwijderd hebben, en dan moet je idd veel meer handelingen verrichten.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ze hebben geen recht op een kopie van uw ID. Als u wel een kopie geeft dan kunt u de BSN en uw pasfoto onzichtbaar maken.

U kunt zicht primair op het standpunt stellen dat u geen aanbod heeft aanvaard. En subidiair de overeenkomst op zeggen.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

snellie schreef:
30 apr 2021 16:45
Het is wel een feit dat een overeenkomst aangaan met de Staatsloterij een heel simpele kwestie is, en het opzeggen beduidend lastiger. Ik wilde ook opzeggen, mijn account verwijderd hebben, en dan moet je idd veel meer handelingen verrichten.
Opzeggen is heel simpel, je account verwijderd hebben is lastiger en veelal ook niet mogelijk gezien bedrijven dergelijke gegevens moeten bewaren.

PeterPeters1966

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

alfatrion schreef:
30 apr 2021 18:11
Ze hebben geen recht op een kopie van uw ID. Als u wel een kopie geeft dan kunt u de BSN en uw pasfoto onzichtbaar maken.

U kunt zicht primair op het standpunt stellen dat u geen aanbod heeft aanvaard. En subidiair de overeenkomst op zeggen.
Het lijkt me in dit geval wel gerechtvaardigd om een kopie van een ID te vragen. Stel alfatrion doet vrolijk iedere maand mee met de staatsloterij en PeterPeters1966 zegt voor de gein zijn abonnement op. Vervolgens valt een prijs als alfatrions nummer. En die krijgt natuurlijk niets. Dat accepteer jij dan? En zo nee, hoe bewijs je dan dat jij niet hebt opgezegd?

PeterPeters1966

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

aytenkes schreef:
30 apr 2021 14:21
Ik werd zonder mijn geweten abonnement aangesloten door staatsloterijen.
Je hebt niet per ongeluk een keer meegedaan met zo'n "gratis" lot? Ik heb de laatste tijd al een paar keer zo'n lot gekregen bij diverse bestellingen. Zodra je dat ding activeert doe je mee. Het enige gratis er aan is dat je een paar extra 1/5e loten krijgt. Maar daarna heb je een abonnement. Staat er overigens ook gewoon bij.

Plaats reactie