Overstromingen verzekeren

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Overstromingen verzekeren

Ongelezen bericht door juliomariner »

Waar komt de quote "vertrouwen op overheid" vandaan. Kon hem in de laatste 2 pagina's niet terug vinden.

Als u de mogelijkheid te verhuizen of emigreren zou ik zeggen, doen, niemand houd u tegen.
Voor veel mensen zal dit om allerlei redenen niet kunnen maar als het wel kan prima toch als u bang wordt van overstromingen.
Niet alles in het leven is te verzekeren. Sommige dingen lopen nu eenmaal zo, niets aan te doen.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Overstromingen verzekeren

Ongelezen bericht door juliomariner »

ik zie erthanax dit nergens letterlijk zo schrijven. Als u wilt quoten doe dat dan met de letterlijke tekst en de naam van degene die u gequote heeft erbij. en quote dan ook de hele zin of alinea
Quoten "in de geest van" is geen quoten en is iemand woorden in de mond leggen die niet gezegd zijn.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Overstromingen verzekeren

Ongelezen bericht door scontra »

ambtenaar001 schreef:
27 jul 2021 10:43
Als ik op het topje van de Veluwe zit zal ik zeker droge voeten houden, daar ben ik zeker niet bang voor. Ik kijk altijd graag een stapje vooruit.

Als u een stapje achter uit kijkt en goed leest, dan ziet u wat @erthanax schreef.
Foute gedachtegang, ook op (het topje van) de Veluwe kun je wel degelijk natte voeten en water in je huis krijgen als het riool de afvoer van hemelwater niet meer aankan.
Het maakt niet uit waar je woont, als de maximale afvoer van hemelwater onvoldoende is, dan heb je als bewoner van dat gebied, echt een probleem.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Overstromingen verzekeren

Ongelezen bericht door juliomariner »

inderdaad ben ik uw schoolmeester niet maar dat zijn gewoon de forumregels.
U trekt de uitspraak van Erthanax uit zijn verband maar dat weet u zelf ook donders goed. vergeet vooral niet mijn uitspraken te melden bij de mods

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Overstromingen verzekeren

Ongelezen bericht door scontra »

ambtenaar001 schreef:
27 jul 2021 11:21


Foute gedachtegang, ook op (het topje van) de Veluwe kun je wel degelijk natte voeten en water in je huis krijgen als het riool de afvoer van hemelwater niet meer aankan.
Het maakt niet uit waar je woont, als de maximale afvoer van hemelwater onvoldoende is, dan heb je als bewoner van dat gebied, echt een probleem.
Je moet vertrouwen hebben dat er ook dingen zijn die gewoon goed gaan, en ik denk in zo`n zandbak als de Veluwe op het hoogste punt dat je dat wel kan hebben. Dat is mijn vertrouwen althans, en anders dan toch maar grote pompen erop om dat hemelwater afvoer bij te houden. Pompen of verzuipen.
[/quote]

Perongeluktoevallig woon ik in dit gebied en geloof me of niet, als het riool, de greppels etc. de afvoer niet meer aankunnen dan krijg je gegarandeerd natte voeten en kan het water ook nog je woning binnendringen.
En dan is het echt pompen of onderlopen en vertrouwen en hopen dat de dompelpompen de boel droog kunnen houden en dat is tot heden gelukkig gelukt.
Ik heb de inboedel- en/of de opstalverzekering nog niet hoeven aan te spreken.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Overstromingen verzekeren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@ambtenaa091

En waar wilt u dat overbodige water op de Veluwe dan heen pompen met die grote pompen?

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Overstromingen verzekeren

Ongelezen bericht door juliomariner »

Veluwemeer?

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Overstromingen verzekeren

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar ambtenaar, wat wil je nu bereiken met dit topic? Dat de verzekeraars overstag gaan en dingen gaan verzekeren die ze nu niet verzekeren? Want dat is waar je steeds op terug komt. Dan zul je de verzekeraars aan moeten schrijven. Dit topic zal geen enkele bijdrage daaraan leveren.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Overstromingen verzekeren

Ongelezen bericht door witte angora »

scontra schreef:
27 jul 2021 11:38
Perongeluktoevallig woon ik in dit gebied en geloof me of niet, als het riool, de greppels etc. de afvoer niet meer aankunnen dan krijg je gegarandeerd natte voeten en kan het water ook nog je woning binnendringen.
En dan is het echt pompen of onderlopen en vertrouwen en hopen dat de dompelpompen de boel droog kunnen houden en dat is tot heden gelukkig gelukt.
Dat zie je dus in Limburg. Hoger als dat kun je in Nederland niet zitten, maar ja...

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Overstromingen verzekeren

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat gaat dus niet gebeuren. Verzekeraars zijn geen filantropische instellingen die er een genoegen in scheppen zichzelf dusdanig in de problemen te brengen dat ze gaan omvallen.

Snappen doe ik je niet, er worden hier voldoende zinvolle discussies in verschillende richtingen gevoerd, er worden oplossingen aangedragen, en jij blijft maar in je verzekeringen hangen, terwijl dat niet gaat gebeuren, en zeker niet naar aanleiding van een topic op het TrosRadar forum. Ik krijg toch wel een beetje een déjà-vu gevoel.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Overstromingen verzekeren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hebt u de bedragen van de schades wel gehoord? Dat is niet te doen voor een verzekeraar en al helemaal niet tegen een acceptabele premie.

Verzekeraars zijn commerciele bedrijven, geen filantropische instellingen.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Overstromingen verzekeren

Ongelezen bericht door angel1978 »

ambtenaar001 schreef:
27 jul 2021 13:57
witte angora schreef:
27 jul 2021 13:29
Dat gaat dus niet gebeuren. Verzekeraars zijn geen filantropische instellingen die er een genoegen in scheppen zichzelf dusdanig in de problemen te brengen dat ze gaan omvallen.

Snappen doe ik je niet, er worden hier voldoende zinvolle discussies in verschillende richtingen gevoerd, er worden oplossingen aangedragen, en jij blijft maar in je verzekeringen hangen, terwijl dat niet gaat gebeuren, en zeker niet naar aanleiding van een topic op het TrosRadar forum. Ik krijg toch wel een beetje een déjà-vu gevoel.
Dat mag, je hoeft niet iedereen te snappen of te begrijpen. Ik kom graag op voor mensen waar het water tot aan de lippen staan.
Bovendien als de overheid eerder ingespeeld had op deze water problematiek, dan zou het beeld er misschien heel anders uitzien. Ook de link die ik heb geplaatst van de stijging van de zeespiegel geeft aan dat er heel wat loos is, en als je die ook gelezen hebt zal je zien dat Nederland niet op deze voet kan doorgaan met de hevige waterlast.

Ik vind het een aardig intree portaal net als corona topic, om mensen met deze problemen ook de gelegenheid hebben om hier ook te kunnen communiceren. Op dit moment zijn het alleen forumleden die hoog en droog zitten, maar als deze trend doorzet zullen vast en zeker slachtoffers binnen sijpelen. Het is onafwendbaar als er niks gebeurd.

Ik krijg met deze TS weer een enorm deja vu gevoel…
:roll:

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Overstromingen verzekeren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Inderdaad déja-vu.

Hoog en droog? Ik woon beneden aan de dijk, maar aan de buitenkant zogezegd.

Maar ja, makkelijk wijzen naar de overheid.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Overstromingen verzekeren

Ongelezen bericht door Erthanax »

ambtenaar001 schreef:
27 jul 2021 10:12
vertrouwen op overheid
Goed plan, vertrouwen op de overheid.Dan komt het wel goed. (...)
Doordat u slechts de eerste woorden van de volledige zin citeert, wijzigt u de strekking van het citaat; dat vind ik niet zo netjes. De volledige zin luidt immers:
Erthanax schreef:
26 jul 2021 23:02
(...) Sommige risico's zijn voor particulieren in Nederland niet te verzekeren. Overstroming door het falen van hoofdwaterkeringen hoort daarbij, net als burgeroorlog, oproer of muiterij ("groot molest"), of atoomreacties. Mocht zoiets gebeuren, dan moet men maar vertrouwen op overheid, voorzienigheid, liefdadigheid, eigen spaarzaamheid of werkzaamheid. (Och heden, wat een -heden.)
Overigens begrijp ik dat u, ondanks uw in mijn ogen enigszins cynische commentaar, toch ook rekent op de overheid, gezien uw latere bericht:
ambtenaar001 schreef:
27 jul 2021 13:11
Ik ben geen water werktuigbouwkundige maar infrastructuur zal de oplossing zijn, grote meren denk ik zomaar en dikke riool pijpen die de afvoer bevorderen.

Een klusje voor de overheid. Verzekeringen keren niet uit... dus moet dat risico toch ingedamd worden lijkt mij om de mensen te behoeden dat ze niet financieel helemaal aan de afgrond komen als hun huis wegspoelt of helemaal onderloopt met water uit de lucht of rivieren.
Waterbeheer is inderdaad een taak van de overheid, zoals u schrijft. De Waterschappen en Rijkswaterstaat doen wat dat betreft fantastisch werk. "Ruimte voor de rivier" is daarvan een mooi voorbeeld, maar er zijn ook tal van kleinere en evengoed belangrijke projecten, bv "Beleef de Berkel".

Kortom, de overheid is al lang — eeuwen zelfs! — bezig de infrastructuur voor waterbeheer te verbeteteren en aan te passen aan veranderende omstandigheden.

Misschien vertrouwt u toch liever op uw eigen werkzaamheid, gezien deze suggestie die u deed:
ambtenaar001 schreef:
27 jul 2021 10:12
(...) Mij lijkt in ieder geval de goedkoopste manier om te ontsnappen aan deze risico`s, hogere gelegen gebieden opzoeken al of niet in Nederland. Ik heb er geen vertrouwen in.
Mocht u dat overwegen, dan moet u wel weten dat er forumleden zijn (geweest) die buiten de EU wonen maar gedurig tegen administratieve problemen aanlopen (opgezegde bankrekeningen, valutakoersen, DigID dat niet goed werkt). Bereid u goed voor, anders komt u nog van de regen in de drup.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Overstromingen verzekeren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Op een eiland gaan wonen lijkt me een goed idee. Kan de regen alle kanten naar zee stromen. 😀

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Overstromingen verzekeren

Ongelezen bericht door scontra »

ambtenaar001 schreef:
27 jul 2021 13:57
Ik kom graag op voor mensen waar het water tot aan de lippen staan.
Deze opmerking maakt mij nieuwsgierig.
Vertel eens wat heeft u inmiddels al ondernomen om de gedupeerde Limburgers te helpen, behoudens dan het doen van een genereuze gift op bankrekening 777?

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Overstromingen verzekeren

Ongelezen bericht door Radar »

Waar gaat dit topic nog over? Tijd voor een slotje en verdraagzaamheid.

Gesloten