LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio verandert meetgegevens bij opmaken jaarrekening

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Oxxio verandert meetgegevens bij opmaken jaarrekening

Ongelezen bericht door Cro »

Kees2850 schreef:
19 dec 2018 06:12
Een vraag of meer mensen dit hebben meegemaakt
Vorig jaar op 18 december 2017 ben ik overgestapt van Eneco naar Oxxio via Pricewise. Zou cashback krijgen van € 180,--.

Regelmatig heb ik op verbruik gekeken in de App van Oxxio. En steeds zag ik dat ik goed bezig was. Op 17 december gaf mijn verbruik aan dat mijn jaarrekening € 45,-- tot € 145,-- teruggave zou geven. Per maand was mijn verbruik altijd rond de € 40,-- per maand (gas plus electriciteit). In vergelijk stond ik op 17 december 201i op 80. Dus 30 beter dan anderen.

Vandaag toont het verbruik van afgelopen maanden ineens een a der verbruik. Elke maand is ineens € 7 tot €10,-- hoger dan wat op 17 december werd getoond. Bv. November 2018 gaf op 17 december een verbruik van € 41,99 en vandaag € 50,82

Ik wacht nog even op de jaarrekening maar het lijkt erop dat Oxxio de gegevens van de slimme meter heeft aangepast.

Mijn verbruik is relatief laag (betaal € 50,-- per maand voorschot en krijg elk jaar ca. € 100, -- terug) omdat ik het hele jaar de verwarming niet gebruikt heb. Gebruik dus weinig gas. En ben afgelopen jaar totaal twee maanden in het buitenland geweest.

Hebben meer mensen deze ervaring met Oxxio?
Of ze de meetgegevens aangepast hebben zou je makkelijk moeten kunnen controleren vergelijk je standen op de meter met de waardes die zij aangeven.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Oxxio verandert meetgegevens bij opmaken jaarrekening

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik weet niet waar je dat verbruik bekijkt, maar je kunt zelf de meter uitlezen. Die getallen zijn voor jou hetzelfde als de energiemaatschappij. Ik zit ongeveer aan dat voorschot, waarbij wel opgemerkt dat mijn zonnepanelen meer opleveren dan ik stroom gebruik. Dus dat is alleen gas. En logisch dat je vanaf september en oktober pas gas gaat gebruiken voor de verwarming.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Oxxio verandert meetgegevens bij opmaken jaarrekening

Ongelezen bericht door berndv »

Kees2850 schreef:
19 dec 2018 06:12
het lijkt erop dat Oxxio de gegevens van de slimme meter heeft aangepast
Zo zo, dat is nogal een bewering. Voor zover ik weet is Oxxio geen netbeheerder, dus aanpassen van meetgegevens kan Oxxio net zo min als dat u dat kunt. Oxxio kan, net als u, de gegevens van de meter uitlezen. Niets meer en niets minder. Het kan zijn dat de app niet beschikte over juiste gegevens of u een rooskleuriger beeld gaf dan de werkelijkheid, maar aanpassen van de meterstanden kunnen ze niet. Het zal vast en zeker zuur overkomen dat u nu opeens niet meer zoveel terug zou krijgen, maar juist met de slimme meter is het geklooi met meterstanden afgelopen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Oxxio verandert meetgegevens bij opmaken jaarrekening

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat is dan omgekeerd. Ik gebruik geen stroom, tenminste ik lever meer terug dan ik verbruik. Ik gebruik wel meer gas in de winter. Ik laat mijn meter uitlezen door enelogic. Kost mij 20€ per jaar. Daarvoor wel vergelijkingen, grafieken van de laatste 5 jaar, sinds ik de slimme meter heb. Kan ik vergelijken per uur, dag, week, maand en jaar. Ik kreeg zelfs een automatisch mailtje toen er een lamp op zolder aangebleven is.

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Oxxio verandert meetgegevens bij opmaken jaarrekening

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kees2850 schreef:
19 dec 2018 14:20
Gasmeter [kan ik] niet [zelf aflezen]. Cijfers zijn amper te lezen en bewegen razendsnel in venstertje. Geeft dus geen vaste cijfers weer.
Dat is vreemd. Geldt dat ook voor de eerste cijfers (links)? Waarschijnlijk staat er een (decimale) punt of komma tussen de cijfers. U hoeft alleen de cijfers voor de komma, de hele kubieke meters, te noteren. Dat aantal verandert niet zo snel.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oxxio verandert meetgegevens bij opmaken jaarrekening

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt toch een gebruiksaanwijzing bij die meter gekregen? Dus u moet de standen kunnen aflezen.

Anders het merk en type maar eens invoeren op internet, dan kunt u het nalezen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Oxxio verandert meetgegevens bij opmaken jaarrekening

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik heb in de zomer voor alleen koken en douchen ca 7 m3 per maand september 10, oktober 40 november 70. Dat is dan de verwarming erbij.

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Oxxio verandert meetgegevens bij opmaken jaarrekening

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het advies van Lady1234 zou ik zeker opvolgen. Mogelijk moet u eerst op een knopje drukken. Als u de gebruiksaanwijzing volgt en de cijfers blijven desondanks niet-afleesbaar, dan is het display mogelijk defect. Dat kunt u dan melden bij de netbeheerder.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oxxio verandert meetgegevens bij opmaken jaarrekening

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Pen en papier pakken, meterstanden van de meters opschrijven, gebruik uitrekenen. Alle tarieven die Oxxio aan u berekent op de jaarrekening nalopen. Doet u dat niet, dan weet u ook niet of u een correcte jaarrekening hebt ontvangen. Zo simpel is het. Dat Oxxio u met een app vertelt dat u "goed bezig" bent, heeft u niets aan en koopt u niets voor.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oxxio verandert meetgegevens bij opmaken jaarrekening

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Aan die app heeft u niets. Wat is het merk en type van uw gasmeter?

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oxxio verandert meetgegevens bij opmaken jaarrekening

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, kijk eens aan. Één probleem opgelost dus.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Oxxio verandert meetgegevens bij opmaken jaarrekening

Ongelezen bericht door berndv »

Als ik ts was zou ik in ieder geval zsm zorgen dat ik die gasmeter weer kon uitlezen. De rest vind ik niet zo heel erg interessant wat er in een app van een energieleverancier staat. Je weet wat de beginstand vorig jaar was en als je je meter af kunt lezen weet je wat de stand nu is, het verschil is je verbruik. Dat oxxio tussentijds de meter uitleest en een schatting geeft hoe je op schema zit met je maandelijkse voorschotten en dergelijke is een mooie indicatie, maar ook niet meer dan een indicatie. Onder de streep is maar 1 ding interessant, en dat is je begin- en eindstand. En als je die zelf niet kunt controleren op je meter, moet je zorgen dat dit gerepareerd wordt.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oxxio verandert meetgegevens bij opmaken jaarrekening

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts kan de meter al uitlezen, nou hij de gebruiksaanwijzing gelezen heeft.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oxxio verandert meetgegevens bij opmaken jaarrekening

Ongelezen bericht door Moneyman »

En, heb je ook even je excuses aangeboden voor dit topic met een onjuiste beschuldigdende titel?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Oxxio verandert meetgegevens bij opmaken jaarrekening

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dus Oxxio verandert geen meetgegevens.

MansLigtenberg
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2017 18:14
Contacteer:

Re: Oxxio verandert meetgegevens bij opmaken jaarrekening

Ongelezen bericht door MansLigtenberg »

Door Mans 22 december ook 19 december over gegaan daar ik een afrekening op 19 december 34€ euro terug krijg van een voorschot van 265€ van januari ik dus 18 december in een maand 231€ heb verstookt in een maand daar ik 2018 210€ per maand ik 125€ terug krijg waar ik het met de casbac niet een ben van 289€ waar dat een lokker was voor 1 jarige aansluiting dat krijg je bij iedere aansluiting een terug boeking van de aangesloten gas en electra dus het zijn lokkers

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Oxxio verandert meetgegevens bij opmaken jaarrekening

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En dat allemaal in een zin. Echt onbegrijpelijk. Kaap geen topic, start een nieuw topic en leg duidelijk uit wat je bedoelt. Gebruik verbruikscijfers en geen euro's om een voorschot te berekenen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Oxxio verandert meetgegevens bij opmaken jaarrekening

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Beste Kees,

Je zult het teveel betaalde terug krijgen, en de bonus.....

Maar volgende jaar gaan de belastingen en dus tarieven omhoog.
Je krijgt als je bij hun blijft meestal een hoger tarief en geen welkomst bonus meer en nu je langer dan 1 jaar daar zat is overstappen leuk, gewoon een andere met nogmaals bonus als nieuwe klant uitzoeken, tenzij deze aanbieder een leuk blijf bij ons aanbod heeft gedaan.

Dit is ook de reden waarom vele forum leden hier elk jaar na afloop contract nogmaals overstappen en zo een rondje maken langs diverse aanbieders en meestal niet naar de stroom & gasprijs kijken maar de welkomst bonus die hoger is!

A.Wagenaar
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 sep 2017 21:44

Re: Oxxio verandert meetgegevens bij opmaken jaarrekening

Ongelezen bericht door A.Wagenaar »

Ik kreeg na een jaar of 7 nog een naheffing van Oxxio, maar was inmiddels dus al lang niet meer bij Oxxio.

Er staat me er ook een bij, die nooit terug betaalde, als je minder gebruikt had.

Vanaf mei een slimme meter, maar die werd 3 weken terug vervangen door een nieuwe slimme meter, omdat ze van september geen standen doorkregen althans dat zei men.

Ik snap niet veel van die nieuwe metertellingen:

Is dat nou het saldo op de teller van zonnepanelen en gebruik?
Of wordt er apart zonnepanelen geteld.

Ondanks elke paar dagen kijken, kom ik er niet uit.

met vriendelijke groeten en een goed nieuwjaar.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Oxxio verandert meetgegevens bij opmaken jaarrekening

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De oude slimme hadden alleen Hoog en Laag tarief.

De nieuwe Hoog geleverd, Laag Geleverd, Hoog verbruik en Laag verbruik .

Dus elke zomer lever je meer dan verbruik en nu juist meer verbruikt dan geleverd.
Je kunt dus aan deze nu 4 zien of het warm en mooi weer is of winter zonder de deur uit te gaan.....
Er hoorde een kaart bij te zitten die de werking uit legt.

Gesloten