LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket bezorging TPG/TNT

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
br52
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 dec 2008 00:01

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door br52 »

Wie zegt dat je dat moet doen. Het mag je gevraagd worden en je mag ja zeggen maar het hoeft niet.

rooievogel
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 okt 2005 21:19

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door rooievogel »

hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties. Ondertussen is het pakketje terecht. Het pakketje was verzonden naar een nr die niet bestond waardoor het pakketje bezorgt was in een andere straat ook weer op een ander nr maar wel met dezelfde naam :( Jammer dat de postbode er niet voor gekozen heeft het pakketje retour te sturen.

Na zoekwerk van ons hebben we het pakketje gevonden, ik betwijfel of het pakketje via de officiele weg terecht was gekomen. Jammer dat TNT je toch zo laat zitten.

Zeer frustrerend ook dat je weet dat het pakketje in de buurt is en dat je er niet bij kunt.

kreeg reactie overigens dat ze goed gehandeld hadden en dat het op juiste adres bezorgt was. Toch knap als dat adres niet bestaat.

remida
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2009 08:44

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door remida »

Iedereen haalt de bezorgers van tnt onderuit, zonder te weten wat het werk van een bezorger inhoud.
De bezorger moet zich houden aan afspraken gemaakt met tnt, gebeurd dit niet krijgt de bezorger dit wel degelijk te horen.
Verplaatst je nou eens in de schoenen van de bezorger, jij besteld keer op keer een pakketje van esprit, neckermann, enz, lekker makkelijk hoef ik de deur niet uit om te gaan winkelen. Het pakket word vervolgens 2x aangeboden, en jawel, 2x niet thuis, de bezorger stopt wel zijn tijd en benzine in, en moet ditzelfde pakket ook nog brengen naar het postkantoor, of supermarkt of ander afhaalpunt, dat ook tijd en benzine kost, en uiteindeljk krijgt hij dit pakket niet betaald omdat het niet afgeleverd is. Gebeurd dit 10x per dag kost dit de bezorger een hoop geld, en 10x per dag is meer regel dan uitzondering.

eternity3
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2009 21:16

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door eternity3 »

Ik heb zelf bij tnt pakketpost gewerkt en weet dus precies hoe men daar werkt.
De meeste pakketbezorgers krijgen betaald per afgeleverd pakket. Iemand heeft het al mooi beschreven....

"Verplaatst je nou eens in de schoenen van de bezorger, jij besteld keer op keer een pakketje van esprit, neckermann, enz, lekker makkelijk hoef ik de deur niet uit om te gaan winkelen. Het pakket word vervolgens 2x aangeboden, en jawel, 2x niet thuis, de bezorger stopt wel zijn tijd en benzine in, en moet ditzelfde pakket ook nog brengen naar het postkantoor, of supermarkt of ander afhaalpunt, dat ook tijd en benzine kost, en uiteindeljk krijgt hij dit pakket niet betaald omdat het niet afgeleverd is. Gebeurd dit 10x per dag kost dit de bezorger een hoop geld, en 10x per dag is meer regel dan uitzondering."

Dit is natuurlijk heel frustrerend.

En dit zorgt er ook voor dat sommige mensen alles doen om hun pakketje kwijt te raken en dat is geen goede zaak. De pakketten die je in je handen krijgt zijn eigendom van een ander en daar moet je zorgvuldig mee omgaan vind ik. Maar ik heb gemerkt dat veel van mijn ex-collega's daar gewoon schijt aan hebben. De manier waarop sommige met de pakketten omgaan is niet normaal. Zelfs als er breekbaar opstaat wordt er nog mee gegooid :evil:
De pakketten worden overal gedumpt en de meesten nemen niet eens de moeite om een briefje bij de mensen achter te laten.

En dit gaat dan alleen nog maar over de pakketdienst van TNT. Laat ik het maar niet hebben over de gewone postbezorging van TNT, want die is nog veel slechter :?

bonnoo
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2009 11:06

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door bonnoo »

Ik wordt woedend als ik denk aan de TNT. Ik heb menig klacht6 ingeleverd. Kennelijk is hier geen enkele verantwoordelijke. Men schermt achter een bureaucratische stalen/betonnen wand. Ik moet zeggen de dames van het servicenummer, hebben de cursus omgaan met woendede klanten met goed gevolg afgelegd. Hun valt ook niet te verwijten van het logge lompe bureaucratische imperium. :evil: :evil: :twisted: :twisted:

Ik kan een groot aantal incidenten benoemen:
1. De post past niet in de brievenbus, dus drukt de bezorger het maar even er door heen. Alsgevolg de inhoud is stuk. Bellen, schrijven niets helpt. Toen maar langs gegaan bij het verdeelpunt. Hier werd na 3 weken de kosten vergoed. Hierbij wel de opmerking, dat mijn brievenbus, de schuldige was.

2. Wederom past de post niet, dus uit laten steken. Met een regenbui, was de inhoud verpest. Bij telefonisch klacht indienen, werd de vraag gesteld of het wel van TNT was. Ik kon dit zien aan de zegel. Meteen maar kenbaar gemaakt, dat die bezorgdienst, stukken aan de deur bezorgt welke niet passen. Klacht werd verder niets meer mee gedaan.

3. Mijn post werd twee weken, bij de buurman bezorgd, welke op vakantie was. Na een week een hele grote vijf op mijn brievenbus geplakt. En nog ging het naar nummer zeven!!!!!! :evil: :evil: Bellen en krijg het antwoord, dat men het ging registreren. Kreeg uit eindelijk twee weken later al mijn post. Geen enkel excuus of klachten afhandeling.

4. Een aangetekend stuk van 150 Euro, werd op de mat gelegd en de bezorger tekende zelf voor de zending. Vermoedelijk geloofde men in Leeuwarden, zelf niet de stupide actie. Dus moest ruim drie maand wachten op mijn geld. Gelukkig was de verzender meewerkend, maar anders...... Overigens kreeg de verzender maar 147 Euro uitgekeerd. Dus de verzendkosten werden niet eens betaald. Geen enkel excuus dan wel een brief voor de verzender. Ook is er geen enkel actie ondernomen richting vervalsing handtekening. Het is veel te veel om hier te benoemen.

5. aangetekend stuk van de ambasade voor de buren in mijn postvak. :?: :?: :?: kan toch niet. Dat vond de telefoniste ook, dus het kon ook niet. Zo werd het dan ook afgedaan.

6. Aanspreken van de bezorger, ik had hem gezien bij de buren, waar hij post bezorgde. Vervolgens ging hij glashard liegen, dat dit niet zijn wijk was. Dat hij de klachten wel door ging geven. Ik heb daar weinig vertrouwen in.

7. Het ergste was, dat ik na een klacht een digitale enquete kreeg. Hierbij was ik natuurlijk niet positief. Dus dit ook vermeld. Nies meer van gehoord.

Ik heb enkele zaken als tips opgeschreven, dus doe u voordeel er mee. Beter verzend u alles met de DHL

A. maak foto's voor verzending van het pakket, dit om aan te tonen, dat u het pakket in goede orde en onbeschadigd heeft verzonden.
b.bij afgifte van uw pakket controleer samen met de bezorger het pakket op schade. Mocht er schade zijn, stuur het retour, of laat de bezorger er voor tekenen. Anders is het namelijk niet verzekerd en krijgt u niets van de TNT.
c. Verzend het altijd verzekerd, want bij de 6.75 Euro is er namelijk geen verzekering.
d. plaats een sticker "Bezorgen aan huisadres", anders brengt de bezorger hem een straat verder en u ziet het pakket mogelijk niet terug.
e. stel als ontvanger direct de verzender aansprakelijk en eis het geld terug, doe in tussen aangifte van verduistering tegen de bezorger. (Artikel 321 WVS
Hij die opzettelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort en dat hij anders dan door misdrijf onder zich heeft, wederrechtelijk zich toeëigent, wordt, als schuldig aan verduistering, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 3 jaren of geldboete van de vijfde categorie Dit betekend dat de politie onderzoek moet doen, zullen ze niet blij mee zijn, maar moeten wel, desnoods via internet aangifte.Vraag de naam van de bezorger en noteer die in de aangifte.).
f. Stel TNT aansprakelijk voor de restschade, want bij vermissing krijgt de verzender namelijk een X % niet vergoed.
g. Meld de klachten aan een rubriek als Radar of consumentenbond



Noot punt 5. Ik adviseer aangifte, omdat de TNT een dusdanige lakse houding heeft tov vermissingen, dat men zich niets aantrekt van de klachten. Men houdt bij de TNT een bureaucratisch inperium in stand waar de overheid jaloers op kan zijn. De politie moet de aangifte opnemen, want uit onderzoek moet blijken wat er is gebeurt. De politie kan het dan ook niet met civiel rechtelijk af doen.

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Frans75 »

@ bonnoo,

Je klachten gaan over postbezorging en je tips over pakketten :?

bonnoo
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2009 11:06

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door bonnoo »

Bezorging aangetekend stuk is ook pakketbezorging. Met de bezorging van post ben je overgeleverd aan de bezorger.
Maar ik heb er wel een paar tips:
1. plak een hele grote cijfer van het nummer waar je woont op je brievenbus,
2. plak een brief op, waar je de bezorger vriendelijk verzoekt de brieven in de brievenbus te doen en wanneer ze uitsteken, ze dan bij de voordeur af te leveren,
3, tevens in deze brief zetten, dat wanneer het niet past dat je dan hij/zij niet moet door drukken,
4. wacht de bezorger op (wanneer je niet moet werken) en vertel hoe je verwacht dat je post moet worden bezorgd. Doe het desnoods een keer voor doen,


Sorry Frans75 lijkt me wel duidelijk toch :roll:

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Frans75 »

Bezorging aangetekend stuk is ook pakketbezorging
Is afhankelijk van het formaat.

bonnoo
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2009 11:06

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door bonnoo »

Blijft nog wel TNT op staan. De bezorgers hebben ook beide een pakje van TNT aan. Voor het complete, het formaat was een pakketje.

Blijft dus dat ik spuugziek ben van die TNT en het is jammer dat er niet meer concurentie is, dan zou men bij de TNT iets beter hun best moeten doen.

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Frans75 »

Zelfde naam, twee verschillende bedrijven.

Je hebt deze problemen juist aan de concurrentie te danken.
Omdat andere bedrijven op sub-contract/nul-uren basis werken, en dus lagere personeelskosten hebben, kunnen zij een lagere vergoeding vragen voor hun diensten, teneinde toch nog winst te maken.

TNT moet met deze marktbeweging wel meegaan om competatief te zijn.
Probleem is dus dat kwaliteit opge-offerd wordt.
(kwaliteit kost tijd en tijd kost geld - zijn de aandeelhouders niet blij mee)

bonnoo
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2009 11:06

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door bonnoo »

Frans75 zelf werkzaam bij TNT? Heel vervelend, maar ik heb geen boodschap aan de problemen binnen TNT. Het mag geen excuus zijn, dat mijn poststukken stuk worden gemaakt of kwijt worden gemaakt ( Zelfs de aangetekende). Daarbij een klachtenafhandeling, waar je nog veel meer ontevreden door raakt. Ik betaal voor de service, welke niet wordt geboden. Maar dit is wel weer een typische afschuifpolitiek, wat binnen de TNT bureaucratie meer dan past.

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Frans75 »

Ik schuif niks af.
Ik probeer ook niks goed te praten (wat betreft jouw klachten).


Ik geef alleen de oorzaken aan.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door plumber »

Geplaatst op 04 Jan 2009 13:46 door Frans75


--------------------------------------------------------------------------------

Ik schuif niks af.
Ik probeer ook niks goed te praten (wat betreft jouw klachten).


Ik geef alleen de oorzaken aan.


Heel vreemd dat als de oorzaken bekend zijn er dan
helemaal niets aan gedaan wordt.
Ik denk dat als TNT weer een service gericht bedrijf wordt
ze alle concurenten zullen verslaan gezien alle reacties hier.

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Frans75 »

Twee mogelijke oplossingen, maar of het gebeurt betwijfel ik.

1- Producten/diensten worden duurder

(maar wie wil er nu meer betalen?)


2 - De aandeelhouders nemen genoegen met een lagere winst

(dit is heel onwaarschijnlijk)

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door plumber »

Zie nog een mogelijkheid die de klanten niets kost
en het bedrijf meer geld opleverd.
klantgericht werken en je krijgt vanzelf meer klanten.
Vroeger kon het ook maar hoe moderner de tijd
hoe kloteriger het voor de klanten wordt ondanks
dat ze meer moeten betalen.
Wat heeft het tenslotte opgeleverd.Alle hoge pieten
en hun vriendjes zijn binnen en het ene na het andere
bedrijf gaat naar de k l o t e

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Frans75 »

(kwaliteit kost tijd en tijd kost geld - zijn de aandeelhouders niet blij mee)
Vroeger werd er ook in het personeel geïnvesteerd, dat is nu ook te duur.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door plumber »

Dat zeg ik toch.
Het ene na het andere bedrijf gaat naar de k l o t e

martenj
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jul 2008 16:37

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door martenj »

Wij werken met diverse vervoerders alleen beslist niet met TNT.
Iedereen kan een foutje maken klopt maar de hoeveelheden die TNT er op nahoud is schrikbarend.
Ok zij bezorgen duizenden pakketten per dag maar daar zou het hele systeem op gemaat moeten zijn want DPD en DHL hebben dat ook.
Packs is een veel kleinere en berekend op de kwetsbare goederen.
Zij sorteren als enige geloof ik nog met de hand, Daar worden ook fouten gemaakt natuurlijk alleen is die snel gevonden in hun trace systeem. duurder maar????????
DHL is de duurste maar zeker niet de beste vooral particulieren willen ze eigenlijk niet eens hebben. DPD een stukje beter alleen gedkoper maar ja ook problemen met Particulieren.
Packs is voor particulieren duurder dan TNT maar wel weer verzekerd,
Wat een verhaal iedereen heeft klachten over TNT maar men gaat toch weer naar het postkantoor in de rij staan en maar hopen dat hun pakket aankomt het is gewoon kudde gedrag.
TNT zal nooit en never een pakketje van mij vervoeren.
Als het te vaak fout gaat kost het toch nog meer dan een andere vervoerder

M.de Jong

kasparov
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2009 21:06

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door kasparov »

Ook ik heb veel ellende met een pakket wat zoek is.
Kijk maar op deze link, daar ben ik er ook over begonnen.
http://kassa.vara.nl/portal?_li=y&_scr= ... &cat=25466
Misschien moeten tros radar of kassa eens TNT aan de tand gaan voelen.

antoinetteb42
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:33

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door antoinetteb42 »

citaat:

coño


Geplaatst op 14 Dec 2008 20:56 door coño


--------------------------------------------------------------------------------

Als overbuur ga ik echt geen pakje aannemen die niet voor mij bedoelt is.


Dit verhaal gaat in mijn geval wel op, over 8 postcodereeksen heb ik een dusdanige band opgebouwd, dat dit bij de betreffende personen allemaal goed komt.
Maar hieraan voorafgaand moet je eerst alle bewoners leren kennen,en uiteindelijk heb je hier een hoop profijt van in de toekomst.

Gesloten