LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket bezorging TPG/TNT

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
shiba

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door shiba »

:P LAAT ME NIET LACHEN BEN AL TWEE MAANDEN BEZIG EEN HUWELIJKSCADEAU BEZORGD TE KRIJGEN IN DUNDEE, MAAR ZE HEBBEN HELAAS OP HET VERKEERDE ADRES AFGELEVERD. GARDENS IPV PLACE,

MEDEWERKING 0!!!! MOET VIJF KEER PER WEEK BELLEN

VRESELIJK KOST HANDEN MET GELD OOK MIJN ZWAGER KRIJGT HET PAKKET NIET LOS BIJ TNT DUNDEE
WAT EEN BALLEN TENT IS DAT ZEG

EN NOG STEEDS GEEN SCHADEVERGOEDING! :evil:

pinguin
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 jun 2005 16:25

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door pinguin »

Uit een pakket is een deel van de zending ter waarde van € 199 weggehaald en de doos wordt geopend bezorgd. Aangezien dit al per creditcard betaald is zit ik met een probleem. Tnt heeft dit in onderzoek, maar doet hier al 2 maanden over, terwijl de bezorger schriftelijk bevestigd heeft, dat het pakket geopend is afgeleverd. Telefonisch zijn ze niet te bereiken en per mail reageren ze niet. Dit moet aangepakt worden. Zij hebben verplichtingen en deze moeten ze na komen. Wat kan ik hieraan doen?

Willembaardse
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 okt 2006 20:22

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Willembaardse »

Ik ben jarenlang postbode geweest, als je ziet waar ze nu mee lopen te zeulen en wat er nu met de post loopt, dan heb ik daar soms ook mijn bedenkingen over. In die jaren dat ik er werkte, moest er dik geld bij, na de privatisering wordt er geld verdiend, de aandeelhouders zijn tevreden, de meeste klanten ook wel. Ik breng ook wel eens wat naar de buren of een andere straat, dan is alleen naar het huisnummer gekeken. Ik heb er begrip voor, zo'n massa kaartjes en post soms. Op sinterklaasavond kreeg ik in de bestelling huis en huis een doos mee, die niet door de brievenbuis kon, er zat 1 ja 1 sigaar in met een kerstwens. Ik had ook nog overwerk. Soms ben ik op de doos gaan staan om hem plat te maken zodat ik niet hoefde aan te bellen en het product door de brievenbus kon. Er waren ook mensen met een kastje achter de brievenbus als je de doos er hard in duwde, hoorde je glasgerinkel, dan ging de doos door het ruitje. Drijfnat van de regen was de boel. Ik heb er nooit wat van gehoord. Ook honden waren gek op de doos, die door de bus kwam, wel op tijd je vingers terugtrekken natuurlijk. Wat een ellende s'avonds met een batterijtje in donker met druppels van de regen op je brilletje zodat je niks kon lezen, de brievenbussen verscholen in het groen, soms zo scherp ale een scheermes, pakkies, die je twee keer aan moest bieden, terwijl je soms van tevoren wist dat die mensen allemaal aan het werk waren en nooit thuis. Al met al doen ze meestal allemaal hun best, maar de postbode is wel in een nieuw jassie gestoken, maar hij/zij is wel flink uitgekleed wat andere dingen betreft

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door trappist »

paar weken geleden werd mij een pakket afgegeven voor de overburen met daarop een sticker: alleen huisadres :lol:
dus ook dat werkt niet Fiore, wordt niet naar gekeken, of die sticker moet in 15 talen worden gedrukt!

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door brenda229 »

ik heb gehad ik verkoop via marktplaats iets... paar dagen later pakje retour. Adres klopt niet...wij informeren, adres klopte wel.
ik terug naar tpg, ik moest dus weer verzendkosten betalen. Te zot voor woorden... hun maken een fout en ik moest er voor opdraaien.
Ik heb het er niet bij laten zitten, maar moest hiervoor formulier invullen en geen kleine, kopie maken van pakket en adres, ander bewijsmateriaal... eigelijk al veel te veel werk voor een bedrijf die de fout maakt.
En kreeg een pakket zegel terug na weken wachten, daar zat ik niet op te wachten.. ik hoef voorlopig niks te versturen. Dus echt zeer slechte service.
En belachelijk als de medewerker van het postkantoor ziet dat hun de fout hebben gemaakt dat ik nog van alles moet invullen, kosten moet maken.
echt minpunt.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Fiore »

dat zei ik ook niet hoor, Trappist, dat dat werkte, dat zegt TNT zelf op de site :) Als dat bij mij werd aangeboden, zou ik de bezorger er wel op wijzen, trouwens.
Het is natuurlijk inderdaad een groot bedrijf, met heel veel stukken te verwerken, en fouten worden overal gemaakt. Sommige dingen echter lijken makkelijk te voorkomen, en zijn ronduit slordig

jiping

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door jiping »

Wat er ook over TPG post gezegd kan worden...dat is me nog nooit gebeurt met TPG. Zij boden de pakketjes aan de buren aan, briefje in mijn brievenbus waar het pakketje afgeleverd was en klaar.
Nou dat is anders waar ik al 3 keer over geklaagd heb bij de TPG, hier dumpen ze die pakjes overal, ik woonde op nmr. 3, pakjes werden gewoon op nmr 23 of 47 afgegeven ZONDER een briefje bij mij in de deur te gooien.

Is nooit wat aan gedaan.

Het staat trouwens ook in hun voorwaarden dat ze een pakje overal in de straat mogen afgeven,
want toen ik na de zoveelste keer een officiële klacht indiende per brief kreeg ik die voorwaarden toegestuurd waarin stond dat ze dat mochten, zolang ze maar een briefje in je bus gooien wáár het is afgegeven.

Dát deden ze niet en zijn ze ook nooit gaan doen, machteloos ben je dan.

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door brenda229 »

ze hebben het allesrecht en mogen alles...

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Fiore »

op mijn tweede e-mail eindelijk antwoord gehad, vragen ze om meer gegevens, waaronder de datum wanneer het pakketje is aangeboden. Ja dat weet ik dus niet, want ik heb het nooit gezien of een briefje ontvangen.

pliene-eendje
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 nov 2006 11:45

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door pliene-eendje »

Nog zo wat: bij ons leggen ze pakketjes regelmatig in de schuur neer. Heel fijn natuurlijk dat ik het pakje dan in ieder geval heb, maar ik vind het geen fijn idee, dat een wildvreemd iemand zomaar mijn achtertuin inloopt en in mijn schuur komt. Vroeger kreeg je dan gewoon een briefje in de bus en kon je het pakje zelf op het postkantoor ophalen. Dat doe ik duizend maal liever.

Gillian05
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2006 12:35

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Gillian05 »

Ik heb nu al tot 3x toe gehad dat TNT de pakketten bij mijn buren heeft afgegeven!!!

Waaronder ook pakketten die uitsluitend DOOR MIJ of een GEMACHTIGDE getekend mogen worden!!! Het gaat hier om pakketten met waardevolle inhoud.

Ik was ****** pissed toen ik daar achter kwam. Het ergste is ook nog dat ze helemaal niet aangeven dat het bij de buren ligt, daar moet je zelf maar achter zien te komen.
Wat is dat voor achterlijk beleid? TPG had tenminste nog het fatsoen om een briefje in de bus te gooien dat het pakketje bij die en die opgehaald kon worden, of op het postkantoor.
Nu moet je maar gokken of je je pakket überhaupt wel krijgt.

Ik had al slechte ervaringen met TNT via mijn werk, dit bevestigd alleen maar dat het een waardeloos prutsbedrijf is!!!

Ik heb er verschillende klachten over ingediend en niets meer over gehoord.. goh.

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door haverkoop »

gh.vedder


Geplaatst op 15 Nov 2006 16:00 door gh.vedder
Wat bijna niemand weet, ook de verzenders niet, dat TNT pakketpost sinds een paar maanden voor het laatste bezorgtraject vanaf het laatste sorteercentrum gebruik maakt van particuliere koeriersdienst
Inmiddels weet ik dat dus wel.

Volgende geval.

Pakket verstuurd met kerstcadeautjes naar de USA. Gewicht 9.8KG porto 52 euro prority. Het pakket is verstuurd op 14 Nov. Het heeft op 16Nov. Nederland via schiphol verlaten. Dat geeft de TT van USPS aan.
Daarna houd alles op.

De Amerikanen zeggen dat ze het niet kunnen tracen. Flauwekul natuurlijk. Want als ze weten dat het pakket een land heeft verlaten op een bepaalde datum weten. Moeten ze ook weten wara het nu is.
.
En TNT zegt dat het hun zaak niet is. Men schijnt wel te vergeten dat ik wel 52 euro betaald aan TNT voor een correcte bezorging. Daarvoor heb ik tot op heden niets gekregen. Sterker nog ik ben meer kwijtgeraakt. Totale waarde van het pakket zo'n 100 euro, excl. porto.

Voorlopig concludeer ik even dat TNT er een rommeltje van maakt in de korte tijd dat ze de scepter zwaaien over de postbezorging in Nederland.

Ook, en dat was al in de tijd van TPG is het algemeen bekend dat er ook flink gejat wordt. Dat zal niet anders zijn in de USA!

Maar we wachten af!

jiping

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door jiping »

TNT/TPG is echter VERPLICHT om pakketten welke niet bij de geadresseerde kan worden afgeleverd mee terug te nemen en een briefje bij de geadresseerde achter te laten met daarop o.a. vermeld bij welk postagentschap dit pakket kan worden afgehaald.
Het is pure gemakzucht wat er in het voorbeeld van Haarlem is gebeurd en MAG ABSOLUUT NIET GEBEUREN!
Ik heb weleens met de tpg gebeld en volgens hen mag het dus wel en staat het zo ook in de voorwaarden.
Ze mógen het pakje in de gehele straat afgeven, hierover bellen/schrijven als klacht heeft dus geen zin.

Ik bedoel als ze verplicht zouden zijn het mee terug te nemen en níét op een ander nummer afgegeven mag worden waarom krijgen ze dan briefjes mee waarop aangekruist kan worden "het pakje is afgegeven op nummer.......".
8)

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door haverkoop »

waarom krijgen ze dan briefjes mee waarop aangekruist kan worden "het pakje is afgegeven op nummer.......".
Dat is ook nog niet zo lang. Daarvoor ging het gewoon mee terug en werd het de volgende dag weer aangeboden. Als dat niet lukte kon je het de dag na de tweede poging ophalen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik heb weleens met de tpg gebeld en volgens hen mag het dus wel en staat het zo ook in de voorwaarden.
Ze mógen het pakje in de gehele straat afgeven, hierover bellen/schrijven als klacht heeft dus geen zin.
Dit is natuurlijk nonsens.

Ze zeggen dat ze het mogen, maar het zijn voorwaarden die ze zelf hebben opgesteld. Dus van wie mogen ze het? Van zichzelf...........

jiping

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door jiping »

ja maar ze hoeven toch voor de rest ook aan niemand verantwoording meer af te leggen dus als ze het zo in hun voorwaarden zetten en hun personeel instructeren het gewoon ergens anders af te geven en daar de benodigde briefjes voor leveren staat het toch gewoon vast en mag het dus en is er niets meer tegen te doen.

Maar het is inderdaad een heel slechte regel, vooral als ze óók nog vergeten een briefje achter te laten..... :cry:

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door haverkoop »

jiping


Geplaatst op 19 Dec 2006 16:38 door jiping
ja maar ze hoeven toch voor de rest ook aan niemand verantwoording meer af te leggen
jawel hoor aan hun klanten.

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door haverkoop »

Overigens

TNT beantwoord mail in 2 werkdagen staat er op hun website als je een vraag via e-mail stelt.Ik stelde dus een vraag ivm mijn verdwenen eigendommen!

Echter. In hun bevestigingssmail die je krijgt als je een vraag hebt ingediend is die termijn ineens opgelopen naar 4 werkdagen :roll:

Aangezien ik al eerder met z'n te maken heb gehad vanwege een verkeerd bezorgd pakket, weet ik dat ook die 4 werkdagen lariekoek zijn.

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door haverkoop »

De 4 dagen die TNT je geeft voordat men beantwoord zijn inmiddels dubbel voorbij. Zoals ik hierboven al stelde. Die 4 dagen zijn lariekoek.
Op mijn eerste bericht van 19 dec. niets meer gehoord. Dus heb ik er net weer een berichtje aangewijd.

Ook het verdwenen pakket, zie m'n bericht van 17 dec. hierboven, dat in de VS bezorgt moest worden is nog steeds verdwenen. Ik mag toch concluderen dat TNT niet de taak aankan die zij dachten aan te kunnen. Het vervoeren en bezorgen van andersmans eigendommen op het op een pakket aangegeven adres.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Jan9 »

Ik heb een maand geleden een cd naar het buitenland gestuurd voor Kerstmis.
Ook niets meer gehoord. :evil: hoop niet dat het "kwijt" is geraakt.
Zou niet de eerste keer zijn...

Gesloten