LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket bezorging TPG/TNT

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Voor het eerst in een jaar of tien ben ik twee pakketten achter elkaar kwijtgeraakt die door TNT Post bezorgd hadden moeten worden. Eentje verzonden binnen Nederland. Tracktrace geeft aan dat het pakket is bezorgd op 9 januari jl. Ik heb nooit wat ontvangen. Mijn buren ook niet. Daarna een pakje uit Zweden (priority verzonden). Kwam altijd binnen een paar dagen aan en bezorgd door TNT Post. Nu al drie weken zoek. Na wat speurwerk achter het telefoonnummer gekomen van de onderaannemr die de pakjes bezorgde. Deze vertelde mij niet meer voor TNT Post te werken. Jammer, want deze onderaannemer was heel betrouwbaar. Na deze switch is het dus helemaal mis. Kennelijk kon TNT Post elders een goedkopere "onderknuppel" contracteren voor mijn postcodegebied.

En die trend gaat door! Ik las nu op de site van TNT Post voor investeerders en analisten dat ze al hun eigen personeel aan de kant schuiven en voortaan alleen nog maar onderaannemers pakketten laten bezorgen:

"We hebben ook besloten om het werken met eigen personeel af te bouwen en te gaan werken met onderaannemers. Het gaat om ondernemers die door ons met zorg zijn geselecteerd, het zijn beslist geen cowboys." Vooral die laatste bezwerende cowboy-opmerking doet het ergste vrezen.

Zie onder het kopje "onderaannemers"
http://group.tnt.nl/investeerders/aande ... index.aspx

Mind you: bovenstaande informatie is bestemd voor de aandeelhouders van TNT Post. Goed nieuws natuurlijk voor die aandeelhouders want het is een kostenbesparing die het aandeel TNT ten goede komt. Maar in TNT Post's informatie voor klanten zul je uiteraard he-le-maal niets terugvinden over dit nieuws. Ze kijken wel uit.

Kreesje
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 dec 2006 18:35

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Kreesje »

Werkelijk niet te geloven dat er nu al zo lang op een forum gepraat en geklaagd kan worden over 1 en hetzelfde bedrijf.
En nog steeds geen verandering.
Ik bestel vaak pakketpost omdat ik een verwoed edelsteenverzamelaarster ben dus er komen geregeld dure en breekbare pakketten binnen bij me.
De afzender(s) vermelden altijd netjes op het pakket dat het om breekbare stukken gaat en wat denken jullie???
Mijn pakketten worden standaard in mijn groene bus 2 meter van mijn voordeur gepropt!!!
Gepropt!!...en dat overdrijf ik niet.
Dit gebeurd overigens ook gewoon terwijl ik thuis ben.
Ik ben al meerdere malen achter de postbode aangehold maar zijn/haar bus is helaas altijd sneller dan ik.
Ook ik heb meerdere (boze) klachten ingediend en elke keer kreeg ik een standaard-antwoord met excuses en er wordt beloofd dat het niet weer zal gebeuren.
Nou,het gebeurt nog steeds dus.
Ik heb én niet de tijd én niet de energie om elke keer maar weer te gaan klagen.
Het zou toch gewoon na 1 klacht op moeten houden?
Ik ben TNT al heel lang spuugzat.

nelvanr
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 aug 2008 16:48

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door nelvanr »

Hallo
Ik heb vorige week een grote enveloppe naar het postkantoor hier bij mij in het dorp gebracht,daar naar mijn mening gewoon als een brief verstuurd kon worden,maar mij werd medegedeeld dat het niet door de brievenbus kon(want dan houden ze het even voor een nepgleuf)en dat ik het als een pakket moest versturen.
Ik het wel volplakken met postzegels maar ze kon me dan niet garanderen dat de geadresseerde er strafport voor moest betalen als het niet door de brievenbus kon,ik moest er een bedrag voor betalen van 6.75.
ik heb toen degene voor wie de brief bestemd was,gevraagd mij te melden,hoe het werd aangeboden,ik kreeg als antwoord terug GEWOON DOOR DE BRIEVENBUS GEDAAN ..nu vraag ik mij dus af he hoe komt de tnt toch aan die winst ieder jaar.
Ik vind dit gewoon weg schandalig.

EoN
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2008 20:31

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door EoN »

De hoogte van de voorbeeld brievenbus sleuf op het postkantoor kan verschillen van de opgegeven maten op de TNT site.
Voor briefpost dit is 3,2CM.
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn postkantoor.
Daar bleef men beweren dat mijn op maat gemaakte doosje niet als briefpost kon worden gestuurd. Het zou en moest met pakketpost terwijl ik daar niet mee accoord kon gaan.
Voor mij zat de winst van de inhoud in wel of niet briefpost.
In dit geval ging het om een videokaart waarvan de hoogte aanzienlijk lager ligt dan 3,2cm.
Na een lange tijd van snijden en plakken lukte het mij om het kleine pakketje op 3,2CM te krijgen met 1mm verschil tussen het midden van het pakket en de uiteinden.
Nu had ik het geluk dat ik mijn laptop bij had en een verbinding met het Net kon maken. Plus een rolmaat op zak omdat ik indirect van mijn werk kwam en mijn gereedschap nog niet uit mijn broekzakken had gehaald.
Het duurde mij tegen een half uur aan om de dame aan de andere kant duidelijk te maken dat het om briefpost ging.
Ze bleef maar aankomen met de voorbeeld gleuf en als het niet daardoor paste het pakketpost moest worden.
Ik heb de site van TNT op laptop laten zien met de pagina waar de maten op staan.
Hier kon ze niet tegen in gaan.
Vervolgens heb ik haar voorbeeld sleuf opgemeten toen het duidelijk werdt dat deze dus 2mm kleiner was.
Uiteindelijk kon ze niet anders dan het accepteren als briefpost.
Het scheelde mij ruim E4,50 aan verzendkosten.

http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven ... ingen.aspx

* Maximumgewicht: 3 kg
* Aanbieden via de TNT Post brievenbus
Let op:
* Minimumformaat: 14 x 9 cm
* Maximumformaat: 38 x 26,5 x 3,2 cm (kaarten: 23,5 x 16,2 cm)


Nog een andere tip voor het verzenden van pakketten. Maak fotos van het inpakken, het pakket als het af is en nog een foto bij aflevering op het postkantoor.
Mail deze fotos naar de ontvanger van U pakket. Mocht het pakket eruit zien alsof er mee gevoetbalt weigeren dit aan te nemen en de fotos laten zien aan de bezorger hoe het verzonden is.
Dit werkt niet als je alleen maar betaald voor het 'Basis Pakket' van TNT pakketpost.
Ik betaal tegenwoordig E8,61 voor het verzenden van een pakket dan E6,75.
Dit op advies van mijn juridische hulplijn van mijn rechtbijstand verzekering.
Die wist mij te vertellen als je iets opstuur via het 'Basis Pakket' dat het zeer moeilijk wordt om TNT aansprakelijk te stellen als er iets mee gebeurt.

Ik vindt het aan de ene kant vrij dwars dat ik verplicht wordt om van een duurdere service gebruik moet maken omdat ik anders geen poot heb om op te staan als het mis gaat.
Dit terwijl ik toch een aanzienlijk bedrag betaal als een pakket opstuur via 'Basis Pakket'.
Voor degene die E6,75 geen geld vinden kunnen mij een PM sturen waarna ik met alle liefde je mijn rekening nummer geef waar je het geld naar toe mag storten.
Ik mag het zeker niet zeggen tegenwoordig maar als ik het woordenboek gebruik kom ik maar een woord tegen wat volledig voldoet aan deze beschrijving. Afpersing.
Maar aangezien dat een woord wat verkeerd zal vallen hou het maar op een per ongeluk uitgesproken gedachte. :roll:

nelvanr
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 aug 2008 16:48

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door nelvanr »

Kijk dat bedoel ik nu met HOE KOMT DE TNT AAN DIE HOGE WINST ELK JAAR.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik ben bekend met bovenstaand probleem. De oplossing is simpel: koop postzegels bij de balie voor brievenbusverzending. Vervolgens gewoon zelf in de TNT straatbrievenbus doen. Desnoods met kracht er doorheen drukken. Heb ik al zo vaak gedaan. Om te voorkomen dat de envelop beschadigt kun je deze vantevoren aftapen of met plakplastic bedekken zodat ie wat beter is opgewassen tegen de scherpe randen die TNT Post expres heeft gemaakt aan de binnenkant van de straatbrievenbussen.

Groene zeep heb ik trouwens nog niet geprobeerd :lol:

nelvanr
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 aug 2008 16:48

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door nelvanr »

Dank je wel Bob voor de tip zal het zeker een volgende keer zo doen.
Ik had ook nog een mailtje gestuurd naar het hoofdkantoor en daar op de site staat dat je met 2 werkdagen een berichtje kan verwachten .....nou nog steeds niks gehoord he :evil: :twisted:
stelletje.............

WESTSWED
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2009 17:46

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door WESTSWED »

Ik heb afgelopen maandag een playstation 3 verstuurd naar een antwoordnummer van sony. De eerste keer in september is dit goed gegaan maar nadat deze weer kapot is gegaan moest ik m weer opsturen.

Ik heb dit gedaan maar nu, na een week, is TNT het pakket kwijt! Het pakket is 400 euro waard, maar omdat het naar een antwoordnummer verstuurd moest worden kon ik het niet te verzekeren.
Ik ben nog in afwachting van het onderzoek van TNT maar ik vraag me af of mensen iets soortgelijks hebben meegemaakt.

dus een pakket dat naar een antwoordnummer verstuurd moest worden en daardoor niet te verzekeren was en dat het dus is zoek geraakt. Ik verwacht een schadevergoeding van 400 euro maar ben bang dat TNT hier niet aan gaat voldoen.

sixem
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2009 11:38

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door sixem »

ik dacht bijna dat ik de eenigste was , maar ik heb ook een hoop problemen gehad met tnt pospakket service ik zal hier een aantal beschrijven

ik heb ongeveer 3 maanden geleden een shirt bestelt bij de score en ideal betaalt nadat ik op tracktrace van tnt post had vernomen dat het afgeleverd was maar ikn iks heb ontvangen en ook geen bewijs in mijn brievenbus heb gehad toch maar eens naar score gemailed , en het bleek dat mijn pakketje verkeerd bezorgd was gewoon in een hele andere straat na veel heen en weer gemailed gebeld heb ik uiteindelijk mijn pakket na 1 maand ontvangen

in februari heb ik inkt en foto papier bestelt bij opus , de pakket is afgeleverd heb deze keer wel een bewijs ontvangen (ook weer ideal betaalt) dat het afgeleverd was bij buren , maar helaas niet de buren die hij op het bewijs had opgeschreven maar 1tje de verdieping eronder , het is omdat ik zelf maar ben gaan aanbellen bij die mensen om te vragen of hun het misschien zouden hebben

27-03-2009
weer inkt en fotopapier bestelt bij opus via tracktrace gezien dat het afgeleverd is , geen bewijs ontvangen in de brievenbus dat het bij buren zou liggen ik heb niks gezien ik was werken, nu 28-03-2009 pakketje spoorloos ik heb een klacht ingediend bij tnt post via hun website maar het is weekend dus ik heb nog niks vernomen ik zal strax maar ff moeten gaan zoeken of het ergens bij buren ligt

ik vraag me heel vaak af hoe moeilijk kan het wezen om het pakketje juist afteleveren als ik precies voor de lantaarnpaal woon waar een bord van 1 meter op bevestigd is waar me straatnaam op staat

Zippy1970
Berichten: 68
Lid geworden op: 04 aug 2007 16:13

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Zippy1970 »

Even een realistische vraag: wat zouden wij, als consument, er aan kunnen doen dat TNTPost hierop wordt aangesproken? Ik bedoel, klagen bij Tros Radar, of Kassa helpt uiteraard niet (wellicht dat er met een beetje mazzel eens wat aandacht aan besteed wordt in de respectievelijke tv programma's maar meer dan dat hoef je er niet van te verwachten).

Consumentenbond? Mijn ervaring met de consumentenbond is dat ze ergens niets aan willen doen als ze niet minimaal een paar duizend klachten binnen krijgen over hetzelfde probleem.

Geschillencommissie? Volgens mij bemiddelt de geschillencommissie alleen tussen individuen en een bedrijf.

Wat zou je moeten doen?

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Frans75 »

Wat zou je moeten doen?

Klagen bij diegene die de huidige situatie gecreëerd heeft, de overheid.

Zippy1970
Berichten: 68
Lid geworden op: 04 aug 2007 16:13

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Zippy1970 »

Klagen bij diegene die de huidige situatie gecreëerd heeft, de overheid.
Is dat een serieuze optie? En zo ja, hoe pak je zoiets aan?

Ik denk dat niemand een klacht van een enkeling (of zelfs een kleine groep) serieus neemt. Dus misschien moet er eerst een website opgericht worden die de mensen met klachten verenigd?

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Frans75 »

Mail, schrijf of bel één van de politieke partijen die ingestemd hebben met marktwerking in de post-sector.

Hierdoor is het pakketvervoer gedevalueerd tot goederentransport (met de bijhorende vervoersvoorwaarden).

Over de uitvoering van de eind-distributie maak ik niet eens meer woorden vuil, daar is o.a. op dit forum al genoeg over gezegd.

Morero
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 apr 2008 21:57

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Morero »

EoN schreef over de "nep brievenbus" die ze op het postkantoor gebruiken om te bepalen of het briefpost betreft. Zijn pakketje wat binnen de maten van TNT viel werd bijna niet als briefpost beschouwd.

Ik stond er een keer met een dikke enveloppe die zeker dikker was dan de briefpost afmetingen. Ik vroeg aan de balie hoeveel ik deze moest frankeren. Na hard duwen en trekken paste hij door de kartonnen brievenbus (die overigens helemaal uit model werd getrokken) en ja hoor, hij mocht met postzegels als briefpost mee...Haha..TNT...altijd verrassend.

Mieke0207
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2009 18:46

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Mieke0207 »

Ik heb op 2 september een pakket naar Afrika verstuurd. Dit kwam op 5 december (veel te laat dus) aan en werd toen aan de verkeerde persoon gegeven. Het pakket kwam per toeval bij de geadresseerde terecht. En daar betaal je dan 20 euro voor...

reneo
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2009 11:55

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door reneo »

Ik heb er ook weer 1tje. Op maandag 23 maart 2009 een pakketje vanuit amerika naar mij laten versturen. Waarde van het pakketje is €750,-. Kosten van het versturen is $50,-
Ik kreeg het track&trace nummer gemaild en kon het zodoende via de website van usps volgen. Tot mijn verbazing kwam het pakketje al 2 dagen later in nederland aan en weer een dag later heeft de douane het bij het postkantoor afgegeven. Tot hier gaat het track&trace nummer van usps.
TNT nederland zou er dan een nieuw nederlands trace nummer aan moeten geven en binnen enkele dagen bezorgen. Hier gaat het echter gruwelijk mis. Ondanks dat usps aangeeft het overgegeven te hebben aan tnt nederland, weet tnt dus van niets. Geen pakketje... gewoon verdwenen dus!
Het is al de zoveelste keer dat het daar mis gaat. Ook dure pakketjes vanuit engeland zijn bij mij nog nooit aangekomen! Iedere keer gaat het mis bij de overdracht aan tnt.
Gelukkig heb ik tot nu te iedere keer mijn geld terug kunnen krijgen, maar het is wel weer een heel gedoe. Ik moet weer contact opnemen met de verstuurder (meestal een bedrijf) die op zijn beurt een klacht moet indienen bij zijn postbedrijf. En dat terwijl er blijkbaar in tnt nederland een paar criminelen werken die de leuke dure pakketjes in hun zak steken!
Moe word je er van...

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Frans75 »

@ reneo,

De track&trace van USPS is degene die jij moet gebruiken, via hun site te volgen. Met de Nederlandse barcode heb je pas te maken als het pakket al bij je is aangeboden.

De douane behandelt het pakket niet zelf (behoudens zij daar een reden voor heeft). Alle postpakketten die Nederland binnenkomen worden door TNT ingeklaard en gecodeerd (voorzover de originele vervoerder hier geen eigen netwerk heeft). Persoonlijk vind ik het al knap dat je pakket maar 1 dag bij de "douane" gestaan heeft :wink:

Als ik een suggestie mag doen: Vraag even na bij jouw locale afhaalpunt (postkantoor/postagent (of wat ze tegenwoordig gebruiken)) of er een pakket voor jou ligt.

Gioia
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2006 09:24
Locatie: omgeving Rotterdam

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Gioia »

Helaas is het bekend van TNT POSt dat de afwikkeling van klachten mbt foutieve bezorging, alsmede hun bereikbaarheid, en terug reageren op een klacht, zeer zorgwekkend is.
Je krijgt altijd een standaard mailtje.
Het is tijd voor meer aanbieders en meer brievenbussen, evt. zodat we kunnen gaan kiezen.
:D

reneo
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2009 11:55

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door reneo »

@ Frans75:

Dank voor de snelle tip! Ik ben inderdaad even bij het lokale postkantoortje geweest. Die mensen kennen mij wel, want ik krijg wel vaker een pakketje. Maar uiteraard lag er niets voor mij klaar. Wel hebben ze even voor mij rondgebeld, maar tntpost heeft niets kunnen vinden. Ze blijven beweren dat het nog niet bij hun is aangeboden en dat het nog wel bij de douane zou liggen. Echter usps zegt dat het toch echt dit: "Your item arrived at the delivery Post Office in NETHERLANDS at 12:13 AM on March 27, 2009"

Lijkt er dan toch echt op dat ik naar mijn pakketje kan fluiten... :evil:

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Frans75 »

@ reneo,

Misschien dat ik nog iets voor je kan betekenen. Zou je mij de track&trace code van USPS willen mailen? (envelopje naast mijn naam)

Gesloten