LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket bezorging TPG/TNT

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
RichieB
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2009 22:30

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door RichieB »

Ik heb ondertussen een helpzame TNT medewerker gesproken. De "Attempted Delivery Abroad" betekent waarschijnlijk de overdracht van de douane aan TNT. Het pakket ligt waarschijnlijk nog bij de douane. Er is dus nog hoop. Volgens deze dame van TNT kan het een aantal weken duren voordat een pakket door de douane wordt vrijgegeven.

br52
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 dec 2008 00:01

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door br52 »

Het hangt van de statusmelding af. Als je de 3S-code hebt kun je de zending het beste volgen via tntpostpakketservice.nl. Heb je de code (nog) niet dan is deze via 0900-0570 op te vragen.

Als de zending volgens deze site sinds 21-5 de status "ontvangen in land van bestemming/bij douane in land van bestemming" heeft kun je van dertig dagen uitgaan. Is de zending er daarna nog niet dan moet je weer contact opnemen. Is de zending vrijgegeven door de douane dan zou er binnen 5 dagen een melding van sorteercentrum Amsterdam moeten komen. Gebeurd dat ook niet, dan ook contact opnemen.

Inny
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2009 22:07

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Inny »

Zorg ik vandaag dat ik de hele dag thuis ben om m'n pakketje met m'n nieuwe phone aan te nemen, want de chauffeur zou onderweg zijn... NEE HOOR, hele dag niemand gezien. Niet alleen dat, durven ze ook nog 'tvolgende te melden op track 'n trace: Geen gehoor bij 1ste afleverpoging! VIEZE VUILE K***SM****!! AARGH! Alsof ik niets beters te doen had de hele dag! Zouden ze overigens nog een schriftelijke kennisgeving moeten hebben achter gelaten, maar ja, dat gaat een beetje moeilijk ALS ZE NIET LANGS ZIJN GEWEEST!!

Zal wel weer zo'n k**subcontractor zijn maar dan nog! Ik eet die bezorger op als ik 'm zie morgen!! Grrr!

caro2006
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2009 22:32

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door caro2006 »

Het is echt om te huilen als de direktie van TNT daar nou 's mee begint.
Kunnen ze daarna de bezem door het bedrijf halen.
Zou men daar ook met bewijs van betrouwbaarheid werken t.a.v. personeel? Zoals dat wel in de beveiligingswereld het geval is?
Ik wacht af op dit moment wanneer mijn verdwenen leverantie opduikt.
Sterkte.

Inny
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2009 22:07

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Inny »

De volgende dag is er weer niemand komen opdagen, hierdoor heb ik voor niets een dag vrij genomen en gezorgd dat er de tweede dag iemand thuis was. Weer gewoon op track 'n trace vermeldt dat er geen gehoor zou zijn gegeven.

Uiteraard is er dus ook geen bericht achtergelaten dat ze langs zijn geweest en dat ik het kon ophalen, maar op track 'n trace zag ik dit staan dus meteen langs het postkantoor gegaan de dag erop.

Medewerkster was er kennelijk van op de hoogte maar kon/wilde mij er verder niets over uitleggen. Waarschijnlijk zou ik per post nog het afhaalbericht gaan ontvangen (zoals je die in de bus hoort te krijgen). Was inderdaad zo, twee dagen later krijg ik in een envelop het bekende geen-gehoor kaartje, dat de pakketbezorger zelf door de bus hoort te douwen!

Groot schandaal als je het mij vraagt maar voor TNT kennelijk geen nieuws of reden tot excuus.

biekske
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2009 14:56

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door biekske »

Al die verhalen over TNT, TPG of hoe ze vandaag ook mogen heten... hier nog eentje:

Ik zit al sinds half juni te wachten op 3 pakketten, waarvan 2 stuks uit de USA en eentje uit India. Volgens traceercode uit India staat het pak van 6 kilo al sinds 6 juli in een TNT sorteercenter in Nederland, maar omdat er nog geen NL code aan toegekend is, kan "men" niet zien waar.
Ook de pakketten uit de VS zwerven ergens in NL rond, zonder dat iemand me kan vertellen waar. Helaas zijn die via USPS verzonden, maar er dient wel getekend te worden voor ontvangst.

Gelukkig wordt hier alles nog netjes afgeleverd door een eerlijke TNT-er, die me adviseerde het telefoonnummer van TNT Internationale Pakketpost Amsterdam op te zoeken, maar ik krijg het niet gevonden en via 058-2333333 geven ze het niet.

Wie heeft dit telefoonnummer voor mij?
Bij voorbaat dank!

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door plumber »

Dat het anders kan bewijst de post in Duitsland.
+/- 7 maal iets besteld daar en geld over gemaakt.
Meestal na twee dagen bericht geld ontvangen pakket
verstuurd en geloof het of niet tussen betalen en ontvangen
zit max. 5 dagen.

JeromeNL
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mar 2009 11:46

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door JeromeNL »

Afgelopen dinsdag (28-7-2009) heeft een particuliere verkoper een Xbox360 game voor mij op de post gedaan, vanuit Den Haag, die ik van hem heb gekocht. Envelop was voldoende gefrankeerd. Uiteindelijk heeft het tot gisteren (30-7-2009) geduurd voordat ik hem kreeg. Toen ik in de brievenbus keek werd ik al ongerust. De envelop was helemaal gescheurd, hoek van de envelop was verdwenen, zijkant was gescheurd en dicht geplakt met een lullig plakbandje.
Toen ik de envelop opende, wat eigenlijk niet veel moeite koste omdat het al helemaal opengescheurd was, bleek mij ongerustheid terecht. De game was verdwenen. Het hoesje zat er wel in maar de game (dvd) was verdwenen. Ik heb contact gehad met de verkoper. Deze geeft aan netjes alles verstuurd te hebben. Ook had hij om de hoes een plakbandje gedaan tegen het opengaan van de hoes. Dit plakbandje zat ook niet meer om de hoes.
Ik heb vandaag (31-7-2009) contact gehad met de klachtenlijn van TNT. De verzender moest contact met hun opnemen voor het welbekende formulier om te kijken of de game te achterhalen is. De dame aan de telefoon had nog het lef om te zeggen: "misschien is de dvd wel uit het hoesje gevallen tijdens het sorteer proces". Ik heb haar duidelijk gemaakt dat het dan vreemd is dat alleen de game uit het hoesje gevallen is en dat het boekje er nog wel netjes inzit.
Dit is niet de eerste keer dat het me overkomt. Op het forum waar ik deze game vandaan heb is het ook al vaker voorgekomen maar bij niemand is ooit de game terug gevonden dus ik heb er ook een hard hoofd in... Bedankt TNT !!!

Zo zag de ontvangen envelop er uit: http://i109.photobucket.com/albums/n50/ ... akking.jpg

wilg24
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 okt 2009 17:03

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door wilg24 »

Ik had iets besteld via een website van een tv zender,
en toen ik een pakketje kreeg was het open en die meneer zei van zit alles er in ik zei van ja maar later bleek dat er 2 producten weg waren en ik heb het erbij laten zitten maar voortaan kijk ik hoeveel er in het pakketje moet zitten en ik ga het vanaf nu ook controleren.

Gesloten