LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket bezorging TPG/TNT

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
jiping

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door jiping »

haverkoop


Geplaatst op 20 Dec 2006 17:02 door haverkoop


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:

jiping


Geplaatst op 19 Dec 2006 16:38 door jiping
ja maar ze hoeven toch voor de rest ook aan niemand verantwoording meer af te leggen


jawel hoor aan hun klanten.
ja maar klanten zijn maar bijzaak bij tnt.... :lol:

eliane
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2006 17:39

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door eliane »

een kennis van mij werk bij TNT pakket

en het is echt met de kerstdagen verschikkelijk druk.
Pakjes worden de bussen ingegooid, er wordt gewerkt van 7u tot 20.30 zonder echt pauze.
300 pakketen op een dag, met een 10% inname retoer pakjes.
anders moeten ze gewoon gedropt worden.
Ik hoor de gekste dingen en de gekste plekken waar zelfs mijn vriends haren van overeind gaan staan.
Maar ze moeten weg, en niet meer terug want er wordt per pakket betaald.
Pakjes raken weg.. idd wat iemand ook schrijft, ze worden gedropt voor de deur, iedereen kan het meenemen.
Het is niet netjes, de baas moet het ook niet weten!
Maar ze doen het gewoon.
buren willen de pakketen niet aannemen of wel en dan doen ze geen briefje in de bus, dus de ontvanger moet maar vertrouwen op de buren. en dat kan iemand uit heel de straat zijn!

Er wordt getekend voor ontvangst door de buren mag ook niet.
Alles alleen geen pakketten terug.
Dus kijk nog even in de zandbak buiten voor de deur want wie weet!

Na deze drukke dagen wordt het allemaal iets rustiger. maar ik begrijp je gevoel het is niet netjes en dat pakketje komt niet meer terug en dat is niet de bedoeling.
vraag nog even na bij de buren daar kan het liggen
Succes

ELiane

eliane
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2006 17:39

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door eliane »

een kennis van mij werk bij TNT pakket

en het is echt met de kerstdagen verschikkelijk druk.
Pakjes worden de bussen ingegooid, er wordt gewerkt van 7u tot 20.30 zonder echt pauze.
300 pakketen op een dag, met een 10% inname retoer pakjes.
anders moeten ze gewoon gedropt worden.
Ik hoor de gekste dingen en de gekste plekken waar zelfs mijn vriends haren van overeind gaan staan.
Maar ze moeten weg, en niet meer terug want er wordt per pakket betaald.
Pakjes raken weg.. idd wat iemand ook schrijft, ze worden gedropt voor de deur, iedereen kan het meenemen.
Het is niet netjes, de baas moet het ook niet weten!
Maar ze doen het gewoon.
buren willen de pakketen niet aannemen of wel en dan doen ze geen briefje in de bus, dus de ontvanger moet maar vertrouwen op de buren. en dat kan iemand uit heel de straat zijn!

Er wordt getekend voor ontvangst door de buren mag ook niet.
Alles alleen geen pakketten terug.
Dus kijk nog even in de zandbak buiten voor de deur want wie weet!

Na deze drukke dagen wordt het allemaal iets rustiger. maar ik begrijp je gevoel het is niet netjes en dat pakketje komt niet meer terug en dat is niet de bedoeling.
vraag nog even na bij de buren daar kan het liggen
Succes

ELiane

lucrecia
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:42

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door lucrecia »

Dat is waar Eliane,

Bij mij werd er ook al een pakje voor de deur achtergelaten zonder aan te bellen, ik was namelijk thuis. Daarna eentje bij de buren en die gaf het weer door aan een andere buurman dus dat werd zoeken in het flatgebouw. Mijn vriendje werkt ook voor de TNT als postbode, hij verteld me ook wat er allemaal gebeurd en zo en dat er veel klachten zijn over pakketjes bezorgers.

Kan je beter maar je bestelling persoonlijk bij het bedrijf gaan ophalen/bezorgen, weet je zeker dat je het allemaal goed komt.

Evy
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:56

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Evy »

Heb al een paar keer meegemaakt dat TNT een pakket voor iemand in de straat bij mij wil afleveren, voordat hij/zij zegt voor wie het is en of ik het uberhaupt wel aan wil pakken heeft TNT het al op mijn deurmat gezet.

Misschien kunnen ze de medewerkers eens een keer fatsoen leren, door eerst eens goedemiddag of zoiets te leren zeggen, maar niet van "He hallo k heb n pakje das vor de bure mar die zijn r nie, dus k geef t ier mar af" nou doei he.

Cyron
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 nov 2006 01:22

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Cyron »

Klopt wat Eliane zegt. Ik werk zelf ook voor TNT (als subcontracter), heb net ook de uitzending gezien. Wat die TNT-pief zegt is maar deels waar; pakketten die wij naar het postkantoor moeten schrijven, krijgt een subcontracter 0,0 eurocent voor; niets!

Dat betekent twee dagen zeulen met zo'n pakje voor noppes. TNT werkt dit ook zelf in de hand met die 10% regel, of omgedraait: je moet gemiddeld 90% van je pakjes bezorgen, ongeacht hoeveel älleen huisadres, aangetekent en/of HVO's (handtekening voor ontvangst) daartussen zitten. Dat veschilt dagelijks. Heb je een paar slechte dagen (mensen niet thuis, vakantieperiode etc.etc.) heb je algauw een gesprek met je baas aan je broek. Daar zit je niet op te wachten, dus je word "gepushed" om er toch maar zoveel mogelijk pakketten kwijt te raken; hoe dan ook. Ze zeggen hardop dat je je aan de regels moet houden, maar pakken je erop als je dat streven (90% bezorging) niet haalt; wat in sommige (veel?) wijken niet haalbaar is als je het volgens het boekje doet.

Dan zit je ook nog met de aantallen, subcontracters krijgen slechter betaalt; het moet immers goedkoper. De subcontracter zal dan ook altijd proberen zijn medewerkers (pakketpostchauffeurs) met zoveel mogelijk "stops" (=adres/nummers) op pad te sturen. tussendoor mag je ook nog even naar het post-agentschap/kantoor (pkt-pakjes afgeven) en afstorten (post-kantoor). Officieel heb je 1 uur schaft, maar er zijn maar weinig (geeN?) subcontracters die zich hier aan houden; vooral omdat je simpelweg te weinig tijd overhoud. Iig niet om dit allemaal binnen de gestelde 8 uur te doen.

Dit is dagelijkse praktijk, het is nog erger met drukke periodes. Zelf doe ik het nu het volgens het boekje, na een aantal klachten (gelukkig geen schade of verlies ofzo). Als mijn baas klacht over de aantallen die ik terugbreng kan ik alleen maar zeggen; vind maar iemand die het beter doet; mij lukt het niet.

Maar goed, deels kan ik het mijn collega's niet kwalijk nemen. We worden behoorlijk onder druk gezet; vooral dankzei de bedrijfspolitiek van TNT Post zelf.

ps: en Evy: ik begrijp wat je zegt. Probeer zelf alitjd beleeft te zijn tegen de mensen; spreek gemiddeld zo'n 200 a 250 mensen per dag. dit lukt me vrij aardig dacht ik, hoewel ik me er soms op "betrap" dat ik wat kortaf ben. Vaak komt dat gewoon omdat het een slechte dag, veel mensen niet thuis, het schiet niet echt op. Daar word je weles moe van, zeker gezien de tijdsdruk waaronder je werkt.

Ps twee: Pakketten zonder aanvullende dienst (ZAD'jes zoals we dat noemen) mogen idd bij buren afgegeven worden, mits er een burenbriefje bij het afleveradres in de bus gaat. Maarja, soms zitten de buren daar niet eens op te wachten , ja het is goed, ik geef het af zodra ze thuis zijn. Of een ander voorbeeld; hangt er een briefje, geef het bij de buren af als ik niet thuis ben, tja jammer, er moet getekent worden; dat mag ik dus niet. Toch maar een briefje in de bus. volgende keer kom je daar, klant gepikeert; mag je het weer uitleggen. Zelfs dan vinden ze het soms maar overdreven... :roll:
Doe je eens je werk goed, zijn ze nog niet tevreden :cry:

eliane
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2006 17:39

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door eliane »

Cyron.

Een complimentje, je hebt het goed uitgelegd.
Het is ook zuur als je een pakket af moet leveren en heel het portiek wil het niet aannemen, dan lonkt het om het even onder de deur mat te leggen.

Mijn vriend deed dag ook, hij werkt inmiddels niet meer voor TNT omdat de dagen die hij draaide vergeleken bij zijn loon absurt waren.
hij ging om half 7 weg en kwam om half 9 thuis, zonder pauze.
dan had hij 280 pakketten, vooral in de december maand was het druk, maar ook de januari maand bleef druk
het was beloofd dat dan minder druk zou worden, nou altijd standaard tegen de 200 pakketten aan.
Gewoon niet haalbaar met 2 jonge kids.

het is ook zwaar werk , wat jij ook schrijft, 230x auto in en uit ook nog voor 18u je geld storten bij het postkantoor. Immers je baas wil het ook niet op de zaak.

ik weet wel dat er veel geld in omgaat, je moet het aankunnen.
Heb dus recpect voor jou en je collega's

En laat je niet opnaaien, voor de gene die een pakket ontvangen is het ook niet altijd duidelijk, ze willen het niet weten.
Maar ga met respect om met pakketten, een collega van mijn vriend gooide ze letterlijk in de bus en een verlaat kerstpakket was zo hard gegooid dat er smurie uit kwam lopen! hahah
tja dat is ook niet een leuke verrassing lijkt me.

Groetjes Eliane

jeannet_4
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2007 13:58

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door jeannet_4 »

@cyron
Jouw verhaal lezend vraag ik me af of dit wel mag volgens de ARBO. Misschien ben je als subcontracter wel zelfstandig ondernemer, maar dit zijn absurde eisen. Dan zou ik maar eens goed overwegen of er geen betere (sub)baas te vinden is. De eisen van TNT zijn absurd, en je gezondheid is belangrijker. Want die lange, soms zware dagen gaan zich op den duur wreken. En het langst hou je het vol als je het naar je zin hebt in je werk. Als jij en je collega's er de brui aangeven, hebben ze bij TNT een groot probleem. Denk aan jezelf en je eigen gezondheid. Ik vrees dat TNT daar niet zoveel rekening mee houdt.

mariusjr
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 mar 2007 22:16

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door mariusjr »

Inderdaad.. wat een slecht bedrijf!

Ik stuur een pakket. komt niet aan!
Verdwenen!
Onderzoek gestart.. moet je eerst een formulier aanvragen, en dat kan niet meer via de klantenservice, alleen nog via een speciaal 0900 betaalnummer, waar je in de wacht gezet wordt! Dat heeft me al meer geld gekost dat het pakket zelf! En alleen voor een formulier wat je nergens anders kan halen of downloaden!

En dan uiteindelijk een brief dat het pakket verdwenen is, en ik krijg OOK geen schadevergoeding, want het pakket was niet verzekerd?

Pardon? Dus dan hebben ze helemaal geen verantwoording af te leggen?

Net alsof ik een TV koop van een goedkoop merk, en ik krijg geen garantie, want had ik maar een duurder merk moeten nemen?

dezwoeger
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:32

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door dezwoeger »

Jouw verhaal lezend vraag ik me af of dit wel mag volgens de ARBO. Misschien ben je als subcontracter wel zelfstandig ondernemer, maar dit zijn absurde eisen.
Ja, dit mag allemaal, ik heb zelf nog geen instantie gevonden welke zich wil gaan verdiepen in deze materie.
Een sub wordt alleen betaald per afgeleverd pakket.
Eerste aflevering niet thuis? 0 euro.
Tweede aflevering niet thuis? 0 euro
Daarna mag je het pakket overdragen aan het postkantoor. Verdienste voor dit pakket 0 euro.
(Natuurlijk wordt er wel geld verdient, want gelukkig zijn er ook mensen thuis, en zijn er mensen die een pakket voor de buren aan willen nemen, berichtje in de bus, weer een tevreden klant)

Na een dag werken moet je terug naar de vestiging voor de administratieve afhandeling. (inleveren van niet afgeleverde pakketten,
afgehaalde zendingen etc.) Als je wat minder geluk hebt sta je daar in de rij, en kan de wachttijd oplopen tot een uur.

Daarnaast worden de duimschroeven verder aangedraaid: Een witte bestelauto zonder deuken, roestplekken, met reclame van TNT.
Het verplicht aanschaffen van bedrijfskleding met logo van TNT, welke je zelf moet betalen, en wanneer je contract beëindigd wordt, of zelf stopt, moet je de kleding inleveren, zonder dat daar enige vergoeding tegenover staat

De koude douche welke is uitgereikt aan TNT wordt grotendeels veroorzaakt door het systeem van TNT. Werk je volgens de eisen van dit bedrijf dan haal je de target niet, en haal je de target niet, dan ga je na wat gesprekken en waarschuwingen en dreigementen eruit.
Nieuwe sub, het verhaal begint opnieuw.

Ik begon mijn reactie met: "ik heb zelf nog geen instantie gevonden welke zich wil gaan verdiepen in deze materie", maar misschien veranderd dat bij het lezen van mijn reactie en wordt er eens zeer kritisch gekeken naar deze onfrisse praktijken van een gigant als TNT.

mariusjr
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 mar 2007 22:16

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door mariusjr »

Kleding inleveren die je zelf betaald hebt...

Het moet toch echt niet gekker worden!

k zou het vertikken ieg.. laten ze het maar komen halen!
Gewoon om het principe...

dezwoeger
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:32

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door dezwoeger »

Bij het niet inleveren van de kleding, volgt er een boete, welke verrekend wordt met de nog openstaande factuur. Overal is over nagedacht.

dezwoeger
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:32

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door dezwoeger »

Ik heb vernomen dat TNT is begonnen met een (nieuwe) bezuinigings ronde.
De subcontractors worden verder uitgeknepen. Nieuwe contracten, de tarieven gaan omlaag, een stopsvergoeding i.p.v. een stuksvergoeding.
Dus het eerste pakket wordt netjes uitbetaald, en voor het tweede en volgende pakket(ten) op het zelfde adres een fooitje.
Hoe kun je als subcontractor je personeel nog netjes uitbetalen? TNT kon het niet, en laat daarom een ander ervoor opdraaien, zo behoudt TNT schone handen.

Koninklijke TNT? Dat kroontje mag er wel eens afgehaald worden.
Een bedrijf wat zo omgaat met personeel en subcontractors verdient geen kroon.
Wanneer gaat er een professioneel iemand zich hiermee bemoeien?

mariusjr
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 mar 2007 22:16

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door mariusjr »

Het is eigenlijk heel simpel.
Zolang ze nog genoeg mensen kunnen vinden die dit werk willen doen, kunnen ze het personeel nog verder uitknijpen.

Het einde zal nog wel niet in zicht zijn. Als er geen Hollanders meer zijn die het willen doen, halen ze wel Polen of Roemenen binnen...

Asylum
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 dec 2006 19:10

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Asylum »

Tot nu toe heb ik alleen goede ervaringen met TPG/TNT.

Ik krijg regelmatig pakketten en omdat ik altijd werk overdag, ben ik niet in staat om het pakket in ontvangst te nemen. Doordat ik in een appartementen complex woon, en mijn buren kan, heb ik de bezorger laten weten dat hij het pakket gewoon kan achterlaten bij mijn deur. Het staat er droog en er komen geen mensen voorbij.

Ik had zelf afgesproken met de bezorger dat als er een pakket was voor mij waarvoor betaald of getekend moest worden hij mij even belde, dan kon het ergens anders af worden gegeven. De beste man deed dit altijd, of ging al vaak automatisch naar het andere adres om het daar af te geven. Dus voor deze bezorger alleen maar hulde!

Maar het is niet leuk als je niet weet als er een pakket ergens anders is afgegeven in je straat en je weet er niets van!

EVEN IETS ANDERS!

Ik kreeg vorige week een pakket vanuit de US. Het pakket woog 500 gram en ik had $ 10,95 betaald voor verzending met airmail.
Gisteren heb ik een pakket via airmail verzonden naar de US, ook 500 gram. Alleen moest ik nu via TNT 22,50 euro betalen!!! Dus zo'n $ 30,- voor de zelfde afmeting, gewicht enz. TNT is in ider geval een stuk duurder dan de Amerikaanse post.

mariusjr
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 mar 2007 22:16

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door mariusjr »

Dat had je vroeger ook met de telefoon. Toen er nog geen concurentie was, betaalde je ook ruim 6 gulden per minuut om naar Amerika te bellen. Maar de amerikanen konden wel voor iets van 10 cent naar ONS bellen!

Ontzettend krom. Nu is er gelukkig meer concurentie, en zijn de prijzen rechtgetrokken.
Dat zou dus ook met de post moeten gebeuren.

Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Ellen76 »

Wij krijgen ook geregeld pakketjes van de TPG-TNT. Gelukkig gaat het meestal goed. (1 keer verkeerd bezorgd en met tussenkomst tpg prima opgelost, heb wel behoorlijk op mijn strepen moeten staan en kon gelukkig bewijzen dat ik niet zelf de handtekening gezet had) De dame die het komt bezorgen, is meestal dezelfde, gaat bij de naaste buren kijken en anders krijg je een briefje met haar mobiel en als je dan voor een bepaalde tijd belt dan komt ze hem voor 20.00 uur nog brengen. Dat noem ik nog eens service.

Jammer dat het toch nog vaak fout gaat, lijkt mij erg vervelend.

mens
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 mei 2007 23:59

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door mens »

Wat bijna niemand weet, ook de verzenders niet, dat TNT pakketpost sinds een paar maanden voor het laatste bezorgtraject vanaf het laatste sorteercentrum gebruik maakt van particuliere koeriersdiensten en deze nemen het niet zo nauw als ze het pakket maar kwijt zijn. Het komt regelmatig voor dat er soms 3 deuren verder een pakket voor mij is afgegeven en er geen briefje van bezorging op een ander adres is achtergelaten. Ik heb het zelfs meegemaakt dat volgens track en trace een rembourspakket bij mij zou zijn afgeleverd en ik het nu nog moet krijgen.
Bij mij is er ook tot twee keer toe iets afgeleverd op een ander adres, zonder een briefje bij mij in de bus te doen. Werkdruk of niet, dat vind ik gewoon fout. Zo wordt diefstal wel erg gemakkelijk gemaakt.

Ik heb hierover (telefonisch) geklaagd en dit is goed opgepakt. Binnen twee dagen werd ik tergugebeld door iemand van het plaatselijke sorteercentrum; de betreffende bezorger was aangesproken. Tevens kreeg ik een lokaal telefoonnummer, voor het geval de problemen niet over waren.
Overigens wel slordig: er is aan de bezorger doorgegeven van welk adres de klacht kwam. (Bij het volgende pakket dat hij bij ons bezorgde, zei hij dat er maar even bij.) Nu maar hopen dat-ie niet wraakzuchtig is...

Ik heb me voorgenomen om pakketten voortaan maar op m'n werk af te laten leveren, dan hoef ik me hier niet meer druk over te maken.

Ik vind het trouwens te zot voor woorden dat de bezorgers niet betaald krijgen voor pakketjes die ze niet kunnen afleveren. Dat werkt dit soort gedrag inderdaad wel in de hand. Blijven klagen dus bij TNT! (Zij kiezen immers voor dit systeem.)
Laatst gewijzigd door mens op 22 mei 2007 15:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Fiore »

een probleem is alleen wel dat als je een klacht wilt indienen over een niet-afgeleverd pakket, je aan tnt het nummer van het pakket moet doorgeven. Aangezien in mijn geval ik dit niet had (ik heb het pakket immers nooit onder ogen gehad) kon tnt ook niets voor me doen

dezwoeger
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:32

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door dezwoeger »

Wat bijna niemand weet, ook de verzenders niet, dat TNT pakketpost sinds een paar maanden voor het laatste bezorgtraject vanaf het laatste sorteercentrum gebruik maakt van particuliere koeriersdiensten en deze nemen het niet zo nauw als ze het pakket maar kwijt zijn.
Hallo Mens,

Het gebruik van particuliere koeriersdiensten is al 3 jaar een feit.
TNT maakt hier gebruik van omdat de kosten van eigen personeel en auto's te hoog worden en er te weinig winst voor o.a. aandeelhouders overblijft.
Een subcontractor (particuliere koeriersdienst) kan door TNT verder uitgeknepen worden. Alle kosten stijgen (personeelskosten, autokosten, brandstof etc.) maar de tarieven voor een afgeleverd pakket dalen!!!
Wat ik al eerder schreef: het wordt steeds moeilijker om je personeel goed te kunnen betalen.
Het zal TNT een zorg zijn, "voor jou 10 anderen".
Het vervelende is dat de klant er de dupe van wordt.

Nogmaals: Wanneer gaat er een professioneel iemand zich hiermee bemoeien?

P.s. de dame die 's avonds na een telefoontje voor 20.00 uur nog een keer langs komt is géén personeel van TNT, want deze service zal TNT nooit geven.

Gesloten