LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pakket niet ontvangen van post nl

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
dorus484
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2014 17:04

Re: pakket niet ontvangen van post nl

Ongelezen bericht door dorus484 »

ik had een pakketje uit china besteld, UGG'S .
13 december 2013 besteld en de verwachte levertijd was 13 januari 2014.
had ik de track&trace code gekregen maar die werkte maar tot china en kwam niets over nederland in voor waar het terecht gekomen was. wat later dus bleek dat in nederland het pakketje een nieuw track&trace nummer had gekregen. (vreemd)

en dus heb ik tnt, dhl, ups en ook postnl gebeld. bij postnl was mijn oude code wel bekend en heb wel een nieuwe code kunnen krijgen. ook stond er al bij dat het was afgeleverd op 16 januari 2014 maar heb op die dag geen postbode aan de deur gehad of een briefje in de brievenbus gekregen.

het was nu opgegeven als vermist pakket.doordat ik belde werd er gevraagd om mijn nummer en email adres zodat ze me konden bellen/mailen als mijn pakket was gevonden op het postkantoor. er zou gebeld worden binnen 5 werkdagen. het pakket zou dus wel op het postkantoor aanwezig zijn.
in die 5 werkdagen heeft niemand mij gebeld of gemaild.

gisteren 11 februari weer gebeld. nu zou ik binnen 3 werkdagen gebeld of gemaild worden. dit keer wel een mailtje met het bericht dat mijn pakket zich niet bevond op het postkantoor. ik moest contact zoeken met de afzender, de verzender moet zijn geld claimen en het overboeken naar postnl.

het pakket is in nederland geweest. maar waar het nu is wist de mederwerker van postnl niet. verder konden ze mij niet helpen.

al een aantal klachten ingedient maar voor mij nog maar de vraag wat ik er van kan gaan verwachten...

ik heb het idee gekregen dat het door een medewerker of de postbezorger is meegenomen...

totaal geen vertrouwen meer in het verzenden van pakketten bij postnl !! :evil:

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: pakket niet ontvangen van post nl

Ongelezen bericht door Frantic2 »

ik denk dat je eens bij de Douane moet informeren.,..... Uggs? uit china? Lijkt namaak en dat mag je helemaal niet importeren.

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: pakket niet ontvangen van post nl

Ongelezen bericht door electomonteur »

Post nl is nu nog leuker bezig
Door dat onze secretaresse net is bevallen was er even niemand op de zaak aanwezig
Een gerepareerde digitaal tekenbord (waarde € 1780) is dubbel gevouwen en in de brievenbus gepropt
Wel verzekerd verzonden maar volgens post nl af gegeven op kantoor
Terwijl er ook een bus in de deur zit waar deze makkelijk door heen kon

Toen ik weg ging had ik de post bezorger nog gezien en gevraagd of hij nog wat voor onze zaak had
nee hij had niets (anders was ik even naar de zaak gegaan om het in ontvangst te nemen )
moest even wat naar een collega brengen

klacht in gediend maar volgens post nl was het pakket netjes binnen af gegeven en was er voor getekend

ik heb toen gevraagd of de medewerker de handtekeningen van eerder verzonden pakketjes kon vergelijken

en toen bleek dat de handtekeningen niet overeen kwamen met die van dat pakket
dus werd de bezorger samen met zijn leiding gevende langs gestuurd

de bezorger beweerde dat hij het pakket netjes had af gegeven
ik heb toen zijn leiding gevende gevraagd of de bezorger zijn handtekening wou zetten om die te vergelijken
de handtekening bleek in grote lijnen overeen te komen met de handtekening die bij de aflevering stond
ondanks dat bleef hij bij hoog en laag volhouden dat hij het pakket heeft af gegeven
alleen was de bezorger even de camera vergeten die buiten en bij de balie hangt
dus bij het bekijken van de beelden bleek duidelijk dat de bezorger het pakket dubbel vouwt en in de kleine bus propt

dat stond duidelijk op beeld
als mede vroeg ik de leiding gevende waarom hij het dan niet in de andere bus had gedaan
daar paste het pakket perfect door heen
dar had de bezorger gen antwoord op dus werd hij op dat moment direct ontslagen en mocht al zijn spullen direct in leveren
nu komt er tegenwoordig een nette jongen man pakketten bezorgen hopelijk gaat deze de zaak niet versloffen

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: pakket niet ontvangen van post nl

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja kan niet anders zeggen goed aangepakt!!!!
Denken echt niet na....dat iets waarde heeft. .
Goed gedaan,."

Linda Dordrecht
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2014 09:11

Re: pakket niet ontvangen van post nl

Ongelezen bericht door Linda Dordrecht »

Afgelopen donderdag heb ik 25 euro betaald voor een paar merkloze witte pumps op Marktplaats
Dit zijn voor 2e hands schoenen mijns inziens realistisch.

Nu kreeg ik zaterdag een niet bezorgd briefje door de brievenbus, krijg ik wel vaker gezien ik ook regelmatig van H&M een pakketje bij de buren ophaal.

Echter was dit briefje anders: ik quoteer wat erop stond: SoRy verkeerd gedeurd op X
Wat een straatnaam is die erg op de mijne lijkt.

In eerste instantie nog geen argwaan, want het gebeurd wel eens dat een brief van hun ook op ons adres aankomt.

Toen ik heb pakketje een straat verder wilde ophalen, vertelde de bewoonster dat zij geen bezorger aan de deur heeft gehad en nooit iets in ontvangst heeft genomen.

Toen heb ik bij de persoon van marktplaats om een track en trace nummer gevraagd en daarop bleek dat het pakketje op zaterdagmorgen om 8:57 bij mij thuis was afgeleverd.

1. Ik was thuis
2. Ik heb niets ontvangen
3. de buren van een straat verderop ook niet
4. volgens post NL is het wel bezorgd.
5. PostNL gebeld, en kon alleen een klacht indienen zonder terugkoppeling en dat was het
6. persoon van marktplaats zegt dit verstuurd te hebben

KORTOM briefje van PostNL is NEP
Weet niet of persoon van marktplaats dit als veelvoudige scam heeft uitgevoerd
(want wie gaat al die moeite doen om er achteraan te gaan voor 25 euro)
Of een corrupte bezorger?

Wat kan ik nu ondernemen om dit onrecht uit principe kwestie tegen te gaan?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: pakket niet ontvangen van post nl

Ongelezen bericht door crazyme »

Linda Dordrecht schreef: Wat kan ik nu ondernemen om dit onrecht uit principe kwestie tegen te gaan?
Schoenen in een winkel kopen.

Of een diepgravend onderzoek met prive-detectives voorfinancieren.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: pakket niet ontvangen van post nl

Ongelezen bericht door olaf79 »

De verzender is verantwoordelijk dat het pakketje aankomt. Hij moet dus post.nl om een onderzoek vragen. Dit kan echter heel lang duren. Het gaat wel vaak mis bij hun. Las net een bericht over honderden poststukken die al weken in een vergeten brievenbus zitten.

Gesloten