LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pakket niet ontvangen van post nl

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
moniek13
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2012 16:41

pakket niet ontvangen van post nl

Ongelezen bericht door moniek13 » 20 jul 2012 16:47

Er zou vandaag een pakket bij mij worden afgeleverd en met de track en trace code zag ik staan dat het vanmorgen om 10.39 uur afgeleverd was. Ik heb echter nooit een pakket ontvangen, ook geen briefje dat het bij de buren was afgeleverd. Heb voor de zekerheid bij alle buren gecontroleerd of het pakket daar was geleverd maar dat was niet het geval. Vervolgens heb ik met de klantenservice (45 cent per minuut)gebeld en kreeg te horen dat het inderdaad was afgeleverd en dat er verder niets gedaan kon worden. Uiteindelijk heeft de medewerker aangegeven dat ze een klacht tegen de chauffeur kon indienen, maar daar zou ik nooit meer iets van te horen krijgen. Ik weet dus niet eens zeker of er wel een klacht is ingediend... Er kon niet eens gecontroleerd worden of het pakket niet in de bus was achtergebleven en ook al zou dit het geval zijn dan zou ik het toch niet meer krijgen want het was al bezorgd!!!!! Verder moest ik maar met het bedrijf contact opnemen waar ik het pakket had besteld. Dit bedrijf heeft echter het pakket aangeboden aan postnl dus zij kunnen niets voor mij betekenen. Vind het ook een beetje vreemd dat ze dat bedrijf ermee op proberen te zadelen terwijl zij er niets mee te maken hebben. Het gaat hier om een fotoboek van 80 euro en als ik dit fotoboek alsnog wil moet ik het dus weer opnieuw bestellen met de kans dat het weer niet wordt afgeleverd. Ik ben erg ontevreden met de manier waarop postnl hiermee omgaat. Er kan gewoon helemaal niets aan gedaan worden...

Frantic2
Berichten: 1442
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: pakket niet ontvangen van post nl

Ongelezen bericht door Frantic2 » 20 jul 2012 18:41

Jawel, vraag de handtekening van ontvangst op. Dan kan jij ws aantonen dat het niet bij jullie is afgeleverd.

rozemarijntje
Berichten: 6896
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: pakket niet ontvangen van post nl

Ongelezen bericht door rozemarijntje » 20 jul 2012 19:35

Bij mij zou hij geweest zijn om 10 uur,grappig was gewoon thuis....afgewacht ,meneer stond net voor de deur...

alfatrion
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: pakket niet ontvangen van post nl

Ongelezen bericht door alfatrion » 20 aug 2012 19:22

Je kunt het beste aan de verkoper schriftelijk laten weten dat jij geen pakket hebt ontvangen. Dan kun je het gelijk in gebreke stellen voor het niet leveren van het pakket. Het is de verkoper die het risico van verlies tijdens het transport draagt. Je hebt recht op een vervangend foto boek met de zelfde foto's. Als dit niet mogelijk is dan heb je recht op je geld terug.

riddert
Berichten: 1450
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: pakket niet ontvangen van post nl

Ongelezen bericht door riddert » 20 aug 2012 19:50

alfatrion schreef:Je kunt het beste aan de verkoper schriftelijk laten weten dat jij geen pakket hebt ontvangen. Dan kun je het gelijk in gebreke stellen voor het niet leveren van het pakket. Het is de verkoper die het risico van verlies tijdens het transport draagt. Je hebt recht op een vervangend foto boek met de zelfde foto's. Als dit niet mogelijk is dan heb je recht op je geld terug.
Allemaal prima, maar eerst bij PostNL een klacht tegen de bezorger indienen. Dit is zeer goed, zelfs telefonisch door de ontvanger mogelijk, en TS word dan persoonlijk teruggebeld of gemaild met de uitslag van de klacht.
Tevens dit aan de verkopende partij laten weten, en deze ook een klacht tegen de bezorger laten indienen, en een onderzoek naar het pakket laten starten. Alleen op deze manier kunnen de rotte appels onder de bezorgers van de pakketdienst aangepakt worden.

Direkt naar de verkoper gaan om deze in gebreke te stellen lost het feitelijke probleem, de slechte bezorger, niet op, en staat TS wellicht een volgende keer weer met lege handen.

crazyme
Berichten: 7317
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: pakket niet ontvangen van post nl

Ongelezen bericht door crazyme » 20 aug 2012 21:38

Ts is geen contractpartner van de bezorgdienst. De opdrachtgever is de juiste persoon om een klacht in te dienen.

riddert
Berichten: 1450
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: pakket niet ontvangen van post nl

Ongelezen bericht door riddert » 20 aug 2012 21:47

Je kunt als ontvanger een klacht indienen tegen de bezorger persoonlijk. Da's geen enkel probleem.

alfatrion
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: pakket niet ontvangen van post nl

Ongelezen bericht door alfatrion » 20 aug 2012 22:03

Ik vind het een goed plan om gelijktijdig een klacht tegen de postbode in te dienen.

Frantic2
Berichten: 1442
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: pakket niet ontvangen van post nl

Ongelezen bericht door Frantic2 » 21 aug 2012 09:30

en ik maar denken dat TS geen bezorger heeft gehad en dat dat het hele probleem is..... misschien ook maar een klacht tegen de kantine mevrouw indienen?

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: pakket niet ontvangen van post nl

Ongelezen bericht door electomonteur » 21 aug 2012 11:10

probleem is dat post nl bij hoog en laag blijft beweren dat een ontvanger geen partij is bij een bezorging
en klachten niet naar de klager kunnen worden terug gekoppeld

de klachten kunnen dus absoluut wel worden terug gekoppeld en dan binnen de wettelijke termijn van 1 week (moeten wel wat uitzoeken)
leverancier van mij had een pakket verstuurd en dat was volgens post nl af geleverd op adres

bij na vragen aan leverancier bleek da deze er zelfs duidelijk bij had gezet alleen op adres afleveren alleen aan geadresseerde
en post nl makkelijk dacht te zijn en alle pakketten op 1 adres had afgeleverd (sociale werkplaats op het industrie terrein )
wij klagen en eerst kwam post nl met het argument dat wij geen klant waren dus hun niets voor me konden doen
na het melden dat we wel degelijk klant waren bij dit piep bedrijf (klantnummer)
werd er een klacht op genomen en me verteld dat ze hier niets over terug kon koppelen
ik eiste binnen 1 week een terug koppeling of ik zou de bij komende kosten bij post nl en haar (had naam van haar genoteerd) vorderen
toen zou ik binnen 1 week worden terug gebeld
na 6 dagen werd er netjes door hoge piet van post nl gebeld dat de bezorger niet meer wist waar deze alles had neer gemikt en dus ook niet als nog kon bezorgen
ik heb gemeld waar alles lag en gevraagd of er tegen de bezorger nog iets werd gedaan wegens het niet volgen van de bezorg instructies en werk instructies eerst 2 x op adres aanbieden en indien geen alleen op adres vermelding bij buren af geven en bij alleen op adres naar postkantoor (dan verdiend deze er dus niets op en heeft wel 2 x met dat pakje bij de geadresseerde voor de deur gestaan )
werd er gewoon door deze persoon gemeld dat dat alleen kon als het aangetekend en tot 5 rooien verzekerd werd er kon worden aan gegeven op huisadres aan geadresseerde afgeven en handtekening retour

er werden dis ter plekken even regels bij gehaald die er niets toe deden
en dat werd later ook toe gegeven
maar de klantgerichtheid is gezakt tot hoogstens 5 % van de wel goed bezorgende postbodes

1 dag na dat gesprek werd het pakket als nog bezorgd door een andere bezorger die eerst Moets zoeken waar we waren gevestigd en duidelijk vermeld dat deze partij op zeker op adres werd bezorgd
na 3 dagen werd ik gebeld met sorry en er was gebleken dat pakket als nog op adres was bezorgd en de oude bezorger was ontslagen(collega mede dat deze ander wijk had gekregen dus ook gelogen) en dat ze er van uit ginggen dat de zaak hiermee was af gedaan
niet dus in het pakket zaten namelijk ook uitnodigingen voor een zakendiner en dat was 1 dag voor ze me belde in de avond dus in feitelijk was alles een dag of wat TE LAAT terwijl het 2 weken van te voren was verstuurd later hebben ze de verzender de verzend kosten terug gestort maar deze is nu bezig ook de kosten van het diner bij post nl te declareren
deze hebben namelijk zwart op wit hun excuses aan geboden voor het bijna3 weken later aan bieden van een deel van de door hem verstuurde pakketten
en de juristen zijn er nu mee bezig om dit bij post nl te verhalen

Jolijn
Berichten: 6321
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: pakket niet ontvangen van post nl

Ongelezen bericht door Jolijn » 21 aug 2012 12:24

electomonteur schreef: na 3 dagen werd ik gebeld met sorry en er was gebleken dat pakket als nog op adres was bezorgd en de oude bezorger was ontslagen(collega mede dat deze ander wijk had gekregen dus ook gelogen) en dat ze er van uit ginggen dat de zaak hiermee was af gedaan
niet dus


en de juristen zijn er nu mee bezig om dit bij post nl te verhalen
Als dit vaak genoeg gedaan wordt (het er niet bij laten zitten) en het gaat Post.nl veel geld kosten, wordt het misschien eindelijk beter.

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: pakket niet ontvangen van post nl

Ongelezen bericht door electomonteur » 21 aug 2012 13:29

nu moeten we hopen dat post nl met zijn voorwaarden dat niet dicht getimmerd heeft

en stomweg verwijzen naar dat is de schuld van ons personeel en daar kunnen wij als bedrijf toch niet voor verantwoordelijk worden gehouden
want zulke figuren zijn dat wel alles dichttimmeren zo dat hun nooit schuldig zijn maar altijd de ander

lindavandam
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 nov 2012 21:38

Re: pakket niet ontvangen van post nl

Ongelezen bericht door lindavandam » 04 sep 2013 20:43

Je bent niet de enige, ik verwacht vandaag een pakketje dat via post nl zou worden geleverd. Volgens de track en trace code is het geleverd om 17.30, maar raad eens... Het is er dus niet, geen briefje in de bus, hele dag iemand thuis geweest. Post NL is uiteraard om dit tijdstip niet meer bereikbaar. Wel alvast de verzender op de hoogte gebracht (dat kon ik tenminste nog wel doen). Morgenochtend half 9 hang ik in de telefoon en ik hoop voor de persoon die ik aan de lijn krijg dat ze creatief met de procedure's en bedrijfsregels kan omgaan.

hawkwind
Berichten: 508
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: pakket niet ontvangen van post nl

Ongelezen bericht door hawkwind » 05 sep 2013 18:45

Als je weet wat nu bij post.nl werkt , daar zakt je broek van af.
Bij die sorteercenters werken bijna alleen maar Polen.
Vanaf januari 2014 rijden er alleen nog maar Roemenen en Bulgaren op die busjes (lekker goedkoop toch?)
Dan komt er helemaal geen pakket meer aan :lol:
En Post.nl heeft na een half jaar geen busjes meer :lol:

keesli
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2013 12:17

Re: pakket niet ontvangen van post nl

Ongelezen bericht door keesli » 09 okt 2013 12:53

Op vrijdag 13 sep 2013 aangetekend per Postnl stukje natuursteen (van cultuurhistorische waarde, nl. Romeins artefact) voor chemische analyse naar een gespecialiseerd Canadees lab verstuurd.
De zending daar nu nog niet aangekomen.
"Track and trace" vermeldt vanaf de eerste paar dagen na aanbieding van het aangetekende stuk en nu nog steeds dezelfde mededeling: "zending is ontvangen door PostNL".

Pas na drie weken kon er actie van Postnl verwacht worden. Die actie bestond uit de mededeling dat een formulier voor navraag moest worden opgestuurd.
Als antwoord op het ingevulde formulier kreeg ik te lezen :
" Wij hebben dit onderzoek geregistreerd onder casenummer 01223058 en hebben inmiddels de postorganisatie in Canada geïnformeerd dat uw zending niet bij de geadresseerde is aangekomen. Zij stellen nu een eigen onderzoek in. Houdt u er rekening mee dat het twee tot drie maanden kan duren voor het resultaat van dit onderzoek bij ons bekend is. "
Het komt mij vreemd voor om evt. een kwartaal in Canada te laten zoeken naar een zending waarvan de eigen "tr & tr" avn Postnl zelf vermeldt dat het in ontvangst is genomen en meer niet.

Bellen met het klachtennummer 0900-0990, in een poging met een mens van vlees en bloed bij Postnl in contact te komen, deed mij stranden op een muur die was dicht gepleisterd met "Ik kan niets doen; u moet het onderzoek afwachten. Zo is het protocol. Doorverbinden met leidinggevende heeft geen zin. Ik ben bevoegd. Ik ken het protocol.".

roman
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2013 17:06

Re: pakket niet ontvangen van post nl

Ongelezen bericht door roman » 19 okt 2013 17:27

Soortgelijke verhaal. Vandaag zou er bij me een pakket (PC monitor, 180Euro, bij 4Launch gekocht) afgeleverd worden. Verzender heeft hem keurig gisteren verstuurd en track-en-trace naar mij doorgestuurd.

Ben vandaag de hele dag thuis gebleven: op tracktrace.postnlpakketten.nl stond dat mijn pakket tussen 12 en 14 uur afgeleverd zou worden. Na 14 uur nog een keer gecheckt: er stond dat pakket is afgeleverd!

Voor de zekerheid bij alle buren langsgegaan -- zij hebben ook niets ontvangen.

Meteen met PostNL gebeld (45cent per min, 10min gesprek). Mevrouw aan de lijn vertelde me dat inderdaad het pakketje bij mij is afgeleverd! Heel informatief!

Ik kan niet eens een klacht bij PostNL indienen want ik ben geen klant. Het bedrijf dat het verstuurd heeft zou dat moeten doen!

Het bedrijf waar ik de monitor gekocht heb was wel bereid om me te helpen: ze zouden een klacht indienen bij PostNL. Ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen. Mijn gevoel zegt dat ik mijn 180 Euro kwijt ben en dat bij PostNL simpelweg gestolen wordt. Kennelijk is diefstal bij een postbedrijf geen probleem want er wordt door PostNL niks daartegen gedaan. Schande!

Chocomelk
Berichten: 11419
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: pakket niet ontvangen van post nl

Ongelezen bericht door Chocomelk » 19 okt 2013 20:02

Roman dan bereid jij je maar alvast voort, ik ben een aangetekende brief "kwijt", ik ben de verzender en is nu nog niet aangekomen naar bijna 5 weken.
Onderzoek van post. nl duurt 2-3 maanden... :shock:

Remadesigns
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2014 16:46

Re: pakket niet ontvangen van post nl

Ongelezen bericht door Remadesigns » 28 jan 2014 16:52

Ik wacht nu al 2 weken op mijn pakket van de bart smit een xbox360 maar die komt maar niet. Bellen bellen en nog eens bellen met PostNL elke keer horen we wat anders hij staat in een verkeerd distributiecentrum nee hij staat in het goede distributie centrum maar nu weten we niet meer waar hij is. Contact met bart smit die heeft een verzoek tot retourneren gedaan en nu net belde ik de post weer en die zei je moet opnieuw bart smit bellen want mijn collega heeft in het systeem gezet dat het onderzoek gesloten is maar hebben wij een pakket nee.

Chocomelk
Berichten: 11419
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: pakket niet ontvangen van post nl

Ongelezen bericht door Chocomelk » 28 jan 2014 17:45

Remadesigns schreef:Ik wacht nu al 2 weken op mijn pakket van de bart smit een xbox360 maar die komt maar niet. Bellen bellen en nog eens bellen met PostNL elke keer horen we wat anders hij staat in een verkeerd distributiecentrum nee hij staat in het goede distributie centrum maar nu weten we niet meer waar hij is. Contact met bart smit die heeft een verzoek tot retourneren gedaan en nu net belde ik de post weer en die zei je moet opnieuw bart smit bellen want mijn collega heeft in het systeem gezet dat het onderzoek gesloten is maar hebben wij een pakket nee.

Lang leve Post.Nl :evil:
Pakket zal wel weer verdwenen zijn bij ene of andere postmedewerker daar.

rozemarijntje
Berichten: 6896
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: pakket niet ontvangen van post nl

Ongelezen bericht door rozemarijntje » 29 jan 2014 23:32

Ik stond gisteren eigenlijk verbijsterd hoe makkelijk je iets mee krijgt,
Loop buiten met hondje,met nog iemand en die ziet postbode proberen pakketje h&m door brievenbus te proppen wat niet ging,dus zei zegt,zal ik het aannemen,zijn mijn schoonouders,oh ja is goed hoor,wij stonden allebei huh,zo makkelijk..ja dus...bizar

Gesloten