Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
when74
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2022 15:54

Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is

Ongelezen bericht door when74 »

Afgelopen weekend is er, door DHL, bij onze buren een pakket afgeleverd waarvan werd gezegd dat het voor ons was.
Dat bleek echter niet het geval. Op het pakket staat op 2 verschillende adreslabels een heel ander adres en een andere ontvanger.

We hebben verschillende keren geprobeerd dit bij DHL aan te geven en ze te vragen het pakket weer op te halen en bij de juiste persoon af te leveren, maar helaas tevergeefs.
We krijgen telkens te horen dat bij hun in het systeem staat dat zij het goed hebben afgeleverd (volgens hen hangt in hun systeem ons adres aan het track and trace nummer) en wij moeten daarom contact opnemen met de (Duitse) verzender om het op te lossen. Maar dat is toch bizar? Wij hebben NIETS met dit pakket te maken! We hebben het niet besteld, we hebben het niet aangenomen en we staan niet als ontvangers op de verschillende adreslabels,
DHL heeft het verkeerd bezorgd, weigert dit vervolgens op te lossen en maakt het ONS probleem.
Ik zit hier echt mee in m'n maag en weet niet wat ik er nu mee moet.
Retour afzender? Als het kwijt raakt draaien wij voor de kosten op zegt DHL. Zelf dan maar naar die mensen brengen? Dan lees ik weer van alles over pakketfraude en privacyregels. Ik wil er gewoon vanaf, haal het op DHL, doe je werk en bezorg het bij de persoon op de adreslabels.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is

Ongelezen bericht door rvjapio »

Ongevraagde zendingen zijn van degene die ze ontvangt. Die heeft geen enkele verplichting naar wie dan ook. Leg het pakket een tijdje weg en als er dan nog niemand om komt kunt u ermee doen wat u wilt. Ik zou er geen cent moeite meer in steken.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is

Ongelezen bericht door Moneyman »

rvjapio schreef:
12 aug 2022 13:11
Ongevraagde zendingen zijn van degene die ze ontvangt.
Dat is niet waar, uiteraard. Je wordt niet ineens eigenaar van een pakket wat niet van jou is.

Ik zou zowel DHL als de afzender in één mail aangeven wat er aan de hand is, en dat je het pakket anders weggooit. Dat mag je formeel natuurlijk ook niet, maar het houdt een keer op.

Of, heel praktisch: is dat andere adres (waar het wel naar toe moest) bij jou in de buurt? Je zou er langs kunnen gaan en kijken of je het daar af kunt handelen.

150747
Berichten: 232
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is

Ongelezen bericht door 150747 »

Moneyman schreef:
12 aug 2022 13:42
rvjapio schreef:
12 aug 2022 13:11
Ongevraagde zendingen zijn van degene die ze ontvangt.
Dat is niet waar, uiteraard. Je wordt niet ineens eigenaar van een pakket wat niet van jou is.

Ik zou zowel DHL als de afzender in één mail aangeven wat er aan de hand is, en dat je het pakket anders weggooit. Dat mag je formeel natuurlijk ook niet, maar het houdt een keer op.

Of, heel praktisch: is dat andere adres (waar het wel naar toe moest) bij jou in de buurt? Je zou er langs kunnen gaan en kijken of je het daar af kunt handelen.
Het kan toch niet zo zijn dat DHL zegt dat je zelf maar contact op moet nemen met het Duitse verzendadres.
Ik vind dat ze al genoeg hebben ondernomen.
Breng het naar een ophaalpunt van DHL met de vriendelijke groeten.
Zitten zij er mee.

Mister Twister
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 dec 2021 11:37

Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is

Ongelezen bericht door Mister Twister »

Controleer of het adres bestaat, en waar en wat het is.
Geef het niet zomaar af als iemand het komt ophalen. Voor je het weet, krijg jij de rekening.
Laat het pakket bij je thuis staan.
Bel het bedrijf waar het pakket besteld is en leg uit dat je het pakket thuis hebt. En vraag of zij het account van de besteller controleren en of het pakket betaald is.

bokram
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2022 14:21

Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is

Ongelezen bericht door bokram »

Ook een oplossing is terugsturen naar de afzender. Afgeven bij een ophaalpunt en het bewijs goed bewaren. Maak ook van tevoren evt. foto's van de verpakking en bewaar deze ook.

Twinspark
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 feb 2018 15:41

Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is

Ongelezen bericht door Twinspark »

Kun je er iets mee?, mooi zo niet, in de grijsbak wanneer je er niet voor getekend hebt.

PGoet
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2017 21:57

Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is

Ongelezen bericht door PGoet »

Bij mij is het andersom. Het pakje is afgeleverd maar niet bij mij of bij de buren zelfs niet in mijn woonplaats. DHL zegt het is afgeleverd bij de buren naaste op het adres waar het moest zijn. neem maar contact op met de gene die het heeft verstuurd.

Aukema
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 feb 2021 12:24

Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is

Ongelezen bericht door Aukema »

Ik heb altijd geleerd dat, als je iets ongevraagd krijgt dan is het van jou.

riddert
Berichten: 2118
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is

Ongelezen bericht door riddert »

Aukema schreef:
12 aug 2022 16:09
Ik heb altijd geleerd dat, als je iets ongevraagd krijgt dan is het van jou.
Dan wordt het tijd om die gewoonte maar snel af te leren.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is

Ongelezen bericht door Moneyman »

150747 schreef:
12 aug 2022 14:06
Het kan toch niet zo zijn dat DHL zegt dat je zelf maar contact op moet nemen met het Duitse verzendadres.
Ik vind dat ze al genoeg hebben ondernomen.
Breng het naar een ophaalpunt van DHL met de vriendelijke groeten.
Zitten zij er mee.
Eens, het zou niet zo moeten zijn - maar het is nu eenmaal wel zo. Terugbrengen naar een DHL-punt kan, maar zorg dan wel dat je bewijs hebt (getuige, film, zoiets).

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Aukema schreef:
12 aug 2022 16:09
Ik heb altijd geleerd dat, als je iets ongevraagd krijgt dan is het van jou.
Er zijn wel meer dingen die mensen denken en die toch niet kloppen.

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Lees onderstaande maar eens goed door, gaat over precies hetzelfde.

overig-juridisch-financieel-f93/pakketj ... l#p2708519

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is

Ongelezen bericht door Moneyman »

Aukema schreef:
12 aug 2022 16:09
Ik heb altijd geleerd dat, als je iets ongevraagd krijgt dan is het van jou.
Dat is alleen waar als die toezending gebeurt met het kennelijke doel om jou tot een koop te bewegen. Dat is hier, waar een fout wordt gemaakt, uiteraard niet het geval.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Aukema schreef:
12 aug 2022 16:09
Ik heb altijd geleerd dat, als je iets ongevraagd krijgt dan is het van jou.
Dat is zo als het ongevraagd naar JOUW verstuurd wordt daarvan is hier geen sprake. TS kan het pakket gewoon bij een DHL punt afgeven dan is het toch ook opgelost.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is

Ongelezen bericht door Jablan »

when74 schreef:
11 aug 2022 16:06
(volgens hen hangt in hun systeem ons adres aan het track and trace nummer)
Dit is de oorzaak. De track&trace-codes worden regelmatig hergebruikt.
Heb je misschien een tijdje geleden bij dezelfde winkel iets besteld?

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:
12 aug 2022 16:56
Aukema schreef:
12 aug 2022 16:09
Ik heb altijd geleerd dat, als je iets ongevraagd krijgt dan is het van jou.
Dat is zo als het ongevraagd naar JOUW verstuurd wordt daarvan is hier geen sprake.
Heeft TS er dan om gevraagd?
sylvesterb schreef:
12 aug 2022 16:56
TS kan het pakket gewoon bij een DHL punt afgeven dan is het toch ook opgelost.
TS heeft contact gehad met DHL, waarom zou TS er meer effort in moeten steken?

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is

Ongelezen bericht door witte angora »

Het probleem is dat de buren namens TS iets aangepakt hebben dat niet voor TS is. Een paar weken geleden kwam er hier ook eentje van DHL een pakje brengen, dat was voor iemand die hier weliswaar gewoond heeft, maar al ruim twee jaar geleden verhuisd is... DHL kon het dus mooi terug nemen, want het is niet voor mij, ook al is het mijn adres.

Maar waarom de buren het aangepakt hebben als er een andere naam op staat is me ook een raadsel. Ik heb in mijn vorige woning ook wel eens pakjes voor bepaalde mensen geweigerd, daar had ik zo mijn redenen voor.

In geval van TS: ik zou het gewoon retour afzender versturen. Als het iets is dat online besteld is mag het binnen 14 dagen retour zonder opgaaf van reden. En wie weet er eigenlijk dat het bij jullie terecht is gekomen? Volgens DHL is het op het juiste adres afgeleverd.

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
12 aug 2022 23:36
Het probleem is dat de buren namens TS iets aangepakt hebben dat niet voor TS is. Een paar weken geleden kwam er hier ook eentje van DHL een pakje brengen, dat was voor iemand die hier weliswaar gewoond heeft, maar al ruim twee jaar geleden verhuisd is... DHL kon het dus mooi terug nemen, want het is niet voor mij, ook al is het mijn adres.

Maar waarom de buren het aangepakt hebben als er een andere naam op staat is me ook een raadsel. Ik heb in mijn vorige woning ook wel eens pakjes voor bepaalde mensen geweigerd, daar had ik zo mijn redenen voor.

In geval van TS: ik zou het gewoon retour afzender versturen. Als het iets is dat online besteld is mag het binnen 14 dagen retour zonder opgaaf van reden. En wie weet er eigenlijk dat het bij jullie terecht is gekomen? Volgens DHL is het op het juiste adres afgeleverd.
Ik weet ook niet alle achternamen van mijn buren, zeker niet als het een samengesteld gezin is, dan hebben ze 4 verschillende achternamen. Toch neem ik hun pakketje wel aan hoor.
Maar hoe kan TS het pakket retour zenden zonder adreslabel? Dan moet hij/zij toch alsnog contact opnemen met de afzender, iets wat hij/zij helemaal niet wil.

zwaluw29
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 mar 2017 19:50

Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is

Ongelezen bericht door zwaluw29 »

Je mailt naar de afzender. Schrijft in je beste Duits dat je een pakket hebt gekregen wat niet voor jou bestemd is en vraagt wat je moet doen.
Dan krijg je vast wel een antwoord.

Degene die op het pakket zat te wachten zal intussen wel de Duitse webshop gemeld hebben dat het pakket niet ontvangen is.
Bij onderzoek bij de DHL zullen ze bij jou terecht komen. Dus hou het pakje niet zelf of gooi het in de kliko.
Even melden bij de webshop en het is opgelost.

Plaats reactie