LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket PostNL 'door het raam gegooid' maar nergens te vinden

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
User3004
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2019 12:14

Pakket PostNL 'door het raam gegooid' maar nergens te vinden

Ongelezen bericht door User3004 »

Hoi allemaal,

Ruim een maand geleden heb ik een pakketje besteld bij Brandfield. Deze zou 30 september bezorgd zijn maar wij hebben niks ontvangen.
Na voor de zekerheid nog wat dagen te wachten en bij alle pakketpunten in de regio langs te gaan hebben we een mail gestuurd naar Brandfield met de vraag waar ons pakketje wat.
We kregen van hen te horen dat het pakketje wel bezorgd was (nadat ze dit bij postnl hadden nagevraagd) en omdat er niemand thuis was het pakketje DOOR EEN RAAM naar binnen was gegooid en dat er een briefje was binnengeduwd hierover, persoonlijk vind ik het al niet kunnen om zomaar een pakketje naar binnen te gooien maarja.
Na toch nogmaals goed te zoeken hebben we geen briefje en geen pakketje gevonden. Nogmaals contact opgenomen met de klantenservice en zij zouden een onderzoek starten hiernaar.
Weer wat weken later, nog steeds geen pakketje en niks meer gehoord van Brandfield waren we er wel klaar mij en besloten we dat we het pakketje niet meer hoefde en al tevreden zouden zijn als we ons geld terug zouden krijgen, aangezien het een kado voor iemand was en we er nu dus eigenlijk niks meer aan hebben omdat het al weken te laat is.
Toen we dit aan hun voorlegde kregen we als reactie dat omdat het pakket officieel wel geleverd is ze ons niet van een oplossing kunnen voorzien omdat een onderzoek noodzakelijk is, en vragen ons geduld hiervoor.
Momenteel zijn wij dus de dupe van een fout die niet bij ons ligt en zitten we al weken te wachten zonder enig resultaat.
Wij hebben geen idee wat we momenteel moeten doen met deze situatie aangezien zoals ik al zij de fout niet bij ons ligt maar wij er wel al weken de dupe van zijn.
Heeft iemand enig idee hoe we dit verder aan kunnen pakken nu? Want wij hebben het gevoel dat het een verhaal zonder einde wordt.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 okt 2019 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.


berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Pakket PostNL 'door het raam gegooid' maar nergens te vinden

Ongelezen bericht door berndv »

User3004 schreef:
29 okt 2019 12:29
Weer wat weken later, nog steeds geen pakketje en niks meer gehoord van Brandfield waren we er wel klaar mij en besloten we dat we het pakketje niet meer hoefde en al tevreden zouden zijn als we ons geld terug zouden krijgen, aangezien het een kado voor iemand was en we er nu dus eigenlijk niks meer aan hebben omdat het al weken te laat is.
Toen we dit aan hun voorlegde kregen we als reactie dat omdat het pakket officieel wel geleverd is ze ons niet van een oplossing kunnen voorzien omdat een onderzoek noodzakelijk is, en vragen ons geduld hiervoor.
Het is aan hen om te bewijzen dat het pakket is afgeleverd. U heeft al bewijs dat het pakket niet aan u is afgeleverd, maar ergens door een openstaand raam is gegooid. Komt u er met hen niet uit, kunt u het altijd nog voorleggen aan de geschillencommissie, www.sgc.nl

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Pakket PostNL 'door het raam gegooid' maar nergens te vinden

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Blijf erachter aanzitten tijdens dat onderzoek. Eventueel iedere week een berichtje met een status-update. Uiteindelijk zullen ze dan ook moeten concluderen dat er niets geleverd is en dat er dus geld teruggegeven moet worden.

J.Dubbeltje
Berichten: 69
Lid geworden op: 24 nov 2008 17:26

Re: Pakket PostNL 'door het raam gegooid' maar nergens te vinden

Ongelezen bericht door J.Dubbeltje »

Bij onze buren werd een pakket op het balkon gegooid , daar is het ook vaak nat.
Als je niet op het balkon kijkt , weet je niet eens of het daar ligt .
Wij nemen heel vaak pakketten aan van buren in de straat omdat we toch thuis zijn ,je kan natuurlijk
ook weigeren om dit aan te pakken.
Maar ja de tweeverdieners hebben het druk met hun werk en kozen er voor dat de fysieken winkels uit
het straat beeld verdwijnen en daardoor veel dingen online bestellen en ook weer retourneren .
Hierdoor rijden de bestellers af en aan voor een paar dubbeltjes winst , ik denk dat er veel meer betaald
moet worden voor die bezorging ( klinkt niet leuk ) maar ik hoop dat de mensen wat bewuster worden met
hun online bestellingen .

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakket PostNL 'door het raam gegooid' maar nergens te vinden

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J.Dubbeltje schreef:
03 nov 2019 08:20
...maar ik hoop dat de mensen wat bewuster worden met
hun online bestellingen .
Mensen worden pas bewuster als het hun pijn gaat doen. Nu wordt het nog te makkelijk gemaakt met dezelfde dag leveringen, gratis bezorgd en gratis retour. Pas als er reële prijzen gehanteerd gaan worden, dus niet meer gratis bezorgd en niet meer gratis retour sturen zullen ze pas gaan nadenken.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Pakket PostNL 'door het raam gegooid' maar nergens te vinden

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Maar ja de tweeverdieners hebben het druk met hun werk en kozen er voor dat de fysieken winkels uit
het straat beeld verdwijnen en daardoor veel dingen online bestellen en ook weer retourneren .”

Natuurlijk, daar komt het door. Waren we maar niet met z’n tweeën gaan werken, dan zouden webshops geen bestaan hebben en werden die enkele pakjes wel goed bezorgd! :D

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakket PostNL 'door het raam gegooid' maar nergens te vinden

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
03 nov 2019 08:55
J.Dubbeltje schreef:
03 nov 2019 08:20
...maar ik hoop dat de mensen wat bewuster worden met
hun online bestellingen .
Mensen worden pas bewuster als het hun pijn gaat doen. Nu wordt het nog te makkelijk gemaakt met dezelfde dag leveringen, gratis bezorgd en gratis retour. Pas als er reële prijzen gehanteerd gaan worden, dus niet meer gratis bezorgd en niet meer gratis retour sturen zullen ze pas gaan nadenken.
Het is niet gratis natuurlijk: het zit gewoon bij de prijs in. En zolang er nog bedrijven prima op kunnen overleven, zal het ook niet veranderen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Pakket PostNL 'door het raam gegooid' maar nergens te vinden

Ongelezen bericht door berndv »

J.Dubbeltje schreef:
03 nov 2019 08:20
Maar ja de tweeverdieners hebben het druk met hun werk en kozen er voor dat de fysieken winkels uit
het straat beeld verdwijnen en daardoor veel dingen online bestellen en ook weer retourneren .
Zo zeg. In een ander topic bent u al redelijk fel naar mij. Dat mag natuurlijk, dat doe ik ook en ik kan het best hebben.

Maar u beschuldigt mij er van dat ik "altijd afgeef op de schrijvers". Dat zijn uw letterlijke woorden. U doet het nog veel breder. U scheert hier een groot deel van de Nederlandse werkende bevolking over 1 kam en beschuldigt ze tegelijkertijd ook nog eens van de oorzaak te zijn van het verdwijnen van de stenen winkels uit het straatbeeld.

Gesloten