LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket retour gestuurd maar geen vergoeding of product

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
KB1988
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2019 20:29

Pakket retour gestuurd maar geen vergoeding of product

Ongelezen bericht door KB1988 »

Via een reclame op social media heb ik een foundation (make-up) gekocht in de actie bij Verre Werelden: 2 stuks plus een brush erbij. Bij de bestelling lukte in eerste instantie de betaling niet, dus was ik afgehaakt. Heel gebruiksvriendelijk kreeg ik een paar minuten later een mailtje: "Wat is er gebeurd?". Middels een link in de mail kon ik toch mijn bestelling afronden. Klinkt goed tot nu toe. Een week later vroeg ik me af waar mijn bestelling bleef, en toe ik op de website ging kijken zag ik dat de bezorging tot 15 dagen kon duren. Ik bekeek de track en trace mogelijkheid en kwam op een vreemde track&trace site (niet van postNL). Mijn bestelling bleek niet bezorgd te kunnen worden. Toen zag ik dat er een fout was gemaakt bij de postode, 1 letter was verkeerd. Ipv A stond er een B. Nou wil ik niet per se de winkel beschuldigen dat zij dit met opzet gedaan hebben, maar dit is me nog nooit overkomen en de A en de B staan helemaal niet dicht bij elkaar op het toetsenbord, dus ik weet niet hoe dit is gebeurd. Ten tweede had dit met een gemakkelijke oplossing op de website voorkomen kunnen worden, door de straatnaam zelf te genereren wanneer je de postcode en huisnummer opgeeft. Ik heb meteen gemaild naar de klantenservice dat ik blijkbaar een fout heb gemaakt en of ze dit door kan geven of wat dan ook. Ze kwam met een heel bits antwoord terug dat ik zelf een fout heb gemaakt en dat ze er helaas niets aan kunnen doen. Dan ik de bestelling opnieuw kan plaatsen. Dit vind ik nou heel vreemd. Het lijkt mij dat het pakket retour afzender wordt gestuurd (status van de track&trace) en dat zij het pakket, waar ik voor heb betaald, gewoon opnieuw kunnen versturen nu ze het juiste adres weten. Ik heb ook PostNL gebeld om te vragen of zij iets kunnen doen, want ik heb ook weleens meegemaakt dat iemand een verkeerde postcode had gebruikt om mij een kaartje te sturen, en dat deze weken later alsnog werd afgeleverd. Helaas doet postNL hier blijkbaar niet meer aan, of het is anders bij buitenlandse pakketten. Wat denken jullie dat ik nog kan doen? Dit is toch niet legaal? Ik heb gewoon betaald en het pakket is niet verloren ofzo. Wat kan ik doen?

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pakket retour gestuurd maar geen vergoeding of product

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is weer hetzelfde liedje. Spul wordt in China besteld door de verkoper en rechtstreeks bij u afgeleverd vanuit China. Geen telefoonnummer te zien op hun site.

Koop toch bij een normaal bedrijf.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakket retour gestuurd maar geen vergoeding of product

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

KB1988 schreef:
30 nov 2019 20:17
Via een reclame op social media...
Klinkt bij mij in de oren als een te hoge prijs voor iets dat anders niet gekocht is.
KB1988 schreef:
30 nov 2019 20:17
Een week later vroeg ik me af waar mijn bestelling bleef, en toe ik op de website ging kijken zag ik dat de bezorging tot 15 dagen kon duren.
De gemiddelde levertijd bedraagt 7-15 dagen voor bestellingen in Nederland
. Dat had u dus vooraf al kunnen zien.
KB1988 schreef:
30 nov 2019 20:17
Ik bekeek de track en trace mogelijkheid en kwam op een vreemde track&trace site (niet van postNL).
Onze producten worden namelijk direct vanuit de leverancier naar jou verzonden.
Oftewel, een dropshipper.
KB1988 schreef:
30 nov 2019 20:17
Toen zag ik dat er een fout was gemaakt bij de postode, 1 letter was verkeerd. Ipv A stond er een B. Nou wil ik niet per se de winkel beschuldigen dat zij dit met opzet gedaan hebben, maar dit is me nog nooit overkomen en de A en de B staan helemaal niet dicht bij elkaar op het toetsenbord, dus ik weet niet hoe dit is gebeurd.
Het ligt er helemaal aan hoe dit bedrijf werkt. Bij een volautomatisch systeem worden uw gegevens doorgezet. Daar komen geen mensenhanden aan te pas.
Maar als zij de bestelling doen en uw naam en adres apart invoeren als ontvangstadres, dan staat u sterk.
KB1988 schreef:
30 nov 2019 20:17
Ten tweede had dit met een gemakkelijke oplossing op de website voorkomen kunnen worden, door de straatnaam zelf te genereren wanneer je de postcode en huisnummer opgeeft.
Niet elk bedrijf heeft geld om direct hierin te kunnen investeren.
KB1988 schreef:
30 nov 2019 20:17
Het lijkt mij dat het pakket retour afzender wordt gestuurd (status van de track&trace) en dat zij het pakket, waar ik voor heb betaald, gewoon opnieuw kunnen versturen nu ze het juiste adres weten.
Stel dat het uit China komt, dan is het nog wel even onderweg terug. Dan in de hoop dat die leverancier het wil terug betalen aan uw verkoper die het geld kan terug geven. Recht hebben is bij dit soort bedrijfjes iets anders dan recht krijgen.
KB1988 schreef:
30 nov 2019 20:17
Ik heb ook PostNL gebeld om te vragen of zij iets kunnen doen, want ik heb ook weleens meegemaakt dat iemand een verkeerde postcode had gebruikt om mij een kaartje te sturen, en dat deze weken later alsnog werd afgeleverd. Helaas doet postNL hier blijkbaar niet meer aan, of het is anders bij buitenlandse pakketten.
PostNL doet enkel het laatste stukje van de bezorging en zijn verder geen partij hier in.
KB1988 schreef:
30 nov 2019 20:17
Wat denken jullie dat ik nog kan doen? Dit is toch niet legaal? Ik heb gewoon betaald en het pakket is niet verloren ofzo. Wat kan ik doen?
Het ligt er helemaal aan wie de fout gemaakt heeft. Als de foute postcode bij u ligt en het pakje in aangeboden op dat adres bent u verantwoordelijk. Als u de foute postcode (en niet bestaande postcode/huisnummer) ingegeven hebt kan het juridisch niet afgeleverd worden, maar dat is niet de schuld van de verkoper.
Als de verkoper verantwoordelijk is voor de foutieve postcode zal deze u opnieuw de bestellingen moeten toesturen, danwel het geld terug betalen.

Verder heb ik als tip naar u, kijk waar u gaat bestellen. Het adres is een woonhuis, contact enkel met een formulier, geen mailadres of telefoonnummer. Daarbij staat er een hoop onzin op hun site. Een eenmansbedrijf wat in de eerste alinea bestaat uit 2 vriendinnen en in de derde alinea met een heel team. Ook al jarenlang actief met een website die nog geen jaar in de lucht is. Ook bij deze dropshipper is het oppassen geblazen.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Pakket retour gestuurd maar geen vergoeding of product

Ongelezen bericht door taxikemperman »

En heeft u al gekeken waar de foutieve postcode terecht komt?
xxxxx xa is meestal dezelfde straat paar huizen verder.
Postbode zal waarschijnlijk het pakketje op huisnummer bezorgen
xxxxx ax kan een hele andere straat zijn.
Mogelijk kunt u dan in die straat op dat huisnummer even aanbellen en vragen of zij u willen waarschuwen als het bij hun bezorgd wordt en het dan bij hun ophalen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Pakket retour gestuurd maar geen vergoeding of product

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

u heeft helemaal niets retour gestuurd bovendien legt u nu iets neer bij die ander waar u zelf beter op had moeten letten, volgens mij vult U de velden in en NIEMAND anders als u iets besteld...

gewoon invullen en dan nalezen of alles klopt dan pas op verzenden klikken!!!

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Pakket retour gestuurd maar geen vergoeding of product

Ongelezen bericht door tttlocke »

fonsflons schreef:
01 dec 2019 10:17
[...]
Maar wat leren we mensen hier op Radar? Juist...komt er iemand aan de deur omdat er een pakketje bezorgt is of kan worden dat 'per ongeluk' een verkeerde adressering heeft?..... Weigeren en gewoon retour sturen.
Dat was geen slecht advies: geen pakketje aannemen, ook niet als buurman, als je de naam van de geadresseerde niet thuis kunt brengen. Dat ligt natuurlijk anders als iemand zich vooraf meldt, zegt wie hij is, zegt waar hij woont en vraagt of je iets zou willen doen als zo'n pakket, met zijn naam erop, bezorgd wordt.

KB1988
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2019 20:29

Re: Pakket retour gestuurd maar geen vergoeding of product

Ongelezen bericht door KB1988 »

Bedankt voor jullie reacties. Komt erop neer dat het terug wordt gestuurd naar China. Als het bij een bedrijf in Nederland was lag dat waarschijnlijk wel anders. Jammer maar helaas. Zal in het vervolg zeker beter opletten!

Gesloten