LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Lobacopose
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 aug 2020 14:54

Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door Lobacopose »

Mijn zoon bestelde eind mei een smartphone bij Belsimpel ter waarde van 800 euro. Vlak voor dat deze geleverd zou worden zag hij dat er in de adressering een fout zat. Huisnummer 48b was 48a geworden. Wie deze fout heeft gemaakt is niet meer te achterhalen, maar het lijkt onwaarschijnlijk dat hij het verkeerd heeft opgegeven. Nu zou de telefoon dus bij de buren bezorgd worden. Maar hij dacht dat dit wel goed zou komen. Het pakket is volgens PostNL / Europost inderdaad bij de buurvrouw afgeleverd. De buurvrouw beweert echter van niet. Er is al heel wat gebeld en gemaild. Maar de i-phone is blijkbaar in andere handen gekomen en jij hebt als rechtmatige eigenaar het nakijken. Kan dit zomaar?
Laatst gewijzigd door Radar op 24 aug 2020 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verhelderd

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door Jablan »

Het moet te achterhalen zijn bij BelSimpel, tenminste als zij voor ontvangst laten tekenen.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Heb je een toestel besteld, of een accessoire dat niet door de brievenbus past? Dan moet je aanwezig zijn op het moment van bezorging om je handtekening te zetten.
Er moet dus een handtekening beschikbaar zijn.
Een adres zal niet zomaar aangepast worden. Als uw zoon 48b ingegeven heeft, dan komt dit in heel het systeem terug. Er komen geen mensenhanden aan te pas die dit aan passen.
Of het wel of niet bezorgd is, is voor u en uw zoon niet na te gaan. De buren zullen het wel weten. Het enige dat gedaan kan worden is door Belsimpel een onderzoek laten starten bij PostNL.

Maar even heel zwart wit gedacht, een verkeerd huisnummer, zelf niet vooral naar Belsimpel gebeld dat er een fout in het huisnummer zit, bericht dat het is afgeleverd, maar niets ontvangen. In het verhaal zitten toch een aantal twijfelheden die niet in het voordeel van uw zoon werken. Ik zeg niet dat het opzet is, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat hij de schijn tegen heeft.

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Je moet je toch identificeren en tekenen voor ontvangst? Neem contact op met de leverancier en zeg dat je het toestel niet hebt ontvangen en laat ze het uitzoeken. Zelf kunt u niets meer doen.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Identificeren is zeker niet van toepassing als de ontvanger maar (normaliter) een handtekening of kruisje zet.

Alleen nu, met covid, zou de bezorger moeten vragen naar de 3 laatste cijfers van je ID.
Dan kan / mag de bezorger zelf tekenen.

De bezorger vraagt mij helemaal niets, ook niet als er getekend zou moeten worden.
Dus dat is geen enkele controle.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moest er dan niet één cent gepind worden met de betaalpas met dezelfde naam als de bestelling?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Lady1234 schreef:
24 aug 2020 18:39
Moest er dan niet één cent gepind worden met de betaalpas met dezelfde naam als de bestelling?
>>
Daar heb ik nog nooit over gehoord of zelf meegemaakt.
En dat terwijl ik toch veel geld kan weggooien aan allerlei bestellingen. :mrgreen:

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
24 aug 2020 18:39
Moest er dan niet één cent gepind worden met de betaalpas met dezelfde naam als de bestelling?

Dat is alleen als je een abonnement met smartphone hebt afgesloten.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door mahadma »

Bij een internetbestelling, dus via website, wordt alles doorgezet zoals het door diegene aan het toetsenbord zit ingegeven wordt.

Gelet op het qwerty toetsenbord zitten de A en de B bepaald niet naast elkaar, dus een typefout kan je uitsluiten (tenzij er zoals bij mij thuis weleens een tamme valkparkiet een vierdaagse loopt).

Inderdaad is het absoluut normaal in de coronatijd dat je met de laatste 3 cijfers van je id de postbode/bezorger acccoord geeft tot tekenen. Het is dus wel te bewijzen dat pakketje x bezorgd is, maar als de buurvrouw het als een kado ziet en niet zegt te weten dan doe doe je daar niks aan.

Bij een abo + toestel komt er (al meerdere keren ervaren) een bode die je je pas/id card meegefotografeerd en je € 0,01 laat pinnen. Bij een pakketje afleveren door post.nl gebeurd dit niet.

Het totaalplaatje geeft bij mij aan dat er van begin af aan er een A is ingetoetst, en dat is de fout van diegene die de bestelling heeft gedaan. Wellicht dat de orderbevestiging naar het correcte email adres verzonden is en dat daarop een A of een B staat.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door mahadma »

Wellicht een domme vraag, maar kan een telefoon op emei nummer getraceerd worden?

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door omega19 »

Lobacopose schreef:
24 aug 2020 15:22
Het pakket is volgens PostNL / Europost inderdaad bij de buurvrouw afgeleverd.
Wat heeft Europost met de verzending te maken? Zover als ik kan zien is dat alleen een postzegel/muntenhandelaar

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wanneer je - bij welke webwinkel dan ook - een bestelling plaatst, krijg je binnen een paar minuten een bevestigingsmail.

Daar staat exact in a) wat je hebt besteld en b) waar de bestelling heen wordt gestuurd.

Het gaat hier om een bestelling van 800 euro. Zo'n bestelbevestiging lees je toch goed door?

Ik ga er van uit dat dit probleem is ontstaan door eigen onoplettendheid. En dat de webwinkel geen blaam treft.

Je kan de webwinkel om bewijs van aflevering vragen als dat online niet te vinden is.

sake1987

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Als de buurvrouw zegt niks te hebben ontvangen, zou ik toch Belsimpel vragen het uit te zoeken bij Post.nl
Mijn ervaring met Belsimpel zijn er goed.
Zeer duidelijke communicatie en snel en goed geleverd.
Ook de bestel bevestiging En verzend informatie altijd snel en duidelijk binnen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door Brahms »

Bel je buurvrouw eens op haar mobiele nummer, misschien hoor je als je voor de deur staat je eigen nieuwe telefoon !

Lobacopose
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 aug 2020 14:54

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door Lobacopose »

Ik zie veel reacties die de fout in de adressering als hoofdoorzaak aanwijzen. Het is niet aannemelijk dat het een typefout is, zoals ook werd opgemerkt. Maar het kan natuurlijk een vergissing van mijn zoon zijn.
Navraag bij PostNL leert dat het dus kan dat een pakket bezorgd wordt zonder id-controle of wat dan ook. Alleen een krabbel is voldoende. Het hangt volgens PostNL af van de afzender (Belsimpel dus). Die bepaalt de aflevervoorwaarden. Voor een telefoon van nog geen kwart van de prijs, besteld bij Mobiel.nl, moest ik mijn id-bewijs laten zien.
Overigens is Europost een bedrijf wat voor PostNL werkt als ik het goed begrepen heb.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Kunt u wel aangeven welk adres op de bevestiging van de bestelling staat?
(of heb ik daar overheen gelezen, was al wel eerder een vraag)

Ik kan me niet voorstellen dat er niet ook een factuur is verstuurd, nadat het pakket afgegeven is, op welk adres dan ook.

Die gaan naar een email adres, dus kan niet het verkeerde adres zijn, toch?

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Brahms schreef:
25 aug 2020 10:58
Bel je buurvrouw eens op haar mobiele nummer, misschien hoor je als je voor de deur staat je eigen nieuwe telefoon !
Want jij weet hoe die klinkt? :wink:

sake1987

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Je besteld, je krijgt de vraag hoe je wilt betalen, je krijgt de vraag of het aflever adres hetzelfde is als het factuuradres.
Na bestellen en betalen krijg je een bevestiging mail waar alles nog een keer te controleren is.
Zelf heb ik de post.nl app dus kan het pakket volgen.
Dus nogmaals de vraag staat het adres goed op de bevestiging van Belsimpel ?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door tttlocke »

Moneyman schreef:
25 aug 2020 20:38
Brahms schreef:
25 aug 2020 10:58
Bel je buurvrouw eens op haar mobiele nummer, misschien hoor je als je voor de deur staat je eigen nieuwe telefoon !
Want jij weet hoe die klinkt? :wink:
Wat je ook hoort, het zou 'm kunnen zijn! :wink:

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

hebra98 schreef:
24 aug 2020 18:37
Identificeren is zeker niet van toepassing als de ontvanger maar (normaliter) een handtekening of kruisje zet.

Alleen nu, met covid, zou de bezorger moeten vragen naar de 3 laatste cijfers van je ID.
Dan kan / mag de bezorger zelf tekenen.

De bezorger vraagt mij helemaal niets, ook niet als er getekend zou moeten worden.
Dus dat is geen enkele controle.
Inderdaad. Ik heb afgelopen week ook een pakketje gehad waarvoor (eigenlijk door mij) getekend moest worden.
Post.nl vroeg of ze de laatste 3 cijfers van mijn ID mochten, zodat de bezorger zelf kon tekenen.
Natuurlijk gaf ik die niet. Dan is in de toekomst het hek van de dam: onwaarschijnlijk dat ze dat maar 1x gebruiken!
Vervolgens komt de bezorger, en die zegt dat "ivm corona" zij zelf wel even tekent.

Kortom: die handtekening die post.nl moet hebben is geen knip voor de neus waard. Die zetten ze zelf.
(Dan hoef jij niet eens thuis te zijn, en zij kunnen het pakket gewoon in de brievenbus gooien of.... zelf mee naar huis nemen.)

Gesloten