Pakket wordt terug gezonden naar China

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Bram Bonnewel
Berichten: 142
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Pakket wordt terug gezonden naar China

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Via je account bij AliExpress kan je tegenwoordig de factuur downloaden waar ook de btw op staat.
Daar had je een kopie van naar de douane moeten sturen en was uw pakket wel vrijgegeven.

Wij maken dit zelf vaak mee. Het is gewoon dat de Chinese leverancier onder hoge verzendkosten wilt uitkomen en dan vullen ze de papieren in met extreem lage bedragen waarvan iedereen kan weten dat het niet klopt.

Bram Bonnewel
Berichten: 142
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Pakket wordt terug gezonden naar China

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Dat er geen factuurnummer op staat is nogal vreemd. Die staat er bij ons altijd op.

zoals hier een voorbeeld
Schermafbeelding 2021-11-20 222417.png

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Pakket wordt terug gezonden naar China

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als u nog 46 dagen hebt om een geschil met de verkoper/verzender te starten, heeft u gelukkig nog wat tijd.
CTT stuurt het pakket terug naar de verkoper. U heeft het pakket niet ontvangen en ik neem aan dat u dan volgens het Portugese/Europese consumentenrecht uw geld terug zou moeten krijgen van de verkoper. Heeft die dat al toegezegd? (U heeft het immers over "groen licht gegeven".) Dan kunt u nog even afwachten hoe dat afloopt.
U kunt natuurlijk ook de verkoper vragen het artikel nogmaals te sturen, eventueel na ontvangst van de retourzending, maar dan met correcte vrachtdocumenten.
Hoe het met de btw-teruggave in Portugal zit, kunt u wellicht het beste navragen bij de Portugese belastingdienst.

Bram Bonnewel
Berichten: 142
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Pakket wordt terug gezonden naar China

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

@Monteiro.E, Alle ordernummers kan je zo in je account op AliExpress vinden hoor.

Schermafbeelding 2021-11-21 100642.png

Bram Bonnewel
Berichten: 142
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Pakket wordt terug gezonden naar China

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Je kan ook altijd contact opnemen met Alipay die regelen alle betalingen voor Aliexpress en Alibaba.
en dan vragen om de invoice.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Pakket wordt terug gezonden naar China

Ongelezen bericht door newmikey »

Monteiro.E schreef:
20 nov 2021 12:10
Ze sturen het terug naar China, ik heb de verzender gecontacteerd en hij geeft groen licht. Maar hoe zit het dan met het BTW verhaal. Ik heb BTW betaald in het bedrag van 435 euro, maar het pakket is aangeleverd met waarde 26,70 euro.

Maar nu, de tijdslimiet van leveren zal ook verstrijken, moet ik een dispute starten of met de verkoper een oplossing vinden. Eigenlijk zit hier een vreemd smaakje aan.
Natuurlijk zit er een "vreemd smaakje" aan - ik zou rustig spreken van een verkoper die de boel probeert op te lichten. Ik zou niet wachten met het openen van een geschil, u heeft al méér dan genoeg feiten om dit te doen. Wacht niet langer, ga ook niet met deze verkoper in overleg over allerlei andere "oplossingen". Uw verkoper zag er geen probleem in om het verkoopplatform (AliExpress) een poot uit te draaien en de Europese douane te belazeren (immers, met een waarde van >€150 bent u niet alleen BTW maar ook rechten bij invoer verschuldigd en mag het pakket ook niet via het IOSS systeem afgehandeld worden) en u in een positie te brengen dat u mogelijk van een overtreding (smokkel) beschuldigd zou kunnen worden.

Wacht geen dag langer, bestel niets meer bij deze verkoper, dien een klacht in wegens fraude bij Ali en open een betalingsdispute.

Bram Bonnewel
Berichten: 142
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Pakket wordt terug gezonden naar China

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

klik op je orde in overzicht, dan op detail en dan op knop open dispute.
Je komt dan in een vragenlijst, vul daar alles in wat er aan de hand is en je hebt je geld zo retour. Verder zal de verkoper met een verklaring moeten komen bij Alipay.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Pakket wordt terug gezonden naar China

Ongelezen bericht door Erthanax »

Monteiro.E schreef:
05 dec 2021 13:47
OK dat hebben we gedaan en zijn alweer 2 ween verder. Het geschil heeft op dit moment niets opgeleverd en invalid, Ik moet geduldig wachte totdat de levertijd is verstreken.
Dat verkoper verkeerde en niet kloppende documents heeft geleverd daar wordt niet over gesproken, wel moet ik aantonen dat ik mijn best moet doen om het pakket clearance vrij te krijgen. Maar hoe!

Ik ben op zoek gegaan naar een despachante (forward agent) en die begreep de situatie en die gaat aan de slag. Kost ook weer geld maar heb weinig keus, ik moet mijn responsible nemen.

Dezelfde dag veranderde mijn poststuk status van post.nl, ontbrekende custom clearance met een orange dikke vette stip. Ik denk dat het nu gewoon terug gezonden wordt.

Ik blijf het verbazend vinden dat door fouten van de verzender, de ontvanger op deze manier zijn pakket mis loopt, of misschien zijn geld kwijt is.
PostNL? Dat begrijp ik niet helemaal. Ik had begrepen dat u in Portugal woont en dat het Ali-pakket door CTT, de Portugese posterijen, bij u in Portugal bezorgd zou worden, maar dat het bij de douane werd vastgehouden. Dan heeft u toch niets met PostNL van doen?
Het blijft natuurlijk wel beroerd dat u een expediteur moet inschakelen om uw pakket door de douane heen te krijgen. Zo gaat het prijsvoordeel in rook op.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Pakket wordt terug gezonden naar China

Ongelezen bericht door Erthanax »

Interessant!

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pakket wordt terug gezonden naar China

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Was een rechtstreekse bezorging in Portugal niet verstandiger geweest?

Gesloten