LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkeren Megastores

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
superbabe
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 sep 2006 12:31

Parkeren Megastores

Ongelezen bericht door superbabe »

Van de week ben ik in de Megastores in Den Haag geweest.
De Megastores lopen niet goed, je hoeft niet gestudeerd te hebben om dat te kunnen zien. Regelmatig is er weer een sale i.v.m. vertrek van een onderneming.
Nu moet je daar 2 euro per uur betalen voor het parkeren.

Nu dacht ik aan Zoetermeer, waar je de eerste drie uur gratis kunt parkeren en aan Amerika, waar je bij een aankoop boven een bepaald bedrag een uitrijkaart krijgt.

Met deze gedachte heb ik een e-mail gestuurd naar de Megastores en naar P1 (beheerder pakeerplaats) om dit voor te stellen zodat er meer mensen daar naartoe getrokken worden, zodat het weer wat meer gaat lopen.

Nu krijg ik netjes 2 reacties:
Megastores; Zij willen graag een regeling voor goedkoper parkeren, er wordt gezocht naar meerdere mogelijkheden. P1 wil helaas alleen niet meewerken. Ze willen wel abonnementen afsluiten, maar die zijn zo duur dat het niet op te brengen is voor de ondernemers. Ze willen ook het parkeerbeheer overnemen, maar dat wil P1 niet.
P1; Ze bieden abonnementen aan en vinden het jammer dat niet iedereen daar gebruik van wil maken. Ik heb gevraagd wie daar dan wel gebruik van maakt, maar daar hebben ze geen antwoord op. Dan moet ik de winkels zelf maar bellen.

Nu vraag ik me af...wie kan hier een rol in spelen zodat deze situatie verbeterd wordt. Heeft de gemeente hier een rol in? Mag P1 zomaar woekerprijzen vragen? Zijn zij er niet bij gebaat als er meer mensen komen?

Graag zou ik terug willen komen om te shoppen, maar ik wil alleen niet meer bij P1 parkeren, dat voelt gewoon niet goed.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Parkeren Megastores

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 23 Sep 2006 13:32 door superbabe


--------------------------------------------------------------------------------

Van de week ben ik in de Megastores in Den Haag geweest.
De Megastores lopen niet goed, je hoeft niet gestudeerd te hebben om dat te kunnen zien. Regelmatig is er weer een sale i.v.m. vertrek van een onderneming.
Nu moet je daar 2 euro per uur betalen voor het parkeren.

Nu dacht ik aan Zoetermeer, waar je de eerste drie uur gratis kunt parkeren en aan Amerika, waar je bij een aankoop boven een bepaald bedrag een uitrijkaart krijgt.
--------------------------------------------------------------------------------

Niet langer druk over maken.Ga naar Zoetermeer
of Amerika en doe daar je boodschappen kost het
je ook geen parkeergeld meer. :wink:

superbabe
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 sep 2006 12:31

Re: Parkeren Megastores

Ongelezen bericht door superbabe »

Maak me er absoluut niet druk om, volgende keer shoppen inderdaad gewoon overvliegen naar NY...veel leuker...

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Parkeren Megastores

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 23 Sep 2006 18:29 door superbabe


--------------------------------------------------------------------------------

Maak me er absoluut niet druk om, volgende keer shoppen inderdaad gewoon overvliegen naar NY...veel leuker...
--------------------------------------------------------------------------------
Nou zie je wel ook weer opgelost. :wink:
We komen er wel hoor :!:
Die bot321 is me er toch wel eentje hoor. :twisted:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Parkeren Megastores

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik ben in mijn hele leven 1 keer in de Megastores geweest en ik moet zeggen, ik vond er weinig aan. Het staat er ook totaal verkeerd. Veel te dichtbij het centrum van Den Haag wat nog vele malen leuker is ook.

Ook is het een vreemde mix van meubelzaken, supermarkten en andere zaken, waardoor het mij totaal niet duidelijk is waarom ik er naar toe zou moeten gaan.

Kortom, mocht de Megastores binnenkort sluiten, dan zal ik het niet missen.

HvdC
Berichten: 233
Lid geworden op: 23 okt 2004 14:59

Re: Parkeren Megastores

Ongelezen bericht door HvdC »

superbabe, dit soort zaken worden altijd uitbesteedt. De parkeergarage is dus gewoon een bedrijf dat geld wil verdienen. Dit heeft de directie bepaald. Het is dus aan de winkels om een korting te geven of het gehele bedrag te betalen. Gelukkig kan ik mijn fiets gratis parkeren daar. :wink:

Toolboy

Re: Parkeren Megastores

Ongelezen bericht door Toolboy »

Nou wen er dan alvast maar aan dit soort centra`s zal je straks overal in Nederland tegen komen.
Een dagje uit noemen ze dat.
Tevens zal er op korte termijn de mogelijkheid zijn in Nederland dat elke super een restaurant /lunchroom krijgt.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Parkeren Megastores

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dit soort centra is er al lang op verschilende lokaties. In verschillende vormen, aantal winkels, met verschillende voorzieningen. Gek, dat je bijvoorbeeld bij een dergelijk centrum in Oberhausen (dus in Duitsland) gratis kunt parkeren. Je kan er een garage in duiken, maar je kan ook buiten gratis parkeren.

Zou het dan toch aan de Hollandse koopmansmentaliteit liggen?

HvdC
Berichten: 233
Lid geworden op: 23 okt 2004 14:59

Re: Parkeren Megastores

Ongelezen bericht door HvdC »

De gemeentes vragen toch ook geld om te parkeren?

Je kan ook je auto thuis laten staan want het openbaar vervoer is goed georganiseerd in Den Haag tenzij je van plan bent ites groots te kopen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Parkeren Megastores

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het zou natuurlijk anders kunnen: wil een winkel publiek trekken, dan zal er geparkeerd moeten kunnen worden. Willen ze veel publiek trekken, dan is het natuurlijk zaak ook dat parkeren zo aantrekkelijk mogelijk te maken..

Wil een gemeente zo weinig mogelijk autoverkeer hebben, dan maken ze er een P+R van. Grote aankopen zou je kunnen laten bezorgen. Het bezorgbedrag maakt dan in verhouding niet zo heel veel uit.

Ze geven aan het grootste winkelcentrum van de Benelux te zijn. Is dat wel zo? In Rotterdam ligt toch ook een aardig complex, wat dat betreft.

Toolboy

Re: Parkeren Megastores

Ongelezen bericht door Toolboy »

Nope wat ik heb begrepen van dit soort centra`s is het de bedoeling om er 1 keer per week inkopen te doen.
Dit zal niet lukken als je gebruik maakt van het openbaar vervoer.
En ik heb geshopt bij K.Markt en Woolworths eens per week.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Parkeren Megastores

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

In dat geval is het zaak om het parkeren zo laag mogelijk te prijzen. Of gratis te maken.

Gek hoor: je wordt ertoe gestimuleerd om er 1 keer per week je boodschappen te komen doen? Funshoppen kun je het dan niet noemen.

Gesloten