LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pinnen bij Blokker

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
s i m o n e
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:55

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door s i m o n e »

Contant geld kost ook geld. Onderstaand de stortingstarieven bij ABN AMRO. Ivm met de relatief grote post vaste kosten bij een contante storting bij de bank zal een kleiner bedrijf zeker niet iedere dag storten. Dit betekend dat de winkelier een groter veiligheidsrisico loopt omdat hij meer geld in huis heeft en nogmaals als hij het geld naar de bank moet brengen. Bovendien kan hij geld dat middels pin op zijn rekening is bijgeschreven direct gebruiken om zijn eigen rekeningen te betalen.

Contante bijschrijvingen
Storting verpakt
Via sealbagautomaat EUR 3,20 + EUR 0,037 per biljet .
Via waardetransport EUR 0,037 per biljet.
Storting onverpakt
Via kas EUR 15,- max. 150 biljetten
Via geldautomaat (MFG) EUR 2,70 + 0,175% van de omzet
Via kas muntkoker/ blister (maatwerktarief) EUR 2,70 + 0,175% van de omzet
Buitenlandse bankbiljetten EUR 3,40 + wisselkoers
Storting muntgeld (externe verwerking 7,5 kg sealbags) EUR 2,70 + 0,0022 per munt + 0,037 per biljet

ikbenik

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door ikbenik »

Contant geld kost ook geld. Onderstaand de stortingstarieven bij ABN AMRO. Ivm met de relatief grote post vaste kosten bij een contante storting bij de bank zal een kleiner bedrijf zeker niet iedere dag storten. Dit betekend dat de winkelier een groter veiligheidsrisico loopt omdat hij meer geld in huis heeft en nogmaals als hij het geld naar de bank moet brengen. Bovendien kan hij geld dat middels pin op zijn rekening is bijgeschreven direct gebruiken om zijn eigen rekeningen te betalen.
Klopt ook.

Maar terug te komen op het pinnen.

Het pinnen kost geld.
En bij kleine bedragen worden gewoon die transactiekosten in rekening gebracht. Niets mis mee.

En als er dan mensen roepen:
Die winkeliers zouden eens eerlijke handel moeten drijven. 10 ct klinkt misschien niets maar voordat je het weet is het ineens 50ct, en dan?

Je moet gewoon opkomen voor je rechten!
Die hebben er dus geen moer van begrepen.

Opkomen voor je rechten!

Hoe verzint hij het?

Weet je wat je rechten zijn?

Gewoon die kosten betalen! Dat zijn jouw rechten!

En als ze iets niet gratis krijgen en dan gaan roepen:
Je moet gewoon opkomen voor je rechten
Is gewoon te zielig voor woorden.

Meer zeg ik er niet over.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door bot321 »

ikbenik Wat dacht je dat de consument het pinnen
niet betaald.Wordt toch verrekend in de prijzen.
Ben niet gek hoor en de ondernemer helemaal niet.
Alleen bij Blokker betaalde je volgens mij twee keer.
Eerst die toeslag op de prijzen en dan nog die tien
cent extra.Koste zeker teveel klanten dat het weer
is afgeschaft.En geloof nou echt maar niet dat Blokker
er geld op toelegd hoor. :wink:

ikbenik

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door ikbenik »

Snap ik.

Alleen walg ik van die mensen die, als ze voor iets moeten betalen, gelijk beginnen te roepen dat de consumenten voor hun rechten op moeten komen.

Het recht dat de consument dan heeft (en zelfs de plicht) om gewoon die kosten te betalen.

Willen ze dat niet, dan gaat de koop niet door.

Simpel zat.

En ja, ik ben ook consument.

En wat kan mij dat nu boeien of ik een paar cent moet betalen voor die transactiekosten.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door caruso »

Ikbenik:
je hebt gewoon gelijk, maar ik denk dat je niet (meer) moet reageren op zo'n blaaskaak als flip......
Die gast is niet goed bij z'n hoofd.Heeft nog nooit een normale reactie gepost en heeft het verstand van een garnaal! Negeren die paardenl*l.

truusdemier
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 sep 2007 18:22

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door truusdemier »

Belachelijk betalen voor het pinnen onder de 10 euro. Ik weet het zelf doe ik het ook nogal eens, je kent het wel net geen pinapparaat in de buurt.
We hebben tegenwoordig al zo weinig zeggenschap over ons eigen geld. Pin is inderdaad geen recht, maar een verplichting. Je kunt ook niet zomaar 1000 euro als gastgebruiker uit de pin halen dus moeten we pinnen, of eerst naar onze bank en vragen of ze contant geld in huis hebben.
Wat de Blokker doet is echt te gek voor woorden en ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die eerst iets kopen voor 10 euro en het geen wat ze niet nodig hebben terug brengen. Het gaat om het principe en neem van mij aan als iedereen dit doet kost het voor de Blokker bakken met geld.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door D1RK »

Pinnen kost geld, en voor kleine dingen is het soms erg duur voor de winkel dus het mag, geld vragen, maar als ik dan met €100,- kom kost dit zoveel wisselgeld....

Ook contant geld moet ingeleverd worden, klein geld halen is niet gratis voor winkels... en dus ook contant geld is niet gratis...
Tevens nog het diefstalrisico...

Er zijn ook winkels die een minium kassa bedrag rekenen, dus zo pak je de te kleine bestellingen aan...
Zie www.conrad.nl en dat is gewoon door iedereen geaccepteerd.

Pinnen kost per bank een ander bedrag, dus welke bank heb je, en rekenen ze per keer of per maand?

Kleine klanten komen soms later voor grote aankopen terug....dus niet zo wegjagen!

ikbenik

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wat de Blokker doet is echt te gek voor woorden en ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die eerst iets kopen voor 10 euro en het geen wat ze niet nodig hebben terug brengen. Het gaat om het principe en neem van mij aan als iedereen dit doet kost het voor de Blokker bakken met geld.
Pinnen kost geld.

En dat wil jij niet inzien.

Maar dat is dan jouw probleem.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 05 Sep 2007 18:11 door ikbenik


Pinnen kost geld.

En dat wil jij niet inzien.

Maar dat is dan jouw probleem
ikbenik nogmaals.Iedereen weet dat pinnen geld kost.
Iedereen weet dat dat door de consument betaald wordt
middels verhoging van de prijs.

Dus A.Hoeven we dat niet in te zien.
B.Is dus niemands probleem.
C Ik vind dus dat jij er een probleem van maakt.

ikbenik

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dus A.Hoeven we dat niet in te zien.
B.Is dus niemands probleem.
C Ik vind dus dat jij er een probleem van maakt.
Het gaat er mij gewoon om dat ik een hekel aan mensen heb die als ze een klein bedrag moeten betalen gelijk beginnen te roepen dat de consumenten voor hun rechten op moeten komen.

Meer niet.

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door solleila »

Ik kan me voorstellen dat mensen klagen over 10 cent. Het gaat om het principe. Blokker moet blij zijn met een klant.
De klanten kunnen het ook andersom stellen. Blokker is een gierigaard,die zijn klanten weglokt.

Verder moeten er gewoon meer Blokkers beroofd worden. Ik gun het ze in principe niet. Maar dan leren ze echt dat pinnen veel veiliger is.
Niet alleen is het veiliger voor het personeel,maar ook voor Blokker zelf.

De kans dat je berooft wordt en je week omzet jatten is met pinnen echt een stuk veiliger.
Ook je personeel kan je niet bestelen. Het kost ze 5 euro per dag en verliezen er honderden euro's. Domme ondernemer niet!!

ikbenik

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik kan me voorstellen dat mensen klagen over 10 cent. Het gaat om het principe. Blokker moet blij zijn met een klant.
De klanten kunnen het ook andersom stellen. Blokker is een gierigaard,die zijn klanten weglokt.

Verder moeten er gewoon meer Blokkers beroofd worden. Ik gun het ze in principe niet. Maar dan leren ze echt dat pinnen veel veiliger is.
Niet alleen is het veiliger voor het personeel,maar ook voor Blokker zelf.


Pinnen kost geld.

En dat die 10 cent in rekening wordt gebracht, is niet meer dan normaal.
En die 10 cent is gewoon die transactiekosten.

Blokker jaagt de klanten niet weg.

Die consumenten zijn gewoon aan het zeuren.

Dat jullie het als principe zien, zo zien de winkeliers dat ook.

GEWOON BETALEN VOOR DIE TRANSACTIE KOSTEN EN VOOR DE REST NIET ZEUREN!!!

Jullie willen toch pinnen?
Dan moet je ook gewoon voor die kosten betalen.

Wil je dat niet, pin dan niet!!!!

De consumenten zijn nu echt spijkers op laag water zoeken!!!!

Zeurpieten!

Polly Parker
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 feb 2007 15:58

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door Polly Parker »

Wat een gezeik!

Zorg dat je contant geld bij je hebt, klaar. Ik heb er begrip voor dat winkeliers €0,10 vragen voor pinnen onder de €10.00

Ik weet van de sigarenboer in mijn oude dorp, dat bijvoorbeeld op een buskaart van onder de €10,00 totaal niets verdiend wordt, alleen betaald moet worden als de klant wil pinnen.
En een klant wil al pinnen voor een paar euro.
Moet hij daar dan geld op gaan toeleggen? Gekke eppie zeker als je dat verwacht.

Een opmerking als "Verder moeten er gewoon meer Blokkers beroofd worden" vind ik te ziek voor woorden .Het personeel dat daar werkt, maakt niet de regels .... maar is wel het slachtoffer bij een beroving.
Tis maar waj je je medemens gunt, bah!

ikbenik

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik kan me voorstellen dat mensen klagen over 10 cent. Het gaat om het principe.
Ik dus niet!

En bij mij gaat het ook om principe.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door caruso »

Verder moeten er gewoon meer Blokkers beroofd worden.
Da's nogal een opmerking! Dat heet aanzetten tot crimineel gedrag cq. het plegen van een strafbaar feit! Weet degene die dit roept dat ik hiervoor aangifte kan doen?

Ik hou het er maar op dat er iemand een beetje in de war is....
of blond....of gewoon dom!

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door marnix »

Doen!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door D1RK »

Bij een voordelige winkel als Action is pinnen nu ook gratis, en daar zitten veel meer klanten onder de €10,-

Als het niet bij U in de buurt is, www.action.nl en als er winkelruimte die redelijk betaalbaar is leeg staat, en U ook graag leuke koopjes wilt, mail dan deze lege winkel, van vullen van leegstaande is deze winkel uit gegroeid tot klantenlokker in diverse winkelcentra, en zijn ze niet blij bij vertrek!

truusdemier
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 sep 2007 18:22

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door truusdemier »

Wil toch even een reactie geven op mensen die roepen jullie willen toch pinnen.

Misschien vergeet je iets volgens mij hebben wij niet om pinnen gevraagd.
In mijn dorp is ook niet op elke hoek een geldautomaat en dus ook een chipknip, dus ja dan moet je wel pinnen in de winkels.

ikbenik

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door ikbenik »

Misschien vergeet je iets volgens mij hebben wij niet om pinnen gevraagd.
Dat kan heel goed.

Maar pinnen kost geld en die kosten worden gewoon in rekening gebracht.

Maar om nu die winkeliers die deze kosten in rekening brengen uit te maken voor:
Ik kan me voorstellen dat mensen klagen over 10 cent. Het gaat om het principe. Blokker moet blij zijn met een klant.
De klanten kunnen het ook andersom stellen. Blokker is een gierigaard,die zijn klanten weglokt.

Verder moeten er gewoon meer Blokkers beroofd worden. Ik gun het ze in principe niet. Maar dan leren ze echt dat pinnen veel veiliger is.
Niet alleen is het veiliger voor het personeel,maar ook voor Blokker zelf.
Wat de Blokker doet is echt te gek voor woorden en ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die eerst iets kopen voor 10 euro en het geen wat ze niet nodig hebben terug brengen. Het gaat om het principe en neem van mij aan als iedereen dit doet kost het voor de Blokker bakken met geld.
Dat is gewoon te gek voor woorden.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door bot321 »

ikbenik Hoe krijg je het toch steeds voor elkaar
om van een eenvoudig onderwerp een enorm
probleem te maken :shock:

Gesloten