LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pinnen bij Blokker

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
micu
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jan 2007 12:46

pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door micu »

Al een tijdje erger ik me aan het feit dat ik bij Blokker bij moet betalen als ik onder de 10 euro pin.
De winkel staat vol met artikelen onder de 10 euro .
Daarbij komt nog dat chippen niet mogelijk is.
Nog even en we gaan het zoals zoveel dingen gewoon vinden.
Ik heb me voorgenomen als mijn aankoopbedrag onder de 10 euro blijft iets erbij te nemen wat ik later dan weer terug breng.
Het kost wat moeite maar misschien als meer mensen dat zouden doen er dingen veranderen.
Xenos schijnt van dezelfde keten te zijn en heeft het zelfde beleid.
En ja ik weet het is maar 10 eurocent .

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Realiseer je je dan even dat je door dat terugbrengen meer geld kwijt bent?

Ook ik stoor me er mateloos aan. Ik dacht altijd dat winkeliers de kosten die ze bedrijfsmatig maken, gewoon in hun prijzen verwerkten. Immers, zoveel verschil is er niet tussen contant afrekenen en afrekenen via PIN-transacties.

Dus het argument, dat degene die contant afrekent, zou meebetalen aan aankoop van degene die via PIN afrekent, gaat helaas niet op.

Straks gaan ze nog vloerbelasting heffen bij iedere aankoop, omdat je met je vuile voeten toch hun winkelvloer hebt betreden, en zij moeten dat weer schoonmaken.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door Walter van V »

gaan we weer...is al veel meer over geschreven elders op dit forum...
dus gewoon kontant geld meenemen als u naar de blokker gaat.

tetteroo.j
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2007 15:24

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door tetteroo.j »

Hoe bekrompen van geest kun je zijn om met je producten terug te gaan en zo je 10 cent uit te sparen!? Hiermee straf je natuurlijk jezelf en niet de winkelier.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Er zijn genoeg mensen die zo gierig zijn dat ze zelfs voor 1 cent terug gaan naar de winkel, dus 10 cent verbaast me niets.

Zielig, dat is het enige wat ik er van kan vinden, maar wat doe je er aan?

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door Anastasia »

Het is soms nog erger, ik wil graag mijn handen vrij houden en ben toch verplicht een tas van de firma te dragen...
De grote rugzak gaat dan open, en de tas gaat dan.... over die reclame borden , ik wil geen plastic, maar bij veel winkels is het verplicht!

Hema, Zeeman, Kruitvat, en dus ook sommige Blokkers....

Vaak ben ik blij, eindelijk rustig een halfuurtje zoeken naar kleine muntjes en goed tellen, dus dit veroorzaak lange rijen, en die kosten zijn hoger als de 2e kassa open moet!

Angela1972
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 aug 2005 18:27

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door Angela1972 »

Anastasia

Je kunt bij de kassa ook aangeven dat je je spullen niet in een tasje wilt, het verhaal over verplicht in een tasje is flauwekul. En dat verhaal over kleingeld zoeken. Vind je jezelf niet een beetje zielig. Verbeter de wereld en begin bij jezelf.

Liekie2
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2007 18:29

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door Liekie2 »

He micu

Een bedrijf mag absoluut geen kosten berekenen voor een pintransactie. Geef dit aan de volgende keer als je bij de blokker of de xenos komt. Of zorg als je naar een van deze winkels gaat dat je wat geld in je portemonee hebt.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ze mogen het niet, maar ze doen het wel. En als je dan weigert om te betalen, krijg je gewoon je spullen niet mee. Wat wou je daar tegen doen?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door Shine »

Een bedrijf mag absoluut geen kosten berekenen voor een pintransactie
Is dat zo? En waar staat dat?
Of is de schrijver mogelijk in de war met chippen?

Liekie2
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2007 18:29

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door Liekie2 »

Nee hoor shine

deze schrijver werkt zowat heel haar werkende leven al in een winkel en heeft de opstart van het pinnen in de winkel nog meegemaakt.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ik snap werkelijk niet waarom er nog van die kutwinkels zijn die extra geld rekenen voor pinnen. Ongetwijfeld zal het iets kosten om een pinbak in je winkel te hebben staan, maar het levert ook veel gemak op. Snellere kassaafhandeling, minder geld te tellen bij kasopmaak, en minder contanten is veiliger voor iedereen.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door tienepien »

Snellere kassaafhandeling,
Dit is niet waar. Wanneer je een goed ingewerkte cassiere hebt, kan zij bij contant afrekenen sneller werken dan bij pinnen.

etab
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 dec 2005 15:20

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door etab »

De k... winkels die extra berkenen voor pinnen onder de 10 euro.
Die doen dat omdat zij betalen per transactie.

Het is simpel . Hun marge op een product onder de 10 euro is natuurlijk minder dan die van 100.
Als je echter dan van die lage marge ook nog moet gaan ebtalen aan de pinmijnheer. Dan levert die verkooop je bijna niks op.

Pinnen is geen recht. Men kan er ook voor kiezen geen pinapparaat te nemen toch?
Er staat nergens in een wet dat een winkelier de kosten van zijn winkel niet mag doorberekenen. Dat moet hij wel. Want hij is geen filantroop, maar moet verdienen aan zijn winkel.
Als er duidelijk staat dat hij onder de 10 euro kosten in rekening brengt gaat u akkoord met die voorwaarden op het moment dat u iets koopt.


Zielig de overige klanten gaan frustreren door met muntjes te gaan lopen klooien. Zegt meer over dat persoon dan over de winkelier.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door bot321 »

Was van de week weer eens bij Blokker.
Waren een stuk of tien voor mij bij de kassa
waarvan er 6 onder de tien euro moesten pinnen
en door die tien cent lieten er 5 hun spullen staan
en liepen zonder meer weg.Lekker doorgaan Blokker :wink:

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door Dragoon »

Ben het met jullie eens dat het niet netjes is om geld te vragen voor het pinnen, maar om nou je spullen te laten staan voor 10 cent vnd ik ook wel weer wat overdreven. :roll:

isiolo
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 feb 2007 10:37

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door isiolo »

Wat ik heb kunnen zien bij me oude werkgever, is dat elke pintransactie
gemiddeld 17ct kostte. Dat is inclusief abbonementen , telefoonkosten , bankkosten.

Het hangt er ook wel vanaf hoeveel klanten er komen in een winkel.
Maar een pin transactie kan marge bedervend zijn voor kleine bedragen.

christeltje
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 mar 2007 16:50

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door christeltje »

waarom is het bij de een,10 cent en bij de ander 15 cent bijv ,zie je ook zo vaak,volgens mij bedenken ze het zelf, want bij heel veel andere winkels, hoef je hievoor helemaal niet te betalen

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

De tijdschriftenwinkelier in mijn wijk, die presteerde het om voor een dergelijke transactie 1,50 euro te vragen. Zelfs voor het chippen vroeg hij 50 cent, hetgeen dus echt tegen de afspraken was.

Kan natuurlijk zijn om mensen te ontmoedigen zo te betalen, maar waarom haalt die man dan dat paparaat in huis?

Na een paar keer door klanten erop te zijn aangesproken, is het pinnen daar nu ineens gratis. Die klanten gaven aan naar een ander te gaan wanneer ie die bedragen bleef vragen. Hij beweerde dat de banken dat vroegen, maar dat bleek niet zo te zijn.

carla1972
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mar 2007 15:56

Re: pinnen bij Blokker

Ongelezen bericht door carla1972 »

Weet je wat er eens zou moeten gebeuren....Alle pinautomaten een week achter slot en grendel zodat de klagers weten wat ze missen. Pinautomaten zijn erg duur, de abonnementen en telefoontarieven voor een winkelier. Wij zijn een kleinen zelfstandig die voor uw gemak dat ding heeft aangeschaft. Dat het ons een aardige duit heeft gekost en altijd geld blijft kosten staat u niet bij stil. Waarom zorgt u niet dat u voldoende cash bij heeft zodat er niks te zeuren valt? Iedereen weet dat onder een bepaald bedrag (per winkel verschillend) vaak wat extra's kost maar toch blijft u het doodleuk doen???? Is het misschien gewoon fijn om over alles te kunnen blijven klagen terwijl u de oplossing zelf uit de muur kunt halen?

Gesloten