LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PLASTIC CARD Postcode Loterij: VERVUILING

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.

PLASTIC CARD Postcode Loterij: VERVUILING??

JA is echt vervuiling en moet aan de kaak worden gesteld.
29
94%
NEE, wat maakt mij het uit
2
6%
 
Totaal aantal stemmen: 31

CHRIS VAN DE VEN
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2008 20:10

PLASTIC CARD Postcode Loterij: VERVUILING

Ongelezen bericht door CHRIS VAN DE VEN »

Vandaag een plastic card van Nat. Postcode Loterij ontvangen. Ik weet niet of deze PVC vrij/arm is en/of het plastic makkelijk door het milieu kan worden "opgenomen" maar is dit nu echt nodig!!!
Om hoeveel kaarten gaat het die landelijk zijn verstrekt door de Nat. Postcode Loterij en waarom persé plastic. Heb al genoeg plastic in mijn beurs.

Draag ik als lid van de loterij bij aan vervuiling, terwijl ik indirect goede doelen ondersteun om deze verkwisting te bestrijden???? Bovendien elk jaar wordt een lot duurder en gaat daar mijn geld naar toe??

Het wordt tijd dat RADAR hier eens serieus onderzoek naar gaat doen. Graag een petitie door met z'n allen te reageren !

N.b.: ik werk zelf bij een bank en oa. betrokken met cards. Bij mijn bank staat Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) hoog in het vaandel. We zijn zelfs aan het kijken om de card/bankpas volledig PVC vrij te krijgen, echter de chip (Chipknip/EMV) houdt het dan niet lang uit om in het plastic te blijven. Wij als bank dan goed over nadenken (levensduur vs. belasting milieu) en dan een loterij die daar maling aan heeft.
Laatst gewijzigd door CHRIS VAN DE VEN op 08 mar 2008 00:10, 2 keer totaal gewijzigd.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: PLASTIC CARD Postcode Loterij: VERVUILING

Ongelezen bericht door antonh »

Ik stuur de kaart gewoon retour afzender.
Ik heb niet om die troep gevraagd.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: PLASTIC CARD Postcode Loterij: VERVUILING

Ongelezen bericht door roro25 »

mag ook best in normale letters. Met leesbril kan ik het niet lezen....

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: PLASTIC CARD Postcode Loterij: VERVUILING

Ongelezen bericht door Big-V »

mag ook best in normale letters. Met leesbril kan ik het niet lezen....
Gelukkig reageer je inhoudelijk. Was al bang dat je over de vetgedrukte tekst zou beginnen.

Wat betreft het topic.. Normaal gesproken zou ik zeggen: lekker belangrijk, zo'n klein stukje plastic. Maar omdat het hier om een totaal overbodige actie gaat van een loterij die nota bene goede doelen zou moeten steunen, ben ik het in dit geval met TS eens.

theoho
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2007 14:58

Re: PLASTIC CARD Postcode Loterij: VERVUILING

Ongelezen bericht door theoho »

Hoeveel geld blijft aan die onzinnige post hangen? Ik verwacht maar een brief en dat is u heeft gewonnen.

rcb1978
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 mei 2007 14:54

Re: PLASTIC CARD Postcode Loterij: VERVUILING

Ongelezen bericht door rcb1978 »

Heb inderdaad deze onnodige kaart weer in de bijgevoegde envelop geprakt en retour gestuurd met daarbij de vraag of het nou echt nodig is en of zij mij kunnen vertellen hoe zij dit willen gaan compenseren! Als ze dit, zoals ik vermoed, naar alle huishoudens in nederland sturen denk ik dat het om zo'n 5 miljoen stukjes plastic gaat...

Daarbij komt die postcode loterij het zijn gewoon een stel oplichters, in het kader van goede doelen, kilo's oud papier en plastic veroorzaken en dit dan door de zogenaamde goede doelen weer op laten ruimen!

Ik hoef die miljoenen niet, maar ze lijken het maar niet te begrijpen...

droogh
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 okt 2006 09:43

Re: PLASTIC CARD Postcode Loterij: VERVUILING

Ongelezen bericht door droogh »

Jammer, allemaal verspilling ook dat boek, wat we in januari kregen met al die zogenaamde kortingen. Kapitaalvernietiging wordt dit ook wel genoemd.
Nu ik toch bezig ben, de gratis handoek ! Moet je wel weer 1 nieuw lot verzilveren.

C.A.M. Droogh Noordwijk.

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: PLASTIC CARD Postcode Loterij: VERVUILING

Ongelezen bericht door BasO »

Zeg het dan gewoon op, als je niet meedoet dan ben je daar van verlost.
Die goede doelen weten toch van gekkigheid niet meer wat ze met het geld moeten doen. Ze bouwen hele mooie kantoren en geven het bestuur hoge salarissen en geven elkaar soms ook nog eens subsidie.

rcb1978
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 mei 2007 14:54

Re: PLASTIC CARD Postcode Loterij: VERVUILING

Ongelezen bericht door rcb1978 »

Dat is dus het probleem... Ook als je nooit lid bent geweest of interesse hebt getoond, wordt die rotzooi door je brievenbus gepenterd!

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: PLASTIC CARD Postcode Loterij: VERVUILING

Ongelezen bericht door BasO »

Ik heb geen reclame meer van ze gehad de laatste paar jaar.

voorbeeldbrief:

http://www.opzeggen.nu/index.php?option ... Itemid=138

pbodenstaff
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 feb 2008 12:23

Re: PLASTIC CARD Postcode Loterij: VERVUILING

Ongelezen bericht door pbodenstaff »

Ook wij kregen weer ( de 3e al dit jaar) een brief om een nummer "te activeren".
Ik hoop écht dat de overheid gaat optreden tegen deze vreselijk ondoorzichtige en opdringerige en misleidende reclames van deze loterijen. Verder ben ik maar begonnen om alle post die ik krijg terug te sturen, Maar dan wel zonder mijn persoonlijke gegevens. Wie krijgt er nu geen folders van BCC, Etos , AH, HEMA e.d. in de bus. Soms handig omdat er aanbiedingen in staan. Maar minder nuttig zijn de kortingsbonnen van de lokale de Pizzaboer of aanbiedingen voor "voordelige leningen" van Post direct e.d. "voor de bewoners van dit huis".
Welnu ik stuur dus die folders van de Pizzaboer in de retour enveloppe met antwoordnummer naar de postcodeloterij, Die van Postdirect in de retourenveloppe naar de bank, aanbiedingen van de ECI naar Readers Digest en andersom.
Dan kunnen zij de rommel weggooien en zien ze ook eens hoe vervelend het is om allerlei rommel in de bus te krijgen. Als iedereen dit nu eens zou gaan doen, dan zullen zijn misschien uiteindelijk wel ophouden met post te sturen waar 1000den bomen nodeloos voor gekapt zijn.
Bovendien betalen zij ook nog eens de portokosten!!!
Hahahaha.

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: PLASTIC CARD Postcode Loterij: VERVUILING

Ongelezen bericht door BasO »

Dat werkt bodenstaff :D
Na een paar keer krijg je geen drukwerk meer van ze :wink:

jaro
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 nov 2007 15:27

Re: PLASTIC CARD Postcode Loterij: VERVUILING

Ongelezen bericht door jaro »

@pbodenstaff

Kijk dat is nu eens een super tip, ga ik in het vervolg ook doen. :mrgreen:

droogh
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 okt 2006 09:43

Re: PLASTIC CARD Postcode Loterij: VERVUILING

Ongelezen bericht door droogh »

Ja Bas daar heb je gelijk in. Opzeggen... Maar je hebt er in de beginnen
vertrouwen in, en ik denk velen met mij. En dat is met meer dingen zo, neem nou de staatsloterij, ik koop geen loten meer...!


:evil: Corrie

pbodenstaff
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 feb 2008 12:23

Re: PLASTIC CARD Postcode Loterij: VERVUILING

Ongelezen bericht door pbodenstaff »

Laatste kans op Lentekanjer van € 17,8 miljoen!Vandaag kreeg ik dus een brief om mij er aan te herinneren dat ik nog niet gereageerd heb op de brief over mijn persoonlijke postcodepas. :shock:
Nou dat heb ik toevallig wel, ik heb n.l. de antwoord enveloppe terug gestuurd.
Alleen niet met de door de Postcodeloterij gewenste brief, maar met heel wat anders. :twisted:
Ook vandaag krijgen zij weer post van mij. Ik geloof dat ik ze de bonnen van de Pizzaboer heb gestuurd. :wink:
Natuurlijk in hun eigen antwoord enveloppe :P
Zal dit :shock: hun reactie zijn?
Doen jullie mee aan deze "stuur-van-alles-terug" actie?

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: PLASTIC CARD Postcode Loterij: VERVUILING

Ongelezen bericht door ruitenheer »

Na bijna 2 maanden geen post van de pcl was ik weer aan de beurt. Ik heb het plastic kaartje netjes vernietigd (in stukjes geknipt) en in een eigen envelop naar het antwoordnummer gestuurd. Toen heb ik het strookje losgemaakt, duidelijk aangegeven dat ik niet mee wilde doen, en die in de retourenvelop gestopt. De rest van de inhoud heb ik naar het "echte" adres van de pcl gestuurd (Van Eeghenstraat) met de tekst dat ik door hun steun aan milieudefensie iedere dag in de file sta.

Afgelopen week kreeg ik een herinnering dat ik nog niet gereageerd had. Ik heb het retourstrookje gekopieerd, de retourenvelop nagemaakt, en 2 setjes teruggestuurd.

In het verleden stopte ik alles in de retourenvelop, onder het motto dat ze door de kosten wel zouden stoppen met het toesturen van die rommel. Dit lijkt niet te werken. Ik ben daarom nu overgestapt op een andere tactiek: zoveel mogelijk enveloppen met retourstrookjes insturen. Een dikke envelop gooien ze direct weg en kost ze geen tijd, een normale envelop zullen ze moeten openen en het strookje controleren. Stel je voor dat het een nieuw slachtoffer is.

Ik roep daarom iedereen op alle strookjes ongeldig te maken en in te sturen.

pbodenstaff
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 feb 2008 12:23

Re: PLASTIC CARD Postcode Loterij: VERVUILING

Ongelezen bericht door pbodenstaff »

@ ruitenheer
Dat is net zo'n leuke taktiek als die van mij. Die ga ik ook maar eens uitproberen.
Nu ook maar ho0pen dat de regering aktie onderneemt om ons van deze pestcode (neen geen type fout. Ik bedoel pestcode) loterij te verlossen

Joost van Berkel
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2007 10:21

Re: PLASTIC CARD Postcode Loterij: VERVUILING

Ongelezen bericht door Joost van Berkel »

Heb in januari de postcodeloterij opgezegd, desondanks krijg ik regelmatig post, met o.a. ook het plastic pasje en week later weer ééntje. Wat moet dit niet allemaal kosten!! Plus de salarissen van de vele medewerkers, zo blijft er niet veel meer over voor het prijzengeld.

corntukker
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2008 19:46

Re: PLASTIC CARD Postcode Loterij: VERVUILING

Ongelezen bericht door corntukker »

:lol:
Hallo allemaal,
de beste manier om ongewenste post terug te sturen is inderdaad naar het antwoordnummer van de afzender. Als het antwoordnummer niet op de zending staat kan je misschien via de volgende site het antwoordnummer opzoeken:
http://antwoordnummer.nl/zoeken.php?zoe ... r&zoek=pos
:lol:
Groet,
Corn
:lol:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: PLASTIC CARD Postcode Loterij: VERVUILING

Ongelezen bericht door bot321 »

Heb een halve liter ijs gewonnen.
Maar potdikkie krijg die pot ijs niet in die
antwoord envelop.om het terug te sturen.
WIE WEET RAAD :idea:

Gesloten