POST.NL maakt er een potje van

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

POST.NL maakt er een potje van

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Per 01-07-2021 zijn alle aankopen uit een niet-EU land veranderd. Met name als je inklaringskosten moet betalen. Zie hier de link.

https://www.postnl.nl/campagnes/aankope ... CvfUyZon-4

Tot zover duidelijk, maar...........daar komt ie. Volgens Post.nl kun je voor een goedkoper tarief online betalen voordat het pakket aankomt bij het postagentschap. Daar ligt ie nog steeds niet, maar in de app kun je gewoonweg niet die 4 euro betalen. Volgens de klantenservice van Post.nl moet dit wel zo zijn. Echter dit is niet het geval. Nu zegt pietje dit bij Post.nl en Jantje dat bij Post.nl.

Wie een klacht instuurt via de mail krijgt doodleuk een standaard robot antwoord terug dat het pakket later aankomt en dat ze het erg druk hebben. Dit zie ik op andere forums ook al. Kortom Post.nl maakt er een zooitje van en nog steeds is er niemand die mij uitlegt hoe het zet met die online kosten :oops:

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: POST.NL maakt er een potje van

Ongelezen bericht door juliomariner »

Hebt u al een betalingsverzoek in de app gehad?
Zonder dat verzoek kunt u niet betalen maar met zou het wel moeten kunnen.
En volgende keer niet zo overdrijven. Er gaat even iets niet goed maar om dan direct te zeggen dat ze er een zooitje van maken?

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: POST.NL maakt er een potje van

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Ik overdrijf niet het is daar echt een zooitje. Bovendien worden klanten daar opgelicht met valse voorwendselen. 4 euro is 4 euro. Dan moet je dat ook kunnen betalen. En daar gaat het ook al mis want klanten kunnen helemaal niet online betalen. De mail behandeling is een wasse neus klantenservice spreken ze elkaar tegen en bij de post agentschappen kennen ze de regels niet goed. Post nl belt je niet op en telefonisch wordt je klacht niet behandeld. Dus ja ik overdrijf niet. Ga nog even verder. Op de film forum zeggen ze dit verhaal precies hetzelfde. Ze hebben het druk bij post.nl. Geen tijd. Echt zo slecht heb ik het nog nooit meegemaakt.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: POST.NL maakt er een potje van

Ongelezen bericht door juliomariner »

hebt u nu wel of geen betalingsverzoek in de app gehad?

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: POST.NL maakt er een potje van

Ongelezen bericht door juliomariner »

poepoe opgelicht nog wel. Hoe kun je opgelicht zijn als je nog niet betaald hebt?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: POST.NL maakt er een potje van

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

juliomariner schreef:
28 jul 2021 17:18
hebt u nu wel of geen betalingsverzoek in de app gehad?
Ik heb altijd het idee dat als mensen wel reageren maar niet concreet antwoord geven op een gestelde vraag dat men iets te verbergen heeft of er achter is gekomen dat ze ongelijk hebben.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: POST.NL maakt er een potje van

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tja, dat hebben we hier wel vaker gezien, hoog van de toren blazen, opgelicht, zooitje maar blijkbaar toch niet goed hebben gelezen.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: POST.NL maakt er een potje van

Ongelezen bericht door juliomariner »

Loopt u weer lekker te trollen? Geniet er dan nog maar even van zolang het nog kan.
Laatst gewijzigd door juliomariner op 29 jul 2021 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: POST.NL maakt er een potje van

Ongelezen bericht door lordi »

Van de week toevallig een e-mail gehad van PostNL met verzoek om inklaringskosten te betalen omdat er een pakketje uit China in NL is aangekomen. In de app gekeken en ja hoor, daar stonden de gegevens van het pakket met de mogelijkheid om de inklaringskosten te voldoen. Via Ideal betaald en vlak daarna bevestiging gehad van mijn betaling met factuur en het pakket wordt nu morgen bezorgd. Prima geregeld maar je kan uiteraard pas betalen nadat PostNL het pakket hier in NL heeft ontvangen, de waarde is bepaald (en daarmee de hoogte van de in rekening te brengen BTW/Invoerrechten) en ze een bericht gestuurd hebben naar je met een betalingsverzoek.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: POST.NL maakt er een potje van

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ambtenaar001 schreef:
29 jul 2021 12:49
juliomariner schreef:
29 jul 2021 12:45
Tja, dat hebben we hier wel vaker gezien, hoog van de toren blazen, opgelicht, zooitje maar blijkbaar toch niet goed hebben gelezen.
Flinke partij aannames, niks concreets.
Het woord “aanname” ligt u wel in de mond bestorven.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: POST.NL maakt er een potje van

Ongelezen bericht door PJ 66 »

juliomariner schreef:
28 jul 2021 18:24
poepoe opgelicht nog wel. Hoe kun je opgelicht zijn als je nog niet betaald hebt?
Dat kan ja als je niet online kunt betalen, maar per se via het agentschap dit moet doen, terwijl ze dit wel zeggen. Dan is het oplichting want je kunt geen zaken doen volgens hun eigen voorwaarden.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: POST.NL maakt er een potje van

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Ik mis hier hele stukken. Ook dat nog.

Post.nl maakt er wel een zooitje van dat is duidelijk. Men kan vaak niet betalen via de mobiele app. Vreemd genoeg zag ik dat dit weer wel kan via je desktop. Bij je app staat doodleuk dat de termijn is verstreken. Op je desktop staat hier niets van verstreken termijnen en kan het wel. Het verschil in betalen via online of bij het postagentschap gaat pas komen per 01-09-2021 is mij nu duidelijk geworden. Wat tegen mij gezegd is klopte dus niet. Dus kennelijk weten ze het ook niet allemaal bij post.nl. Ik hoor ook nog berichten van verkeerde btw tarieven en bij mij staat doodleuk een verkeerd artikel op. Zooitje alom. In Belgie hebben ze het door las ik. Daar zijn ze er al mee gestopt. Nederland moet natuurlijk geld gaan vangen. Intussen zegt post.nl dat pakketten nu WEKEN langer moeten blijven liggen zucht. Dus wel betalen vooral maar niet ophalen ook dat nog. Dus ga hier niet lopen roepen dat ik een trol ben want post.nl geeft zelf toe dat het nog lang niet goed gaat waarvan akte.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: POST.NL maakt er een potje van

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik bedoelde u niet met lopen trollen.
Ik hoop dat deze onzin gewoon wordt afgeschaft (BTW heffen en inklaren voor pakjes onder de 22 euro) Nu kun je dus eigenlijk niet meer de goedkope gadgets op Ali kopen.
Dat PostNL moeite heeft om het goed in te voeren is duidelijk maar het is nog steeds geen oplichting.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: POST.NL maakt er een potje van

Ongelezen bericht door newmikey »

Het is allemaal nog erg nieuw en meerdere lidstaten hebben invoering uitgesteld. Ook waar de regeling al is ingevoerd loopt de communicatie tussen webshops en de express vervoerders (PostNL, FEDEX, DHL, UPS etc.) niet optimaal. Ook het gebruik van het nieuwe IOSS nummer heeft een extra handicap aangezien de aangevers het nummer niet kunnen verifieren.

Dan moeten alle vervoerders plotseling voor het totale volume aan pakketjes aangifte doen, letterlijk miljoenen transacties per week en veel vervoerders worstelen nog met hun systemen. In landen als Tjechie, Finland, Estland en Letland hebben burgers een e-ID kaart en kunnen ze zèlf aangifte doen bij een douaneportal van hun overheid. In de andere EU landen kan dat (nog) niet en is de vervoerder de enige die als aangever kan optreden.

Dat PostNL het niet op orde heeft kan best wel kloppen maar "er een potje van maken"? Kom nou toch, we hebben het over wat redelijk kleine aankopen waar geen essentiele levensbehoeften tussen zitten.

Dit wordt ook niet meer afgeschaft waarmee alle trucjes van lagere waarde aangeven om onder de €22 te blijven ook eindelijk eens op kunnen houden. Natuurlijk kan je nog steeds goedkope zooi op Ali (en andere shops) kopen, je zal alleen wat beter moeten kijken of het wel de moeite waard is om de plaatselijke (web)winkels het brood uit de mond te houden. Dat was trouwens ook gewoon het doel: een gelijke behandeling, waar je ook koopt. Als je bij Bol, CoolBlue etc. etc. btW moet betalen, dan bij Ali en co. ook. Niks mis mee toch?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: POST.NL maakt er een potje van

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan hier online bezwaar maken bij PostNL:

https://www.postnl.nl/klantenservice/bu ... formulier/

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: POST.NL maakt er een potje van

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Ik zie op internet heel veel dit soort vragen. Zou goed zijn als Kassa of Radar hier eens een heel item aan gaat besteden. Wanneer wel en geen inklaringskosten. Wat als het pakket weigert. Hoe je kunt weigeren. Btw en andere kosten. En ook heel vreemd Post.nl wil overal geld vangen. Komt het pakket binnen via DHL dan is er niks aan de hand. Allemaal heel erg vreemd.

Ps dank voor je link Bob :D

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: POST.NL maakt er een potje van

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Ik voorzie nu al meer problemen. Je krijgt een kapot artikel en je betaalt inklaringskosten. 21% btw etc. Je stuurt het artikel terug, maar die inklaringskosten ben je kwijt. Geen artikel wel btw betalen. Dat is lekker vangen bij de belastingdienst. Echt schandelijk in NEDERLAND.

Gesloten