LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Post raakt spullen kwijt en jij draait ervoor op

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
marc19751975
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2018 20:39

Post raakt spullen kwijt en jij draait ervoor op

Ongelezen bericht door marc19751975 »

ik heb 2 nieuwe helmen besteld.
Deze zijn opgestuurd en bij de douane blijven liggen.

Toen ik het bewijs had opgestuurd van de waarde zouden deze worden afgeleverd door Post NL.
Na enkele weken ben ik gaan bellen.
waarop ik het antwoord kreeg dat 1 helm al was afgeleverd en 1tje wisten ze niet waar deze was.

Waarop ik vroeg of ze mij wilde laten weten waar ze waren en hoe ik mijn helmen zou kunnen krijgen (let op ze waren apart verstuurd) .

Ik kreeg het antwoord//: de helmen waren biede niet verzekerd verstuurd dus ik had nergens recht op. :?:

Maar misschien mis ik ergens iets:
PostNL is een bedrijf dat post voor geld rond brengt, toch.
Je betaald er 7euro voor en wanneer dit bedrijf een fout maakt (twee keer) dan is het jou eigen schuld? :twisted:

Wat begrijp ik hierin niet goed?? :shock:
Ook de klacht nemen ze intern op, maar de klant krijgt hiervan niets te horen. dat blijft intern.

Dus ik ga naar de bakker, bestel een lekkere taart. betaal deze en bij ophalen hoor ik dat deze helaas is gevallen.
maar omdat ik geen verekering heb afgesloten is het mijn probleem. en hoe deze is kunnen vallen word wel behandeld maar blijft in de bakkerij... :?

Is dit nog nooit iemand gebeurt, is dit niet iets voor op de TV, of zou het zijn dat dit bedrijf te groot en arrogant is dat ze dit mogen doen/?

Wat kan ik hieraan doen, iemand een idee?

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Post raakt spullen kwijt en jij draait ervoor op

Ongelezen bericht door Brainless »

Je moet bij de verzender zijn; dat is degene die moet zorgen dat het bij jou geleverd wordt.

Nevyn
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Post raakt spullen kwijt en jij draait ervoor op

Ongelezen bericht door Nevyn »

Brainless schreef:Je moet bij de verzender zijn; dat is degene die moet zorgen dat het bij jou geleverd wordt.
Die bakker vergelijking gaat niet op. Want je haalt de taart zelf op. Jij hebt niks met Post.nl maar de verzender is een contract aangegaan.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Post raakt spullen kwijt en jij draait ervoor op

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U draait nergens voor op. De verzender is opdrachtgever en verantwoordelijk totdat u de bestelling in handen heeft. Maar u hebt het over douane, een zending vanuit America wil nog wel eens goed gaan, vanuit China word het lastig om uw gelijk te halen.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Post raakt spullen kwijt en jij draait ervoor op

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dit is een politieke keuze om de verzending van post goedkoop houden. Het alternatief is namelijk dat de kosten verrekening moeten worden op alle poststukken. Als de verzender zekerheid wilt, dan moet hij kiezen voor aangetekend of verzekerd versturen.

marijke1966
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mei 2018 17:23

Re: Post raakt spullen kwijt en jij draait ervoor op

Ongelezen bericht door marijke1966 »

Het heeft niets met het buitenland te maken. Heb het zelfde mee gemaakt. Had via marktplaats een zumba riem gekocht bij iemand. Het kon door de brievenbus, dus ik vond het niet nodig om het aangetekend te versturen want dat is gelijkt 3x zo duur. De mevrouw had de enveloppe netjes thuis verzendklaar gemaakt en het naar de post gebracht en niet in een brievenbus gegooid. Dus het is alleen in handen geweest van de postnl. Vandaar uit is het dus naar mij toe gegaan. De postbode komt aan de deur en toevallig ben ik buiten en geeft mij de enveloppe. Ik kijk hem aan en zeg wat moet ik met een lege enveloppe en deze was netjes open gemaakt. De mevrouw had hem dichtgeplakt en nog eens met een plakbandje. Maar ze had wel op de enveloppe gezet (dat kan bij online verzendklaar maken) wat er in zat. Ik heb gelijk gebeld met de post en zij vertelden mij dat dit gebeurd bij de sorteermachine. Ik zei toen dan moet de zumbariem daar liggen. De meneer zou gaan zoeken. Maar dan was hij niet zo netjes uit de machine gekomen.

Nu heeft mijn vader in het verleden ook gewerkt bij de post en toen was het al zo dat er mensen werken die dingen ontvreemden en dat gebeurd vast nog steeds. De man zei aan het eind van het gesprek dat de post er verder niets aan kon doen dan had ik het maar aangetekend moeten laten opsturen. Hoezo kunnen zij hier niets aan doen. Het gaat direct naar de post toe en het komt direct bij mij, dus niemand anders kan er aangezeten hebben dan alleen de postbestellers. Ze leggen op die manier wel heel makkelijk de klacht bij de klant neer en volgens mij willen ze gewoon heel snel rijk worden over de rug van de klanten. Het gaat gewoon niet goed met Post NL en daarom wordt dit gedaan. Het zou mij niets verwonderen dat dit ook nog eens expres gebeurd zodat de mensen bang worden en hun pakketjes aangetekend gaan verzenden. En zo verdiend de post nl er meer aan.
Ik heb 2x een klacht in gediend, de mevrouw is er nog achteraan geweest. De postbode is er nog achteraan geweest. Maar tot op heden en het is zo ongeveer nu een maand geleden nog steeds niets gehoord en ik denk dat ik ook niets meer zal horen.

RADAR dit is een mooi onderwerp voor jullie voor op tv. Ik kom graag mijn verhaal vertellen en ik denk meerder mensen met mij.

Ik kan aan een ieder maar 1 ding zeggen, verzend je post in het vervolg via dhl of een andere dienst en laten we met z'n alleen Post NL laten stikken.

Nevyn
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Post raakt spullen kwijt en jij draait ervoor op

Ongelezen bericht door Nevyn »

marijke1966 schreef:Het heeft niets met het buitenland te maken. Heb het zelfde mee gemaakt. Had via marktplaats een zumba riem gekocht bij iemand. Het kon door de brievenbus, dus ik vond het niet nodig om het aangetekend te versturen want dat is gelijkt 3x zo duur. De mevrouw had de enveloppe netjes thuis verzendklaar gemaakt en het naar de post gebracht en niet in een brievenbus gegooid. Dus het is alleen in handen geweest van de postnl. Vandaar uit is het dus naar mij toe gegaan. De postbode komt aan de deur en toevallig ben ik buiten en geeft mij de enveloppe. Ik kijk hem aan en zeg wat moet ik met een lege enveloppe en deze was netjes open gemaakt. De mevrouw had hem dichtgeplakt en nog eens met een plakbandje. Maar ze had wel op de enveloppe gezet (dat kan bij online verzendklaar maken) wat er in zat. Ik heb gelijk gebeld met de post en zij vertelden mij dat dit gebeurd bij de sorteermachine. Ik zei toen dan moet de zumbariem daar liggen. De meneer zou gaan zoeken. Maar dan was hij niet zo netjes uit de machine gekomen.

Nu heeft mijn vader in het verleden ook gewerkt bij de post en toen was het al zo dat er mensen werken die dingen ontvreemden en dat gebeurd vast nog steeds. De man zei aan het eind van het gesprek dat de post er verder niets aan kon doen dan had ik het maar aangetekend moeten laten opsturen. Hoezo kunnen zij hier niets aan doen. Het gaat direct naar de post toe en het komt direct bij mij, dus niemand anders kan er aangezeten hebben dan alleen de postbestellers. Ze leggen op die manier wel heel makkelijk de klacht bij de klant neer en volgens mij willen ze gewoon heel snel rijk worden over de rug van de klanten. Het gaat gewoon niet goed met Post NL en daarom wordt dit gedaan. Het zou mij niets verwonderen dat dit ook nog eens expres gebeurd zodat de mensen bang worden en hun pakketjes aangetekend gaan verzenden. En zo verdiend de post nl er meer aan.
Ik heb 2x een klacht in gediend, de mevrouw is er nog achteraan geweest. De postbode is er nog achteraan geweest. Maar tot op heden en het is zo ongeveer nu een maand geleden nog steeds niets gehoord en ik denk dat ik ook niets meer zal horen.

RADAR dit is een mooi onderwerp voor jullie voor op tv. Ik kom graag mijn verhaal vertellen en ik denk meerder mensen met mij.

Ik kan aan een ieder maar 1 ding zeggen, verzend je post in het vervolg via dhl of een andere dienst en laten we met z'n alleen Post NL laten stikken.
En toch blijft de verantwoording liggen bij de verkoopster van de riem.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Post raakt spullen kwijt en jij draait ervoor op

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nevyn schreef:
marijke1966 schreef:Het heeft niets met het buitenland te maken. Heb het zelfde mee gemaakt. Had via marktplaats een zumba riem gekocht bij iemand. Het kon door de brievenbus, dus ik vond het niet nodig om het aangetekend te versturen want dat is gelijkt 3x zo duur. De mevrouw had de enveloppe netjes thuis verzendklaar gemaakt en het naar de post gebracht en niet in een brievenbus gegooid. Dus het is alleen in handen geweest van de postnl. Vandaar uit is het dus naar mij toe gegaan. De postbode komt aan de deur en toevallig ben ik buiten en geeft mij de enveloppe. Ik kijk hem aan en zeg wat moet ik met een lege enveloppe en deze was netjes open gemaakt. De mevrouw had hem dichtgeplakt en nog eens met een plakbandje. Maar ze had wel op de enveloppe gezet (dat kan bij online verzendklaar maken) wat er in zat. Ik heb gelijk gebeld met de post en zij vertelden mij dat dit gebeurd bij de sorteermachine. Ik zei toen dan moet de zumbariem daar liggen. De meneer zou gaan zoeken. Maar dan was hij niet zo netjes uit de machine gekomen.

Nu heeft mijn vader in het verleden ook gewerkt bij de post en toen was het al zo dat er mensen werken die dingen ontvreemden en dat gebeurd vast nog steeds. De man zei aan het eind van het gesprek dat de post er verder niets aan kon doen dan had ik het maar aangetekend moeten laten opsturen. Hoezo kunnen zij hier niets aan doen. Het gaat direct naar de post toe en het komt direct bij mij, dus niemand anders kan er aangezeten hebben dan alleen de postbestellers. Ze leggen op die manier wel heel makkelijk de klacht bij de klant neer en volgens mij willen ze gewoon heel snel rijk worden over de rug van de klanten. Het gaat gewoon niet goed met Post NL en daarom wordt dit gedaan. Het zou mij niets verwonderen dat dit ook nog eens expres gebeurd zodat de mensen bang worden en hun pakketjes aangetekend gaan verzenden. En zo verdiend de post nl er meer aan.
Ik heb 2x een klacht in gediend, de mevrouw is er nog achteraan geweest. De postbode is er nog achteraan geweest. Maar tot op heden en het is zo ongeveer nu een maand geleden nog steeds niets gehoord en ik denk dat ik ook niets meer zal horen.

RADAR dit is een mooi onderwerp voor jullie voor op tv. Ik kom graag mijn verhaal vertellen en ik denk meerder mensen met mij.

Ik kan aan een ieder maar 1 ding zeggen, verzend je post in het vervolg via dhl of een andere dienst en laten we met z'n alleen Post NL laten stikken.
En toch blijft de verantwoording liggen bij de verkoopster van de riem.
Precies, waarschijnlijk is de verpakking niet goed geweest als de envelop in het sorteerproces kapot is gegaan. Vind het nogal wat om dan maar aan te nemen dat het personeel het ontvreemd heeft.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Post raakt spullen kwijt en jij draait ervoor op

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

marijke1966 schreef:Ik heb gelijk gebeld met de post en zij vertelden mij dat dit gebeurd bij de sorteermachine. Ik zei toen dan moet de zumbariem daar liggen. De meneer zou gaan zoeken. Maar dan was hij niet zo netjes uit de machine gekomen.
Heel Nederland is opgegroeid met Bassie en Adriaan en Het Klokhuis. Daar is al verschillende keren laten zien hoe het bij de post werkt. Er is een groot rad waar de brieven doorheen gaan. Er zitten sleuven aan de zijkant waar de enveloppen doorheen glijden die de juiste dikte hebben. Een riem zal wat dikker zijn en kan blijven haken in die machine. De zijkant van de envelop schuift een sleuf in en blijft daar vervolgens vast zitten door de dikkere binnenkant. Er gaan weet ik hoeveel enveloppen door dat rad heen waardoor er wrijving ontstaat. Een ander dikke envelop schuurt er tegenaan en de envelop gaat open. De lege envelop gaat verder het automatische proces in en uw riem valt ergens uit de trommel.
Ooit kregen wij kerstkaarten thuis. Aan het handschrift op de envelop te zien van familie, maar een hele andere kaart er in. In de machine waren een aantal enveloppen open gegaan en de PostNL medewerker heeft moeten gokken welke kaart in welke envelop zat. Met uw riem zal dat wat lastiger geweest zijn. Zo'n riem wordt dan ergens gevonden op de werkvloer en niemand weet waar die vandaan komt.

Dus om PostNL medewerkers van diefstal te beschuldigen is niet netjes. Sterker, zonder bewijs is dat gewoon een valse beschuldiging.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Post raakt spullen kwijt en jij draait ervoor op

Ongelezen bericht door BL2 »

Heel erg zo'n compleet onterechte beschuldiging richting Post.nl en haar medewerkers.
Marijke1966 moet gewoon bij de afzender zijn, deze is en blijft verantwoordelijk.
U heeft het gekochte niet ontvangen dus nieuwe riem eisen of geld retour.
Zo simpel is het, immers ook Marijke1966 heeft geen contract met Post.nl.

marijke1966
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mei 2018 17:23

Re: Post raakt spullen kwijt en jij draait ervoor op

Ongelezen bericht door marijke1966 »

dan zou hij toch gevonden moeten zijn, maar hij is niet gevonden. Ze hebben er naar gezocht in het sorteercentrum en daar is hij niet gevonden. En het lijkt mij ook dat de enveloppe dan toch beschadigd moet zijn, Er was niets te zien aan de enveloppe, net alsof hij heel netjes en voorzichtig was open gemaakt. En volgens mijn vader ( helaas leeft hij niet meer) die er zelf heeft gewerkt, gebeurd dit wel degelijk dat tijdelijke krachten goederen meenemen vooral als er op de enveloppe staat wat er inzit. Hij heeft het zelf zien gebeuren. Er zijn in het verleden zelfs mensen voor ontslagen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Post raakt spullen kwijt en jij draait ervoor op

Ongelezen bericht door Revoked »

Want in de sorteermachine ligt alleen uw zumbariem ( wat dat dan ook moge zijn ). Sorteercentrum in Den Haag is al behoorlijk aan de maat, het was niet uw zending ( maar voor u ) en men heeft wellicht meer en interessanter zaken af te handelen.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Post raakt spullen kwijt en jij draait ervoor op

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zou het niet zo kunnen zijn dat de verkoper gewoon een lege enveloppe heeft opgestuurd?

Gesloten