LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbeszorging nu en in 2008

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Postbeszorging nu en in 2008

Ongelezen bericht door haverkoop »

Ik ging net even een brief wegbrengen in de verwachtiging dat die brievenbus dan wel morgenochtend, of zelfs vanavond nog geleegd zou worden.

Niets is minder waar. Hij wordt pas geleegd Maandag om 18:00 uur!
Dat betekend dus dat de bussen niet meer meerdere keren per dag geleegd worden. Dit was me al wel eerder opgevallen, maar ik had er niet zoveel aandacht aan besteed. Niettemin vind ik dit net zulke onzin als het verplicht moeten kopen van meerdere postzegels.

Voor de verhogingen van de posttarieven het afgelopen jaar mag je toch wel verwachten dat die verdomde bussen 2x per dag geleegd worden :?:
Laatst gewijzigd door haverkoop op 17 sep 2007 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Postbeszorging nu en in 2008

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Brievenbusen worden al jaren van zondag t/m vrijdag 1 x per dag geleegd.

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Postbeszorging nu en in 2008

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

haverkoop, ben jij hier pas achter gekomen of zo?

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Postbeszorging nu en in 2008

Ongelezen bericht door haverkoop »

Ik heb er nooit opgelet. Ik gooi die brief in de bus en dan ben ik weer weg.Hoezo?

Of het nu 3 dagen of 3 jaar is maakt niet uit. Het is en blijft ronduit belachelijk.

Overigens moet ik er wel bijzeggen dat ik toch, en dat is nog niet zolang geleden een medewerker overdags die bus zag legen. En dat was niet om 18:00 uur.

Ik begrijp dat jullie het normaal vinden. Dat is nu ook net het punt dat bedrijven doorgaan met dit soort onzin. Omdat de gemiddele nederlander het allemaal wel goed vind en rustig op z'n reet blijft zitten!

Ik heb eens wat onderzoek gedaan en het volgende gevonden

"Toon: Alléén brievenbussen met laatste buslichting na 18:00 uur"

https://secure.postplaza.nl/TPGApps/loc ... lboxSearch?

Die tekst impliceert dus dat er ook andere leegtijden lijken te bestaan!

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Postbeszorging nu en in 2008

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

Dat staat dus duidelijk op de brievenbussen aangegeven. Wat wil je nou? Dat de brievenbus direct geleegd wordt nadat jij er wat ingooid?

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Postbeszorging nu en in 2008

Ongelezen bericht door haverkoop »

Flip jongen. Je vind het zeker niet erg dat ik je opmerking hierboven nogal dom vind :D Je roept maar wat en onderbouwt verder niets.
Daar heb ik niets aan, aan dat soort opmerkingen.

Zoals ik al schreef, Flip wil graag dat ik me herhaal, lijkt het mij logisch dat die bussen min 2x per dag geleegd zouden worden. Dat werden ze nl. ooit, in een ver verleden zelfs drie keer. En dat terwijl het postaanbod beduidend minder was toen dan nu.

Mijn net gepostte brief komt dus niet de volgende dag aan, omdat de bus pas een dag later geleegd wordt. In feite heeft het dus weinig zin om brieven te schrijven in het weekend, af Vrijdagavond 19:00 uur omdat ze toch pas op Maandag 18:00 uur opgehaald worden.

Hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jun 2005 13:58

Re: Postbeszorging nu en in 2008

Ongelezen bericht door Hamster »

Geplaatst op 16 Sep 2007 21:30 door haverkoop


--------------------------------------------------------------------------------

Ik ging net even een brief wegbrengen in de verwachtiging dat die brievenbus dan wel morgenochtend, of zelfs vanavond nog geleegd zou worden.
Als deze persoon de aanwijzingen op de brievenbus goed zou lezen dan ontdekt men dat de brievenbus dagelijks om 18.00 uur geleegd wordt.
Dus gewoon een paar uur eerder de brief op de post doen dan komt deze de volgende dag zeker aan. :wink:

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Postbeszorging nu en in 2008

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

Zoals ik al schreef, Flip wil graag dat ik me herhaal, lijkt het mij logisch dat die bussen min 2x per dag geleegd zouden worden. Dat werden ze nl. ooit, in een ver verleden zelfs drie keer. En dat terwijl het postaanbod beduidend minder was toen dan nu.
Dat was dan in ieder geval van voor 1950 dus je hebt gelijk!
Dus gewoon een paar uur eerder de brief op de post doen dan komt deze de volgende dag zeker aan. Wink
Hamster, verloren moeite, je hebt altijd personen die overal over moeten klagen. Ze kunnen het namelijk niet helpen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Postbeszorging nu en in 2008

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik weet dat alle brievenbussen om 17.00 uur leeg gemaakt worden, enkele om 18.00 of 19.00 maar dat zijn maar enkele!
Zaterdag doen ze niets..

Dus voor 16.45 posten, want ze zijn wel eens een beetje te vroeg!
Ik woon achteraan in een wijk met uitzicht op nu een Oranje nieuwe!
Dus voor 16.45, want soms hebben ze erg lange route's.

Mag niet, gebeurde wel, en gezien de file's zou het anders avond werk worden!

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Postbeszorging nu en in 2008

Ongelezen bericht door haverkoop »

Flip, In 1950 was ik nog niet geboren dus ik weet niet wanneer de bussen toen geleegd werden! Ik mag uit je opmerking afleiden dat jij bekend bent met die situatie, toen:)

Overigens ging het toen nog om service en nu om geldverdienen!

@Hamster
moet mijn berichten eens lezen voordat hij reageert.

Ik weet dat alle brievenbussen om 17.00 uur leeg gemaakt worden, enkele om 18.00 of 19.00 maar dat zijn maar enkele!
Zaterdag doen ze niets..

Dus voor 16.45 posten, want ze zijn wel eens een beetje te vroeg!
Ik woon achteraan in een wijk met uitzicht op nu een Oranje nieuwe!
Dus voor 16.45, want soms hebben ze erg lange route's.

Mag niet, gebeurde wel, en gezien de file's zou het anders avond werk worden!
Kijk hier hebben we al andere tijden. We zijn niet allemaal in de gelegenheid om doordeweeks om die tijd, 16:45 te posten. Ik inieder geval niet.

Het lijkt mij logisch als die bussen op zondag rond 23:00 uur geleegd zouden worden. Komt de post van Zaterdag en Zondag ook eens op maandag aan. Dat daargelaten.Sterker nog. Zou het handig zijn als die bussen doordeweeks om 8 uur s'morgens en om 23:00 uur geleegd worden.

picnicker
Berichten: 89
Lid geworden op: 09 sep 2007 12:34

Re: Postbeszorging nu en in 2008

Ongelezen bericht door picnicker »

Sinds er e-mail is komt er nog maar weinig post in de bus.
Om dat twee keer per dag leeg te maken moet je wel
van de ratten besnuffeld zijn.Wat denk je niet wat dat kost.
Gewoon je brief op tijd de bus indoen en dan maar hopen
dat hij aankomt.Is vandaag de dag ook een gok.
Als je ergens een abbo op wilt dan komt hij aan,maar wil
je er van af dan ontvangen ze ineens niets :shock:

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Postbeszorging nu en in 2008

Ongelezen bericht door NewDutchie »

En wat dan bij 2x legen per dag???? De postbode loopt maar 1 rondje.

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Postbeszorging nu en in 2008

Ongelezen bericht door haverkoop »

Sinds er e-mail is komt er nog maar weinig post in de bus.

Interessant. Jij wel, ik ook vele andere maken nog steeds gebruik van TNT. TNT houd geheim hoeveel poststukken jaarlijkse verwerkt wordt uit concurrentie overwegingen. Ik geloof niet dat je ze zou willen tellen:D
Om dat twee keer per dag leeg te maken moet je wel
van de ratten besnuffeld zijn.Wat denk je niet wat dat kost.
Dat is een nieuwe voor mij. Woon jij in een achterbuurt?:D
Heb je de posttarieven wel eens gezien. Wat denk je dat de netto winst van TNT is?
Gewoon je brief op tijd de bus indoen en dan maar hopen
dat hij aankomt.Is vandaag de dag ook een gok.
Inderdaad "hopen"is het juiste woord. TNT garandeerd GEEN 24 uurs postbezorging.

Ik heb een halve dag vrij moeten nemen omdat ik nog wat post te versturen had. O.a een paar aangetekende stukken. Er werd mij daarbij gevraagd of het nog belangrijk was dat ze morgen zouden aankomen. De kosten daarvoor, 24 uurs bezorging dus, 2 euro extra bovenop de 6,40 aantekenkosten.

Wat krijg je nu? Die brieven aangetekend worden bezorgt wanneer is echter onduidelijk. En dat voor 6,40 Post op Maandag voor 18:00 uur gepost kan woensdag's pas aankomen!

Ik wil jullie nogmaals op je luie en afwachtende gedrag wijzen. Jullie zijn de gangmakers. Op je reet blijven zitten geeft dit soort bedrijven de kans om je in de **** te nemen.
Ik ga me zelfs afvragen wat jullie hier eigenlijk doen?
RADAR komt toch op voor de consumentenbelangen die jullie eigenlijk bestrijden! :roll:

Ik hoop dat 2008 het jaar van de liberalisatie wordt en dat er ook verschuivingen, grote verschuivingen gaan plaatsvinden binnen deze sector. Meer concurrentie betekend lager prijzen, beter service. Kortom.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Postbeszorging nu en in 2008

Ongelezen bericht door gravedigger »

beter service.
Moet je vooral bij Select-mail wezen, die maar 2X per week bezorgt :(

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Postbeszorging nu en in 2008

Ongelezen bericht door haverkoop »

Selekt, of Select mail?
Die doen geen briefpost tot 50gram. Dat is nog steeds voorbehouden aan TNT, tot 2008 hoop ik. Dat geldt ook nog voor Sandd. Zie hier
voor meer info omtrent postbezorging in 2008

Overigens doet TNT het niet veel beter hoor. Van de week is m'n pakje gewoon aan de buurman afgegeven die in de deuropening stond. Nu weet ik dat dat m'n buurman is. die bezorger niet. Die moet dat maar aannemen.Hij heeft nog niet eens op m'n bel gedrukt.

Ja ik was wel thuis op dat moment want ik stond vanaf het balkon mee te kijken!
Overigens besteed TNT pakjesbezorging ook weer uit aan externe bedrijfjes!

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Postbeszorging nu en in 2008

Ongelezen bericht door NAK »

Ik ging net even een brief wegbrengen in de verwachtiging dat die brievenbus dan wel morgenochtend, of zelfs vanavond nog geleegd zou worden.
Op het moment dat er niet aan het verwachtingspatroon wordt voldaan, ziet men altijd wel reden om te klagen.
Ik heb eens wat onderzoek gedaan en het volgende gevonden
"Toon: Alléén brievenbussen met laatste buslichting na 18:00 uur"
En wat ben je met dat onderzoek opgeschoten?
Heeft dit bijgedragen aan de vergroting van de frustratie?

picnicker
Berichten: 89
Lid geworden op: 09 sep 2007 12:34

Re: Postbeszorging nu en in 2008

Ongelezen bericht door picnicker »

Geplaatst op 17 Sep 2007 13:16 door haverkoop

Ik wil jullie nogmaals op je luie en afwachtende gedrag wijzen. Jullie zijn de gangmakers. Op je reet blijven zitten geeft dit soort bedrijven de kans om je in de **** te nemen.
Ik ga me zelfs afvragen wat jullie hier eigenlijk doen?
RADAR komt toch op voor de consumentenbelangen die jullie eigenlijk bestrijden
!

Je kunt wijzen wat je wilt haverkoop maar wat doe je zelf
met je luie reet.Afschuiven op Radar.
Je maakt je eigen druk om niets.Ga lekker door zo dan
hoef je je binnenkort helemaal niet meer druk te maken :wink:

Charlize
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2007 22:36

Re: Postbeszorging nu en in 2008

Ongelezen bericht door Charlize »

Ik post hier nooit maar moest hier toch even op reageren.


Allereerst: TNT Post verwerkt dagelijks 16 miljoen poststukken (waarvan 350.000 pakketten) met ruim 7,6 miljoen bestemmingen in Nederland. Die gegevens zijn gewoon openbaar.

Op Zondag worden alle bussen altijd gelicht, meestal tussen 17.00 en 18.30 dat verschilt van wijk tot wijk en plaats tot plaats. Je kan op de bus "meestal rechts onderin" zien of de lichting al heeft plaatsgevonden. Als je dan net te laat bent, inderdaad wordt de brief pas maandag gelicht of je rijdt naar dichtstbijzijnde sorteercentrum ( mocht je haast hebben ) daar wordt de laatste bus op zondag om 20.00 gelicht .
Op zaterdag draaien de machines niet op zondag echter wel ( mogen de mensen ook een rustdag ). Binnen 24 uur moet de brief op het adres zijn ook op maandag. Ik werk 24 jaar bij TNT maar 3 x buslichten heb ik nog nooit meegemaakt. Sommige bussen werden/ worden 2 x gelicht maar die stonden/staan op strategische punten, meestal bij een postkantoor/winkelcentrum of iets dergelijks. Dat doen ze vanwege gevaar van te veel brieven in één bus, vandaar twee keer lichten.

Wat betreft de verwachting dat de bus geleegd zou zijn, vind ik een kwestie van gemakszucht. Je kan via internet, lezen op de brievenbus, bellen you name it aan de info komen, wanneer een bus gelicht wordt, doe je dat niet moet je de fout bij jezelf zoeken, niet bij het bedrijf. Als je met het openbaar vervoerd rijdt, tjek je ook van te voren hoe laat de bus rijdt. Het postaanbod is heden vele malen minder, als vroeger “denk aan de aankomende reorganisatie 11.000 man wieberen ” dat heeft weer te maken met concurrerende bedrijven ( had je vroeger niet ) en de toenemende internet verkeer. Dus zoals gesuggereerd werd dat het nu drukker is als in het verleden .....is kul. Vroeger ( toen we nog overheid waren ) maakten de afdeling post vele miljoenen verlies....dus vroeger is niet altijd beter..... vandaar dat vele dingen zijn veranderd om die verliezen die er toen waren te compenseren. Of de raad van bestuur “ heden ten dagen ” dat op een goede wijze invult is een andere discussie.

Kijk er gaat zat fout hoor bij TNT, maar denk je nou werkelijk dat Sand of Selectmail die niet maken? Sand en Selectmail bezorgen ook bij buren en als het allemaal goedkoper moet, denk je nou werkelijk dat dan die kwaliteit hetzelfde blijft ? De postbode verdwijnt over 10 jaar uit het straatbeeld en TNT zal opgesplitst zijn ( als het nog bestaat ) allemaal omdat het goedkoper moet……maar wat is de prijs die daar voor betaald wordt :( !

kiz
Berichten: 2317
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Postbeszorging nu en in 2008

Ongelezen bericht door kiz »

Wat ik me zomaar afvraag bij die concurrentie...
Ben je als consument ook gehouden je post "retour afzender" te sturen via het bedrijf dat de rommel op de deurmat heeft gedeponeerd? En worden de rode (straks oranje) bussen dan ookbroederlijk vergezeld van "concullega" bussen? (gezellig, net gescheiden afval :lol: ) of moet je maar zien hoe je je post via Sandd of SelectMail terug bij de afzender krijgt??
Ik ga er gemakshalve maar éven vanuit dat men niet elkaars "retour-afzender" post wenst af te handelen...

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Postbeszorging nu en in 2008

Ongelezen bericht door Bailey »

Volgens mij is het bij de meeste mensen wel bekend dat brievenbussen zo rond 5 of 6 uur 1 keer per dag geleegd worden. Er zijn inderdaad uitzonderingen. De brievenbus bij mij in de buurt wordt veel gebruikt en daarom ook soms 2 keer per dag geleegd. Waarschijnlijk omdat deze om 6 uur zovol zat dat er niks meer bij kon, en legen ze deze daarom 2 keer per dag. Het wil ook nog wel eens gebeuren dat de bus pas om 8 uur geleegd wordt. Dat heeft met allerlei omstandigheden te maken, drukte op de weg, bij het personeel enz.

Als je er gewoon vanuit gaat dat zo'n ding rond 5 uur geleegd wordt en zorgt dat je op tijd bent, is er niks aan de hand.

Wat die bezorging binnen 24 uur betreft, dat klopt bij mij bijna nooit. Verjaardagskaarten doe ik altijd 2 dagen van te voren op de bus, meestal komen ze dan op de juiste dag aan. Die van mijn moeder van 3 jaar geleden moet nog steeds aankomen :cry:

Gesloten