LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postcodeloterij straatprijzen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ariesgirl
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 aug 2013 08:55

Postcodeloterij straatprijzen

Ongelezen bericht door ariesgirl »

Het valt mij elke keer weer op dat de straatprijs van de Postcodeloterij NOOIT eens in een flat/appartement valt.

Altijd als de straatprijs valt zie je Gaston verschijnen in straten met huizen, en in de meeste gevallen ook nog eens niet van die kleine huizen! Nooit een volkswijk of zo, en vooral ook NOOIT een flat.

Ik vind het nogal verdacht, volgens mij wordt er heel erg selectief gekeken naar welke postcodes in aanmerking kunnen komen voor die straatprijs, want het moet natuurlijk (voor mijn gevoel) vooral mooie plaatjes opleveren! En een flat ... tja zeg nou zelf, dat ziet er toch niet uit op TV.

Nou telt Nederland voor mijn gevoel toch zeker zoveel straten met flats als met woonhuizen, dus waarom valt er nooit eens een prijs in een flatgebouw?
Ik speel wel mee, en ik weet ook wel dat de kans dat die prijs nu precies HIER valt heel erg klein is.
Maar als ik als bewoner van een appartementencomplex bij voorbaat al ben UITGESLOTEN van grote prijzen, dan vind ik dat de Postcodeloterij de zaak wel behoorlijk bedondert!

Weet iemand of er een manier is om uit te zoeken of dit vermoeden klopt?
Want als het echt waar zou zijn, is het toch niet eerlijk.
Wie controleert eigenlijk die trekkingen?

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Postcodeloterij straatprijzen

Ongelezen bericht door Josephien12 »

ariesgirl schreef:Het valt mij elke keer weer op dat de straatprijs van de Postcodeloterij NOOIT eens in een flat/appartement valt.

Altijd als de straatprijs valt zie je Gaston verschijnen in straten met huizen, en in de meeste gevallen ook nog eens niet van die kleine huizen! Nooit een volkswijk of zo, en vooral ook NOOIT een flat.

Ik vind het nogal verdacht, volgens mij wordt er heel erg selectief gekeken naar welke postcodes in aanmerking kunnen komen voor die straatprijs, want het moet natuurlijk (voor mijn gevoel) vooral mooie plaatjes opleveren! En een flat ... tja zeg nou zelf, dat ziet er toch niet uit op TV.

Nou telt Nederland voor mijn gevoel toch zeker zoveel straten met flats als met woonhuizen, dus waarom valt er nooit eens een prijs in een flatgebouw?
Ik speel wel mee, en ik weet ook wel dat de kans dat die prijs nu precies HIER valt heel erg klein is.
Maar als ik als bewoner van een appartementencomplex bij voorbaat al ben UITGESLOTEN van grote prijzen, dan vind ik dat de Postcodeloterij de zaak wel behoorlijk bedondert!

Weet iemand of er een manier is om uit te zoeken of dit vermoeden klopt?
Want als het echt waar zou zijn, is het toch niet eerlijk.
Wie controleert eigenlijk die trekkingen?
Hallo Ariesgirl,

Dat hoeft niet uitgezocht te worden want dat is gewoon zo. de rijken verdelen onderling de mooie prijzen en de enige prijzen die in de volksbuurten vallen zijn de bloemenboeketprijs of de gezinspak ijs prijs.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Postcodeloterij straatprijzen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou volgens mij is er vorig jr een flinke prijs gevallen in een verzorgings flat,zoiets woonden ouderen ,die van gekkigheid niet wisten wat ze met de geld moesten..

Ben geen fan,maar dit is onzin..

ariesgirl
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 aug 2013 08:55

Re: Postcodeloterij straatprijzen

Ongelezen bericht door ariesgirl »

rozemarijntje schreef:Nou volgens mij is er vorig jr een flinke prijs gevallen in een verzorgings flat,zoiets woonden ouderen ,die van gekkigheid niet wisten wat ze met de geld moesten..

Ben geen fan,maar dit is onzin..
Ja dat is precies één keer gebeurd in al die jaren dat er trekkingen zijn.
Één keer een verzorgingsflat en één keer een sjiek appartementencomplex in Amsterdam met appartementen van 5 ton of meer.

Maar dan blijven er nog honderden trekkingen over. En dat zijn allemaal huizen, dat kan voor mijn gevoel echt geen toeval meer zijn in een land waar net zoveel flats zijn als huizen.

rollertje
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2004 17:06

Re: Postcodeloterij straatprijzen

Ongelezen bericht door rollertje »

Een aantal jaren geleden is er anders een prijs gevallen in een flat in Apeldoorn. De auto ging toen zelfs naar een kennis van mij. Ik heb het idee dat het wel vaker gebeurd. En twee jaar geleden in een straat vlak bij ons, waar alleen maar simpele huur rijtjes huizen staan. Ook geen rijkelui dus.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Postcodeloterij straatprijzen

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

ariesgirl schreef: Ja dat is precies één keer gebeurd in al die jaren dat er trekkingen zijn.
Één keer een verzorgingsflat en één keer een sjiek appartementencomplex in Amsterdam met appartementen van 5 ton of meer.
Dat is inderdaad NOOIT.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Postcodeloterij straatprijzen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Je hoeft toch niet mee te doen ?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Postcodeloterij straatprijzen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik heb een keer een item op tv gezien over de postcodeloterij. De prijs viel wel in een flat. In die flat woonden voornamelijk mensen in de bijstand. Ze werden geïnterviewd en klaagden dat ze hun uitkering kwijt raakten.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Postcodeloterij straatprijzen

Ongelezen bericht door crazyme »

Ook opvallend dat er altijd iemand thuis is....

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Postcodeloterij straatprijzen

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Ik kan me niet voorstellen dat dit zo 'geregeld' wordt, er is toch heel veel controle op loterijen?

Ik snap trouwens niet hoe iemand in de bijstand loten kan kopen..

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Postcodeloterij straatprijzen

Ongelezen bericht door ciske »

Annikaatje schreef:
Ik snap trouwens niet hoe iemand in de bijstand loten kan kopen..

Mag iemand met weinig inkomen dat niet dan? Geen idee hoe duur zo'n lot is , maar voor die persoon toch mooi?

Trouwens het valt ook vaak bij flats, dus niet altijd in dure wijken.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Postcodeloterij straatprijzen

Ongelezen bericht door tenormin »

Bob Schurkjens schreef:Ik heb een keer een item op tv gezien over de postcodeloterij. De prijs viel wel in een flat. In die flat woonden voornamelijk mensen in de bijstand. Ze werden geïnterviewd en klaagden dat ze hun uitkering kwijt raakten.
:lol: .

@ ariesgirl: Maar je ziet Gaston wel degelijk regelmatig op een galerij lopen, dus mensen van een flat. Ook niet waar is dat altijd iedereen thuis is; sommigen zijn gewoon niet thuis. Ach, ik zal nooit die eerste 7.000.000 gulden winnares vergeten. In Delft. In bed. Was schoonmaakster, moest altijd hard sappelen. Met een variatie op: toen was geluk nog heel gewoon, die vrouw was gelukkig nog gewoon heel erg blij. Moet je nu soms gezichten zien. We zijn hartstikke verpest geworden. Maar ik kan verder niet oordelen: ik doe niet (meer) mee. Wat mij dan weer opvalt is dat die vette pot nooit eens, zelfs maar in de buurt valt van waar ik woon. Gelukkig, anders zou ik ze aanklagen voor het mij aangedane leed dat ik niets krijg :lol: .


tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Postcodeloterij straatprijzen

Ongelezen bericht door tenormin »

Ja, daar refereerde ik aan :wink:


Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Postcodeloterij straatprijzen

Ongelezen bericht door Annikaatje »

ciske schreef:
Annikaatje schreef:
Ik snap trouwens niet hoe iemand in de bijstand loten kan kopen..

Mag iemand met weinig inkomen dat niet dan? Geen idee hoe duur zo'n lot is , maar voor die persoon toch mooi?
Wie ben ik om te zeggen dat het niet mag?

Ik vind een loterij alleen een nogal onzinnig iets om je geld aan uit te geven (zo je wilt: tegenaan te smijten), en ik dacht dat de bijstand nogal mager was. Dan zou je je geld toch liever aan voeding of kleding uitgeven?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Postcodeloterij straatprijzen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Volgens mij is er juist in de lagere inkomensgroepen de wens om zich te financieel te verheffen middels de aanschaf van loten gevoelig als ze zijn voor de op hun hebzucht inspelende fratsen van Winston G, Martijn K. en anderen.

Stel je voor dat je straat wint en jij hebt geen loten !

Dat ze na gewonnen te hebben kwaad worden omdat ze gekort worden op hun uitkering is dan wel weer grappig. voor de rest is het te triest voorwoorden dat ze daar hun goede geld aan uit geven. Dan denk ik, er kan nog genoeg gekort worden.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Postcodeloterij straatprijzen

Ongelezen bericht door ciske »

Dat ze na gewonnen te hebben kwaad worden omdat ze gekort worden op hun uitkering is dan wel weer grappig.
Dat ze in moeten leveren , als ze iets winnen lijkt mij heel normaal.
voor de rest is het te triest voorwoorden dat ze daar hun goede geld aan uit geven. Dan denk ik, er kan nog genoeg gekort worden
Beetje rot opmerking, jij en ik weten niet hoe mensen met een bijstands uitkering denken, ze mogen toch ook hopen op meer geld??

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Postcodeloterij straatprijzen

Ongelezen bericht door tenormin »

Beetje rot opmerking, jij en ik weten niet hoe mensen met een bijstands uitkering denken, ze mogen toch ook hopen op meer geld??
Sterker nog, het gaat niemand een hol aan waar iemand met een bijstand-uitkering zijn geld aan spendeert. Zou helemaal mooi worden als een ander dat zou gaan bepalen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Postcodeloterij straatprijzen

Ongelezen bericht door crazyme »

tenormin schreef:
Beetje rot opmerking, jij en ik weten niet hoe mensen met een bijstands uitkering denken, ze mogen toch ook hopen op meer geld??
Sterker nog, het gaat niemand een hol aan waar iemand met een bijstand-uitkering zijn geld aan spendeert. Zou helemaal mooi worden als een ander dat zou gaan bepalen.
Op individuele basis niet nee. Maar wanneer het gros van de Mensen in de bijstand een deel van hun uitkering vergokken is er wel iets mis.

Gesloten