PostNL: aangetekend stuk 'volgende dag bezorgd'

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
MenJK
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jun 2017 13:17

PostNL: aangetekend stuk 'volgende dag bezorgd'

Ongelezen bericht door MenJK »

Ik heb op dezelfde dag een pakket en een aangetekend stuk verzonden. Het retourpakket is inmiddels al aangekomen en verwerkt daar heb ik bericht van gehad. Maar het aangetekende stuk daar krijg nu elke dag het bericht van dat het de volgende dag bezorgd zal worden. Dit gaat nu al zes dagen lang zo. Heb al drie keer contact opgenomen met de klantenservices maar krijg daar ook telkens hetzelfde antwoord ja het ligt nog in het depot en het wordt morgen bezorgd. Dus niet maar zij kunnen dus hier ook totaal niets aan veranderen. Het is heel frustrerend dat alle goedkope pakjes wel op tijd bezorgd worden maar een aangetekend stuk niet. Nu wordt er een onderzoek ingesteld en ja hoor zeggen ze er doodleuk bij binnen vijf dagen hoort u van ons ben je weer een week verder. Je staat als klant van PostNL met de rug tegen de muur want er is niemand die ergens iets aan kan doen en kan oplossen.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL: aangetekend stuk 'volgende dag bezorgd'

Ongelezen bericht door Moneyman »

OK, er gaat iets niet goed met een poststuk. Kan gebeuren. Er wordt een onderzoek ingesteld, waar je van op de hoogte wordt gehouden.

Wat zou je nog meer willen?

MenJK
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jun 2017 13:17

Re: PostNL: aangetekend stuk 'volgende dag bezorgd'

Ongelezen bericht door MenJK »

Dat ik weer zolang moet wachten op een antwoord en als het aangetekende stuk er dan niet blijkt te zijn we twee weken verder zijn. Waar wil je dan nog gaan zoeken?

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL: aangetekend stuk 'volgende dag bezorgd'

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik heb laatst meer dan 3 weken moeten wachten op een pakje. Ja, het is druk en ja, niet alles wordt meteen meegenomen. PostNL kan maar een bepaalde capaciteit aan. Logisch zou zijn als post op volgorde van binnenkomst verwerkt wordt, maar dat gebeurd niet altijd.
En mocht het zo zijn dat het op een verkeerde plek is beland, na 7 dagen komt er een automatische melding in het systeem en gaat het weer terug afzender. Vandaar dat die onderzoektermijn zo lang duurt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL: aangetekend stuk 'volgende dag bezorgd'

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zou er bij PostNL een voorrangssysteem bestaan? Vorige week deed bij mij een pakketje van een particulier er drie dagen over. Een bestelling bij een Bol.com-partner een dag. Vraag me dus af of particuliere verzenders op een zijspoor staan. Het is maar een vraag. Bewijs heb ik niet.

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL: aangetekend stuk 'volgende dag bezorgd'

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bob Schurkjens schreef:
05 mei 2021 10:27
Zou er bij PostNL een voorrangssysteem bestaan? Vorige week deed bij mij een pakketje van een particulier er drie dagen over. Een bestelling bij een Bol.com-partner een dag. Vraag me dus af of particuliere verzenders op een zijspoor staan. Het is maar een vraag. Bewijs heb ik niet.
Bol heeft bepaalde afspraken met PostNL. Daarbij levert Bol alles kant en klaar en op postcode aan. De verwerking daarvan gaat een heel stuk sneller dan particuliere pakjes die vanuit alle verschillende punten naar een centraal depot gebracht moeten worden, dan doorverzonden moeten worden naar regionale punten waar eerst alles per postcodegebied gesorteerd moet worden en daarna pas naar de juiste locatie verzonden kan worden.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: PostNL: aangetekend stuk 'volgende dag bezorgd'

Ongelezen bericht door grun »

Bob Schurkjens schreef:
05 mei 2021 10:27
Zou er bij PostNL een voorrangssysteem bestaan? Vorige week deed bij mij een pakketje van een particulier er drie dagen over. Een bestelling bij een Bol.com-partner een dag. Vraag me dus af of particuliere verzenders op een zijspoor staan. Het is maar een vraag. Bewijs heb ik niet.
Vorig jaar in de drukke decembermaand vielen ook kleine(re) webshops buiten de boot en konden de klanten niet meer beloven dat de bestelling de volgende dag bezorgd werd. Ik begreep uit het nieuws dat de grote jongens (Bol, Coolblue, Zalando en dergelijke) van te voren capaciteit inkopen of reserveren. Dus ja, die gaan voor.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: PostNL: aangetekend stuk 'volgende dag bezorgd'

Ongelezen bericht door john18 »

Als er afspraken zijn valt het niet onder postwet😂😂.
PostNL moet voor standaard ik geloof 83% de volgende dag leveren. Als ze doen wat flonsflons zegt voldoen ze niet aan de voorwaarden om onder de postwet te vallen. Ze kunnen dan de overheids contract verliezen mocht er een andere partij zijn die het over kan nemen.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: PostNL: aangetekend stuk 'volgende dag bezorgd'

Ongelezen bericht door geengast »

Aantekenen werkt altijd vertragend. De ontvanger moet immers tekenen. Als die weigert, kan er niet bezorgd worden. Als niemand met tekenbevoegdheid aanwezig is, kan ook niet bezorgd worden. Vaak moet iemand ook een geldige machtiging hebben om een aangetekend stuk in ontvangst te nemen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL: aangetekend stuk 'volgende dag bezorgd'

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

geengast schreef:
05 mei 2021 13:37
Aantekenen werkt altijd vertragend. De ontvanger moet immers tekenen. Als die weigert, kan er niet bezorgd worden. Als niemand met tekenbevoegdheid aanwezig is, kan ook niet bezorgd worden. Vaak moet iemand ook een geldige machtiging hebben om een aangetekend stuk in ontvangst te nemen.

Het is inmiddels staande praktijk om aangetekende brieven in de brievenbus te doen. Ergo: geen vertragend effect.

https://www.google.com/search?q=site%3A ... s-wiz-serp

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: PostNL: aangetekend stuk 'volgende dag bezorgd'

Ongelezen bericht door john18 »

fonsflons schreef:
05 mei 2021 11:41
Daar zijn inderdaad afspraken. Rond de extreem drukke perioden (feestdagen etc) kun je het beste ook niet op maandag verzenden. Ik weet uit betrouwbare bron dat vanwege de drukte in het weekend er vaker complete ladingen (van particulieren en kleine verzenders) op maandag direct aan de kant geschoven werden (melding vertraging wegens drukte) om zo het weekend te kunnen verwerken. Later in de week als er weer capaciteit was werden die pas weer opgepakt. De kans dat je pakketje dat op dinsdag of woensdag verzonden werd eerder aankwam was zeer groot.
dit is wat anders gedeelte. Zolang ze rond de (ik geloof) 83% standaard post blijven dan zal het prima zijn.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: PostNL: aangetekend stuk 'volgende dag bezorgd'

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Ik heb dit zelf meegemaakt.
Track en trace gaf aan nog niet bezorgd, terwijl de broef al ontvangen en verwerkt was
Dit schijnt regelmatig voor te komen bij bedrijven met een postbus- of antwoordnummer.
Controleer bij de ontvanger of zij de brief hebben gehad.
Zo ja dan dien je een officiële klacht in bij PostNL omdat zij niet geleverd hebben waarvoor jij betaald hebt.
Dit zullen ze afwimpelen.
Vervolgens doe je een klacht bij de Geschillencommissie.
PostNL kwam toen bij mij vragen of ik de klacht wilde intrekken als ze mij mijn geld teruggaven.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: PostNL: aangetekend stuk 'volgende dag bezorgd'

Ongelezen bericht door Dirkie »

Even mijn mening. Lees eens even de mogelijkheden en voorwaarden van de diverse verzendmethoden er op na. Er is namelijk niet een verzendmethode waarbij je garantie krijgt, dat het ook aankomt. Alleen wat er gedaan wordt als iets niet aankomt wordt daarin beschreven.
Een track en trace code is bij verlies van een zending niets meer dan de mogelijkheid om te zien waar het voor het laatst gezien is.
Aangetekend versturen betekent niets meer dan dat de ontvanger moet tekenen voor ontvangst (als het tenminste niet door de brieven bus past want dat is het tegenwoordig gebruikelijk dat de bezorger tekent.....)
En verzekerd versturen betekent dat je eventueel de waarde van de inhoud terug kunt krijgen maar dan moet je wel kunnen aantonen wat je verstuurd hebt.

Arizonakid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: PostNL: aangetekend stuk 'volgende dag bezorgd'

Ongelezen bericht door Arizonakid »

95% van alle post komt keurig op tijd aan, niemand die daar een topic voor opent. Ensoms heb je inderdaad pech dat er ergens iets fout gaat, in het grootste deel van de gevallen ook nog door verkeerde adressering of onduidelijk handschrift.
Balen als het jou overkomt, maar wacht gewoon even dat onderzoek af.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: PostNL: aangetekend stuk 'volgende dag bezorgd'

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Dirkie schreef:
05 mei 2021 16:27
Er is namelijk niet een verzendmethode waarbij je garantie krijgt, dat het ook aankomt.
Dat kan ook per definitie niet. Met geen enkel bezorgsysteem. Er zal ook geen enkel bezorg- of postbedrijf zijn die zo'n garantie kan geven, waar dan ook ter wereld. En als ze zo'n garantie geven liegen ze. Er zijn zoveel plekken in de hele keten waar het fout kan gaan, dat het eigenlijk een wonder is hoe vaak het goed gaat.

Gesloten