PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
SaartjeGeelen
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2022 22:47

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door SaartjeGeelen »

Vreemd genoeg kreeg ik een niet-thuismailtje van PostNL voor overheidspost op een adres dat niet mijn adres is.
Bij navraag op het adres bleken de bewoners van niets te weten, doordat zij geen app hebben en geen account bij PostNL.
Het is tot op heden een raadsel voor wie het pakket werkelijk bestemd is, gezien de gegevens voor beide partijen niet kloppen.

Ik vind het in elk geval zeer kwalijk dat mensen zonder app of account nu zelfs overheidspost missen. Dat, terwijl PostNL op de eigen website beweert dat er in geval van geen e-mailadres er bij een zending van de universele postdienst toch een briefje alsnog wordt achtergelaten.
Dat is in ons geval verzuimd.
Hierdoor komt PostNL de uitzonderlijke taak als universele postdienst niet na.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

In Nederland hebben we de Postwet waarin is vastgelegd hoe de postbezorging moet plaatsvinden. Ik vraag me af of ze consumenten mogen dwingen tot het downloaden van apps of het aanmaken van email om te weten waar je post is. Ik kan het wel opzoeken maar dat is een klus.

Er zijn genoeg mensen die geen smartphone hebben of email en die zo benadeeld worden.

Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat bezorgers bij vijf deuren tegelijk aanbellen en wie het eerst opent duwen ze het pakket naar binnen en ga dan maar eens zien hoe je die krijgt want sommigen doen gewoon open en zijn daarna nooit thuis. Ik werk daarom zelf met een afhaalpunt (tsja maar dan moet je ook een app hebben te weten of het er is maar je kan zonder app ook met je paspoort na paar dagen gaan checken dat lijkt me oplossing nu).

Ik kijk of ik erop terug kan komen of dit wel mag dat er geen briefje meer is.

EDIT: indien een pakket bij de buren is afgeleverd is dat formeel niet afgeleverd en kan je bezwaar maken dat je niet hebt ontvangen maar daar heb je niks aan indien het belangrijke post of pakket is natuurlijk)

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ElleFlowers schreef:
31 jul 2022 02:19
Er zijn genoeg mensen die geen smartphone hebben of email en die zo benadeeld worden.
Hoe vaak komt het voor dat iemand zonder mailadres iets online besteld wat afgeleverd moet worden? Oftewel, hoeveel pakjes worden er bezorgd die niet besteld zijn door de ontvanger? Dat percentage lijkt mij niet zo groot.

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door Lowieze »

SaartjeGeelen schreef:
29 jul 2022 22:55
Vreemd genoeg kreeg ik een niet-thuismailtje van PostNL voor overheidspost op een adres dat niet mijn adres is.
Bij navraag op het adres bleken de bewoners van niets te weten, doordat zij geen app hebben en geen account bij PostNL.
Het is tot op heden een raadsel voor wie het pakket werkelijk bestemd is, gezien de gegevens voor beide partijen niet kloppen.

Ik vind het in elk geval zeer kwalijk dat mensen zonder app of account nu zelfs overheidspost missen. Dat, terwijl PostNL op de eigen website beweert dat er in geval van geen e-mailadres er bij een zending van de universele postdienst toch een briefje alsnog wordt achtergelaten.
Dat is in ons geval verzuimd.
Hierdoor komt PostNL de uitzonderlijke taak als universele postdienst niet na.
Apart verhaal, een pakket van een overheidsdienst?
Bovendien geeft u aan “ Vreemd genoeg kreeg ik een niet-thuismailtje van PostNL…” en daarna “dat er in geval van geen e-mailadres er bij een zending van de universele postdienst toch een briefje alsnog wordt achtergelaten.
Dat is in ons geval verzuimd.”

U had toch al een e-mail gekregen met een niet-thuismelding?

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Normaal gesproken bestel ik nooit iets en doe niet aan internet bestellen, maar in het begin van het jaar kreeg ik toch een pakketje.
Zijnde een nieuw internetmodem. Ik heb geen smartphone dus ook geen apps. Ik kreeg echter wel netjes een mailtje van Ziggo met
de tekst "Uw pakketje is verzonden, klik op onderstaande regel voor uw pakketje te volgen" Alles klopte precies. Op een gegeven
moment kreeg ik een mailtje met de tekst "De bezorger is over 20 minuten bij U" En precies op tijd was daar mijn pakketje.
Dus ik heb geen klagen. Verder kan ik als tip meegeven: Als er iets echt duurs wordt verzonden, stop er een GPS tracker in.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

U weet nu in ieder geval dat u het zonder de pleisters ook red!!!!

mimi12
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2021 18:19

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door mimi12 »

Ik ben al zo lang beu van PostNl. Pakketjes die volgens hen zijn afgegeven maar nooit zijn aangekomen. Aangetekende brieven die nooit aankomen, niet thuis meldingen terwijl je weer een halve dag vrij hebt genomen om het pakketje in ontvangst te nemen. Nu hebben ze weer wat nieuws volgens je track & trace komt je pakket op een bepaalde tijd dus regel je met je baas dat je vrij moet hebben en dan op het moment dat het zou geleverd worden krijg je bericht dat door drukte ze niet weten wanneer je pakket geleverd kan worden.
PostNL? ErgenisNL

Franskia
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door Franskia »

Het hele systeem bij Postnl deugt niet. Ik heb inmiddels 2 accounts aangemaakt omdat er anders van alles mis ging. Recent weer een pakket niet ontvangen omdat dit enkel met mijn naam en adres geadresseerd was, dus zonder voorletters of voornaam. Zelfs Postnl kon het pakket niet vinden. Uiteindelijk na veel gedoe bleek het pakket op een afhaalpunt te liggen, waar het al lang weg had moeten zijn en teruggestuurd. Ze melden telkens dat het pakket te volgen is in je account maar daar klopt niets van. Krijg je geen track en trace ben je helemaal aan de goden overgeleverd. Heb inmiddels enkel slechte ervaring met Postnl, ook met andere door hen aangeboden diensten.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ik bestel veel online en ontvang dus ook veel pakketten thuis.
Vaak wordt bij het bestellen gelijk een verzend label aangemaakt, die dan direct in mijn post.nl app is te zien.
Echter als het bedrijf de verzendingen maar 1 of 2 keer per week laat ophalen, verschuift de verwachte levering datum nog wel eens in mijn app
Ook bij mij gaat het wel eens mis , blijft een pakket ergens hangen of staat er in 1 x in de app wij hebben niet aangetroffen, ophalen bij post.nl punt.
Ik was dan wel thuis , heb zelfs een Ring deurbel die niks heeft geregistreerd.
Heb al 2 x een excuus bloemetje van post.nl gehad.
Maar 9 van de 10 keer gaat het wel goed.
En bij boven staande ja ik post.nl ook vervangen door DHL, zelfde ervaring.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door Jablan »

snuffel1 schreef:
31 jul 2022 08:53
Bij aangetekende poststukken gaat het bezorgen anders omdat de ontvanger voor ontvangst dient te tekenen en als de postbezorger het aangetekende poststuk niet af kan leveren volgt er wel een 'niet thuis' bericht met in dat bericht waar het aangetekende poststuk de volgende dag af gehaald kan worden.
Zo zou het moeten zijn. Aangetekende post wordt door de pakketbezorgers afgeleverd, in onze omgeving altijd zonder bericht. :evil:

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door Dirkie »

mimi12 schreef:
31 jul 2022 13:29
Ik ben al zo lang beu van PostNl. Pakketjes die volgens hen zijn afgegeven maar nooit zijn aangekomen. Aangetekende brieven die nooit aankomen, niet thuis meldingen terwijl je weer een halve dag vrij hebt genomen om het pakketje in ontvangst te nemen. Nu hebben ze weer wat nieuws volgens je track & trace komt je pakket op een bepaalde tijd dus regel je met je baas dat je vrij moet hebben en dan op het moment dat het zou geleverd worden krijg je bericht dat door drukte ze niet weten wanneer je pakket geleverd kan worden.
PostNL? ErgenisNL
Ik blijf nooit thuis voor een pakket. Als ik er niet ben dan wordt het bij mijn buren afgegeven (de vaste bezorgers weten dat en doen dat ook zo) en die buren komen het brengen (ja bij ons in de buurt doen buren dan gewoon) of als ook de buren niet thuis zijn dan ik kan het naderhand ophalen bij het PostNL punt in de buurt volgens de gegevens in de App.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door Jablan »

snuffel1 schreef:
01 aug 2022 12:45
Post.nl heeft twee divisies, de reguliere postbezorging en de pakketbezorging, alle pakketten en aangetekende stukken die in de brievenbus passen worden door de reguliere postbezorgers bezorgd en pakketten/aangetekende stukken die niet in de brievenbus passen worden door de pakketbezorging afgeleverd.
Correctie: alle aangetekende post wordt door pakketbezorgers afgeleverd, ongeacht het formaat.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

NeoDutchio schreef:
31 jul 2022 08:09
ElleFlowers schreef:
31 jul 2022 02:19
Er zijn genoeg mensen die geen smartphone hebben of email en die zo benadeeld worden.
Hoe vaak komt het voor dat iemand zonder mailadres iets online besteld wat afgeleverd moet worden? Oftewel, hoeveel pakjes worden er bezorgd die niet besteld zijn door de ontvanger? Dat percentage lijkt mij niet zo groot.
Ja ik begrijp je punt hier heel erg goed. Ik heb de ervaring dat er soms telefonisch wordt besteld met een factuur erbij. Ik heb gezien dat mensen wel een laptop of computer hebben maar geen postnl app of account. Meestal hebben ze wel email, maar weten het wachtwoord niet meer of ze checken het niet. Ik help die doelgroep heel graag en je zal zien dat het om grote aantallen mensen gaat en die krijgen hier stress van. Een van de klanten die ik met vrijwilligerswerk helpt heeft er echt klachten van en het is niet leuk om dat aan te moeten zien want er zijn mensen die kunnen helpen.

Ze hebben vaak een telefoon die wel whatsapp heeft en email maar dat moet je in de mail app instellen want het internet is een geen doen op een scherm met slechte resolutie en zo klein en onleesbaar. Deze telefoons ondersteunt maar een paar apps die veel gebruikt worden want het er is geen google of app store. Ik heb t merk even niet van dit type telefoon maar zijn dubbelklappers die net even wat meer functies hebben maar wel een fysiek toetsenbord en verder geen freubels eraan (wel een klein cameraatje met lage resolutie, wel echt een aanrader voor je oudere familieleden). Het is de generatie zeventigers vaak die niet met een glimmende smartphone lopen. Ze zitten niet op instagram en tiktok wat moet je met een iphone dan? Groot zwaar en ingewikkeld. Ze willen alleen bellen en kunnen smsén (Digid doen ze op computer). Batterij moet lang meegaan en zo min mogelijk gedoe. Begrijp je mijn punt?

Ik heb groot respect voor de mensen die nu even het niet begrijpen, het waren de mensen die na de oorlog Nederland hebben opgebouwd en die nu hulp nodig hebben van de jongere generatie. Klinkt beetje emo maar de verhalen die ik hoor zijn erg rottig. Ik had ooit een dame die een week ziek van geweest is dat er een lampje bleef knipperen op dr telefoon, was gewoon een ingekomen email dus verwacht niet teveel dat ze alles weten.

@anitaberg je mag altijd contact opnemen als je hulp nodig hebt. Je kan ook naar het servicepuntXL van je gemeente gaan daar hebben ze dit zo geregeld voor je! sterkte. Het klopt dat je geen melding hebt gekregen op je mail en dat dit zo dus misloopt. Heel vervelend maar volgende keer beter. Ik denk ook dat je een postnl account op een computer kan aanmaken of laten aanmaken via dat servicepunt dan kan je daar wekelijks binnenlopen om te vragen waar het is.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ElleFlowers schreef:
09 aug 2022 22:21
Ik heb de ervaring dat er soms telefonisch wordt besteld met een factuur erbij.
Ik verwacht niet dat het percentage bedrijven die via telefoon bestellingen aanneemt groot zal zijn.
ElleFlowers schreef:
09 aug 2022 22:21
Ik heb gezien dat mensen wel een laptop of computer hebben maar geen postnl app of account. Meestal hebben ze wel email, maar weten het wachtwoord niet meer of ze checken het niet.
Wellicht heel lullig gezegd, maar dat is niet het probleem van PostNL. Zij hebben meerdere manieren om een zending te volgen, maar het is de ontvanger die er iets mee moet gaan doen.
ElleFlowers schreef:
09 aug 2022 22:21
Het is de generatie zeventigers vaak die niet met een glimmende smartphone lopen.
(...)
Ik heb groot respect voor de mensen die nu even het niet begrijpen, het waren de mensen die na de oorlog Nederland hebben opgebouwd en die nu hulp nodig hebben van de jongere generatie.
Iemand van 70 is geboren in 1952. Tegen de tijd dat die persoon oud genoeg was om in de bouw mee te helpen was het 1966 toen de oorlog al 21 jaar voorbij was. Iemand van een jaar of 20 op het einde van de oorlog zou nu 95 jaar oud zijn. Daar zullen er niet veel van zijn die bestellingen doen.
Mobiele telefonie is er al vanaf 1983 en in 1994 kwam de eerste smartphone. Iemand die nu 70 is was 42 jaar oud toen de smartphone zijn intrede deed. En natuurlijk, niet iedereen is in de digitale trein gestapt, maar het percentage nu dat niet kan meekomen is zo laag dat het echt niet rendabel is.
Voor die zeer kleine doelgroep loont het echt niet om bij elke niet thuis adres een kaartje in de bus te doen.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

NeoDutchio schreef:
09 aug 2022 22:47
ElleFlowers schreef:
09 aug 2022 22:21
Ik heb de ervaring dat er soms telefonisch wordt besteld met een factuur erbij.
Ik verwacht niet dat het percentage bedrijven die via telefoon bestellingen aanneemt groot zal zijn.
ElleFlowers schreef:
09 aug 2022 22:21
Ik heb gezien dat mensen wel een laptop of computer hebben maar geen postnl app of account. Meestal hebben ze wel email, maar weten het wachtwoord niet meer of ze checken het niet.
Wellicht heel lullig gezegd, maar dat is niet het probleem van PostNL. Zij hebben meerdere manieren om een zending te volgen, maar het is de ontvanger die er iets mee moet gaan doen.
ElleFlowers schreef:
09 aug 2022 22:21
Het is de generatie zeventigers vaak die niet met een glimmende smartphone lopen.
(...)
Ik heb groot respect voor de mensen die nu even het niet begrijpen, het waren de mensen die na de oorlog Nederland hebben opgebouwd en die nu hulp nodig hebben van de jongere generatie.
Iemand van 70 is geboren in 1952. Tegen de tijd dat die persoon oud genoeg was om in de bouw mee te helpen was het 1966 toen de oorlog al 21 jaar voorbij was. Iemand van een jaar of 20 op het einde van de oorlog zou nu 95 jaar oud zijn. Daar zullen er niet veel van zijn die bestellingen doen.
Mobiele telefonie is er al vanaf 1983 en in 1994 kwam de eerste smartphone. Iemand die nu 70 is was 42 jaar oud toen de smartphone zijn intrede deed. En natuurlijk, niet iedereen is in de digitale trein gestapt, maar het percentage nu dat niet kan meekomen is zo laag dat het echt niet rendabel is.
Voor die zeer kleine doelgroep loont het echt niet om bij elke niet thuis adres een kaartje in de bus te doen.
Ik ben het echt voor een groot deel met je eens. Telefonisch komt minder vaak voor maar het gebeurt wel. Dus ja. Ook zijn er meerdere manieren een zending te volgen, maar daar heb je of de klantenservice van PostNL voor nodig of een account en die kan je aanmaken maar die moet je activeren met een code die per post komt.

Dat van die oorlog. In 1947 is het Marshall plan totstandgekomen en die bestond grotendeels uit goederen, grondstoffen en levensmiddelen. Daar is wat tijd overheen gegaan zoals gewoonlijk stond het niet direct op ieders rekening. Geld voor opbouw was er nog niet. Eind jaren zestig 1968 is het pas echt begonnen en afgemaakt in de jaren zeventig de opbouw in Rotterdam. Rotterdam heeft in de jaren zeventig een hoop betonnen niet fraaie gebouwen neergezet die nu pas echt verdwenen zijn. Dus het betreft wel die generatie ook (maar ook de oudere die jij aanhaalt horen erbij). Mn opa en oma zaten in de schuildkelders met hun kinderen. Die kinderen zijn nu in de 70. Dank voor je reactie ik hou wel van beetje discussie!

Ik weet niet hoe groot het percentage is die geen smartphone heeft maar het probleem zit hem er meer in dat ze het niet meer kunnen bijbenen. Toen ze 42 waren nog wel maar nu niet meer, begrijp je wat ik bedoel? Die telefoons begin 2000 tot aan 2010 waren stuk simpeler en hadden geen echte apps en internet was pindakaas door een ritje drinken ;-) ik weet mn Nokia 3210 nog wel.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ElleFlowers schreef:
09 aug 2022 23:09
Ik ben het echt voor een groot deel met je eens. Telefonisch komt minder vaak voor maar het gebeurt wel. Dus ja. Ook zijn er meerdere manieren een zending te volgen, maar daar heb je of de klantenservice van PostNL voor nodig of een account en die kan je aanmaken maar die moet je activeren met een code die per post komt.
Misschien bestel ik alleen bij fatsoenlijke webshops, want ik krijg ook altijd netjes een mailtje wanneer een bestelling verzonden is. Met daarin een link om de track en trace te zien.
Daar heb ik geen klantenservice van PostNL of een account voor nodig. Maar ja, als je geen account wil maken voor op je laptop, als je geen app hebt op je telefoon en je ook niet op je mail wilt kijken, dan blijft er inderdaad weinig over.

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door Techneut71 »

NeoDutchio schreef:
10 aug 2022 09:44
ElleFlowers schreef:
09 aug 2022 23:09
Ik ben het echt voor een groot deel met je eens. Telefonisch komt minder vaak voor maar het gebeurt wel. Dus ja. Ook zijn er meerdere manieren een zending te volgen, maar daar heb je of de klantenservice van PostNL voor nodig of een account en die kan je aanmaken maar die moet je activeren met een code die per post komt.
Misschien bestel ik alleen bij fatsoenlijke webshops, want ik krijg ook altijd netjes een mailtje wanneer een bestelling verzonden is. Met daarin een link om de track en trace te zien.
Daar heb ik geen klantenservice van PostNL of een account voor nodig. Maar ja, als je geen account wil maken voor op je laptop, als je geen app hebt op je telefoon en je ook niet op je mail wilt kijken, dan blijft er inderdaad weinig over.
In dat geval kun je maar beter thuis blijven vanaf het moment van bestellen tot het moment van bezorgen...

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Hele leuke discussie maar eigenlijk is het heel simpel: wij willen zo snel en zo goedkoop mogelijke onze pakketjes ontvangen. Dan moet je niet raar opkijken dat bedrijven in de keten zoeken naar de meest efficiënte manier van werken. Als we gewoon een realistisch bedrag willen betalen voor meer service dan kan je krijgen wat je wilt.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

PeterPeters1966 schreef:
11 aug 2022 12:18
Hele leuke discussie maar eigenlijk is het heel simpel: wij willen zo snel en zo goedkoop mogelijke onze pakketjes ontvangen. Dan moet je niet raar opkijken dat bedrijven in de keten zoeken naar de meest efficiënte manier van werken. Als we gewoon een realistisch bedrag willen betalen voor meer service dan kan je krijgen wat je wilt.
Op zich is er geen probleem. Er is een PosNL app (net zo goed als bij meer bezorgbedrijven), online kan je de track en trace inzien en menig verkoper stuurt een link mee om de bestelling te volgen.
Het gaat pas fout als je de app niet wilt hebben, niet online wil kijken of de verkoper geen informatie geeft. In alle gevallen staat het dus los van de bezorger. Er zijn meerdere manieren om een pakket te volgen en om te weten in welk tijdvenster het kan komen.

aivanberkel
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 feb 2009 23:58

Re: PostNL geeft geen “niet thuis”-briefje meer

Ongelezen bericht door aivanberkel »

Ik heb mij er vandaag, helaas, in verdiept en vind het een steeds merkwaardiger verhaal. PostNL had een tamelijk robuust systeem: als iemand niet thuis is doe je een briefje in de bus. Simpel. Je weet dat je bij de juiste deur staat en eenvoudig uit te voeren. Nu is dat vervangen door een veel complexer systeem dat minder robuust is en zeker ook duurder om draaiend te houden.

In mijn geval: ik kreeg een aangetekende brief uit het buitenland. Ik wist niet dat ik die brief ging krijgen, tot de verzender mij belde om te vragen of ik was verhuisd. De brief was retour afzender gegaan omdat ik hem niet op het ophaalpunt heb opgehaald. Uiteraard had ik dat niet, want ik wist van niets en heb ook niets van PostNL gehoord. Op hun eigen site staat overigens dat PostNL wel een briefje in de bus moet doen als het een aangetekend stuk betreft en ze geen mailadres van mij hebben.

Dat mailadres hadden ze niet. De brief was gepost in een buitenland waar de post je niet het hemd van het lijf vraagt als je de moed hebt om een brief te posten. Daar koop je een postzegel en brengt het naar een postkantoor met het verzoek om aangetekend te verzenden.
Aan de telefoon met PostNL moest ik eerst uitgebreid uitleggen dat ik geen track en trace code heb. Dat vond men niet geloofwaardig. De medewerker zei dat de verzender altijd een track en trace code naar de ontvanger stuurt als het om een aangetekend stuk gaat. Ik heb diverse malen gevraagd of hij zeker weet dat PostNL die afspraak ook heeft met alle mogelijke verzenders in alle mogelijke landen (het ging bij mij om Oost Europa), maar dat deed er niet toe. Het scenario dat ik niet wist dat ik post ging krijgen of dat ik geen track en trace code heb bestaat niet bij de helpdesk van PostNL.
Eindconclusie van de klantenservice: er is in de procedure niets fout gegaan. Ze hebben bij mij aangebeld, konden mij niet bereiken (dat was de letterlijke tekst), hebben de post zeven dagen op een ophaalpunt laten liggen en teruggestuurd. Klaar.
Ik heb nog geprobeerd uit te leggen dat ik goed bereikbaar ben door een papiertje door een daarvoor bestemde gleuf in de deur te stoppen, maar dat lijkt bij de post een volstrekt onbekend fenomeen. De klantenservice heeft mij nog wel geduldig uitgelegd dat we tegenwoordig in de moderne tijd leven en dat in de moderne tijd je niet bestaat als je vrienden en kennissen je geen track en trace code sturen.

Enfin. Ik ben uiteraard getergd, maar vooral begrijp ik niet waarom een eenvoudig en robuust systeem moest worden vervangen door een duur en gebrekkig systeem.

Plaats reactie