LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL: pakketjes verdwenen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Nijogeth
Berichten: 9987
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: PostNL: pakketjes verdwenen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En waarom zou die 99% nergens op gebaseerd zijn?

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: PostNL: pakketjes verdwenen

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Die 99,9% is niet uit de duim gezogen, maar uit eigen ervaring. Ik verstuur namelijk ook wel eens een pakje (meer dan 10.000 per jaar.)

Wat het aankomen betreft maakt het niet uit of het wel of niet verzekerd is, wel of niet aangetekend etc. Wat wel uitmaakt is wanneer het verzonden wordt. Ligt iets in het weekend bij postnl, dan is de kans groter dat het zoekraakt dan op een doordeweekse dag. Moet iets naar het buitenland? Dan is de kans groter dat het fout gaat dan binnen NL. Moet iets naar Amsterdam? Dan is de kans groter dat het fout gaat dan in lutjebroek.

Dat het jou 2 keer overkomt is inderdaad een foutscore van 100% bij jou als klant. Maar statistisch gezien staan daar tienduizenden klanten op dezelfde dag tegenover waar het wel goed gaat. Feitelijk heb je dus echt gewoon pech, zelfs dubbel pech. De kans dat je de lotto won was groter maar helaas heeft het toeval dit voor jou in petto gehad.

Dat aangetekend eerder verdwijnt dan niet aangetekend is zeker niet waar. Bij aangetekende zendingen weten de bezorgers ook dat er belang voor de verzender en ontvanger is, en alles beter traceerbaar is. Dus het risico van dat laten verdwijnen is groter dan bij niet aangetekende zendingen.
Waarom verdwijnen ze dan toch? Omdat het over 10 tot honderd duizenden zendingen per dag gaat. Soms valt het van een lopende band, soms wordt een pallet verkeerd neergezet etc.

Ik werk niet voor postnl, en zoals ik vaker hier gemeld heb is postnl bij mijn bedrijf ergernis nummer 1. Maar omdat het bij mij om grote aantallen gaat heb ik geleerd dat het nu eenmaal zo is. Ook dat het laten onderzoeken (altijd wel doen overigens, niet geschoten is altijd mis) een grote wassen neus is.
Ik heb daar gelukkig tussenpersonen voor, maar mijn klanten kunnen zo'n onderzoek niet afwachten. Dus voor mij is de regel: pakket vermist? gelijk opnieuw sturen en zien we achteraf nog iets terug (pakket of vergoeding) dan is dat mooi meegenomen.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: PostNL: pakketjes verdwenen

Ongelezen bericht door Boesta »

Moneyman schreef: Ok, goed lezen is een prima advies. Daarom maar even de vraag: tegen wie had ik het? Niet tegen jou in ieder geval.
Als u een bericht plaatst op een openbaar forum (wat dit is) kan en mag iedereen op iedereen reageren. Dit is juist de bedoeling van fora's als dit. Als u er niet tegen kunt , dan moet u geen reacties plaatsen!

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: PostNL: pakketjes verdwenen

Ongelezen bericht door Boesta »

ronny25 schreef:Welke adviesen doel u op dan?? Ik ben in 1 geval zelf de VERZENDER en in de andere een vriend van mij die iets aangetekend naar MIJ verstuurde (die al een case heeft aangemaakt) en ik zelf ook nu een case heb aan gemaakt . En ik kon ze alle 2 VOLGEN via T&T tot ze plots weg waren !! Nu over die case gevallen houden ze me voor mij EN van meerdere mensen (wat ik nu weet) wel degelijk aan de lijn , eerst werd er gezegd "we nemen binnen 2 dagen contact op" na weer gebeld te hebben weer 2 dagen dit tot 4 maal toe EN nu uit eindelijk zeggen ze 6 december en 12 december heeft u de uitslag IETS wat ik sterk in twijfel trek !? dat is in mijn ogen wel degelijk mensen aan het lijntje houden.
Het erge is nog ze zijn aangetekend verstuurd dus verwacht je dat het zorgvuldiger gaat dan normaal nou niets is minder waar ik heb nu gewoon via de "gewone post" iets van aardige waarde verstuurd (75 euro) en die komt wel aan . Kortom wat men denkt over aangetekend versturen dat het veiliger is dat is klink klare onzin.
Ik ga er van uit dat mensen die bij POSTNL werken weten dat aangetekend vaak meer waarde heeft en dus wordt het eerder gestolen door iemand van POSTNL (anders is het niet te verklaren dat 2 aangetekende verzendingen "verdwijnen") terwijl ik normaal nooit aangetekend verstuur nu wel 2 keer en 2 keer weg dat KAN geen toeval zijn! Dus ik heb wel degelijk het recht om het op het bord van POSTNL te gooien !
ps ik raad u aan om eens rond te surfen op sociaal media en google en dan zal u zien dat die 99,9% van u nergens op is gebaseerd GR Ron
U slaat een beetje door!

Gewoon eens rustig adem halen en niet uw gelijk proberen te halen hier op het forum waar mensen u enkel adviezen en informatie proberen te geven om u te helpen.

Hoe komt u erbij dat niet 99,9% wel correct bezorgd word.? 0,01% van miljoenen pakketten per dat zijn er erg veel, vandaar dat er erg veel klachten zijn te vinden op internet.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL: pakketjes verdwenen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Boesta schreef:
Moneyman schreef: Ok, goed lezen is een prima advies. Daarom maar even de vraag: tegen wie had ik het? Niet tegen jou in ieder geval.
Als u een bericht plaatst op een openbaar forum (wat dit is) kan en mag iedereen op iedereen reageren. Dit is juist de bedoeling van fora's als dit. Als u er niet tegen kunt , dan moet u geen reacties plaatsen!
:mrgreen: je mist het punt volledig.

Ik had een reactie geplaats op (de situatie van) IlsevK, die ik nota bene gequote had. Vervolgens betrekt Ronny25 dit op haar eigen (andere) situatie, en begint te roepen dat het niet waar is.

Misschien snap je nu waarom de tip "goed lezen" een prima advies is, want dan waren zowel de reacties van Ronnu25 als van jou onnodig geweest.

Gesloten