PostNL rekent na douane nog 'afhandelingskosten'

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Nopasoft
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jan 2018 16:39

PostNL rekent na douane nog 'afhandelingskosten'

Ongelezen bericht door Nopasoft »

Ik koop een pen met een creditcardholder in Amerika ..Totale kosten opsturen zodat het bij mij thuis afgeleverd word en verzekering etc. € 54,60 naar tabel bij de douane BTW en Accijns totaal + € 13,91 op dat bedrag komen erbij had ik ook zo uitgerekend...dan inneens komt Post.nl erbij met hun zogenaamde afhandelingskosten € 16.07 onbeschoft veel ook nog voor zo een klein pakje na betaling van btw en accijns berekend te hebben horen ze dat gewoon door te sturen omdat hun afspraak met het desbetreffende bedrijf USPS niet goed genoeg geld opbrengt schijnbaar rekenen ze mij zomaar uit de domme weg €16.07 omdat hun systeem niet klopt met USPS ..terwijl ik heb 9 dollar betaald voor dat het bij mij thuis afgeleverd zou worden na betaling van btw en accijns daar horen geen afhandelingskosten bij berekend te worden want voor het totale vervoer is dat al betaald in de eerste kosten !....hoe zit dat nu ,mag dit zomaar terwijl ik de kosten voor het vervoer al betaald heb ..ik vind dit ongehoord en niet kloppen van geen kanten.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jan 2018 16:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

stofzuigertje

Re: PostNL rekent na douane nog 'afhandelingskosten'

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Omdat er voor Douane gewerkt moet worden voor vrijgave mogen ze dit rekenen.

Beter is dit op andere manier sturen, vrienden daar die cadeautje sturen met waarde onder de grens word gewoon doorgelaten.
Dat is het nadeel van buiten EU kopen.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL rekent na douane nog 'afhandelingskosten'

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U werkt schijnbaar gratis voor uw baas? PostNL doet werk voor u en zoals het zowel op de site van PostNL te lezen is, alsook op ontzettend veel topics hier, wil PostNL graag betaald worden voor het werk wat ze verrichten. En of het nu een groot pakket of een klein pakketje is, de kosten zijn hetzelfde.
De kosten die u reeds betaald heeft heeft niets te maken met de kosten die gemaakt worden om de inklaring te doen.

Volgende keer eerst even kijken hoe invoeren werkt voordat u het doet.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: PostNL rekent na douane nog 'afhandelingskosten'

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Overigens rekenen alle andere pakketdiensten deze kosten ook gewoon door.

Nopasoft
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jan 2018 16:39

Re: PostNL rekent na douane nog 'afhandelingskosten'

Ongelezen bericht door Nopasoft »

NeoDutchio schreef:U werkt schijnbaar gratis voor uw baas? PostNL doet werk voor u en zoals het zowel op de site van PostNL te lezen is, alsook op ontzettend veel topics hier, wil PostNL graag betaald worden voor het werk wat ze verrichten. En of het nu een groot pakket of een klein pakketje is, de kosten zijn hetzelfde.
De kosten die u reeds betaald heeft heeft niets te maken met de kosten die gemaakt worden om de inklaring te doen.

Volgende keer eerst even kijken hoe invoeren werkt voordat u het doet.
Niemand werkt voor niets maar hier is al voor betaald ,hoe hun dat onderling heen en weer regelen met usps is niet mijn zaak ik heb betaald voor levering tot aan huis.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: PostNL rekent na douane nog 'afhandelingskosten'

Ongelezen bericht door newmikey »

Nopasoft schreef: Niemand werkt voor niets maar hier is al voor betaald ,hoe hun dat onderling heen en weer regelen met usps is niet mijn zaak ik heb betaald voor levering tot aan huis.
U bent nummer zoveel hier met deze vraag. Niemand heeft betaald voor de inklaring (het D2D tarief betreft alleen het vervoer) en alle koeriersbedrijven rekenen daar een vast bedrag voor en geven dat ook duidelijk op de website aan. Buitenlandse bedrijven houden zich niet bezig met douaneregels in 100+ landen waar ze naartoe versturen en dat geldt ook omgekeerd als u vanuit Nederland een pakje naar de VS stuurt waarvoor bij CBP aangifte moet worden gedaan.

Simpel antwoord is dus dat het overduidelijk gecommuniceerd wordt, volledig terecht is en dat als u dit niet wilt betalen u het pakketje kunt weigeren.

Nopasoft
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jan 2018 16:39

Re: PostNL rekent na douane nog 'afhandelingskosten'

Ongelezen bericht door Nopasoft »

Dat zogenaamde simpel antwoord is dus niet juist . punt een er word dus niet overduidelijk gecommuniceerd, en dat is hoogstwaarschijnlijk ook de reden waarom het hier schijnbaar zoveel vragen opwerpt. Omdat het precies hetzelfde idee is als je een hokje voor een winkel zet en tegen de mensen die naar buiten komen zegt je mag er alleen maar door als je mij een toeslag betaald voor datgene wat je zojuist gekocht hebt....jaja zo lust ik er nog wel honderd ...hier klopt niets van.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: PostNL rekent na douane nog 'afhandelingskosten'

Ongelezen bericht door newmikey »

Nopasoft schreef:Dat zogenaamde simpel antwoord is dus niet juist . punt een er word dus niet overduidelijk gecommuniceerd, en dat is hoogstwaarschijnlijk ook de reden waarom het hier schijnbaar zoveel vragen opwerpt.
Gaap, gaan we weer:
https://www.postnl.nl/klantenservice/vr ... talen.html
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ijn-pakket

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL rekent na douane nog 'afhandelingskosten'

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nopasoft schreef:Dat zogenaamde simpel antwoord is dus niet juist . punt een er word dus niet overduidelijk gecommuniceerd, en dat is hoogstwaarschijnlijk ook de reden waarom het hier schijnbaar zoveel vragen opwerpt. Omdat het precies hetzelfde idee is als je een hokje voor een winkel zet en tegen de mensen die naar buiten komen zegt je mag er alleen maar door als je mij een toeslag betaald voor datgene wat je zojuist gekocht hebt....jaja zo lust ik er nog wel honderd ...hier klopt niets van.
Er wordt door de verkoper niet over gecommuniceerd inderdaad. Kunt u 1 Nederlandse webwinkel noemen die alle regels van alle landen in de voorwaarden heeft staan? Denkt u echt dat Bol.com bv op zijn website aangeeft wat de kosten zijn van verzending naar bv Amerika? En dat ze dan ook nog eens weten wat de kosten van inklaring zijn?
In dit geval heeft de verkoper niets te maken met de regelgeving in Nederland. Diegene die importeert is verantwoordelijk voor de kosten. Dat de BTW wordt gedragen door de verkoper wil niet zeggen dat deze alle kosten heeft opgenomen. Het klopt dus precies.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL rekent na douane nog 'afhandelingskosten'

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nopasoft schreef:Dat zogenaamde simpel antwoord is dus niet juist . punt een er word dus niet overduidelijk gecommuniceerd, en dat is hoogstwaarschijnlijk ook de reden waarom het hier schijnbaar zoveel vragen opwerpt. Omdat het precies hetzelfde idee is als je een hokje voor een winkel zet en tegen de mensen die naar buiten komen zegt je mag er alleen maar door als je mij een toeslag betaald voor datgene wat je zojuist gekocht hebt....jaja zo lust ik er nog wel honderd ...hier klopt niets van.
Je verwart “niet juist” met “niet het door mij gewenste antwoord”.

Jij hebt gewoon je eigen verantwoordelijkheid over het hoofd gezien. Kan gebeuren, geen probleem, maar ga niet een ander de schuld in de schoenen schuiven.

Verwijderd

Re: PostNL rekent na douane nog 'afhandelingskosten'

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Nopasoft schreef:Dat zogenaamde simpel antwoord is dus niet juist . punt een er word dus niet overduidelijk gecommuniceerd, en dat is hoogstwaarschijnlijk ook de reden waarom het hier schijnbaar zoveel vragen opwerpt. Omdat het precies hetzelfde idee is als je een hokje voor een winkel zet en tegen de mensen die naar buiten komen zegt je mag er alleen maar door als je mij een toeslag betaald voor datgene wat je zojuist gekocht hebt....jaja zo lust ik er nog wel honderd ...hier klopt niets van.
https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket- ... uitenland/

Ik neem aan dat u het pakket dan ook niet hebt aangenomen?

Nopasoft
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jan 2018 16:39

Re: PostNL rekent na douane nog 'afhandelingskosten'

Ongelezen bericht door Nopasoft »

Het valt me op dat ik steeds bij de vele klachten die ik hierover zie dezellfde mensen negatief reageren..zeker zelf in dienst bij post.nl of in opdracht van post,nl als jezelf bij hun een klacht indient word je verwezen naar een website die niets oplost en het probleem alleen maar verschuift en niets oplost....maar het is nog altijd zo ... Dat er BTW betaald wordt bij invoeren is prima, maar het doen van aangifte is niet een zaak van PostNL.


Bijna niemand die iets bestelt uit het buitenland vraagt aan PostNL om aangifte voor zijn of haar aankoop te doen. Als iemand aangifte wil doen is hij of zij daar zelf voor verantwoordelijk.

Met andere woorden: PostNL steelt van ons door ongevraagd tussen de koper en de Douane in te stappen. Het is zeer waarschijnlijk dat de Douane een afspraak heeft met PostNL, maar dat is niet het probleem van de ontvanger van een pakket, lijkt mij.

En ik vind dit ongehoord en niet kloppen van geen kanten.

Verwijderd

Re: PostNL rekent na douane nog 'afhandelingskosten'

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Oke.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: PostNL rekent na douane nog 'afhandelingskosten'

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uiteraard werken degenen die het niet met u eens zijn allemaal bij Post.nl. Tenslotte moet onze vorstelijke bonus ergens van betaald worden.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: PostNL rekent na douane nog 'afhandelingskosten'

Ongelezen bericht door newmikey »

Lady1234 schreef:Uiteraard werken degenen die het niet met u eens zijn allemaal bij Post.nl. Tenslotte moet onze vorstelijke bonus ergens van betaald worden.
Had jij de bonus al binnen? Ik zit nog te wachten eigenlijk...

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL rekent na douane nog 'afhandelingskosten'

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nopasoft schreef:Het valt me op dat ik steeds bij de vele klachten die ik hierover zie dezellfde mensen negatief reageren..zeker zelf in dienst bij post.nl of in opdracht van post,nl als jezelf bij hun een klacht indient word je verwezen naar een website die niets oplost en het probleem alleen maar verschuift en niets oplost....maar het is nog altijd zo ... Dat er BTW betaald wordt bij invoeren is prima, maar het doen van aangifte is niet een zaak van PostNL.


Bijna niemand die iets bestelt uit het buitenland vraagt aan PostNL om aangifte voor zijn of haar aankoop te doen. Als iemand aangifte wil doen is hij of zij daar zelf voor verantwoordelijk.

Met andere woorden: PostNL steelt van ons door ongevraagd tussen de koper en de Douane in te stappen. Het is zeer waarschijnlijk dat de Douane een afspraak heeft met PostNL, maar dat is niet het probleem van de ontvanger van een pakket, lijkt mij.

En ik vind dit ongehoord en niet kloppen van geen kanten.
En je bent af. Succes met je aankoop.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: PostNL rekent na douane nog 'afhandelingskosten'

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nopasoft schreef:Het valt me op dat ik steeds bij de vele klachten die ik hierover zie dezellfde mensen negatief reageren..zeker zelf in dienst bij post.nl of in opdracht van post,nl als jezelf bij hun een klacht indient word je verwezen naar een website die niets oplost en het probleem alleen maar verschuift en niets oplost....maar het is nog altijd zo ... Dat er BTW betaald wordt bij invoeren is prima, maar het doen van aangifte is niet een zaak van PostNL.


Bijna niemand die iets bestelt uit het buitenland vraagt aan PostNL om aangifte voor zijn of haar aankoop te doen. Als iemand aangifte wil doen is hij of zij daar zelf voor verantwoordelijk.

Met andere woorden: PostNL steelt van ons door ongevraagd tussen de koper en de Douane in te stappen. Het is zeer waarschijnlijk dat de Douane een afspraak heeft met PostNL, maar dat is niet het probleem van de ontvanger van een pakket, lijkt mij.

En ik vind dit ongehoord en niet kloppen van geen kanten.
De moeite genomen om de links van @Newmikey door te lezen? Ik vermoed van niet gezien je reactie en beschuldigingen aan het adres van de reageerders.
Als je geen enkele kennis hebt (of wilt krijgen) hoe kopen buiten de EU werkt, kun je beter niet meer kopen bij Chinese shops.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL rekent na douane nog 'afhandelingskosten'

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nopasoft schreef:Het valt me op dat ik steeds bij de vele klachten die ik hierover zie dezellfde mensen negatief reageren..zeker zelf in dienst bij post.nl of in opdracht van post,nl als jezelf bij hun een klacht indient word je verwezen naar een website die niets oplost en het probleem alleen maar verschuift en niets oplost....maar het is nog altijd zo ... Dat er BTW betaald wordt bij invoeren is prima, maar het doen van aangifte is niet een zaak van PostNL.


Bijna niemand die iets bestelt uit het buitenland vraagt aan PostNL om aangifte voor zijn of haar aankoop te doen. Als iemand aangifte wil doen is hij of zij daar zelf voor verantwoordelijk.

Met andere woorden: PostNL steelt van ons door ongevraagd tussen de koper en de Douane in te stappen. Het is zeer waarschijnlijk dat de Douane een afspraak heeft met PostNL, maar dat is niet het probleem van de ontvanger van een pakket, lijkt mij.

En ik vind dit ongehoord en niet kloppen van geen kanten.
Klopt, we vallen allemaal door de mand. Helaas is het vastgelegd dat de transporteur de afhandeling doet. Zij zijn dus verplicht dat te doen. Dus ja, er wordt bij import indirect wel toestemming gegeven om aangifte te doen. Dit is niet alleen bij PostNL zo, maar bij alle transportbedrijven. Maar nu niet gaan zeggen dat ik ook voor DPD, DHL en UPS werk.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: PostNL rekent na douane nog 'afhandelingskosten'

Ongelezen bericht door newmikey »

Nopasoft schreef:Als iemand aangifte wil doen is hij of zij daar zelf voor verantwoordelijk.
Tuurlijk!

Douane:
Als u regelmatig importeert of exporteert, dan kunt u zelf uw douaneaangiften doen. Voorwaarden:

U hebt een vergunning van de Douane.
U beschikt over een goedgekeurd softwarepakket.


Succes ermee dan maar!

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: PostNL rekent na douane nog 'afhandelingskosten'

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

newmikey schreef:
Lady1234 schreef:Uiteraard werken degenen die het niet met u eens zijn allemaal bij Post.nl. Tenslotte moet onze vorstelijke bonus ergens van betaald worden.
Had jij de bonus al binnen? Ik zit nog te wachten eigenlijk...
Ik heb mijn bonus van Postnl ook nog niet ontvangen. Wel van KPN, Eneco, T-Mobile en Ziggo.

Gesloten