PostNL stuurt pakket uit buitenland terug binnen 4 werkdagen, en daarna kwijt

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Henry Ford
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 dec 2012 17:22

PostNL stuurt pakket uit buitenland terug binnen 4 werkdagen, en daarna kwijt

Ongelezen bericht door Henry Ford »

op 5 augustus kreeg ik een brief van PostNL dat er een pakje klaar ligt op een servicepunt omdat er 33 euro inklaringskosten betaald moeten worden. Helaas is het een servicepunt 3 dorpen verderop met zeer beperkte openingstijden, gaat al vroeg in de middag dicht en woensdagmiddag en maandag ook dicht. Het is mij een raadsel waarom het pakket daar bezorgd werd want er zijn dichterbij andere vestigingen die langer op zijn, efin.

Omdat de openingstijden van dit servicepunt alleen op de deur van de locatie vermeld stonden, heb ik daar helaas voor gesloten deur gestaan. Maar binnen 4 werkdagen stuurde ze het pakket retour!

PostNL geeft aan dat ze pakketten maar 7 dagen bewaren. Maar ik krijg pas een bericht dat het er al ligt en dan gaan er al 1 of 2dagen van de week af doordat eerst dat briefje bezorgd moet worden. Als er dan nog een weekend of een gesloten dag van het servicepunt tussen zitten blijft er haast niks over, of moet je vrij nemen van je werk ervoor.

Alleen al voor de verzendkosten heb ik $95 betaald, die ben ik door PostNL dus gewoon kwijt, maar het is nog erger!

Volgens de track&trace is het pakket retour gegaan en bezorgt! Het bezorg adres is echter niet de verzender maar PostNL zelf in Den Haag, afdeling IMEC.
Daar houd de track & trace op.

Inmiddels heb ik meerdere malen contact gezocht met postNL, die geven natuurlijk aan dat bij de verzender onderzoek moet worden gestart. Dus dat gebeurde, maar in de VS krijgen ze te horen dat het pakket in Nederland is bezorgd en meer kunnen ze er niet van maken.

PostNL wil mij verder niet te helpen of een onderzoek starten. Ze geven aan dat voor retourpakketten geen tracking mogelijk is of zo iets en een andere medewerker gaf aan dat de originele barcode gebruikt blijft worden. maar die tracking code houd dus op in Den Haag bij PostNL zelf.

De schade: $200 voor de inhoud (gelimiteerde muziek LP's, helaas nu uitverkocht!) + $95 verzendkosten, verzekerd en aangetekend.

totale schade $295 Dit is beginsel door het onredelijk ophaaltermijn van minder dan 4 werkdagen met zeer ongebruikelijke openingstijden. ten tweede door het onzorgvuldig retouneren van de zending zonder tracking

helaas bots ik tegen een muur bij PostNL, wat moet ik doen?

1marko
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 dec 2008 14:54

Re: PostNL stuurt pakket uit buitenland terug binnen 4 werkdagen, en daarna kwijt

Ongelezen bericht door 1marko »

U moet er met de verzender uitkomen. Eigenlijk weet u dat ook wel.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL stuurt pakket uit buitenland terug binnen 4 werkdagen, en daarna kwijt

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Komt vaker voor. Een kleine bloemlezing:

https://www.google.com/search?q=site%3A ... s-wiz-serp

Ben bang dat de verzender een onderzoek moet opstarten om zo de portokosten terug te krijgen. Daar zult u dus bij de verzender om moeten vragen. Is de zending terug te vinden op www.usps.com ?
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 13 sep 2021 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Henry Ford
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 dec 2012 17:22

Re: PostNL stuurt pakket uit buitenland terug binnen 4 werkdagen, en daarna kwijt

Ongelezen bericht door Henry Ford »

Dat probeer ik natuurlijk. Maar als de verzender vervolgens via Amerikaanse postdienst een bericht van PostNL krijgt dat het bezorgd is in Nederland val ik tussen wal en schip

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: PostNL stuurt pakket uit buitenland terug binnen 4 werkdagen, en daarna kwijt

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

U zegt toch aangetekend? Dan moeten ze uw handtekening toch kunnen laten zien en anders heeft u het niet gekregen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL stuurt pakket uit buitenland terug binnen 4 werkdagen, en daarna kwijt

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Tracktracegegevens moet u niet te letterlijk nemen. Het is een administratieve weergave van de werkelijkheid. Gewoon in de gaten blijven houden en geduld hebben. Volgende "halte" is normaliter "amsterdam international mail centre". En vervolgens een mail center in de VS. En verder over land retour afzender.

Henry Ford
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 dec 2012 17:22

Re: PostNL stuurt pakket uit buitenland terug binnen 4 werkdagen, en daarna kwijt

Ongelezen bericht door Henry Ford »

het is nu al meer dan een maand retour "onderweg", terwijl de tracking blijft hangen op IMEC hoofdkantoor als "ontvangen" en afgeleverd"

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL stuurt pakket uit buitenland terug binnen 4 werkdagen, en daarna kwijt

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb een keer een pakketje naar de VS verzonden dat ruim drie maanden onderweg was. Waarde iets van 300 euro. Bleef drie maanden hangen in het USPS Bethpage NY sorteercentrum zonder updates. Is gewoon bezorgd. Blijven hopen.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: PostNL stuurt pakket uit buitenland terug binnen 4 werkdagen, en daarna kwijt

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Vervelend situatie, maar ik denk dat er niks aan te doen is. Jij bent verantwoordelijk voor ontvangst. Al vind ik het raar dat het pakketje niet naar je eigen dorp is gegaan.

Neem contact op met de winkel waar je het gekocht hebt. Ga ook een klacht indienen bij PostNL. Neem ook contact op met de verzender.

Gezien de aparte situatie (pakketje is naar een andere dorp gebracht) neem voor de zekerheid even contact op met www.juridischloket.nl . Al denk ik niet dat hun iets voor je kunnen betekenen. Als ontvanger heb je weinig rechten vanaf PostNL

Cro
Berichten: 2064
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: PostNL stuurt pakket uit buitenland terug binnen 4 werkdagen, en daarna kwijt

Ongelezen bericht door Cro »

Henry Ford schreef:
13 sep 2021 10:11
Dat probeer ik natuurlijk. Maar als de verzender vervolgens via Amerikaanse postdienst een bericht van PostNL krijgt dat het bezorgd is in Nederland val ik tussen wal en schip
Dat is dan niet netjes van de verkoper. Een het is bezorgd bericht betekend immers niet dat het ook bij de juiste persoon bezorgt is, de verkoper zou dat niet zomaar af moeten schuiven en zijn verantwoordelijkheid moeten nemen.

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: PostNL stuurt pakket uit buitenland terug binnen 4 werkdagen, en daarna kwijt

Ongelezen bericht door Sannietje »

Volgens mij wordt het briefje door de chauffeur pas in de brievenbus gegooid op het moment dat deze u niet thuis trof.
Dit servicepunt is zeer waarschijnlijk een winkel of iets en neemt pakjes aan van Postnl maar is geen Postnl vestiging. Als het pakketje al binnen 4 dagen is teruggestuurd terwijl Postnl aan geeft dat het 7 dagen bewaard blijft kunt u dit verhaal neerleggen.juridisch loket. Het lijkt mij dat Postnl dit pakket heus wel kan vinden.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: PostNL stuurt pakket uit buitenland terug binnen 4 werkdagen, en daarna kwijt

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Sannietje schreef:
13 sep 2021 13:00
Volgens mij wordt het briefje door de chauffeur pas in de brievenbus gegooid op het moment dat deze u niet thuis trof.
Dit servicepunt is zeer waarschijnlijk een winkel of iets en neemt pakjes aan van Postnl maar is geen Postnl vestiging. Als het pakketje al binnen 4 dagen is teruggestuurd terwijl Postnl aan geeft dat het 7 dagen bewaard blijft kunt u dit verhaal neerleggen.juridisch loket. Het lijkt mij dat Postnl dit pakket heus wel kan vinden.
Dit werkt bij binnenlandse post. Bij buitenlandse post waar belasting betaald moet worden gaat rechtstreeks naar afhaalpunt en gaat een briefje per normale post naar de ontvanger.

Veldt01
Berichten: 988
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: PostNL stuurt pakket uit buitenland terug binnen 4 werkdagen, en daarna kwijt

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Kan nog een stukje erger. Door de gewijzigde invoerkosten is PostNL compleet overvraagd bij het inklaren. Dit duurt eeuwig en vervolgens wordt geen bericht enkel bericht gestuurd dat ze eerst geld willen zien alvorens iets over te dragen aan bezorging (en blijft het gewoon liggen bij inklaring). Via een omweg en eigenlijk bij toeval is het door actie van de ontvanger goedgekomen maar zes weken uit de US (verzonden als priority) is echt belachelijk lang en normaal was het pakket gewoon retour gegaan naar de afzender.

Henry Ford
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 dec 2012 17:22

Re: PostNL stuurt pakket uit buitenland terug binnen 4 werkdagen, en daarna kwijt

Ongelezen bericht door Henry Ford »

klopt, het briefje wordt door postNL gestuurd met de gewone post, daardoor zit er minimaal 1 tot 2 dagen vertraging op tot dat je weet dat het pakje er ligt. Je hebt dan dus nog maar 5 tot 6 dagen de tijd (of minder als de gewone past er langer over doet). In mijn geval was het servicepunt in het weekend en op maandag ook nog dicht en had ik dus maar 3 dagen over blijkt achteraf. Het is een soort winkel van sinkel die ook PostNL doet tussen 9 en 13.30u 4 dagen in de week. Heel vreemd dat postnl daar mee in zee gaat.

Dat is gewoon een onredelijk termijn om je pakje af te halen waar zoveel verzendkosten voor is betaald.

Henry Ford
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 dec 2012 17:22

Re: PostNL stuurt pakket uit buitenland terug binnen 4 werkdagen, en daarna kwijt

Ongelezen bericht door Henry Ford »

Dit is de enige reactie van PostNL:
Een retourzending naar het buitenland is nooit heel ver te volgen vanuit Nederland. Zodra het Nederland uit is, is het bij PostNL niet meer te traceren. Heeft de afzender het nog niet ontvangen, dan kan deze verdere navraag bij de verzendende organisatie doen naar de zending.
Die navraag is inmiddels gedaan, maar dan geeft PostNL via die weg aan dat het is bezorgd. Welke adres?

IMEC Afdeling Inklaring
Postbus 7000
Den Haag
2510NC
Netherlands

Henry Ford
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 dec 2012 17:22

Re: PostNL stuurt pakket uit buitenland terug binnen 4 werkdagen, en daarna kwijt

Ongelezen bericht door Henry Ford »

ondertussen reactie van PostNL ontvangen:
Retourpakketten gaan niet via het reguliere bezorgtraject, ze worden verzameld en gezamenlijk aangeboden. Daarom is het via track & trace niet goed te volgen.
en na een maand onbekend waar ze zijn...

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: PostNL stuurt pakket uit buitenland terug binnen 4 werkdagen, en daarna kwijt

Ongelezen bericht door Sira »

Doorgaans zijn Post.nl servicepunten winkels, zoals Primera, supermarkten. Had u die niet de volgende dag kunnen bellen en verzoeken het pakketje voor u vast te houden? Misschien was er ook wel een bereidwillige in uw familie of kennissenkring te vinden die het pakketje even voor u had willen ophalen.

Henry Ford
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 dec 2012 17:22

Re: PostNL stuurt pakket uit buitenland terug binnen 4 werkdagen, en daarna kwijt

Ongelezen bericht door Henry Ford »

sterker nog, mijn ouders zijn nog naar dat PostNL service punt toe gefietst, maar om 16u op een vrijdag was die al dicht. Op de kaart van PostNL staan ook geen openingstijden, alleen een adres; op google geen telefoonnumer te vinden en openingstijden kloppen op google niet (behalve maandag dicht dat klopte..)

maar je verwacht niet dat t zo snel terug gaat:

- donderdag 5 aug ontvang ik een brief van postNL (datum 3 aug)
- vrijdag 6 aug fietsen mijn ouders langs het servicepunt maar was dicht om 16u
-zaterdagmiddag 7aug om 13u rij ga ik er langs, wederom dicht. de rolluiken zijn dicht dus ik kon de openingstijden niet lezen
- zondag dicht (is logisch)
-maandag dicht 9 aug.
- woensdag 11aug zijn ze open maar was het pakket al weg en teruggestuurd.

Dat is toch veel te krap, totaal onredelijk

Cro
Berichten: 2064
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: PostNL stuurt pakket uit buitenland terug binnen 4 werkdagen, en daarna kwijt

Ongelezen bericht door Cro »

Te krap of niet, stop met focussen op het pakket punt en PostNL. Laat de verzender het oplossen, die is de contract partij voor PostNL, niet jij.

Verder kun je over of die tijd krap is nog wel een discussie voeren. Als bij ieder pakket punt pakketten zo lang blijven liggen is het op een gegeven moment voor die mensen toch geen werken meer. Kost alleen maar ruimte.

Henry Ford
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 dec 2012 17:22

Re: PostNL stuurt pakket uit buitenland terug binnen 4 werkdagen, en daarna kwijt

Ongelezen bericht door Henry Ford »

toch heeft PostNL een verplichting naar mij; ik heb namelijk de inklaringskosten online betaald op de website van PostNL (dat is goedkoper dan op servicepunt efin)

Dus ik heb wel degelijk een probleem met PostNL waar de verzender niks aan kan doen.

cro zegt:
Als bij ieder pakket punt pakketten zo lang blijven liggen is het op een gegeven moment voor die mensen toch geen werken meer. Kost alleen maar ruimte.
wat zo lang? hoezo is dit lang?
2 weken zou een redelijk termijn zijn, 1 week zou misschien ook kunnen, maar korter niet en nu is het bij PostNL dus korter dan een week. Daar mogen mensen best voor gewaarschuwd worden.

Gesloten