LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijs vlak na aankoop verlaagd

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
sqloud
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2017 10:55

Prijs vlak na aankoop verlaagd

Ongelezen bericht door sqloud »

Hallo,
Ik ben een gamer en heb begin Oktober een aantal artikelen ingeruild bij Nedgame, hiermee heb ik een aanbetaling gedaan voor een nieuw uit te komen spelcomputer.

De spelcomputer zou op 27 Oktober uitkomen en ten tijde van de pre-order was de prijs 389 Euro.
Ongeveer een week voor de levering viel het mij op dat andere winkelketens de prijs hadden verlaagd naar 379 Euro.

Toen ik Nedgame hier op wees werd mij verteld dat de andere ketens waarschijnlijk een extra korting doorberekenen aan hun klanten!?


i.v.m. de inruil, die ik natuurlijk niet meer kon terugdraaien, tegen beter weten in toch de computer opgehaald.

Tot mijn verbazing werd echter al na een paar dagen de prijs aangepast van 389 Euro naar 379 Euro!

Toen ik Nedgame hier wederom op heb gewezen, werd mij aangegeven dat volgende week de prijs ook zo weer omhoog kon gaan...


Het gaat mijn er nu om wat voor rechten ik als koper heb?

In de voorwaarden van Nedgame staat dat ruiling alleen binnen 1 dag kan, ongeopend.

Maar als consument heb ik toch ook nog een bedenktijd.

Wie weet meer?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Prijs vlak na aankoop verlaagd

Ongelezen bericht door mahadma »

Het gaat mijn er nu om wat voor rechten ik als koper heb? U bent accoord gegaan met inruil en € 389, in een (stenen) winkel, dus geen bedenktijd zoals bij een internet aankoop.

Maar als consument heb ik toch ook nog een bedenktijd. Neen, heeft u niet in een stenen winkel.

En als het nu een tientje méér was geworden, had u misschien wel geroeptoeterd dat u een koopje had met uw prijs € 389, en ik weet zeker dat als het duurder was geworden u NIET had geklaagd.

Mucha

Re: Prijs vlak na aankoop verlaagd

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

NeoDutchio
Berichten: 12303
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Prijs vlak na aankoop verlaagd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U had het geld er voor over en heeft het gekocht. U heeft er over na kunnen denken en vond het het wel waard. Rechten mbt de prijs heeft u niet.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Prijs vlak na aankoop verlaagd

Ongelezen bericht door kweenie »

Maar als consument heb ik toch ook nog een bedenktijd
Nee. Dat heb je alleen bij koop op afstand, bijvoorbeeld via een internetwinkel. Maar de normale regel is koop=koop.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Prijs vlak na aankoop verlaagd

Ongelezen bericht door Miepje1 »

En we hebben het hier welgeteld over een tientje! Als het nou honderden euro's was. Dan had je nog meer pech gehad maar het antwoord was hetzelfde gebleven.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Prijs vlak na aankoop verlaagd

Ongelezen bericht door Brahms »

Bijna Euro 400,00 uitgeven aan een spelcomputer (het is maar een speeltje), vele zouden willen dat ze dit aan hun hobbij konden besteden. Als je je dit kan veroorloven zou ik mij niet druk maken om één tientje.....

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Prijs vlak na aankoop verlaagd

Ongelezen bericht door vroem »

[offtopic passage verwijderd door moderatie] nee er zijn geen rechten te ontlenen aan wat dan ook.
En ik voorspel: je gaat dit in je leven nog veel vaker mee maken. Straks komt ern een moment wellicht dat je een huis koopt, en gaat direct na overdracht de rente ineens omlaag... en je had net wat je dacht een gunstige rente voor heel lang vastgezet... en dat gaat om meer dan 10,-...
you win some, you loose some zeggen de engelsen dan.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 nov 2017 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passage verwijderd

sqloud
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2017 10:55

Re: Prijs vlak na aankoop verlaagd

Ongelezen bericht door sqloud »

Het is inderdaad "maar" een tientje, wat mij steekt is dat ik de verkoper vantevoren heb gewezen op het verschil in prijs.

Ik ben inderdaad akkoord gegaan, maar kon ook niet anders want de ingeruilde artikelen kon ik niet meer terug krijgen.

Bedankt voor jullie reacties.

Mucha

Re: Prijs vlak na aankoop verlaagd

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

NeoDutchio
Berichten: 12303
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Prijs vlak na aankoop verlaagd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sqloud schreef:Het is inderdaad "maar" een tientje, wat mij steekt is dat ik de verkoper vantevoren heb gewezen op het verschil in prijs.

Ik ben inderdaad akkoord gegaan, maar kon ook niet anders want de ingeruilde artikelen kon ik niet meer terug krijgen.

Bedankt voor jullie reacties.
Iedere winkel mag zijn eigen prijzen bepalen. Zal wat zijn dat ik als klant mag bepalen welke prijs ik wil gaan betalen

Mucha

Re: Prijs vlak na aankoop verlaagd

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

NeoDutchio
Berichten: 12303
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Prijs vlak na aankoop verlaagd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Mucha schreef:
Ik zou er niks op tegen hebben. :lol:
Denk dat heel veel winkels dan heel snel failliet zullen zijn.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Prijs vlak na aankoop verlaagd

Ongelezen bericht door witte angora »

sqloud schreef:Het is inderdaad "maar" een tientje, wat mij steekt is dat ik de verkoper vantevoren heb gewezen op het verschil in prijs.

Ik ben inderdaad akkoord gegaan, maar kon ook niet anders want de ingeruilde artikelen kon ik niet meer terug krijgen.

Bedankt voor jullie reacties.
Dit vat ik even niet. Je hebt een aanbetaling gedaan en artikelen ingeleverd, dan weet je toch al wat de prijs gaat worden? Of heb je gewoon een aanbetaling gedaan zonder dat je weet wat de uiteindelijke prijs ging worden? Waarna je niet meer terug kon toen het elders een tientje goedkoper was?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Prijs vlak na aankoop verlaagd

Ongelezen bericht door renewouters »

Brahms schreef:Bijna Euro 400,00 uitgeven aan een spelcomputer (het is maar een speeltje), vele zouden willen dat ze dit aan hun hobbij konden besteden. Als je je dit kan veroorloven zou ik mij niet druk maken om één tientje.....
Je weet niet hoelang hij hiervoor heeft moeten sparen. Mijn zoon heeft onlangs voor zo'n bedrag een gitaarversterker gekocht. Daar heeft hij wel 3 jaar lang flink voor gespaard. En dan is zo'n bedrag immens groot.

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Prijs vlak na aankoop verlaagd

Ongelezen bericht door Moneyman »

De vraag of het wel of niet een groot bedrag is, is niet aan ons om te beoordelen, maar is helemaal niet relevant. De vraag van TS is heel simpel, en het antwoord ook: je kunt er niets aan doen. Geniet gewoon van je aankoop.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Prijs vlak na aankoop verlaagd

Ongelezen bericht door Boesta »

mahadma schreef:
........... En als het nu een tientje méér was geworden, had u misschien wel geroeptoeterd dat u een koopje had .
Uw reactie was inhoudelijk en beleefd, (Zoals het hoort) totdat u over geroeptoeter begint. Ordinair en helemaal nergens voor nodig! Het is gewoon een normale beleefde vraag die er gesteld is. Als u dan niet beleefd terug kunt antwoorden reageer dan gewoon niet!

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: Prijs vlak na aankoop verlaagd

Ongelezen bericht door Esceha »

mahadma schreef:ik weet zeker dat als het duurder was geworden u NIET had geklaagd.
Ook IK weet dat zeker !!!

simonswald
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2017 15:17

Re: Prijs vlak na aankoop verlaagd

Ongelezen bericht door simonswald »

renewouters schreef:
Brahms schreef:Bijna Euro 400,00 uitgeven aan een spelcomputer (het is maar een speeltje), vele zouden willen dat ze dit aan hun hobbij konden besteden. Als je je dit kan veroorloven zou ik mij niet druk maken om één tientje.....
Je weet niet hoelang hij hiervoor heeft moeten sparen. Mijn zoon heeft onlangs voor zo'n bedrag een gitaarversterker gekocht. Daar heeft hij wel 3 jaar lang flink voor gespaard. En dan is zo'n bedrag immens groot.
Hij heeft dus 3 jaar moeten wachten totdat hij het geld bijelkaar had.
3 Kostbare jaren voor een gitaar virtuoos in spe.
Had dat niet anders gekund?

Lenny2011
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 dec 2011 13:11

Re: Prijs vlak na aankoop verlaagd

Ongelezen bericht door Lenny2011 »

mahadma schreef:Het gaat mijn er nu om wat voor rechten ik als koper heb? U bent accoord gegaan met inruil en € 389, in een (stenen) winkel, dus geen bedenktijd zoals bij een internet aankoop.

Maar als consument heb ik toch ook nog een bedenktijd. Neen, heeft u niet in een stenen winkel.

En als het nu een tientje méér was geworden, had u misschien wel geroeptoeterd dat u een koopje had met uw prijs € 389, en ik weet zeker dat als het duurder was geworden u NIET had geklaagd.
Een 'stenen winkel'? Je bedoelt een fysieke winkel?

Gesloten