Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Lady1234
Berichten: 10353
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Ongelezen bericht door Lady1234 » 12 jun 2019 15:06

16again schreef:
12 jun 2019 14:40
berndv schreef:
12 jun 2019 09:08
Dank voor de tip, dan zal ik daar uit de buurt blijven als ik op zoek ben naar een verzekering. Ik ben fan van verzekeraars die mijn privacy respecteren en alleen informatie geven en wijzigingen toestaan als de polishouder belt.
En hoe zien ze dan dat de polishouder belt?
Iemand die net als TS alle gegevens (adres, geboortedatum, polisnummers) paraat heeft, kan zich makkelijk voordoen als echte polishouder.
Als de polishouder een man is, valt een vrouw al zo door de mand. :lol:

kweenie
Berichten: 14745
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Ongelezen bericht door kweenie » 12 jun 2019 15:12

Obelix1 schreef:
12 jun 2019 14:54
Dus alleen maar bellen en alleen uw man in dit geval. Uw man zal maar keelpijn hebben en een paar weken niet kunnen slikken laat staan praten. Dat dat nu niet kan in een beveiligde ,,mijn Rabo omgeving,,?

Je gaat toch niet voor elk akkefietje bellen, Internet...appen dat wil men tegenwoordig.
Blijft voor mij een vreemde bank en fysiek zit ik er gelukkig een heel eind vandaan.
Hij kan dat ook gewoon in de beveiligde Rabo omgeving. Dat is dus helemaal geen probleem.

Maar TS kan dat niet, tenzij er wordt ingelogd alsof meneer aan de computer zit. Blijkbaar wil TS ook onder de eigen baan inloggen. Maar dat wordt natuurlijk wat lastiger, aangezien TS niet de polishouder is...

JozJan
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Ongelezen bericht door JozJan » 12 jun 2019 15:12

Je kunt bij Rabo juist alles via de app aanpassen en doorgeven. Ook voor je IP verzekering. Maar dan moet je wel een betaalrekening hebben o de Rabo app mee te gebruiken. En die heeft TS volgens mij niet.

sylvesterb
Berichten: 3358
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Ongelezen bericht door sylvesterb » 12 jun 2019 15:29

Jeral schreef:
10 jun 2019 11:27
Bij andere verzekeraars en ook banken kan de polis WEL op beide namen of elk geval dat je beide kunt bellen. Internet graag! Maar zonder lopende rekening kun je dus NIET online bij je verzekeringen. Rabo gooit het op avg. Bij sns en anwb bijv kunnen we wel beide bellen en nee je kunt NIET ‘s avonds bellen. Ben niet dom en heb echt alles wel geprobeerd. En vorige jaren was er nooit een probleem. We hebben niets veranderd.
Interpolis (via de Rabobank) is bereikbaar tot 21.00 uur via 088 722 66 00.

De AVG stelt dat een ondernemer moet controleren of hij/zij niet "per ongeluk" persoonsgevoelige gegevens verstrekt aan een derden. Gezien u niet de contract partij bent houdt de Rabobank zich netjes aan de wetgeving. Dat de ANWB/SNS dit volgens u niet doen, en u dit prettig vind, baart mij zorgen.

Uw verzekering zit gekoppeld aan een bankrekening en dat is de contracthouder. Zoals aangegeven kunt u een en/of rekening nemen maar dit wilt u niet. Dat is natuurlijk geheel uw eigen keuze (en uw goed recht), maar zoals u al kon lezen vind de meerderheid dit geen fout van de Rabobank.

berndv
Berichten: 6995
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Ongelezen bericht door berndv » 12 jun 2019 15:51

16again schreef:
12 jun 2019 14:40
berndv schreef:
12 jun 2019 09:08
Dank voor de tip, dan zal ik daar uit de buurt blijven als ik op zoek ben naar een verzekering. Ik ben fan van verzekeraars die mijn privacy respecteren en alleen informatie geven en wijzigingen toestaan als de polishouder belt.
En hoe zien ze dan dat de polishouder belt?
Iemand die net als TS alle gegevens (adres, geboortedatum, polisnummers) paraat heeft, kan zich makkelijk voordoen als echte polishouder.
Dat zien ze niet. Maar conform de AVG zijn ze wel verplicht om hun processen dusdanig in te richten dat er verificatie plaats vindt dat er gesproken wordt met diegene die ook contracthouder is of gemachtigd is om voor contracthouder op te treden. Iemand kan zich inderdaad voordoen als iemand anders. De keerzijde hiervan is dat het bedrijf zich dan weliswaar aan de wetgeving houdt, degene die informatie krijgt doet dat niet, sterker nog, dat valt gewoon onder identiteitsfraude.

Een bedrijf dat willens en wetens informatie verschaft aan iemand die duidelijk niet de contractant is (man/vrouw) gaat naar mijn mening zijn boekje wel te buiten wat betreft het verschaffen van persoonlijke gegevens. Dat is iets wat wel aan het bedrijf te wijten is, het bedrijf doet immers niet zijn best om de gegevens van zijn klanten te beschermen.

kweenie
Berichten: 14745
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Ongelezen bericht door kweenie » 12 jun 2019 18:06

Inderdaad. In feite is het niet heel anders dan als je de bankzaken voor je partner doet alsof je die partner bent. Ik denk dat in een hoop gezinnen de partner wel kan inloggen op de bankrekening van de ander. Het valt de bank dan niet te verwijten als iemand zijn inloggegevens aan de partner geeft. Dat wordt een heel ander verhaal als de bank bewust de zaken door de partner laat regelen en daar ook gelegenheid voor geeft.

Plaats reactie